Originally posted by lj123
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostEsityksen ehdottomasti tärkein pointti on uusien autojen veron poisto. Se on pakko tehdä ja tällä se tapahtuu vaikka väkisin. Koko muu esitys saa vaikka kaatua mutta tuo tullaan kaikesta päätellen ajamaan läpi tämän kevään aikana. Kulisseissa merkkiliikkeet tietää jo tämän koska kolmen liikkeen edustajat on olleet mukana esitystä tekemässä. Siihen osalliset on kaikki tajunneet kyllä mitä autoverolle on pakko tehdä kun ministerin suulla tullaan julkisuuteen ja kerrotaan autoveron poistuvan. Ei sitä ole varaa enää alkaa perumaan ja vatvomaan asiaa loppuvuoden ajaksi. Vero on yksinkertaisesti pakko poistaa muutaman kuukauden sisällä. Tällainen kertarysäys on ainoa keino millä markkinahäiriöt saadaan pidettyä minimissä.
Ainoa mitä voi tapahtua on se, että kaikkia ihmesuunnitelmia ei tosiaan toteuteta, ja tuo vero ei välttämättä kertarysäyksellä poistu (veikkaan, että poistuu silti), jotta persut sun muut saadaan jotenkin tyytyväisiksi tai sitten tehdään heidän kanssaan kauppaa jostain muusta hyvityksestä.
Ja Berner on varmaan homman tietoisena ottanut, ja hänet on tämä tietoisesti valittu kertomaan ja näennäisesti päättämään, koska poliittisen uran jatkon kannalta asialle ei ole hänelle mitään väliä, jos jatkokautta ei enää saa.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Sanokaa jos oon käsittänyt jotain väärin, mutta eikös nyt pitäisi osata jotenkin arvioida omaa ajoa nimenomaan valtion teillä, joihin eivät kuulu esim taajamat? Tuolla lestabussilla tulee pääosin pyörittyä tässä "kylällä" niin sillonhan mun vuosittaisesta ajosuorituksesta vain osa on valtion teillä ja jos jätän laskuriin osuudeksi 100% niin silloinhan se kertoo vain worst case scenarion?Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostOmalla vuoden 2002 VW:llä maksut kahdessa vuodessa on isommat kuin auton arvo(oikeasti ei hymyilytä)
Enkä ymmärrä tuossa laskurissa sitä, että miksi siinä on mukana se teoreettinen summa jäljellä olevasta verosta. Varmaan siksi, että tyhmät ihmiset lukisivat noita vertailutaulukoita jotenkin niin, että luulevat oikeasti säästävänsä. Koska veron on ensimmäinen ostaja aikanaan maksanut, eikä sitä takaisin saa.
Koska mitä hyötyä siitä on, että on teoreettinen summa jäljellä olevasta autoverosta tiedossa, jos se ei realisoidu mitenkään.
Comment
-
-
Originally posted by drifter View PostAutovero on ihan todellinen kulu niin auton ensimmäiselle omistajalle kuin sitä seuraavillekin omistajille. Se että sitä ei makseta joka vuosi omalta tililtä vaan se sulaa auton arvonaleneman myötä pois, ei muuta sitä tosiasiaa että se on kulu. Jos ajatellaan että sitä ei pidä huomioida kuluna niin sittenhän olisi aivan sama korottaa autoveroa vaikka 1000% ja todeta että onpa kivaa kun ajoneuvovero on pieni. Ja samaan aikaan perus Golf maksaa 200k€ uutena...ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by drifter View Post1000% ja todeta että onpa kivaa kun ajoneuvovero on pieni. Ja samaan aikaan perus Golf maksaa 200k€ uutena...
Pitäisi ennemmin sanoa, että autoveron jäännösarvolla ei ole oikeasti mitään merkitystä näissä laskelmissa. Uusiin autoihin tai edes muuten autoa vaihtavia on jokseenkin marginaalinen osa. Ei kaikki syöksy autoa vaihtamaan heti kun autovero poistuu. Toki autokauppa lisääntyy hetkeksi, mutta mitään edes 300t vuosimyyntejä uusilla ei tulla näkemään. Veikkaus että ensimmäisenä täytenä kalenterivuonna uusia autoja rekisteröidään vajaa 200t kappaletta.
Tuon tarkoitus on ainoastaan johtaa suurta massaa harhaan, ettei maksujen nousu olisi niin suuri.
Jos olisi sellainen laskuri tehty, mihin laitat oman autosi ja sen auton johon olet vaihtamassa tai ostamassa uuden, niin jäljellä olevalla tai olemattomalla autoverojäännöksellä olisi painoarvoa vertailussa kuinka paljon mahdollisesti säästäisi rahaa uuteen vaihtaessa ja paljonko uuden käyttökulut versus vanha.Last edited by bemmeri; 19-01-2017, 14:33.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View Post...Tuon tarkoitus on ainoastaan johtaa suurta massaa harhaan, ettei maksujen nousu olisi niin suuri....
Voipi olla hiljaista autojen myynti tänä vuonna, uusien varsinkin.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by drifter View PostAutovero on ihan todellinen kulu niin auton ensimmäiselle omistajalle kuin sitä seuraavillekin omistajille. Se että sitä ei makseta joka vuosi omalta tililtä vaan se sulaa auton arvonaleneman myötä pois, ei muuta sitä tosiasiaa että se on kulu.
Originally posted by bemmeri View PostJos olisi sellainen laskuri tehty, mihin laitat oman autosi ja sen auton johon olet vaihtamassa tai ostamassa uuden, niin jäljellä olevalla tai olemattomalla autoverojäännöksellä olisi painoarvoa vertailussa kuinka paljon mahdollisesti säästäisi rahaa uuteen vaihtaessa ja paljonko uuden käyttökulut versus vanha.Last edited by Petri.Kekkonen; 19-01-2017, 14:32.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Noita kommentteja kun lukee netissä tästä, kaikilla nousee kulut. Vain muutama on olleet tämän puolesta, perustelu on että autovero pois, koska he vain hyötyy...näin väittävät..
Mutta tässähän näkyy pieni "porsaan reikä" kun tämä tasottuu, niin voi laittaa pikkaisen lisää hintaa kun myy autoa pois, eli jää rahaa enemmän käteeLast edited by MikeDry; 19-01-2017, 14:38.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Minä voin ajaa 80% valtion teillä, niin laskurin mukaan on plus miinus nolla, kumpaa maksutapaa käyttää. Jos ajan 40% valtion teillä, niin silloin maksut ei nykytilanteeseen verrattuna nouse kilometriperusteisellä maksulla. (15000km vuodessa).
Mitä tulee uuden auton ostoon, niin se ei tule näillä näkymin tapahtumaan tänä vuonna. Jos tuo autoverohomma muuttuu. Vaihdanko käytettyyn autoon, jää nähtäväksi.
Yksi pointti on nyt unohtunut. Eli se, että polttoainevero laskee tuon myötä 200miljoonaa (jota nostettiin 100miljoonalla 3 vko sitten). Mutta mikä estää sen nostamista uudelleen?F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by drifter View PostAutovero on ihan todellinen kulu niin auton ensimmäiselle omistajalle kuin sitä seuraavillekin omistajille. Se että sitä ei makseta joka vuosi omalta tililtä vaan se sulaa auton arvonaleneman myötä pois, ei muuta sitä tosiasiaa että se on kulu. Jos ajatellaan että sitä ei pidä huomioida kuluna niin sittenhän olisi aivan sama korottaa autoveroa vaikka 1000% ja todeta että onpa kivaa kun ajoneuvovero on pieni. Ja samaan aikaan perus Golf maksaa 200k€ uutena...
Mutta eikö tuossa laskurissa se ole mukana vain kusetuksen vuoksi? Miten muka säästän jotain, kun autovero poistuu ja siirrytään maksamaan käytöstä? Se vero-osuus roikkuu siellä silti. Ja sen osuus pysyy silloinkin, vaikka käytettyjen hinnat laskevat.
Koska tuo laskuri jotenkin taikoo sen autoveron pois uudessa mallissa, ja se on kusetusta. Sehän realisoituu vain silloin, jos ostaisin uuden auton uudessa mallissa.
Edit: Laskuri esittää asian siis niin, että nykyään tuossa Passatin kuluissa on tänä vuonna mukana 180€ autoveron jäännöstä, joka nykyisen mallin mukaan olisi ensi vuonna taas vähän pienempi, vaikkapa 160€ kun auton arvo laskee.
Mutta siinä km- ja aikapohjaisessa vertailussa uuden mallin osalta tuo onkin yhtäkkiä 0 €. Ja se on se iso kusetus. Ainoastaan silloin, jos valtio alentaisi joka vuosi minun maksujani tyyliin -180€ , -160€, -140€ kunnes auto jonain vuonna romutetaan niin se toimisi. Tai löisi edes nyt käteen 180€ ja "ostaisi" veron osuuden minulta pois, niin silloin tuo laskuri olisi oikeampi.
Toisaalta tuossa hyvityksessä on se ongelma, että jos joku on vaikka tänä vuonna ostanut auton, jossa oli veroa 10 000€, niin sillä voisi ajaa ilman mitään nettomaksuja aika monta vuotta, kunnes alkaa olemaan tuo vero kuitattu takaisin ostajalle.Last edited by lj123; 19-01-2017, 14:53.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Ajoneuvovero tippuu omalta osalta 250 € vuodessa. Valtion teillä en ajele niin usein, että täytyisi maksaa koko vuodelta. Joten hyvällä tuurillä saattaisi päästä +-0 tilanteeseen. Näyttäisi olevan about 70 €/kk tuo "tienkäyttömaksu". Sillä nyt kolmena kuukautena vuodessa käy taajaman ulkopuolellaKTM 990 Adventure
Passat GTE
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostOnko valtion tien käyttöä, jos ajaa risteyksessä moisen tien yli?Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
Comment