Announcement

Collapse
No announcement yet.

Äänestys, autoilun verotus ja maksut tulevaisuudessa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #31
    Vaihda Matti foorumia. Jollekkin kukkahattupuolelle.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      #32
      Originally posted by TFV View Post
      Vaihda Matti foorumia. Jollekkin kukkahattupuolelle.
      Sä olit siellä jo

      Last edited by nullzwei; 31-05-2017, 19:08.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #33
        Vihreiden Aalto haluaa keventää autoilun laskua maaseudulla

        Puheenjohtaja toivoo sektorimallia, jossa kaupunkien autoilijat maksaisivat suuremman osan verotaakasta.

        Vihreiden tuore puheenjohtaja Touko Aalto haluaa uudistaa liikenteen verotusta siten, että pitkien etäisyyksien maakunnissa autoilusta tulee halvempaa kuin ruuhkaisissa kaupungeissa. Tämä voitaisiin toteuttaa esimerkiksi ruuhkamaksujen avulla.

        "Oman auton käyttäminen voisi olla kalliimpaa siellä, missä on ruuhkia ja missä se aiheuttaa ongelmia. Siellä, missä sille ei ole vaihtoehtoja, se voisi olla edullisempaa", hän selittää.

        Aallon mielestä on ristiriitaista, että halutaan edesauttaa työn perässä liikkumista, mutta samalla yksityisautoilun tuet valuvat sinne, missä niitä vähiten tarvitaan
        .

        Ööö... Ihan hyvä alku?
        Last edited by nullzwei; 09-08-2017, 07:03.

        Comment

        • Tenojono
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 1753
          • Pohjanmaa

          #34
          Originally posted by nullzwei View Post
          Vihreiden Aalto haluaa keventää autoilun laskua maaseudulla

          Puheenjohtaja toivoo sektorimallia, jossa kaupunkien autoilijat maksaisivat suuremman osan verotaakasta.

          Vihreiden tuore puheenjohtaja Touko Aalto haluaa uudistaa liikenteen verotusta siten, että pitkien etäisyyksien maakunnissa autoilusta tulee halvempaa kuin ruuhkaisissa kaupungeissa. Tämä voitaisiin toteuttaa esimerkiksi ruuhkamaksujen avulla.

          "Oman auton käyttäminen voisi olla kalliimpaa siellä, missä on ruuhkia ja missä se aiheuttaa ongelmia. Siellä, missä sille ei ole vaihtoehtoja, se voisi olla edullisempaa", hän selittää.

          Aallon mielestä on ristiriitaista, että halutaan edesauttaa työn perässä liikkumista, mutta samalla yksityisautoilun tuet valuvat sinne, missä niitä vähiten tarvitaan
          .

          Ööö... Ihan hyvä alku?
          Minä maalaisena en myöskään ymmärrä miksei kehä 123 ole tulleja kuten muiden suurten kaupunkien keskustoissa. Pidän itsestäänselvyytenä että mikäli eksyn kehäIII sisälle minun tulee maksaa tästä tullia.
          Eikö tavoitteena tulisi olla lisää varoja julkisen kehittämiseen, ruuhkien poistoon, tiejärjestelmän hyvä kunto? Järjettömintä on laittaa maksuja jotain tiettyä moottorityyppiä vasten. Ei vissiin opittu eco polttoaine skandaalista että vaikka paperilla city vihreiden mielestä makia idea niin ei katsota asiaa pidemmälle.
          Työmatkat: E46 preface 323 4d
          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6769
            • PK-seutu

            #35
            Originally posted by nullzwei View Post
            Anteeksi mitkä?
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              #36
              Originally posted by pyroz View Post
              Anteeksi mitkä?
              Se varmaan tarkoittaa sitä mahtavan suurta työmatkavähennystä, joka maksetaan useimmiten julkisten lippujen mukaan.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                #37
                Ruotsalaiset laittaneet tuulemaan:

                Redan registrerade bilar får ingen höjd skatt, gasbilar får rabatt och elbilarna får 60.000 kr i bonus.

                Högst bonus på 60.000 kronor får nollutsläppsbilarna, det vill säga elbilar och vätgasbilar. Det innebär en höjning av bonusen för elbilar, som förut fick 40.000 kronor. Bonusen trappas sedan av linjärt till en utsläppsnivå på 60 g/km CO2 där bonusen är 10.000 kronor. Även gasbilar får en bonus på 10.000 kronor vid inköp (de ingick inte tidigare i supermiljöbilspremien).

                Ja kaikki nämä ilman autoveroa

                Comment

                • Timelord
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 504
                  • Loimaa

                  #38
                  Originally posted by nullzwei View Post
                  Meanwhile in Finland:

                  http://www.is.fi/autot/art-2000005364158.html
                  W201 2,5D
                  W123 280ce
                  E21 316
                  ex-E60 530ia
                  ex-E53 4,4i
                  ex-E39 523i
                  ex-E34 520ia
                  ex-E21 318i

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6220
                    • Helsinki

                    #39
                    Trafi aloittaa kampanjoinnin ylihuomenna: Kärkenä dieselautoilijalle luvassa oleva 17000 euron verolasku
                    Otsikko on mielenkiintoinen kyl:think
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7097
                      • Forssa

                      #40
                      Tein omalta osalta ekoteon ja päivitin auton vähemmän päästävään. Palkkioksi tulee keppiä valtiolta. Jes, hyvä Suomi! :win:
                      Muutenkin kaikki maksut tässä kovemmat kuin edellisessä että sitäkin myöten kerrytän enemmän valtion kassaan veroina. Mikään kun ei riitä.
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • Attekun
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1407
                        • Saarijärvi

                        #41
                        Is, mitä muuta voi olettaa otsikoinnista?
                        Toyota Alphard MS
                        Peugeot e-2008
                        ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          #42
                          Vale, emävale, tilasto. Näin kuuluu vanha sanonta, jota voi mainiosti soveltaa myös liikenteen turvallisuusviraston Trafin huomenna alkavan kampanjan taulukoihin.

                          Matemaattisesti viranomaisen esittämät taulukot ovat kyllä oikeita, mutta ilmiselvän tarkoitushakuisia. Jo lähtötiedoissa on lukuisia ongelmia, kuten esimerkiksi se, että vertailuautojen hinnat on esitetty verottomina, mutta kansalainen ostaa silti autonsa aina verollisena.

                          Trafilla on nyt kova tarve esittää sähköiset käyttövoimat niin edullisina, että kansa ryhtyisi ostamaan sitä mitä EU:lle on menty viime vuonna lupaamaan, eli muun muassa eriasteisia sähköautoja.



                          trafin taulukon autovero-osuuden kun laskee pois, niin erot ovat "varsin pienet".

                          Koomista, että trafi laskee autoveron porskuttavan vielä kymmenen vuotta. Ei sinällään mikään yllätys, vaikuttaahan trafissa kaksi entistä, tullissa kannuksensa hankkinutta mitätöntä autoverovirtuoosia jopa varsin merkittävässä asemassa.

                          Comment

                          • j-a
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1522
                            • PohojosPohojammaa

                            #43
                            Originally posted by nullzwei View Post
                            Matemaattisesti viranomaisen esittämät taulukot ovat kyllä oikeita, mutta ilmiselvän tarkoitushakuisia. Jo lähtötiedoissa on lukuisia ongelmia, kuten esimerkiksi se, että vertailuautojen hinnat on esitetty verottomina, mutta kansalainen ostaa silti autonsa aina verollisena.
                            Niin siis siinä taulukossako on todella esitetty veroton hinta, ja tuohon markkinoituun 17000€:hen sisältyy sitten sekä Dieselin suht.merkittävä hankintavero että käyttöverot? Ja sähköautolla sitten suht.mitätön hankintavero ja kaiketi hyvin vähäinen käyttöverokin?

                            Noh, onhan se hieman harhaanjohtavaa. :think
                            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                            Ylimääräisenä tarjolla:

                            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6769
                              • PK-seutu

                              #44
                              Originally posted by j-a View Post
                              Niin siis siinä taulukossako on todella esitetty veroton hinta, ja tuohon markkinoituun 17000€:hen sisältyy sitten sekä Dieselin suht.merkittävä hankintavero että käyttöverot? Ja sähköautolla sitten suht.mitätön hankintavero ja kaiketi hyvin vähäinen käyttöverokin?

                              Noh, onhan se hieman harhaanjohtavaa. :think
                              Ja ilmeisesti myös 17tkm vuosittaisella ajolla jollain kulutuksella laskettuna myös polttoaineverotkin? On kyllä turhin "tilasto" sitten trafin hipihiljaa poistaman Berner-verolaskimen
                              S65, S85, H1, N63TU, IB1

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                #45


                                Suorastaan törkeän harhaanjohtava.

                                (Tänään? oli täydennetty p-a-kustannusten osalta.)

                                Arviot elinkaarikustannuksista puuttuvat kokonaan.

                                Kymmenen vuoden kuluttua sähköauton akusto on, 170 000 km ajon jälkeen? uusimiskunnossa, ellei jo aiemmin. Kallein osa koko aparaatissa siis. Sama etu joka "voitetaan" pienempänä autoverona "hävitään" suurempana akuston uusimiskuluna. (En ennusta akuston kestävyyden kehittymistä koska en osaa ennustaa-kaan)

                                Kymmenen vuoden jälkeen 170 000 km ajettu 37 000 hintainen diesel? No, sisäänajettu, ellei kyseessä ole joku BMW:n N47 tai sen-johdannainen.

                                Käyttäjäystävällisuudestä vielä: Kun laskennallisena oletusarvona on että ajetaan 17 000 km vuodessa, niin päivittäinen ajomatka on n. 47 km.

                                Oletetaan sähköauton range:ksi 200 km. Tarkoittaa että ajoneuvo tulee ladata noin kuusi (6) kertaa kuukaudessa, eli täyslataus noin 12 h/kerta. 6*12=72h eli kolme vuorokautta/kk. Pienikulutuksinen diesel tankataan samoilla kilometreillä kerran, tankkauksen kesto alle viisi minuuttia.

                                Vuoden tankkauksiin menee dieselillä n. yksi tunti, sähköautolla yksi kuukausi kuusi vuorokautta.

                                Dieselillä kuitenkin ajaa vaikkapa Turusta Rovaniemelle (822 km) ja puoleen väliin takaisin per yksi tankkaus, sähköautolla tankkaat jo mennessä kolme kertaa etkä ole edes perillä. (oletus 200 km range) JOS pikalataus onnistuisi niin kolme onnistunutta pikalatausta (1h*krt) tarkoittaisi matka-ajan pidentymistä noin kolmella tunnilla, olettaen että pikalatauspiste on optimaalisen matkan päässä eikä se "ainoa" latauspiste ole varattu.

                                Trafin suurin haaste tällaisissa ulostuloissa on etteivät tyypit osaa ajatella kuin tavan ihminen. Mitättömät virat käyvät päähän ja sitten hopotetaan ihan täyttä tarkoitushakuista puuta heinää ja oletetaan että jopa täysin kummalliset väitteet muuttuvat todeksi. Esimerkkinä virkamiehen kuvitelma siitä että ensi säädetään laki ja vasta sitten voidaan alkaa touhuamaan. Yksinkertainen vastakysymys tuohon kuuluukin: kumpi oli ensin, auto vai autokatsastus :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎