Vaihda Matti foorumia. Jollekkin kukkahattupuolelle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Äänestys, autoilun verotus ja maksut tulevaisuudessa.
Collapse
X
-
Vihreiden Aalto haluaa keventää autoilun laskua maaseudulla
Puheenjohtaja toivoo sektorimallia, jossa kaupunkien autoilijat maksaisivat suuremman osan verotaakasta.
Vihreiden tuore puheenjohtaja Touko Aalto haluaa uudistaa liikenteen verotusta siten, että pitkien etäisyyksien maakunnissa autoilusta tulee halvempaa kuin ruuhkaisissa kaupungeissa. Tämä voitaisiin toteuttaa esimerkiksi ruuhkamaksujen avulla.
"Oman auton käyttäminen voisi olla kalliimpaa siellä, missä on ruuhkia ja missä se aiheuttaa ongelmia. Siellä, missä sille ei ole vaihtoehtoja, se voisi olla edullisempaa", hän selittää.
Aallon mielestä on ristiriitaista, että halutaan edesauttaa työn perässä liikkumista, mutta samalla yksityisautoilun tuet valuvat sinne, missä niitä vähiten tarvitaan.
Ööö... Ihan hyvä alku?Last edited by nullzwei; 09-08-2017, 07:03.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostVihreiden Aalto haluaa keventää autoilun laskua maaseudulla
Puheenjohtaja toivoo sektorimallia, jossa kaupunkien autoilijat maksaisivat suuremman osan verotaakasta.
Vihreiden tuore puheenjohtaja Touko Aalto haluaa uudistaa liikenteen verotusta siten, että pitkien etäisyyksien maakunnissa autoilusta tulee halvempaa kuin ruuhkaisissa kaupungeissa. Tämä voitaisiin toteuttaa esimerkiksi ruuhkamaksujen avulla.
"Oman auton käyttäminen voisi olla kalliimpaa siellä, missä on ruuhkia ja missä se aiheuttaa ongelmia. Siellä, missä sille ei ole vaihtoehtoja, se voisi olla edullisempaa", hän selittää.
Aallon mielestä on ristiriitaista, että halutaan edesauttaa työn perässä liikkumista, mutta samalla yksityisautoilun tuet valuvat sinne, missä niitä vähiten tarvitaan.
Ööö... Ihan hyvä alku?
Eikö tavoitteena tulisi olla lisää varoja julkisen kehittämiseen, ruuhkien poistoon, tiejärjestelmän hyvä kunto? Järjettömintä on laittaa maksuja jotain tiettyä moottorityyppiä vasten. Ei vissiin opittu eco polttoaine skandaalista että vaikka paperilla city vihreiden mielestä makia idea niin ei katsota asiaa pidemmälle.Työmatkat: E46 preface 323 4d
Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
Entiset: E87 E39 E60 E61 F10
Comment
-
-
-
Ruotsalaiset laittaneet tuulemaan:
Redan registrerade bilar får ingen höjd skatt, gasbilar får rabatt och elbilarna får 60.000 kr i bonus.
Högst bonus på 60.000 kronor får nollutsläppsbilarna, det vill säga elbilar och vätgasbilar. Det innebär en höjning av bonusen för elbilar, som förut fick 40.000 kronor. Bonusen trappas sedan av linjärt till en utsläppsnivå på 60 g/km CO2 där bonusen är 10.000 kronor. Även gasbilar får en bonus på 10.000 kronor vid inköp (de ingick inte tidigare i supermiljöbilspremien).
Ja kaikki nämä ilman autoveroa
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostRuotsalaiset laittaneet tuulemaan:
Redan registrerade bilar får ingen höjd skatt, gasbilar får rabatt och elbilarna får 60.000 kr i bonus.
Ja kaikki nämä ilman autoveroa
http://www.is.fi/autot/art-2000005364158.htmlW201 2,5D
W123 280ce
E21 316
ex-E60 530ia
ex-E53 4,4i
ex-E39 523i
ex-E34 520ia
ex-E21 318i
Comment
-
-
Trafi aloittaa kampanjoinnin ylihuomenna: Kärkenä dieselautoilijalle luvassa oleva 17000 euron verolasku
Otsikko on mielenkiintoinen kyl:thinkEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Tein omalta osalta ekoteon ja päivitin auton vähemmän päästävään. Palkkioksi tulee keppiä valtiolta. Jes, hyvä Suomi! :win:
Muutenkin kaikki maksut tässä kovemmat kuin edellisessä että sitäkin myöten kerrytän enemmän valtion kassaan veroina. Mikään kun ei riitä.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostTrafi aloittaa kampanjoinnin ylihuomenna: Kärkenä dieselautoilijalle luvassa oleva 17000 euron verolasku
Otsikko on mielenkiintoinen kyl:thinkToyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Vale, emävale, tilasto. Näin kuuluu vanha sanonta, jota voi mainiosti soveltaa myös liikenteen turvallisuusviraston Trafin huomenna alkavan kampanjan taulukoihin.
Matemaattisesti viranomaisen esittämät taulukot ovat kyllä oikeita, mutta ilmiselvän tarkoitushakuisia. Jo lähtötiedoissa on lukuisia ongelmia, kuten esimerkiksi se, että vertailuautojen hinnat on esitetty verottomina, mutta kansalainen ostaa silti autonsa aina verollisena.
Trafilla on nyt kova tarve esittää sähköiset käyttövoimat niin edullisina, että kansa ryhtyisi ostamaan sitä mitä EU:lle on menty viime vuonna lupaamaan, eli muun muassa eriasteisia sähköautoja.
trafin taulukon autovero-osuuden kun laskee pois, niin erot ovat "varsin pienet".
Koomista, että trafi laskee autoveron porskuttavan vielä kymmenen vuotta. Ei sinällään mikään yllätys, vaikuttaahan trafissa kaksi entistä, tullissa kannuksensa hankkinutta mitätöntä autoverovirtuoosia jopa varsin merkittävässä asemassa.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostMatemaattisesti viranomaisen esittämät taulukot ovat kyllä oikeita, mutta ilmiselvän tarkoitushakuisia. Jo lähtötiedoissa on lukuisia ongelmia, kuten esimerkiksi se, että vertailuautojen hinnat on esitetty verottomina, mutta kansalainen ostaa silti autonsa aina verollisena.
Noh, onhan se hieman harhaanjohtavaa. :thinkParit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostNiin siis siinä taulukossako on todella esitetty veroton hinta, ja tuohon markkinoituun 17000€:hen sisältyy sitten sekä Dieselin suht.merkittävä hankintavero että käyttöverot? Ja sähköautolla sitten suht.mitätön hankintavero ja kaiketi hyvin vähäinen käyttöverokin?
Noh, onhan se hieman harhaanjohtavaa. :thinkS65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Suorastaan törkeän harhaanjohtava.
(Tänään? oli täydennetty p-a-kustannusten osalta.)
Arviot elinkaarikustannuksista puuttuvat kokonaan.
Kymmenen vuoden kuluttua sähköauton akusto on, 170 000 km ajon jälkeen? uusimiskunnossa, ellei jo aiemmin. Kallein osa koko aparaatissa siis. Sama etu joka "voitetaan" pienempänä autoverona "hävitään" suurempana akuston uusimiskuluna. (En ennusta akuston kestävyyden kehittymistä koska en osaa ennustaa-kaan)
Kymmenen vuoden jälkeen 170 000 km ajettu 37 000 hintainen diesel? No, sisäänajettu, ellei kyseessä ole joku BMW:n N47 tai sen-johdannainen.
Käyttäjäystävällisuudestä vielä: Kun laskennallisena oletusarvona on että ajetaan 17 000 km vuodessa, niin päivittäinen ajomatka on n. 47 km.
Oletetaan sähköauton range:ksi 200 km. Tarkoittaa että ajoneuvo tulee ladata noin kuusi (6) kertaa kuukaudessa, eli täyslataus noin 12 h/kerta. 6*12=72h eli kolme vuorokautta/kk. Pienikulutuksinen diesel tankataan samoilla kilometreillä kerran, tankkauksen kesto alle viisi minuuttia.
Vuoden tankkauksiin menee dieselillä n. yksi tunti, sähköautolla yksi kuukausi kuusi vuorokautta.
Dieselillä kuitenkin ajaa vaikkapa Turusta Rovaniemelle (822 km) ja puoleen väliin takaisin per yksi tankkaus, sähköautolla tankkaat jo mennessä kolme kertaa etkä ole edes perillä. (oletus 200 km range) JOS pikalataus onnistuisi niin kolme onnistunutta pikalatausta (1h*krt) tarkoittaisi matka-ajan pidentymistä noin kolmella tunnilla, olettaen että pikalatauspiste on optimaalisen matkan päässä eikä se "ainoa" latauspiste ole varattu.
Trafin suurin haaste tällaisissa ulostuloissa on etteivät tyypit osaa ajatella kuin tavan ihminen. Mitättömät virat käyvät päähän ja sitten hopotetaan ihan täyttä tarkoitushakuista puuta heinää ja oletetaan että jopa täysin kummalliset väitteet muuttuvat todeksi. Esimerkkinä virkamiehen kuvitelma siitä että ensi säädetään laki ja vasta sitten voidaan alkaa touhuamaan. Yksinkertainen vastakysymys tuohon kuuluukin: kumpi oli ensin, auto vai autokatsastus :think
Comment
-
Comment