Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teboil Drive+ 99E5 vs. Shell V-Power / Pohdintaa ns paremmista bensiineistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #61
    Originally posted by Calypsocoupe View Post
    Mahdotonta eroa tuolla Teboilin tavaralla ei näyttäisi olevan Nesteen 98E:hen (joka taas on pikkasen tullut alas siinä mitä se parhaimmillaan oli), mikäli ei ole hinnoiteltu päin mäntyä niin eiköhän tuo tiensä omaan tankkiin löydä pienen RE85 blandiksen kera.
    No varmaan siksi että perusbensa on ihan samaa molemmilla. Nesteen jalostamaa, mihin autolastauksen yhteydessä lisätään jakelijan omat lisäaineet..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15226
      • Ajamisen Iloa

      #62
      Kysyin juuri shelliltä. Ei ole samaa tavaraa, shell laittaa omat lisäaineet ja buustaa oktaania vähän. Keskimäärin V-power on 98,6oktaanista.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #63
        Originally posted by Remotion View Post
        Keskimäärin V-power on 98,6oktaanista.
        Entäs 98 ?

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15226
          • Ajamisen Iloa

          #64
          Originally posted by jr66 View Post
          Entäs 98 ?
          Niin shellihän ei myy kuin 95 ja V Poweria, eli tuota 98+ oktaanista tavaraa.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #65
            Originally posted by Remotion View Post
            Kysyin juuri shelliltä. Ei ole samaa tavaraa, shell laittaa omat lisäaineet ja buustaa oktaania vähän. Keskimäärin V-power on 98,6oktaanista.
            Kmn:n koostamassa taulukossa kerrotaan ST1:n 98:n olevan keskimäärin 98.8 oktaanista jos tuota oktaania pidetään jonkinlaisena mittarina.

            Pelkästään sen perusteella siis shellin V-power olisi näistä huonointa.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5401
              • S:t Karins

              #66
              Ja jos ollaan oktaanien perään, niin viinan lisääminen bensaan nostaa sitä.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • TommiT
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 81
                • Äänekoski

                #67
                Aikoinaan käytin V-Poweria jääratapyörissä mutta siirryin siitä pois. Syynä oli se että imuventtiileihin kertyi lautasen kanavan puolelle todella paljon erittäin kovaa karstaa. Samoin männän päälle tuli karstaa huomattavan paljon. Nähtävästi joku V-Powerin lisäaine tuon aiheutti. Sitten siirryin ihan tavallisen 98:sin käyttöön ja kappas, enää ei ole karstaa venoissa eikä männässä. En tiedä miten paljon tätä ongelmaa on tavallisessa käytössä mutta ainakin tuollaisessa pärrän koneessa missä on 12000rpm ja 140hp/l V-Power ei ole hyvää.

                Myöhemmin juttelin bensoista erään dynoukon kanssa joka tekee pärräpuolella moneen luokkaan kärkimiehille koneita. Hän sanoi myös että ihan huuhaata koko bensa. Kovissa koneissa käyttävät joko kisabensaa tai ihan 98:sia jo siitäkin syystä että se on tasalaatuisempaa kuin V-Power jossa oktaaniluku heittelee enemmän.

                Tässäkin ketjussa esitetyillä dynovertailuille V-Powerin paremmuudesta ei ole mitään virkaa. Jotta saatasiin faktaa pitää moottori dynottaa joko moottoripenkissä tai samassa dynossa samana päivänä irrottamatta välillä autoa rullilta. Jo se että auto otetaan rullilta ja asennettaan takaisin voi tehdä suuremman eron mittaukseen kuin mitä 98:sin ja V-Powerin ero oli se sitten suuntaan tai toisen. Rengaspaine, liinojen kireys, paljonko mahdollisesti remmiliimaa jne... tekevät äkkiä 5% eron tuloksiin. Paras on jos mittaa napadynolla kuten vaikkapa Ritolalla on. Silloin jää ainakin renkaiden aiheuttamat erot pois.
                E61 535d M-Sport

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  #68
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Kmn:n koostamassa taulukossa kerrotaan ST1:n 98:n olevan keskimäärin 98.8 oktaanista jos tuota oktaania pidetään jonkinlaisena mittarina.
                  Totta, mutta Shell on myös ainoa, joka ei ilmoita tällaista "tyypillinen" -tilastoa, kuten muut valmistajat.. Minusta hieman arvelluttavaa. Eli vaikuttaa siltä, että pumpusta pumpattava kampe saavuttaa valmistajan asettamat raamit, mitä ko. polttoaineelle on asetettu, mutta todellisuudessa bensa on ihan jotain muuta, kuin mitä odotetaan, koska mikä tahansa tuotantoprosessiin-liittyvä-selitys.

                  Henkilökohtaisesti riittää, että oktaaniluku on kohdallaan, tai yli ja se näyttää toteutuvan.
                  Last edited by kmn; 14-04-2017, 11:01.

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • hietase
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 539
                    • Espoo

                    #69


                    Onko kohta alueita, joista saa vain 95-oktaanista? Säilyykö korkeampioktaanisen pumput vain isoissa keskuksissa ja niissäkin isoimmilla jakeluasemilla?

                    Dieselillähän tässä ajellaan, mutta veneeseen laitan vain 98-oktaanista E5-laadun pienemmän alkoholimäärän vuoksi.

                    Comment

                    • jrbeemer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1844
                      • Muurame

                      #70
                      Mites nämä uuet supersportrallye dieselit? Shell GTL ja mitä näitä nyt oli. Onko taas Shellin ja ST1 pöllö-öljyt samaa paskaa eri paperissa?

                      E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                      Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                      Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15226
                        • Ajamisen Iloa

                        #71
                        jos se on noin niin en kyllä usko sitten että v powerilla nykyään enää saavutettaisiin mitään etua. aluksihan se oli yli 99+.
                        Tänä vuonna onkin tullut tankattua vain kerran tebikalla 99ä.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Weuli
                          BTCF Member
                          • Feb 2008
                          • 1169
                          • Turku

                          #72
                          Tankkasin kokeeksi tota Teboilin ihmeainetta. Huomasin lompakon tyhjenevän tavallista nopeammin, mutta muuten ei mitään eroa.

                          Ainoa asemalla myytävä tehopolttoaine on nimeltään diesel. Sillä voi ajella +300hv autolla mukavasti melkein 1000km tankilla, toisin kuin Teboilin 99e5, jolla e93 menee hädin tuskin 500km tankilla.
                          F10 530da xDrive -14
                          ----------------
                          E92 330d -09
                          E93 325i -08
                          E92 330d -08
                          E61 535d -06
                          E91 320d -08
                          E46 330Ci -01
                          E61 525d -06
                          E90 320i -05
                          E46 325i -01
                          E46 318i -99
                          E36 316i -91

                          Comment

                          • ville_fin
                            Newbiemmer
                            • Mar 2022
                            • 14
                            • Espoo

                            #73
                            Edellisestä postauksessa kun on jo aikaa. Niin mistä mahtaa saada puhtainta / puhtaimmin palavaa 98/98+ bensaa?

                            Oon ollu siinä uskossa et st1 98 e5 ja shell v power 98+ e5 olis puhtainta ja tankannu vaan niitä. Mut nyttemmin alkanut miettimään niiden alkuperää ja alkanut kallistuu nesteen suuntaan, kun valmistavat polttoaineensa itse. Mielipiteitä näin 2022 kun mitä ikinä tankkaa se on anyways kallista, nii ei oo juuri väliä muulla kuin mikä on parasta moottorille.

                            St1 ainakin jossain vaiheessa osti bensansa nesteeltä? Mut eikös tuo firma vaihda jakelijaa aina sitä mukaa joka myy halvimmalla? Ja st1 kun omistaa Shellin Suomessa niin oletan niiden olevan samaa tavaraa maksimissaan lisäaine-eroilla(?)

                            Niin ja oma perus bemari ei ysikasia vaadi mutta oon aina vältellyt etanolia ja se tuskin tulee muuttumaan, hintaero kun on hyvin pieni!
                            Last edited by ville_fin; 03-09-2022, 16:26.

                            Comment

                            • khor
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 572
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by ville_fin View Post
                              st1 kun omistaa Shellin Suomessa niin oletan niiden olevan samaa tavaraa maksimissaan lisäaine-eroilla(?)
                              St1 ja ABC on ihan samaa tavaraa diesel ja 98. Mutta 95 okt on lisäaine ero.

                              Shellillä on sit kaikissa tavaroissa oma lisäaineensa vrt. ABC ja St1.

                              E85 on kaikissa samaa tavaraa.
                              Last edited by khor; 03-09-2022, 16:43.
                              E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                              E39 530iA M-Sport -01
                              E36 318i Touring -96

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16419
                                • Asikkala

                                #75
                                Onko w-power tehokkaampaa kuin 98 ? Joo, väärä termi mutta onko asiaa tutkittu jossain ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎