Originally posted by herja
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elämää E39:n jälkeen?
Collapse
X
-
Kyllä se aika hiljaiselta vaikuttaa ainakin bemarin osalta.
Tuoreimmat E6x yksilöt voisivat mennä, mutta eivät itseäni ainakaan houkuttele ollenkaan.
F1x on melko hyvä, mutta mielestäni liian hyvin ovat pitäneet hinnan, eikä niitä bensana ole "ollenkaan". Tyyppivikalista on mielestäni myös aivan liian pitkä huomioiden kuinka vähillä kilometreillä niitä ilmenee ja kuinka uusia autot vielä ovat.
G30 jätti huonon fiiliksen ohjauksen osalta, joten sitä en uskaltaisi ostaa ilman pitkää koeajoa, ja sittenkin hinta on aika törkeä, ja 6-mukinen konekin vasta 540i lähtien.
Muiden mallisarjojen autot taas eivät oikein ole vaihtoehtoja, ja tuskin 38 on mikään ratkaisu tähän.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Tässä kun on eri generaatioita 5-sarjan farkuista ollut, niin kyllä sitä kolmeysiä sai hieroa aivan saatanasti enemmän kuin kuusykköstä että se liikenteessä pysyi. Ainoa mikä oli parempi kolmeysissä oli ohjaustuntuma, toki se oli M-Sportti ja tuo kuusykkönen ei ole. Kolmeysin jatkuvaa ylistämistä en kyllä hiffaa verrattuna -06 tai tuoreampaan E6x sarjaan. Jos vielä sitten ihan LCI:n nappaa siitä E6X sarjasta niin sisustakin on paljon hienompi ja tomaattiloota paljon jämympi kuin pre-LCI:ssä.
F-sarjan vitonen on samanlainen väsynyt pulla ulkomuodoltaan kuin E39 (makuasioita) mutta samaa mieltä olen että aivan tolkuttoman paljon kalliita tyyppivikoja matalilla kilsoilla -> minä en ainakaan ikinä tule sellaista miinaa ostamaan.
09/10 vuotinen vähillä kilsoilla oleva E6X perseen alle ja kovaa ajoa.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostTässä kun on eri generaatioita 5-sarjan farkuista ollut, niin kyllä sitä kolmeysiä sai hieroa aivan saatanasti enemmän kuin kuusykköstä että se liikenteessä pysyi. Ainoa mikä oli parempi kolmeysissä oli ohjaustuntuma, toki se oli M-Sportti ja tuo kuusykkönen ei ole. Kolmeysin jatkuvaa ylistämistä en kyllä hiffaa verrattuna -06 tai tuoreampaan E6x sarjaan. Jos vielä sitten ihan LCI:n nappaa siitä E6X sarjasta niin sisustakin on paljon hienompi ja tomaattiloota paljon jämympi kuin pre-LCI:ssä.
F-sarjan vitonen on samanlainen väsynyt pulla ulkomuodoltaan kuin E39 (makuasioita) mutta samaa mieltä olen että aivan tolkuttoman paljon kalliita tyyppivikoja matalilla kilsoilla -> minä en ainakaan ikinä tule sellaista miinaa ostamaan.
09/10 vuotinen vähillä kilsoilla oleva E6X perseen alle ja kovaa ajoa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Sillä se kannattaakin katsoa vähintään -06 mallinen jossa sähköt koki käsittääkseni uudistuksia enemmänkin. Ei ole oma katiska 8-vuoden yhteisen taipaleen aikana oikutellut sähköjen suhteen muutoin kuin takarontin johdot tietty hajoaa. Ne hajos muuten kolmenelosesta ja kolmeysistäkin. Ja se mun -03 mallinen kolmeysi alkoi kehittää modulivikojakin, että enemmän se renas kaikilla osa-alueilla ku toi E61. Eihän noi paljoa enää maksakaan jos kattelee jotain -06/07 mallia kun alkavat lähentelemään iältään historic vehkeitä?
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostOtsikkoon vastatakseni: ei sitä ole. Tai sitten tarvisi olla paalua niin paljon, että paskalla käydessä taskusta tippuu aina miljuuna.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Rahamies saa olla että ajelee f10:llä. Siinä maksaa jo arvonaleneman myötä melkoisen summan pelkästään siitä että auto on pihassa. Tähän päälle vielä kalliit viat joita niissä alkaa tulla vastaan iän myötä.
Meillä oli e61 emännällä vuosina 11-16 ja kovin herkästi ei enää tule hankittua tuollaista "uudehkoa" premiumia. Niin paljon se auto tuli maksamaan kun laski yhteen arvonaleneman, vakuutukset, dieselveron sekä viat.
Alkuperäiselle kysyjälle. Pidä se kolmeysi ja säästä rahat vaikka matkailuun.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Minä suosittelen lämpimästi ainakin e6x sarjaa. Puoli vuotta takana tuolla -03 m54 koneisella e60:llä. Ajoltaan hyvin sama kuin e39 jopa parempi ja vakaampi mielestäni. Sisusta modernimpi ja jopa karvalakkina ihan mukiinmenevä. Natinoita sisustan materiaaleista lähtee enemmän kuin e39 mutta aika hyvin niitäkin on saanut eliminoitua.
Mitään pakollista remonttia ei ole puolessa vuodessa tullut, mielenrauhan takia olen laittanut m54 heikot paikat uusiksi (disa, vanos, jakoketjun kiristin, venakopan tiiviste, imuputki, huohotin ym pientä)
Ja mikä tärkeintä, nämä ei ruostu. Itse en ainakaan vain pysty ajelemaan autolla joka kukkii vähän sieltätäältä. Ruosteeton e39 kun on nykyään kuin neula heinäsuovassa.. Sähkövikoja ei ole ollut, samoin kun veljellä jolla oli lci 520d e61 pari vuotta.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Tän huomasin ku ostin e39 540i.n jolla vaimo ajelee...virhe...turha yrittää tarjota enää mitään japsikippoja. Noh nyt e39 520ia kakkosautoks että vaimo on tyytyväinen.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Menee vaan sitä mallisarjan generaatiota eteenpäin niin nopsakasti kun lompakko vaan sallii. Venyttää lompuukin sinne tavoitellun korityypin faceliftiin M-sporttina kohtuu metreillä ja kutosen koneella, siinä koko niksi
Yhdeksän vuotta /210tkm E39:llä ajelleena voin kyllä sanoa että pirun hyvä auto. Nykyinen E61 Lci on vielä paljon parempi joka suhteessa, vaikken sen muotokielestä niin tykkää.
Mulla oli F-sarja kovasti tähtäimessä, muttei mun ajomäärillä ollut vielä järkevää siihen siirtyä.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Totta, monessa e60/61 parempi, mutta ulkonäkö ei oo mennyt yhtään paremmaksi. Ehkä moni diggaa e39 ku se on sopivilla varusteilla ok näköinen edelleen ja toimiessaan mainio auto.
Monelle toi fiilispuoli autossa merkittävä ja jos uudempi jättää kylmäksi, ymmärtää helposti tätä keskustelua.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Tulee välillä kyllä nettiautoa selattua jos autoa vaihtais, mutta järki palaa aina hetken selailun jälkeen takaisin, kun miettii miten paljonko on omaa e39:ä tullut ylihuollettua. Paljon parempi ajettava nyt kuin 80 tkm sitten hankkiessa. Co2-verotus aika korkeahko, mutta saisi laittaa aika paljon rahaa taas toisen auton hankintaan. Designiltään suht ajaton. Moni ihmettelee auton kuntoa, kyytiä ja hiljaisuutta autoon istuessa. Tänä kesänä voisi korjailla takakontin johtosarjaa, vaihtaa virtalukon pohjan ja ehkä siilin ja vaihdattaa ehkä tuulilasin. Niillähän sitä taas sitten eteenpäin...E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Comment