Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elämää E39:n jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10494
    • Saaressa

    Originally posted by TJJ View Post
    En ymmärrä tuon setin koostumusta... Miksi pitää olla nuo xenon/h7 adapterit? Mikä led-polttimo sitten pitää valita? Ja onko tuo canbus decoderi turha jos koodaa virheilmoitukset pois?
    Jos olet E39 pitkän polttimoa pitänyt kädessä ni varmasti tiedät että se H7 polttimo kiinnittyy siihen pohjaan johon johdot tulee kiinni ja se pohja kiinnittyy itse umpioon, samoin tässä tuo H7 led kiinnittyy tuohon holkkiin ja holkki kiinnittyy itse umpioon. Sitä en tässä kohtaa tiedä onko nuo decoderit turhat vai ei se jää nähtäväksi, luultavasti ovat, mutta eipä ne montaa egeä maksa vaikka tilaisikin samalla.

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by duuk View Post
      Jos olet E39 pitkän polttimoa pitänyt kädessä ni varmasti tiedät että se H7 polttimo kiinnittyy siihen pohjaan johon johdot tulee kiinni ja se pohja kiinnittyy itse umpioon, samoin tässä tuo H7 led kiinnittyy tuohon holkkiin ja holkki kiinnittyy itse umpioon. Sitä en tässä kohtaa tiedä onko nuo decoderit turhat vai ei se jää nähtäväksi, luultavasti ovat, mutta eipä ne montaa egeä maksa vaikka tilaisikin samalla.
      Nyt vasta tajusin, että tuo adapteri onkin H7 tarvike-xenoneille eikä D2S-polttimoille eli asia selkeni...

      Nuo ovat 6000k värilämpötilalla. Onko käytännön sävyero vakio-xenoneihin miten suuri?
      E39 528iA

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4983
        • Forssa

        Originally posted by schwarze View Post
        On elämää E39:n jälkeen ainakin täällä. E61 LCI on kaikin puolin parempi
        Ei nyt ehkä ihan kaikin puolin kuitenkaan... hinta/laatu

        Olisiko duukilla jotain kuvaa kuinka paljon valotehoa löytyy ledeillä??
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Taski
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2009
          • 380
          • Tampere

          Itselläkin on kolme E39:iä ollut ja yksi E38. Olen taas tilanteessa että "kallis" auto pitäisi myydä ja ottaa vaikka talveksi, tai vaikka vuodeksikin E38 tai E39, mutta tänä vuonna tempaus ei taidakaan onnistua. Havahduin siihen että nettiautossa tarjonta aika heikkoa ja hyväkuntoisen räpeltämättömän, ruosteettoman ja suht pienillä huolloilla toimeentulevan version löytäminen näyttää olevan käytännössä mahdotonta. Ellei halua maksaa kymppitonnia.

          Hienosta E39 tai E38 voisin vitosen olla valmis maksamaan kunnon koneella (2,5 tai yli), aiemmin 2-3-4 tonnin hintaluokassa on ollut tarjontaa vaikka kuinka, mutta jotain on tapahtunut kun ei tahdo olla mitään siistiä tarjolla järkihintaan. Onko muut huomanneet samaa?
          Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by Taski View Post
            Itselläkin on kolme E39:iä ollut ja yksi E38. Olen taas tilanteessa että "kallis" auto pitäisi myydä ja ottaa vaikka talveksi, tai vaikka vuodeksikin E38 tai E39, mutta tänä vuonna tempaus ei taidakaan onnistua. Havahduin siihen että nettiautossa tarjonta aika heikkoa ja hyväkuntoisen räpeltämättömän, ruosteettoman ja suht pienillä huolloilla toimeentulevan version löytäminen näyttää olevan käytännössä mahdotonta. Ellei halua maksaa kymppitonnia.

            Hienosta E39 tai E38 voisin vitosen olla valmis maksamaan kunnon koneella (2,5 tai yli), aiemmin 2-3-4 tonnin hintaluokassa on ollut tarjontaa vaikka kuinka, mutta jotain on tapahtunut kun ei tahdo olla mitään siistiä tarjolla järkihintaan. Onko muut huomanneet samaa?
            Vähän ajettu olisi loppuelämän auto. Mutta hieman on hintaakin ?

            Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:



            BMW Baureihe 5 Lim. 530i
            Erstzulassung: 02/2003
            Kilometer: 24.500*km
            Kraftstoffart: Benzin

            Preis: 24*900*€

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1422

              ^^Japanista vähän ajettu?

              Katsastin sigun e39 huomautuksitta pari viikkoa sitten, nyt menossa talviseisontaan, en luopuisi alta viiden tonnin.
              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
              Ioniq5 AWD -22
              Leaf 40kwh -18

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                70tkm ajettu Japanista tuli maksamaan ”euromallistettuna” noin kympin joten sen alle kun saa vähänajetun niin edullisena pitäisin.

                Kymppi on paljon noin vanhasta autosta mutta toisaalta en maksaisi kymppiä vastaavasta E60:sta. Elämä on valintoja.
                ---

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  ^^Japanista vähän ajettu?
                  Minä olen tuollaista vähän miettinyt, hopeinen 530iA m-sport... Tosin Japanissa nuo ovat osittain karvalakkeja, puuttuu kuitenkin PDC, DSC, Servotronic yms. Ja pitäisi löytää joku välittäjä joka hoitaisi auton Suomeen/tänne.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • bimmerfanatic
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 402
                    • somero

                    Täältä löytyy karvalakki Japanintuonti 528 jos jotain kiinnostaa...

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      Eipä noita oikeasti hyviä, ruosteettomia ja sanotaan vaikka alle 150tkm ajettuja varusteltuja/isoilla koneilla olevia kolmeysejä taida saada enää ulkomailta ainakaan paljoa alle kympillä kilpiin, mutta jos sellaista olisi täällä myymässä, niin moni pitäisi yli viittä tonnia järjettömänä. Sama homma faceliftinä e46 325/330i coupe ja e38 740i mitä on vähän tullut pyöriteltyä kolmeysin ohella harrasteeksi, eikä tarvitse olla edes M-Sport. Tollasen kun erehtyy ostamaan, niin pitäisi ainakin olla kohtuullisen varma, että siitä ei tarvitse päästä lähiaikoina eroon.
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        Itse siirryin käyttis puolella e61:seen, kävin auton läpi ja laitoin kuntoon ajatuksena pitää pari kolme vuotta.
                        Periaatteessa ihan kiva m57:lla ja manuaalina, emäntä sillä ajaa ja tykkää kovasti mutta itse vaihtaisin vaikka huomenna kopaltaan vastaavaan m-sport e39 530d manuaaliin :think
                        Jotenkin se hiljaisuus yhdistettynä ajo tuntumaan tuntuu vaan aina yhtä hyvältä, vaikea olisi kuvitella että taloudessa ei olisi yhtään e39:ä
                        Last edited by Jube; 12-11-2018, 19:52.
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • van cleef
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1857
                          • 01830

                          Originally posted by 205/65-15H View Post
                          ^^Japanista vähän ajettu?

                          Katsastin sigun e39 huomautuksitta pari viikkoa sitten, nyt menossa talviseisontaan, en luopuisi alta viiden tonnin.
                          Erittäin todennäköisesti, ellei sitten läpällä vaihdettu tuo kapeemmalle kilvelle tarkoitettu takakontti.
                          BMW m340i x-drive -22
                          Audi q5 sportback 55tfsie -21
                          Transit custom -18
                          Lincoln Town car -89

                          Comment

                          • van cleef
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1857
                            • 01830

                            Originally posted by Jube View Post
                            Itse siirryin käyttis puolella e61:seen, kävin auton läpi ja laitoin kuntoon ajatuksena pitää pari kolme vuotta.
                            Periaatteessa ihan kiva m57:lla ja manuaalina, emäntä sillä ajaa ja tykkää kovasti mutta itse vaihtaisin vaikka huomenna kopaltaan vastaavaan m-sport e39 530d manuaaliin :think
                            Jotenkin se hiljaisuus yhdistettynä ajo tuntumaan tuntuu vaan koliysissä aina yhtä hyvältä!
                            Jotain siinä e39:ssa on tai sitten porakaivon vedessä, kun 15 vuotta on niitä nettiautosta/mobilesta tms. tasaisesti katsellut.

                            Itse asiassa muistan sen e39-rokotuksen. Vuonna -02 ajaessani pirssiä stadissa opiskelujen ohella sain silloiselta isännältä kunnian korkata pakasta repäisty 525d. Se ajovuoro on jäänyt mieleen -muistan tajunneeni jokaista solua myöten kuinka helvetin hyvä auto se oli. Ihan toista luokkaa kaikkiin mersuihin jne. verrattuna. Enkä ollut ainoa pirssikuski, vaan kaikki jotka sillä ajoi, kehui maasta taivaisiin.
                            BMW m340i x-drive -22
                            Audi q5 sportback 55tfsie -21
                            Transit custom -18
                            Lincoln Town car -89

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by van cleef View Post
                              Jotain siinä e39:ssa on tai sitten porakaivon vedessä, kun 15 vuotta on niitä nettiautosta/mobilesta tms. tasaisesti katsellut.
                              Minä taas olen ajanut tuolla samalla E39:llä 15 vuotta...
                              E39 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎