No ainakin taka"puskuri" ja sivuhelma ovat kovasti sävyltään tummempia, kuin muu auto. Vaikka eihän näistä nipponeista tiedä, nuohan nyt voi olla suoraan tehtaalta tuollaisia.
Laitan nyt tälläisen loivennuksen. Olet osittain oikeassa. Ikävä kyllä valkoisessa värissä se menee (ainakin Japseissa) näin. Tehtaalta lähtiessään auto toki on "tasavalkoinen",mutta jo alle kahdessa vuodessa puskurien orkkisväri (musta puskurin pohjamuovi) rupeaa tunkemaan läpi. Sama varmaan muovihelmoissakin.
Näin meidän emännän helmiäis valkoisessa Subarussakin. Ikävä kyllä puskurien väritys muuttunut hieman "keltaisemmaksi". Eikä aiheuta takuun puitteissa toimenpiteitä.
Asioin taannoin Audin merkkihuollon koripajalla tarkoituksena tarkastaa koritakuun piikkiin kuuluvat ruosteet. Tarkastaja sanoi että muovit, kuten puskurit yms, ovat ainakin Audilla tulleet jo vuosikausia eri paikasta kuin peltiosat. Toki ne maalataan samoilla sävyillä, mutta tarkkasilmäinen saattaa nähdä jo uudessakin sävyeroja. Sävyerot vielä monasti korostuvat kuvissa eikä niitä livenä erota.
Bimmer Tuning Club of Finland ry toimii kerhopohjaisena BMW-merkkisistä ajoneuvoista kiinnostuneiden henkilöiden yhdyssiteenä. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää jäsenten tietoutta tieliikenteen, autotekniikan ja rakentamisen alalla, sekä muissa autoiluun liittyvissä kysymyksissä sekä toiminnoissa.
Ennen muinoin muun merkkiset autot olisi jo aikoja sitten siirretty sinne minne ne kuuluvat eikä kukaan olisi kiehunut liemissä. Liekö SUVAITSEVAISUUS karkaamassa käsistä ja eekolmekutosen lisäksi armo annetaan kaikenmoisille muun merkkisille autoille?
Ja kaikki tämä suomalaisen BMW-harrastescenen synkimmässä ytimessä?
Kannatan radikaalia ryhtiliikettä. Eekolmekutoset saa jäädä mutta muun merkkiset autot ns. uittuun.
Väitelläänkö tässä ihan tosissaan 15 vuotta vanhan, 1k€ datsunin mahdollisista sävyeroista muoviosat vs peltiosat? Missäs kunnossa vanhat almerat on Suomessa?
Rumahan tuollainen on minunkin mielestäni, mutta ei sitä E66 tainnut kovin moni kauniina pitää.
Näiden Japanista bongattujen -keskustelun ekassa postissa pitäisi olla, että vain positiivisia adjektiiveja saa käyttää näistä bongatuista/tuoduista, yms.
Sen negatiivisen lässytyksen voi sitten keskittää sinne esim. nettiautosta bongattuihin. Esimerkkinä samanlainen saksantuonti/suomikärry nettiautossa, vaikka e39, e46 jollain tinavanteilla ja hirvitystuunauksilla saa kunnon paskamyrskyarvostelun, mutta jos se on japanin huutokaupassa niin ai että kun makea ja ennen kaikkea ruosteeton.
Ei oo ensimmäinen kerta, eikä viimeinen kun tämä aihe herättää tunteita. Vasta edellisen ketjun lopussa alkoi keskustelu lämpeempään viimeksi, kun oli puhetta japsimallien varustuksesta (mm. varusteinen puutteista/vähyydestö ja muista japanin mallien eroista esim. saloramallin k-lukon kauko-ohjaus )
Hyviä autohan tuolta saa, ei siinä mitään ja itekin seuraan tarjontaa, sekä bidejä laittaa. Mutta en kyllä ite mitään japsien käyttöautoa tuolta huutaisi, lähinnä noita erikoisempia kattelen. Kyllähän noista normaaleista käytössä olevista autoista näkee että on ne ollut ajossa ihan riittävästi vaikka kilometrejä olisi verrattain vähemmän kuin euromalleissa. Nahkat pussilla, ratit ja kepit kiiltää kun juut.. no jonkun mulkku.
Mutta autoja nää vaan on, ei toinna kenenkään ottaa henkilökohtaisesti, etenkään jos ei oma auto ole kyseessä.
Noniin lapset ja lapsen mieliset, jatketaan huutokaupalla 6.1.2018
Sehän nyt vain on niin että näitä topikkeja ei olisi olemassa, eikä kymmeniä harrasteautoja olisi suomeen tullut, mikäli tuota +muut merkit ei olisi mukana. Mersut ja japanilaiset ovat merkittävä osa topikin hengittämisestä, samoin kuin vitsailut, mistä ei ainakaan noko itseensä ota.
Kärsittäköön tämä nissanin rumilus, minkä kuvat itsekin halusin nähdä ja todeta että edullinenkin voi olla siisti, kun vastapainona topikkiin tulee tuota tietotaitoa mitä tarvitaan myös japanintuonti bemareissa.
Mitäs ihmettä minun foorumilla tapahtuu,kun vuorokauden on lukematta japsituonneista. Täällähän on saatu ihan keskustelua aikaiseksi. Meitä harrastajia on just niin monta erillaista,kuin on persereikiäkin. Markon tekstin voi lukea ihan just niin kuin tykkää. Jos haluaa vetää herneet suoleen niin se onnistuu täysin, provoa oli pistetty asian viereen hienosti. Se, että joku Japanista asti itselleen nipponin rahtaa tänne voi olla hänelle isokin juttu ja saattaa olla, että kyseinen auto harrastaja on onnellisempi kuin koskaan. Faktoja se ei silti poista, kyseinen automalli on saatanan ruma. Eikä tarvii ekana jonkun miettiä, että taas nuollaan modeja tms. Kyllä T3 tietää minne minun puolesta e30 voidaan polkea lähes poikkeuksetta. Itse olen tykännyt, että asioista voitaisiin keskustella ja kiistelläkkin menemättä henkilöihin/henkilökohtaisuuksiin. Hyvää uutta vuotta kaikille ja harrastakaa erillaisia autoja,prätkiä,kelkkoja ja kirjoittakaa niistä erillaisille foorumileille silloin joku muu voi saada myös kipinän/avun omiin harrasruksiinsa.
Johan se meni vanha Datsuni tunteisiin. Ajatus lähinnä oli näyttää, jälleen kerran, että japsien kunto on "jotain ihan muuta". Eikä auton tarvitse olla mikään erityisen ihmeellinen, saati arvokas. Näköjään sekin osaa jotain Kempin omistajaa harmittaa kun ei ole kalliille koneelle näissä hommissa käyttöä.
Koska en henkilökohtaisesti tarvitse mitään erityisiä hyväksyntiä BMW-harrastajien taholta omille ostoksilleni, en näistä kommenteista yöuniani menetä. En silti ole ihan vakuuttunut kuinka tällaiset eriskummalliset purkaukset edistävät rakentavaa keskustelua. Mutta tämä topikki on sen verran eeppinen, että ei tätä seuraamattakaan voi olla
Minkäverran porukalla on tullut rekisteröintikatsastus maksamaan Japsituonneissa?
Onko saamani hinta-arvio n.200€ linjassaan. Kyseessä Volvo jonka tyyppikilvestä puuttuu tyyppihyväksyntä nro. Joudun hommaamaan päästötasotodistuksen sekä autosta ilmeisesti joudutaan vielä mittaamaan desibelit asemalla.
Toinen kysymys että oletteko saaneet hommattua noita yksittäisiä todistuksia, tässä tapauksessa päästötasotodistuksen. Belcarille, pakettiautopojille sekä TUV-Nordille laitoin kyselyä. Eli rekisteröintikatsastuksen kulut olisivat kokonaisuudessaan katsastusaseman n.200€ + todistuksen arvo.
Minkäverran porukalla on tullut rekisteröintikatsastus maksamaan Japsituonneissa?
Onko saamani hinta-arvio n.200€ linjassaan. Kyseessä Volvo jonka tyyppikilvestä puuttuu tyyppihyväksyntä nro. Joudun hommaamaan päästötasotodistuksen sekä autosta ilmeisesti joudutaan vielä mittaamaan desibelit asemalla.
Toinen kysymys että oletteko saaneet hommattua noita yksittäisiä todistuksia, tässä tapauksessa päästötasotodistuksen. Belcarille, pakettiautopojille sekä TUV-Nordille laitoin kyselyä. Eli rekisteröintikatsastuksen kulut olisivat kokonaisuudessaan katsastusaseman n.200€ + todistuksen arvo.
Dekralle n.500e ja katsastus 200e. Tüv-nord olis halunnu samoista papereista tonnin. Sitten kun inssi ilmoitti, että ei tuu kauppoja hinta tippui 750e. No ei tullu kyllä silläkään. Varmaan seuraavan kanssa koitetaan sitten sitä ohjekirjajippoa omalla tyyppikilvellä.
Dekralle n.500e ja katsastus 200e. Tüv-nord olis halunnu samoista papereista tonnin. Sitten kun inssi ilmoitti, että ei tuu kauppoja hinta tippui 750e. No ei tullu kyllä silläkään. Varmaan seuraavan kanssa koitetaan sitten sitä ohjekirjajippoa omalla tyyppikilvellä.
Ohjekirjajippoa?
Aiheeseen liittyen, kukas se kehuikaan joku viikko sitten saaneensa alle kahden kympin bemariin tyyppikilven tilattua? Saisiko jälleenmyyjän tiedot jakoon? Täälläpäin nimittäin kaivataan autoa paikanpäälle että se pitää heidän liimatakin, ja tilattuakaan ei saa ennenkuin on vastaavuustodistus josta tarkistetaan massat. :-o
Comment