Tulipa vertailtua vakuutuksien hintoja muutenvain, autona sigun z3 1.8 isolohkomoottorilla vm-96. Käsittämätöntä hajontaa, 5 _halvinta_ yhtiötä otin mukaan, halvin oli 562€ ja kallein 989€, osakaskoista siis kyse. Täyskasko tarttuu halvimmillaan tällaiseen 21 vuotiaaseen autoon kohtuulliseen 850€ vuosihintaan, nykyisellään toistaiseksi maksan osakaskosta sen 800€.. Olis tääkin vertailu pitänyt tehdä ajat sitten. :think
25% liikennevakuutusbonuksilla, osakaskojen hinnat:
Pop: 562,74€
If: 579,60€
Tapiola: 766,05€
Folksam: 792€
Turva: 989,96€
Yleinen vakuutus-topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hehe. Liikennevakuutuksiin tuli muutoksia tämän vuoden alusta, esim. samat bonukset voi olla useammassa omistuksessa olevassa autossa. Sekä bonuksien yläraja nousi 70% ylöspäin.
Soittelin muilla asioilla Lähitapiolaan, niin samalla kysyin miksi bonus on 70% vaikka edellisessä autossa oli melkein 80% viime vuonna (oli jotain verkkoalennusbonuksia yms. lisänä). Virkailija sano että ei kannata muuttaa tuota, koska vaikka bonukset nousisi uudella systeemillä 80%, niin vakuutus kallistuus silti vanhaan nähden.
Ihmettelin asiaa ja niin laski laskurilla että asia on todella näin. Uudessa systeemissä on jotain pohjamaksuja, jotain tehopainosuhteeseen liittyviä juttuja, yms jotka muuttaa hintaa (nostaa tietenkin).
Kyseessä oli tuo Volvo V50 ja omistaja vaihtu 30.12-16.
Lisäksi sanoin että laittaa valmiiksi tuohon seisonnassa olevaan 540i:n maksimibonukset mitä saa (eli varmaan tuo 70% mikä tuossa v50:ssä), niin sano että ei kannata vielä kun siihen tulee heti joku parin kympin pohjamaksu kun tekee muutoksia ja saattaa olla kalliimpi muutenkin.
En viittinyt edes kysyä mitä mahtaa maksaa tuo 540i tällä uudella systeemillä.
Se onkin kilpailutuksen paikka nyt.
Edit.
Tein omistajan vaihdoksen, eli rekisteröin auton omiin nimiin k-asemalla kun myyjä näin halusi. Maksoin sinne jonkin summan (oisko ollu reilu kymppi). Niin nyt tuli vakuutusyhtiöstä toinen 10€ rekisteröintimaksu joka "peritään trafin hinnaston mukaisesti". Sen takia soitin alun perin tuonne, kun kysyin että mikä juttu kun sama asia maksetaan kahteen kertaan. Sano virkailia että lakisääteinen tuo heidän maksunsa ja k-asema on saattanut periä omia kulujaan. Kuulemma netissä olisi ollut hieman halvempi tuo lähitapiolan hinta (tuo 10€ mistä sain laskun) ja seuraavalla kerralla pitäisi tehdä se siellä jos haluaa säästää.
Mitä vi*tua, millä tavalla eroaa lähitapiolan tapauksessa asia, jos k-aseman virkailija tekee omalla päätteellään rekisteröinnin tai minä teen sen netissä.
Joko voi auton vakuutukset ostaa toisesta EU-maasta ja rekisteröidä auton sinne samalla? Tästähän oli jotain juttua taannoin että auton voi liisata toisesta maasta, onko jo voimassa vai mikä juttu?
(tiedän kyllä että rekisteröinti onnistuu, mutta saako sillä ajaa ilman että tulli tai poliisi puuttuu asiaan)Last edited by TuoAntti; 10-01-2017, 10:06.
Leave a comment:
-
Jus lähitapiolaan pukkasin molemmat autot ja vuosikustannus putosi mlekin 500€. Täydet bonukset liikennevakuutukseen.
Leave a comment:
-
29.12 kävin kysymässä lähitapiolassa liikennevakuutusta 203€.Originally posted by T3 View Post
3.1 sama operaatio,bonukset eivät nousseet yhtään mutta liikennevakuutus maksoikin 259€.
11v ollut ilman liikennevahinkoja,silti ei tullut lisä boonuksia.
Leave a comment:
-
Audi A8 quattro 3.7 -96
IF
Liikennevakuutus + täyskasko = 533e/vuosi
Bonukset: kasko autom. 70% & liikenne bonukset siirretty talven ajaksi ämmästä 60%
Keskitysalea 15%
Leave a comment:
-
Taas soittivat perään kun vähän kattelin taas vakuutuksia, nyt on liikennevakuutus ja osakasko 363e/vuosiOriginally posted by Rhodry View PostIF:ltä soittelivat kun olin laskenut vakuutuksia netissä. Siinä sitten tarkistelivat vähän vakuutuksia, liikennevakuutus + osakasko laski 650 eurosta 420 euroon, E34 535i vm. -89. Niillä on ilmeisesti hinnoittelut muuttuneet, nykyään kysytään paljon tulee ajoa vuodessa ja paljon autossa kilometrejä. Mulla 376k mittarissa ja ajoa 30-40k vuodessa.
Oli sinne ilmestyny joku moniautoetukin, 5% alennusta siitä. Onhan meillä kaks autoa mutta toinen on miehen nimissä ja vakuutuksissa. Vai huomioiko ne muka senkin nykyään kun avoliitossa asuu?
Leave a comment:
-
Tämä.Originally posted by T3 View PostNoihin muihin tietojen keräilyihin en ota kantaa, mutta se, mikä on eniten vituttanut vuosikausia, on 3sarjan BMW:n kovat vakuutusmaksut. Joo-o, niillä ajetaan eniten kolareita, mutta miksi minun pitää maksaa korkeita vakuutusmaksuja, jos joku lippispää vetelee saman korimallin autolla, niin kuin viimeistä päivää. En minä ole törttöillyt.
Sekin ärsyttää, että joistain arvottomista autosta joutuu maksaa hirveitä vakuutuksia.
Leave a comment:
-
Oiskin mielenkiintoista nähdä mitä tämä yhtälö tuottaisi mun compactin bonareiksi jos vaikka olis logattu TPS:ää ja jarruvaloa per ajettu kilometri.Originally posted by basso72 View PostVakuutusyhtiöt haluaisivat mennä vieläkin pidemmälle, ja alkaa kerätä tietoa kuljettajan ajotyylistä: kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät. Jos ajotapa on vakuutusyhtiön mielestä vaarallinen, jäisivät bonukset haaveeksi."
Se kun on ollut pari-kolme vuotta pelkästään ratapäiväkäytössä ts. vakuutus päällä vain noina päivinä
. Korvattavaa vahinkoa ei vielä ole syntynyt.
Mut yleisesti muutokset kuulostaa oikean suuntaisilta.
Ainoa harmi tässä suuressa uudistuksessa on se, että harrastemoottoriurheilijat edelleen osallistuu vakuutusmaksu-talkoisiin kun kilpailuissa "artisteille" sattuneita vahinkoja maksellaan.
Toki tuo on kilpakuljettajien kannalta hyvä turva (ns. kuljettajapaikkasuoja), mutta tämä olisi järkevämpi hoitaa lisenssivakuutuksella, joka on muutenkin pakollinen. Nyt on siis tämän typerän lain vuoksi kilpailuissa tuplavakuutus, mutta käytännössä henkilövahingot korvataan aina liikennevakuutuksesta.
Leave a comment:
-
Tässä vaan taitaa käydä niin että esim. sinun vakuutusmaksut pysyvät ennallaan ja törttöilijät maksavat nykyistä enemmän.Originally posted by T3 View PostNoihin muihin tietojen keräilyihin en ota kantaa, mutta se, mikä on eniten vituttanut vuosikausia, on 3sarjan BMW:n kovat vakuutusmaksut. Joo-o, niillä ajetaan eniten kolareita, mutta miksi minun pitää maksaa korkeita vakuutusmaksuja, jos joku lippispää vetelee saman korimallin autolla, niin kuin viimeistä päivää. En minä ole törttöillyt.
Leave a comment:
-
Noihin muihin tietojen keräilyihin en ota kantaa, mutta se, mikä on eniten vituttanut vuosikausia, on 3sarjan BMW:n kovat vakuutusmaksut. Joo-o, niillä ajetaan eniten kolareita, mutta miksi minun pitää maksaa korkeita vakuutusmaksuja, jos joku lippispää vetelee saman korimallin autolla, niin kuin viimeistä päivää. En minä ole törttöillyt.Originally posted by basso72 View PostKyllä.
"Vahinkohistoriaan perustuva vakuuttaminen on askel nykyistä henkilökohtaisempaan vakuuttamiseen. Vakuutusyhtiöt haluaisivat mennä vieläkin pidemmälle, ja alkaa kerätä tietoa kuljettajan ajotyylistä: kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät. Jos ajotapa on vakuutusyhtiön mielestä vaarallinen, jäisivät bonukset haaveeksi."
Leave a comment:
-
Kyllä.Originally posted by T3 View Post
"Vahinkohistoriaan perustuva vakuuttaminen on askel nykyistä henkilökohtaisempaan vakuuttamiseen. Vakuutusyhtiöt haluaisivat mennä vieläkin pidemmälle, ja alkaa kerätä tietoa kuljettajan ajotyylistä: kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät. Jos ajotapa on vakuutusyhtiön mielestä vaarallinen, jäisivät bonukset haaveeksi."
Leave a comment:
-
-
Itsehän Laskin netissä 9 eri vakuutus yhtiön hinnan PELKÄLLE liikenne vakuutukselle kun ostin juuri auton( 0 bonuksilla laskin )
Perustiedot: 24v, paikkakunta jyväskylä.
Auto: 530D e39 vm. 2000
Hinnat oli:
säästöpankki - 1408€
popvakuutus - 1344€
Fennia - 1002€
Aktia - 971€
IF - 950€
Turva - 913€
pohjantähti - 870€
lähitapiola - 726€
OP-pohjola - 694€ (keskittämisalennuksella 655€)
Eli on nuissa kyllä aika isoja eroja :think
Leave a comment:
-
Ifin vakuutus täällä. Bonuksiakin jo vähän kertynyt kun ei ole tullut kolaroitua.
kaikki asiointi on heidän kanssaan sujunut aina kivasti.
Leave a comment:
Leave a comment: