Audi A8 quattro 3.7 -96
IF
Liikennevakuutus + täyskasko = 533e/vuosi
Bonukset: kasko autom. 70% & liikenne bonukset siirretty talven ajaksi ämmästä 60%
Keskitysalea 15%
Yleinen vakuutus-topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Rhodry View PostIF:ltä soittelivat kun olin laskenut vakuutuksia netissä. Siinä sitten tarkistelivat vähän vakuutuksia, liikennevakuutus + osakasko laski 650 eurosta 420 euroon, E34 535i vm. -89. Niillä on ilmeisesti hinnoittelut muuttuneet, nykyään kysytään paljon tulee ajoa vuodessa ja paljon autossa kilometrejä. Mulla 376k mittarissa ja ajoa 30-40k vuodessa.Oli sinne ilmestyny joku moniautoetukin, 5% alennusta siitä. Onhan meillä kaks autoa mutta toinen on miehen nimissä ja vakuutuksissa. Vai huomioiko ne muka senkin nykyään kun avoliitossa asuu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View PostNoihin muihin tietojen keräilyihin en ota kantaa, mutta se, mikä on eniten vituttanut vuosikausia, on 3sarjan BMW:n kovat vakuutusmaksut. Joo-o, niillä ajetaan eniten kolareita, mutta miksi minun pitää maksaa korkeita vakuutusmaksuja, jos joku lippispää vetelee saman korimallin autolla, niin kuin viimeistä päivää. En minä ole törttöillyt.
Sekin ärsyttää, että joistain arvottomista autosta joutuu maksaa hirveitä vakuutuksia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by basso72 View PostVakuutusyhtiöt haluaisivat mennä vieläkin pidemmälle, ja alkaa kerätä tietoa kuljettajan ajotyylistä: kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät. Jos ajotapa on vakuutusyhtiön mielestä vaarallinen, jäisivät bonukset haaveeksi."
Se kun on ollut pari-kolme vuotta pelkästään ratapäiväkäytössä ts. vakuutus päällä vain noina päivinä. Korvattavaa vahinkoa ei vielä ole syntynyt.
Mut yleisesti muutokset kuulostaa oikean suuntaisilta.
Ainoa harmi tässä suuressa uudistuksessa on se, että harrastemoottoriurheilijat edelleen osallistuu vakuutusmaksu-talkoisiin kun kilpailuissa "artisteille" sattuneita vahinkoja maksellaan.
Toki tuo on kilpakuljettajien kannalta hyvä turva (ns. kuljettajapaikkasuoja), mutta tämä olisi järkevämpi hoitaa lisenssivakuutuksella, joka on muutenkin pakollinen. Nyt on siis tämän typerän lain vuoksi kilpailuissa tuplavakuutus, mutta käytännössä henkilövahingot korvataan aina liikennevakuutuksesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View PostNoihin muihin tietojen keräilyihin en ota kantaa, mutta se, mikä on eniten vituttanut vuosikausia, on 3sarjan BMW:n kovat vakuutusmaksut. Joo-o, niillä ajetaan eniten kolareita, mutta miksi minun pitää maksaa korkeita vakuutusmaksuja, jos joku lippispää vetelee saman korimallin autolla, niin kuin viimeistä päivää. En minä ole törttöillyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by basso72 View PostKyllä.
"Vahinkohistoriaan perustuva vakuuttaminen on askel nykyistä henkilökohtaisempaan vakuuttamiseen. Vakuutusyhtiöt haluaisivat mennä vieläkin pidemmälle, ja alkaa kerätä tietoa kuljettajan ajotyylistä: kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät. Jos ajotapa on vakuutusyhtiön mielestä vaarallinen, jäisivät bonukset haaveeksi."
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T3 View Post
"Vahinkohistoriaan perustuva vakuuttaminen on askel nykyistä henkilökohtaisempaan vakuuttamiseen. Vakuutusyhtiöt haluaisivat mennä vieläkin pidemmälle, ja alkaa kerätä tietoa kuljettajan ajotyylistä: kiihdytykset, jarrutukset, kaarreajot ja ajokilometrimäärät. Jos ajotapa on vakuutusyhtiön mielestä vaarallinen, jäisivät bonukset haaveeksi."
Leave a comment:
-
-
-
Itsehän Laskin netissä 9 eri vakuutus yhtiön hinnan PELKÄLLE liikenne vakuutukselle kun ostin juuri auton( 0 bonuksilla laskin )
Perustiedot: 24v, paikkakunta jyväskylä.
Auto: 530D e39 vm. 2000
Hinnat oli:
säästöpankki - 1408€
popvakuutus - 1344€
Fennia - 1002€
Aktia - 971€
IF - 950€
Turva - 913€
pohjantähti - 870€
lähitapiola - 726€
OP-pohjola - 694€ (keskittämisalennuksella 655€)
Eli on nuissa kyllä aika isoja eroja :think
Leave a comment:
-
-
Ifin vakuutus täällä. Bonuksiakin jo vähän kertynyt kun ei ole tullut kolaroitua.kaikki asiointi on heidän kanssaan sujunut aina kivasti.
Leave a comment:
-
-
Pyysin juuri tarjouksen IFistä, ja n. 500€ oli halvempi kuin Lähitapiola jossa vakuutukset nyt. Sigun laitteiden lisäksi yksi Rellun pippana ja peräkärry kyseessä, muita vakuutuksia en vielä kysynyt. Kelkka oli satkun kalliimpi, mutta bemarit reilusti halvempia. Ensi viikolla Lähitapiolaan neuvottelemaan koko vakuutuskatraan hinnoista.
Leave a comment:
-
-
jälleen IF Liikennevakuutus oli e30:iin 250€/vuosi halvempi kuin Fennia
Leave a comment:
-
-
Mitä näille vakuutusten hinnoille on parissa vuodessa käynyt? :think
Maksoin viimeksi Lähitapiolassa 60% liikennebonuksilla tuosta edellisestä 130i:stä noin 800€ / vuosi. Hinta sisälsi kolarointiturvan. Jos nyt ottaisin samaan autoon saman vakuutuksen, niin hinnaksi tulisi 1450€ / vuosi(!).
Samoin katsoin tuon E61 530:n osalta. Aikaisemmin maksoin POP-Vakuutuksessa liikenne + kasko 924€ / vuosi. Nyt, jos ottaisin saman paketin samaan autoon, niin vuosihinnaksi tulisi 1771€.
Onko nää oikeasti nousseet näin paljon? Tuollaiseen -08 autoonkaan ei näköjään enää alle tonnin vakuutusta löydä. Ei edes melkein täysillä liikenne bonuksilla.Last edited by MessyJessy; 28-04-2016, 17:39.
Leave a comment:
-
-
Ei tee Fenniakaan tästä helppoa.
Eli vaaditaan kotivakuutus, jotta saisi harrasteajoneuvovakuutuksen. No, vakuutukset on jo muualla, mutta laskurin mukaan halvin vennian kotivakuutus minimiarvoilla olisi n. 90 vuodessa. Jos autovakuutus laskisi reilummin niin ei ongelmaa ottaa yksi vakuutus turhaan.
Mutta nyt tyrkyttävät 330 € kotivakuutusta sieltä, vaikka sanoin, että en halua/tarvitse/ota mitään täysarvovakuutusta. Pitäkööt tunkkinsa, en jaksa nyt säätää enempää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostEiköhän se vähän siitä tipu. Kannattaa harkita onko huippukasko tarpeellinen vai riittäskö vähempikin.
sitten liikennekäytöstä kun on poistettuna seisonnassa niin osakasko silloin mulla voimassa siltä varalta jos ilkivataa harrastava palava hirvi varastaa auton.
Laitoin tuosta kilometri hommasta viestiä niin tänään sain vastauksen, että jos nyt nykyhinnoittelun mukaan muuttaisi noita mun vakuutuksia niin hinta vaan nousisi nykyisestä.. täytyy siis olla nyt tyytyväinen noihin vakuutuksiin.Last edited by Roito; 01-04-2016, 16:43.
Leave a comment:
-
Leave a comment: