Yleinen vakuutus-topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
OP:lla sain yhdellä puhelinsoitolla "-20% Erikoisalennuksen" Niin täyskasko -11 F02 oli ~780€
-
Jotenkin tuntuu, että vakuutusten hinnat ovat nousseet viime aikoina. Esim. edelliselle E70 40d:lle täyskasko ja liikennevakuutus oli Pohjolassa noin 1100e vuodessa. Nyt F15 40d:lle hieman yli 1400e vuodessa (ja täydet bonukset kaskossa/liikennevakuutuksessa). LähiTapiola/Turva/Fennia tarjoavat kaikki muutaman kympin sisällä samaa hintaa. POP-vakuutukselta naurettava 2800e XL-kasko.
Leave a comment:
-
Popvakuutukselta ao. koodilla -25€ ale kaskoista uusille asiakkaille
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMeleko hurjat hinnat e46. Minulla on muutoskatsastettu e46 jonka teho/painosuhde vaikuttaa vakuutusmaksuihin korottavasti, ilman muutoskatsastusta olisi vuoden vakuutus Ifissä 170€ (liikenne+osakasko) mutta nyt 281€/vuosi tehopainosuhteen takia, katsovat riskitekijäksi.
Vaihdoin kaikki vakuutukset alkamaan 31.12.2020 POP vakuutukseen, e46 nousee siellä muutaman kympin mutta kokonaisuutena 8 ajoneuvon vakuutukset putoaa lähes 1300€/vuosi.
Ps. Kotivakuutuksissa kannattaa katsoa irtaimistojen korvaussummat, rakennuksille täysarvo ja irtaimisto sen mukaan mitä itse arvioi tavaroille arvoksi, itse pudottelin mm tallin 100k€ irtainkorvauksen 8k€:oon niin vakuutusmaksu putosi pari sataa, sama talossa. Kaikkineen lähes 638€ vakuutus putosi 227€:oon muutoksilla. Joku 10v vanha tauluteevee on arvoton oikeasti.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rhodry View PostKattelin tossa huvikseni taas muutaman yhtiön tarjonnan kun otin pari kotivakuutusta lisää. Nyt siis E46 on Pohjolassa, liikenne ja osakasko ~590€/vuosi. Sillon kun ton ostin niin oli Ifissä täyskaskolla ~800€/vuosi.
Nyt If antais osakaskon 699€/vuosi, myös Pop-vakuutuksella ja Lähitapiolalla yli 600€. Fennialla ois saanu halvemmalla ilman eläinturvaa, mikä nyt taas on aika oleellinen täällä metässä asuessa.
Vaihdoin kaikki vakuutukset alkamaan 31.12.2020 POP vakuutukseen, e46 nousee siellä muutaman kympin mutta kokonaisuutena 8 ajoneuvon vakuutukset putoaa lähes 1300€/vuosi.
Ps. Kotivakuutuksissa kannattaa katsoa irtaimistojen korvaussummat, rakennuksille täysarvo ja irtaimisto sen mukaan mitä itse arvioi tavaroille arvoksi, itse pudottelin mm tallin 100k€ irtainkorvauksen 8k€:oon niin vakuutusmaksu putosi pari sataa, sama talossa. Kaikkineen lähes 638€ vakuutus putosi 227€:oon muutoksilla. Joku 10v vanha tauluteevee on arvoton oikeasti.
Leave a comment:
-
Kattelin tossa huvikseni taas muutaman yhtiön tarjonnan kun otin pari kotivakuutusta lisää. Nyt siis E46 on Pohjolassa, liikenne ja osakasko ~590€/vuosi. Sillon kun ton ostin niin oli Ifissä täyskaskolla ~800€/vuosi.
Nyt If antais osakaskon 699€/vuosi, myös Pop-vakuutuksella ja Lähitapiolalla yli 600€. Fennialla ois saanu halvemmalla ilman eläinturvaa, mikä nyt taas on aika oleellinen täällä metässä asuessa.
Eipä siis tarvinne vaihtaa yhtiötä, kotivakuutuksia on nyt kolme ja yks niistä on kallis joka paikassa niin ei siinäkään säästöä tulis vaikka muut sais vähän halvemmalla.
Venetrailerissa liikenne ja osakasko 40€/vuosi,on sentään joku halpaa
Leave a comment:
-
Lähitapiolan alkaa olla melko kaukana siitä mitä toiminta oli Tapiolan aikaan. E91 LCI 330d, bonareilla 80% ja 70%:
Liikennevakuutus
202,78 €
Loistokasko
1307,83 €
Yhteensä
1510,61 €
Liikennevakuutus
202,78 €
Peruskasko (sis. luonnonilmiö)
728,43 €
Yhteensä
931,21 €
Liikennevakuutus
202,78 €
Osakasko (bonukseton, sisältää hirvi/palo/varkauden lisäksi vielä hinaus, ulkomaan vastuu, ilkivalta)
256,27 €
Yhteensä
459,05 €
Liikennevakuutus ja loistokasko ilman bonareita 5500€, lol. Näyttäs vielä ehtoja rukatun niin ettei radalla tapahtuneista makseta enää mitään, niin voisi kyllä äänestää lompakolla. Pohjantähdellä näyttäisi olevan osakasko ensimmäiseksi vuodeksi luonnonilmiö ruksittuna muutaman kympin Lähitapiolan osakaskoa halvempi, mutta läpinäkyvyyttä tarjoukseen pitää hakea ehtoja lukemalla, liekö kuitenkaan puolta halvempi samalla sisällöllä. Kokemuksia?
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View Post380hv ja 1860kg.
Kaivelin asiaa tapani mukaan ja tällainen vastaus tuli:
"Ajoneuvonne ovat yhtiömme riskinvalinta teholuokkansa takia, eli vahinkoluokka on ollut liian suuri ajoneuvojen osalta joissa teho/paino suhde liian korkea.
Yhtiömme on nuori, joten olemme joutuneet rajaamaan riskiryhmän autot, jotta voimme kehittyä. Tästä syystä ns ”tehokkaat” autot on rajattu kaskon osalta.
Liikennevakuutus on ainoa jota voimme näille ajoneuvoillesi myöntää, joten valitettavasti yhtiömme ei voi tarjota ajoneuvollesi kattavaa turvaa.
Todennäköisesti tulevaisuudessa niitäkin vakuutetaan, mutta niitä tulee tarjontaa kehityksen mukaan."
Ei tuo nyt niin nuori enää ole tai riippuu lukijasta. 2012 perustettu: https://www.finder.fi/Vakuutuspalvel...tiedot/2663474
Mp vakuutukset ne hauskoja on, ympärivuotinen vakuutus on halvempi kuin seisonta ajallinen. Joten ajellaan talvella suuremmalla riskillä ja kipataan nurin niin saa ensi kaudelle uutta pyörää
Leave a comment:
-
Originally posted by _Bäri_ View PostMitä tuon csi teho paino suhde on?
Kaivelin asiaa tapani mukaan ja tällainen vastaus tuli:
"Ajoneuvonne ovat yhtiömme riskinvalinta teholuokkansa takia, eli vahinkoluokka on ollut liian suuri ajoneuvojen osalta joissa teho/paino suhde liian korkea.
Yhtiömme on nuori, joten olemme joutuneet rajaamaan riskiryhmän autot, jotta voimme kehittyä. Tästä syystä ns ”tehokkaat” autot on rajattu kaskon osalta.
Liikennevakuutus on ainoa jota voimme näille ajoneuvoillesi myöntää, joten valitettavasti yhtiömme ei voi tarjota ajoneuvollesi kattavaa turvaa.
Todennäköisesti tulevaisuudessa niitäkin vakuutetaan, mutta niitä tulee tarjontaa kehityksen mukaan."
Ei tuo nyt niin nuori enää ole tai riippuu lukijasta. 2012 perustettu: https://www.finder.fi/Vakuutuspalvel...tiedot/2663474
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostKilpailutin vakuutuksia autoistani. Turva halvin harrasteissa, Fennia käyttiksessä. Hauskin vastaus tuli Popvakuutukselta (Suomen Vahinkovakuutus):
"Csi teho liian suuri suhteessa painoon, joten kaskoa ei myönnetä sille
Porsche 928S teho puuttuu trafin tiedoista, joten sille en saa hintaa ilman KW/teho."
:facepalm:
Leave a comment:
-
Kilpailutin vakuutuksia autoistani. Turva halvin harrasteissa, Fennia käyttiksessä. Hauskin vastaus tuli Popvakuutukselta (Suomen Vahinkovakuutus):
"Csi teho liian suuri suhteessa painoon, joten kaskoa ei myönnetä sille
Porsche 928S teho puuttuu trafin tiedoista, joten sille en saa hintaa ilman KW/teho."
:facepalm:
Leave a comment:
-
Originally posted by Möhköfantti View PostTuon edellä mainitun Fennian pähkähullun tarjouksen sijasta mulla on hyvin vastaavat vakuutukset kuin sulla Turvassa, hinta alle 1300€. Näitähän kannattaa silloin tällöin vähän kilpailuttaa...
Leave a comment:
-
Originally posted by Pakkopaita View PostEi kai näissä mitään salaisuuksia ole. Mulla tällaiset OP Pohjolassa BMW M550d:lle.
Liikennevakuutus:
Vakuutuksen maksu ja alennukset
Veroton perusmaksu: 1 437,35 euroa
Liikennevakuutuksen bonus: 80,0% -1 149,88 euroa
Maksutapa-alennus: 2,5% -7,18 euroa
Liikenneturvallisuusmaksu: 1,0% 2,80 euroa
Vakuutusmaksuvero: 24,0% 67,94 euroa
Kausimaksu yhteensä: 351,03 euroa
Superkasko:
Veroton perusmaksu: 2 629,56 euroa
Bonus-alennus kolariturvan 1.894,88 e perusmaksusta: 70,0% -1 326,41 euroa
Vakuutusten keskittämisalennus: 7,0% -91,22 euroa
Omistaja-asiakkaan lisäalennus: 3,0% -36,35 euroa
Keskittäjän lisäalennus, kaskovakuutus: 8,0% -94,04 euroa
Kannanpuolustusalennus, aleneva: 10,0% -108,15 euroa
Maksutapa-alennus: 2,5% -24,33 euroa
Vakuutusmaksuvero: 24,0% 227,77 euroa
Kausimaksu yhteensä: 1 176,83 euroa
Eli about 1500,- per vuosi.
Leave a comment:
-
Ei kai näissä mitään salaisuuksia ole. Mulla tällaiset OP Pohjolassa BMW M550d:lle.
Liikennevakuutus:
Veroton perusmaksu: 1 437,35 euroa
Liikennevakuutuksen bonus: 80,0% -1 149,88 euroa
Maksutapa-alennus: 2,5% -7,18 euroa
Liikenneturvallisuusmaksu: 1,0% 2,80 euroa
Vakuutusmaksuvero: 24,0% 67,94 euroa
Kausimaksu yhteensä: 351,03 euroa
Superkasko:
Veroton perusmaksu: 2 629,56 euroa
Bonus-alennus kolariturvan 1.894,88 e perusmaksusta: 70,0% -1 326,41 euroa
Vakuutusten keskittämisalennus: 7,0% -91,22 euroa
Omistaja-asiakkaan lisäalennus: 3,0% -36,35 euroa
Keskittäjän lisäalennus, kaskovakuutus: 8,0% -94,04 euroa
Kannanpuolustusalennus, aleneva: 10,0% -108,15 euroa
Maksutapa-alennus: 2,5% -24,33 euroa
Vakuutusmaksuvero: 24,0% 227,77 euroa
Kausimaksu yhteensä: 1 176,83 euroa
Eli about 1500,- per vuosi.
Leave a comment:
-
Fennian tarjous G07:aan, täysillä bonuksilla: liikennevakuutus ja täydet kaskot 4000€/vuosi ja ehtona 3000€ omavastuu. Tätä samaa hinnoittelua oli tarjolla isokoneisiin mersuihin myös aiemmin. Noh, Turvassa on hyvä olla...
Leave a comment:
Leave a comment: