Yleinen vakuutus-topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tommix
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    eikös näihin nyt vaikuta kaikki postinumerosta alkaen? ts. tälläinen vertailu hankalaa/turhaa.
    Juuri näin, asuinpaikka, kuskin ikä, kuljettaako autoa lisäksi esim. nuori aikuinen ja ennen kaikkea kolari/vahinkohistoria sekä muiden vakuutuksien määrä vakuutusyhtiössä. Kilometrit vaikuttaa aika minimaalisesti mutta kuitenkin. Eikä niitä kukaan ole minultakaan kysynyt/todennut.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Minulta ei ole ikinä kysytty ajosuoritetta per vuosi.

Leave a comment:

• protoni
    replied
    Mitenköhän muuten seurailevat tuota vuosittaista ajosuoritetta? Osaako järjestelmä hakea metrit traficomista? Tosin eihän uusia autoja edes katsasteta vuosittain.

Leave a comment:

• poke
    replied
    ja aika monessa yhtiössä kysellään vuotuista ajomäärääkin. Sekin vaikuttaa hintaan jossain määrin.

GC on vakuutettuna pohjan tähdessä. n. 1000e/vuosi. keskeytys-, lasi-, ym lisukkeet.

E28 ja E24 on IF:ssä. molemmissa on ns. halpiskasko. eli kasko jonka maksimikorvaus on 15keur. Nämä noin 600eur/vuosi/auto.

E39 myöskin IF:ssä. osakaskolla. 550eur/vuosi.

Leave a comment:

• topiiz
    replied
    Täällä IF ollu itelle halvin, autot ollu aikasemmin bemarin teinikorimalleja, mallisarjan tehokkaimmalla moottorilla.. e92 335i kohdalla oli tosi iso ero muihin.

E28 siirsin Op:lle koska sieltä sai erittäin hyvään hintaan oikean harrasteajoneuvo kaskon, jossa sai itse määrittää auton arvon, jonka mukaan vakuutushinta laskettiin..
    Last edited by topiiz; 26-04-2022, 21:53.

Leave a comment:

• MikeDry
    replied
    eikös näihin nyt vaikuta kaikki postinumerosta alkaen? ts. tälläinen vertailu hankalaa/turhaa.
    Ainakin op:n asiakkaana vaikuttaa, ikä, kuinka monta vuotta kortti, korttiluokat, missä asuu, mikä auto, kolari historia tms..Näin mulle ainakin vakuutusyhtiöstä sanottu ja tässä kohtaa on puhuttu siitä kun on vähän kalliimpi kuin kilpailialla tai sitten halvempi

Itsellä on ollut vuosia op-vakuutus siinä keski vaiheilla, ei kallein, eikä halvin. Mutta saanut yli 25 vuotta vanhoihin osakaskoa, ok korvauksen varkaan jäljiltä(miinus siitä kun auto varastettiin, kun vakuutustarkastaja ei oikein ymmärtänyt). Hinnat ihan jees vuodessa, niin autossa, pyörässä, koti...

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Mäki olin tyytyväinen IF:n asiakas kunnes ostin ton nykysen kolmenelosen, liikenne+osakasko olis ollu 400€ kalliimpi ku toisessa samanlaisessa mikä sillon vielä oli olemassa.

Oon tässä nyt sen jälkeen kokeillu Turvaa, OP:ta ja nyt on Fennia. Aiemmin oon valinnu yhtiön sen mukaan mistä saa osakaskon kolmeneloseen netissä, mutta sekä OP että Fennia anto sen kyllä sitte puhelimessa kun ne soitteli mulle päin muissa asioissa.

Fennia oli halvin ni nyt on siellä molemmat, ysiykkösessä täyskasko lasiturvalla vajaa 600€/vuosi (tarjoushinta, loppuu elokuussa), ja kolmenelosessa liikenne + osakasko tais olla vähän reilu 300€/vuosi.

Leave a comment:

• Toppelius
    replied
    Ei se tuo postinumero taidan montaa kymppiä noissa heittää. Ja hyvät vihjeet kannattaa aina ottaa hyödyksi. Välillä on hyviä tarjouksia noista kaskoista vaikka vain vuodeksi niin silti sekin on säästöä.

Ja tämän on vakuutuspalsta joten kai täällä jos jossain niistä kannattaa keskustella:think

Leave a comment:

• N54
    replied
    Itse olen ollut Ifin asiakas jo pitkään, kokonaisuutena on minulle edullisin/järkevin yhtiö. Asiallinen hinnoittelu omalla kohdalla auton ikään katsomatta ja vanhempaankin kalustoon saa osakaskon hinauksella, joka esim. Op:ssa ei ole ollut mahdollista. Lähitapiolasta soittelevat, mutta siellä menee harrastekaluston vakuuttaminen työlääksi + uudemmissa ei vastaavaa hinta etua.

Se mitä pidän hieman outona niin, -15 mallin 520d oli selkeästi kalliimpi vakuuttaa Ifissä kuin -18 mallin 530e tai -18 M-B E350e. Kaipa se F10 on nykyään sellainen rälläysauto mutta kuitenkin vielä jonkin hintainen tai voi jopa syttyä palamaan -> kallis vakuuttaa?

Leave a comment:

• aae30
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Eivät ilmeisesti edes halua bmw:tä listoilleen.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Sama homma. Oikein soittivat iffiltä ja tahtoi laskea tarjouksen. No tiesin että se on ryöstöhintainen vuoden takaisesta kilpailutuksesta, mutta annoin mahdollisuuden. No se oli tosiaan yli 2000e täysillä bonareilla, eli tontun kalliimpi kuin nykyinen vakuutus. Eivät ilmeisesti edes halua bmw:tä listoilleen.

Leave a comment:

• Toppelius
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Kiva kuulla, vaihdoin just Turvaan kun oli halvin. Soittelemalla helpoin saada halvin hinta. Fennia ja Op samoissa hinnoissa keskenään , Pop ja If törkyhintaisia. Ainakin pk seudulla.
    Op ja Lähitapiola on nyt kyselyssä:think IF veti kyllä maton heti alta kun olisi ollut vaan 1000 e nykyistä kalliinpi siellä hommat toimii mutta kauhea on hinta toiminnoille kun on Beemin omistaja!

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Kiva kuulla, vaihdoin just Turvaan kun oli halvin. Soittelemalla helpoin saada halvin hinta. Fennia ja Op samoissa hinnoissa keskenään , Pop ja If törkyhintaisia. Ainakin pk seudulla.

Leave a comment:

• Toppelius
    replied
    Onko porukalla missä nuo Bemarien vakuutukset:think yritin katsella ja vertailla mutta vaihtelua on aivan hirveästi

Itsellä meni Turvan kanssa kyllä niin pahasti sukset ristiin kun autolle tehtiin ilkivaltaa ja takapuskuri naarmutettiin. Tekijäkin on tiedossa ja yritin laittaa vakuutukseen niin ei kuulemma korvata kuin 50% kun tarkastajan mukaan oli vanhoja naarmuja puskurissa. Ei auttanut vaikka laittelin kuvia ja sanoin että kuukausi sitten auto on tullut maalarilta.

Maalarin mukaan joka tapauksessa puskuri on maalattava kokonaan vaikka olisi mitä naarmuja ollut. Aivan hirveää nillitustä ja asiakkaan väheksymistä. Lisäksi tämän päätöksen teko vaati kuukauden aikaan ja kymmeniä yhteyden ottoja Turvaan. He eivät kuitenkaan itse vastanneet mihinkään spostiin tai soittoon

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Mitkä on liikennevahingon aiheuttaneen oikeudet, kyse on pienestä parkkipaikkakolhusta jossa vastapuolen pysäköityyn bemariin tuli etupuskurin kulmaan naarmuja,
    vahingon aiheuttaja ei ole kummankaan auton omistaja,
    voiko vahingon kärsinyt osapuoli kieltäytyä vahingon korjaamisesta vahingon aiheuttaneen kustannuksella vai voiko hän vaatia asian hoidettavaksi vakuutuksen kautta?

Kustannusarvi oli ollut korjaamolla 1000-2000€ ja oikea kustannus on 300-400€ kun etupuskuri maalataan.

Taustalla on se että ei haluta käyttää vakuutuksia koska bonusten takia on parempi maksaa se 400€ korjaus itse...

Vahingon aiheuttaneeseen autoon ei tullut korjaustarpeita.

Vai miten liikenteen bonukset käyttäytyy jos ajoneuvon omistajalla on useita autoja omissa nimissään ja autotkin vaihtuu kohtuu usein? Käsittääkseni jatkossa kaikkien (ainakin uusien vakuutusten) bonukset tippuu?

Leave a comment:

Working...
X