Tuosta olikin jo aamulla juttua yhdessä WA-ryhmässä.
Onneksi tuossa oli tuuria matkassa ja ei ollut ukko alla.
Tuon takia itellä ei noita markan pukkeja ole käytössä, jos auton alle on mentävä.
Nuo on hyvät ja todistetusti kestää painoakin. Kerran oli kuorkki noiden päällä ja hyvin kesti.
Ainoa huono puoli on, että vaatii aika paljon nostavan tukin, koska ovat "nolla" asennossakin kohtuu korkeat
Hyvät autopukit ja tunkki
Collapse
X
-
AC DK20 tunkista kokemuksia muutamalta vuodelta.
Ei muuta huonoa kuin vartta ei saa kätevästi irti, pakko kääntää se kiinnipito pultti aina paikalleen kun varsi on ollut irti.
Toisena tunkkina löytyy jo ainakin 15v palvellut Nike hydraulic GK2-1. Melkeimpä tämä on mukavampi käyttää (jos mahtuu alle) kun toi AC varsinkin kun vartta ei tarvitse kiinnittää millään.
Kumpikin on ollut hintava mutta eipähän ole tarvinnut näitä korjailla. Noihin AC tunkkeihin saa varaosia toisin kuin kiina bahcoihin.
AC pukeista kokemuksia unimogin alla. Järkevän oloisia ja tukevia suhteessa painoon.
Leave a comment:
-
-
Parhaimmat autopukit saa kun tekee itse, parasta hinta / laatua.
En ole pukkeja koskaan kaupasta ostellut. 4 kpl kierrepukkeja ja muutama toisenlainen.
Leave a comment:
-
-
Tuli haettua tommonen compac 2t-c tunkki kun on motonetissä -30%. Niitä on vielä muutamassa pisteessä jäljellä. Siihen kun käyttää vielä 10e kantis edun niin hintaa jää ~240ekua. Ei ole enää paha raha laadukkaasta tunkista.
Töissä on tullut käytettyä saman sarjan 3t versioita ja on hyvän olonen tunkki. Painaviahan nuo ovat, mutta pienempi kiinalainen palvelee edelleen "nopeissa" nostoissa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MikkoÄr View PostJa hei, kun niiden panssarivaunujenne alla makaatte pomminvarmojen pukkien kanssa, varmistakaa myös lattiavalun kestävyys...paino kun jakautuu kuitenkin kovin pienelle alalle siellä tassujen alla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Janzki View PostJos pitää oikein yksinkertaisesti asia selittää, niin otat perus 0,33 tölkki, paina sitä polvella alaspäin..Kestää painosi suurella todennäköisyydellä..Tuuppaappa sitä hiukan sivuttain..Takaan että tulet kohisten alas.
En tiedä millaisissa laboratorioissa porukka autojaan laittelee jos sivuttaisia voimia ei tule ollenkaan, mutta kuten sanoin itse olen tuon kantapään kautta todennut enkä viitsi tuollaisilla asioilla leikkiä.
Eikä kukaan autoa tarkoituksella varmasti tönäise, mutta entäs jos itse esim. horjahtaa, sitä tulee ottaneeksi tukea mistä kiinni saa..Oikeasti kun päivittäin näitä asioita miettii, siinä tulee useampi skenaario helposti mieleen ja on ideana minimoida moiset.
Varmasti tulee sivuttaisia voimia jonkun verran, mutta jos tuollainen 5tn pukki pukki kestää 25tn ja autosta saat maksimissaan sen 1tn verran painoa päälle, niin varmuuskerron on 25. Nostureissa taitaa olla varmuuskerroin 4 monilla valmistajilla. Ihan samoin se auto voi tippua siltä 200€/kpl maksavalta pukilta, jos sitä pukki huitaiset vahingossa vaikka lekalla remppaa tehdessä. Tai kaveri kaveri horjattaa sopivasti ja tönäisee autoa kun olet siellä auton alla. En näe miten noissa tilanteissa se kalliimpi pukki auttaa? En kyllä usko tuollaisen 5tn pukit pettävän normi 2tn auton alla, jos sitä käytetään järkevästi. Pukki voi toki kaatua, jos ja kun alusta ei ole usein läheskään aina se vaaterissa oleva lattiavalu. Ja varmasti kaatuu silläkin kun riitävän kova sivuttaisvoima tulee pukkiin/autoon. Jos oikeasti haluaa turvallisen, niin riittävän järeää puutavaraa alle. Ei kaadu eikä auto pääse liukumaan siitä puun päältä mihintään. Itse jätän aina vielä tunkin, jos menen auton alle.
Nuo pikalukoilla olevat on sitten ihan asia erikseen, ne tuntuvat vapauttavan kun sitä vipua vähän huitaiset. Näistä löytyy youtube videoita..
Originally posted by Remotion View PostTuotteen laatu ja käytetyt ratkaisut ja materiaalit merkkaa mulle, saan silloin omistamisesta iloa. Jos tuotteesta näkyy että joka ikinen mutka mikä on ollut olemassa on oiottu viimeisenkin sentin säästämiseksi ja sekä levytavara että saumat että liitostapit yms ovat kaikki ala-arvoisia edes amatöörin tuotokseksi niin silloin sellaista ei osteta edes periaatteellisista syistä, ellei ole äärimmäinen hätä. Tää on mun filosofia ja tiedän ettei suurinta osaa kiinnosta.Last edited by HTK12; 22-12-2018, 22:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostNäinhän se menee. Tuotteeseen kun laitetaan esim pro tarra tai kestoon merkityksetön osa vaihdetaan erinäköiseen ja kauppa käy 3x hinnalla
Esim. itse tällä viikolla juuri vaihdoin pari kameran objektiivia halvempiin koska lukuisat testit osoittivat että ne halvemmat ovat teknisesti paremmat. Ja hinta erot eivät olleet pieniä, mm. 1200€ Zeiss vaihtui 300€ Sigmaan.Last edited by Remotion; 22-12-2018, 21:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostTuotteen laatu ja käytetyt ratkaisut ja materiaalit merkkaa mulle, saan silloin omistamisesta iloa. Jos tuotteesta näkyy että joka ikinen mutka mikä on ollut olemassa on oiottu viimeisenkin sentin säästämiseksi ja sekä levytavara että saumat että liitostapit yms ovat kaikki ala-arvoisia edes amatöörin tuotokseksi niin silloin sellaista ei osteta edes periaatteellisista syistä, ellei ole äärimmäinen hätä. Tää on mun filosofia ja tiedän ettei suurinta osaa kiinnosta.
Näinhän se menee. Tuotteeseen kun laitetaan esim pro tarra tai kestoon merkityksetön osa vaihdetaan erinäköiseen ja kauppa käy 3x hinnalla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJoo 25tn/pukki ei riitä normaali auton alle (5tn pukki petti 25tn kohdalla).Kaikkien muidenkin valmistajien pukit hajoaa kun käytössä on tuollainen prässi, vai meinasitko ettei henkilöautolle tarkoitettu pukki tuolla hajoa, oli ne kuinka hyvin vaan tehty?
Leave a comment:
-
-
Itsellä molempia kuvissa olleita malleja, lisäksi pari rakennustelineen säätöjalasta tehtyä.
Se mitä käytän, riippuu tilanteesta. Jos vain yksi kulma ylhäällä, eikä alle mennä, joku noista.
Mutta jos toinen pää, tai koko auto on nostettuna, alle aina puuta. Kakkosnelosesta (98*48) tehty 10 cm palikoita, neljänelkusta 20 cm, lisäksi irtopalikkaa. Nämä siten että lappeellaan, ei siis kuormitusta syiden suuntaan.
On hieman työläämpää, mutta eipä tartte niin tarkkaan katsoa minkä kohdan autosta tuollaisen päälle laskee. Toki noitten valmispukkienkin ja auton välissä on aina puuta/tunkin pad/jääkiekko, tasaa kuormitusta.
Leave a comment:
-
-
Bilteman 3tn pukit itsellä käytössä ja hyvät ovat. Niistä tosin piti sivaltaa pätkä pois, että sai tarvittaessa korkeutta matalemmaksi, mutta se nyt ei niiden kestävyyyteen vaikuta. On myös yllä olevan kaltaiset Bahcot, jotka ovat semi ok. Selkeästi bilteman pukkeja kiikkerämmät, mutta kyllä nekin asiansa ajaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GOOFY View PostOtatteko te sen tunkin pois kokonaan kun laitatte ne pukit tai pukin sinne alle?
Jos mää könyän auton alle kun olen sen nostanu ylös hallitunkilla niin laitan pukin tai pölkyn kaveriksi ja lasken tunkkia sen verran että pukkiin tai pölkkyyn kohdistuu arviolta puolet painosta. Kun 1500 kilon auto on yhdestä nurkasta 1500 kiloa kestävän tunkin ja pukin tai pölkyn päällä niin pitää melko huono tuuri olla että ne molemmat menevät ruttuun
Leave a comment:
-
-
Otatteko te sen tunkin pois kokonaan kun laitatte ne pukit tai pukin sinne alle?
Jos mää könyän auton alle kun olen sen nostanu ylös hallitunkilla niin laitan pukin tai pölkyn kaveriksi ja lasken tunkkia sen verran että pukkiin tai pölkkyyn kohdistuu arviolta puolet painosta. Kun 1500 kilon auto on yhdestä nurkasta 1500 kiloa kestävän tunkin ja pukin tai pölkyn päällä niin pitää melko huono tuuri olla että ne molemmat menevät ruttuun
Leave a comment:
-
Leave a comment: