Hinta bh 52720€
Hinta dh 55250€
—————————-
Erotus -2530€
Noista jos lasket niin diesel hybridillä joutuu ajamaan todella paljon enemmän säästön saavuttamiseksi.
Edit: edes 80tkm vuosiajoilla diesel hybridi ei kannata.
Käytetty hakusessa, joten ihan noin suoranaisesti ei pysty laskemaan. Ja sitten se vielä pitää ottaa huomioon paljon itse polttomoottori kuluttaa ittestään
Miksei bmw ole valmistanu vielä diesel hybridiä? :think. Joutuuko sitä Mersuun vaihtaan perkele..
Diesel hybridi ei oikein kannata. Dieselin kulutus muutenkin pieni niin hybrid säästö jaa olemattomaksi ja diesel myös kalliimpi valmistaa nykyään joten se syö myös kannattavuutta pois.
Kyllä siihen ihan syynsä on miksi diesel hybrid ei ole lyönyt läpi oikein millään merkillä. PSA ja Mese taitaa olla ainoita millä edes on ollut tarjolla...?
Tuli tehtyä joskus sähkökaasu veneeseen, siihen käytettiin ge mallin 626 mazdan lämppärin säädin ja servo
Se oli nimenomaan mallia johdot kiinni ja kovaa ajoa, se oli äärimmäisen yksinkertanen systeemi ja yllättävän voimakas.
No tuosta ei minulle apua varsinaisesti ole.
Lisäksi tuo näyttää olevan normaali DC-moottori, ei niinkään servo, jollaisena sitä näkemättä pidin.
Eli tämän tyylisen varmaankin tarvitsen, että saa pysäytettyä nopeasti, sekä suunnan vaihdettua. Sitten tuolle joku ohjain. :think
Diesel hybridi ei oikein kannata. Dieselin kulutus muutenkin pieni niin hybrid säästö jaa olemattomaksi ja diesel myös kalliimpi valmistaa nykyään joten se syö myös kannattavuutta pois.
Kyllä siihen ihan syynsä on miksi diesel hybrid ei ole lyönyt läpi oikein millään merkillä. PSA ja Mese taitaa olla ainoita millä edes on ollut tarjolla...?
Volvon D6 -vomalinja lienee kunnostautunut ainakin kalliissa akkujenvaihdoissa dieselhybridisaralla.
Viime katsastuksessa muutoskatsastin korkeussäädettävän alustasarjan e61:seen, nyt vaihdoin takaisin alkuperäisen M-sport alustan.
Pitääkö taas katsastamaan mennessä muutoskatsastaa ja hankkia pyöränkulmista laput? Vai voinko vain tyytyväisenä mennä normisti katsastamaan?
Läpi meni ilman mutinoita tekemättä asian eteen mitään.
Kiinnostais bemariin kerscherin puskuria ostella. Onko joku tilannu suoraa kerscheriltä? Schmiedmann esim jälleenmyy, mutta suoraa kerscherillä olis halvemmalla. Kuinka onnistuu toimitus Suomeen ja misä hinnois pyörii? Vai pääseekö helpommalla ku pulittaa jälleenmyyjien pyytämän summan?
Onko kokemuksia kompressoriahtimen öljyn hankinnasta?
Netistä tilaamalla saa "AC-Delco" merkillä jotain. Pikkupurkkeja ja kallista.
Mersun tiskiltä saa maantierosvoushintaan jotain.
Tilanne on se, että olen M45 ja M62 ahtimista rakentamassa hybridiä mersuprojektiin.
Tulen luultavasti avaamaan ahtimen moneen kertaan, ja aina ei viitsisi samoja öljyjä laittaa takaisin.
Tarve on siis litralle tai parille, yhden täytön ollessa n. 2dl.
Näissä tuo öljy voitelee ahtimen etuosan 2 kuulalaakeria, ei mitään muuta.
Mitään taijanomaisia ominaisuuksia ei öljyssä siis tarvitse olla.
Toki pyörintänopeutta on se max 16.000 rpm, eli ei saisi vaahdota ja pitäisi olla kai aika ohutta..
Jos menee reisille, ei tule kalliiksi kokeiluksi, laakerit on kymppejä ja purkuahtimetkin puoli-ilmaisia (satkun pari, saatavuus hyvä).
Eli mielelläni kokeilisin pikku riskillä muutakin kuin "ahdin"-brändättyä litkua, mitä saisi perus tarvikehyllyistä.
Mitä laitetaan, onko ehdotuksia?
Asiaa sivuten katselin polkupyörän jarrujärjestelmään öljyä ja 1dl ryöstöhintaisen (143€/litra) vihreän hydrauliöljyn sijaan pistin jo tallin hyllyssä ollutta saman vihreää citroän hydrauliöljyä (motonet 10€/litra) pyörän jarruihin kaikista netistä löytyvistä huuhaavaroituksista huolimatta.
Asiaa sivuten katselin polkupyörän jarrujärjestelmään öljyä ja 1dl ryöstöhintaisen (143€/litra) vihreän hydrauliöljyn sijaan pistin jo tallin hyllyssä ollutta saman vihreää citroän hydrauliöljyä (motonet 10€/litra) pyörän jarruihin kaikista netistä löytyvistä huuhaavaroituksista huolimatta.
Aivan, juuri samaa mentaliteettia tässä koitan hakea, varmasti jokin perus hyllykama käy tähänkin.
Lähinnä sillä varuiksi kyselen, ettei tässä nyt kumminkin ole joku sudenkuoppa mitä en näe..
Aivan, juuri samaa mentaliteettia tässä koitan hakea, varmasti jokin perus hyllykama käy tähänkin.
Lähinnä sillä varuiksi kyselen, ettei tässä nyt kumminkin ole joku sudenkuoppa mitä en näe..
En tiedä mikä siellä Eatonissa niin ihmeellistä olisi laakereissa jos G-Powerin remmiahdin pyörii millä hyvänsä moottoriöljyillä, siis ihan millä hyvänsä. G-Powerissa on rattaat ja laakerit joita voidellaan.
G-Powerissa siis moottoriöljy kiertää ahtimen kautta öljypohjaan.
Ja lisätään polkupyöriin liittyen, myyvät ilmausnippoja ja ruiskua halpaan 34€ hintaan. Tein itse ja maksoi 2€.
Noita ahtimia verratessa lienee hyvä huomioida että G power taitaa olla turbiini ja Eaton roots tyyppinen. Minkälaista eroa se sitten ikinä tarkoittaakaan voitelun tarpeen osalta, vai lieneekö eroa laisinkaan. :think
Edit: mahtaako turbiini sittenkään olla ihan oikea termi tähän, noh idea varmaan tulee selväksi.
Comment