Kaikki säästöt meni päiväsakkoihin ja äitiystuki ei riitä edes laskuihin saatikka sitten ruokaan tai elämiseen eikä työkkäristä tai Kelasta saa rahaa ennenkö olen työtön työnhakija.
Kerralla ei tarvii sakkoo maksaa, laittaa vaikka eurolla aluille, eräpäivänä. Sitten ainakin 6kk voi jaksottaa - kokemuksesta
Kerralla ei tarvii sakkoo maksaa, laittaa vaikka eurolla aluille, eräpäivänä. Sitten ainakin 6kk voi jaksottaa - kokemuksesta
Juuri näin. Itse sain yhteen sakkoon juuri maksuaikaa 10 kk. Maksan sitten 14 €/kk ja tuostahan ei tule edes mitään maksutapalisää. Korotonta ja kulutonta maksuaikaa siis Tuolta voi hakea > https://www.oikeusrekisterikeskus.fi...ontaminen.html
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Kerralla ei tarvii sakkoo maksaa, laittaa vaikka eurolla aluille, eräpäivänä. Sitten ainakin 6kk voi jaksottaa - kokemuksesta
Ensin pitää odottaa et tulee huomautus maksamattomasta sakosta ja sit ottaa yhteyttä oikeusrekisterikeskukseen ja sopia maksuaikataulu, sakko ei näy niillä ennen sitä huomautusilmoitusta niin ne ei voi muuttaa sinne sitä maksuaikataulua.
e28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Juhnukka, luulisin, että mahkuja puhua pitkä ehdollinen tapauksessasi. Rahtareiden kohdalla käyttäneet noita..
"Ajokielto voidaan määrätä ehdollisena, muun muassa jos ajo-oikeus on ammatin takia välttämätön, eikä teosta ole aiheutunut (konkreettista) vaaraa toisen turvallisuudelle. Ehdolliselle ajokiellolle määrätään koeaika, joka on vähintään vuosi ja enintään kolme vuotta. Tämä tarkoittaa ensinnäkin sitä, että käytännössä ainoastaan ammattikuljettaja voi saada ajokiellon ehdollisena. Työpaikalle kulkeminen ei ole sitä, vaan työkseen ajaminen. Toisekseen ammattilaisenkin kannattaa pohtia sitä, että kärsiikö ajokiellon kuukaudessa pois, vai jännääkö vähintään vuoden syyllistyykö huolimattomuudesta koeaikana rikkeeseen, joka johtaa ehdollisen ajokiellon täytäntöönpanoon."
Juhnukka, luulisin, että mahkuja puhua pitkä ehdollinen tapauksessasi. Rahtareiden kohdalla käyttäneet noita..
"Ajokielto voidaan määrätä ehdollisena, muun muassa jos ajo-oikeus on ammatin takia välttämätön, eikä teosta ole aiheutunut (konkreettista) vaaraa toisen turvallisuudelle. Ehdolliselle ajokiellolle määrätään koeaika, joka on vähintään vuosi ja enintään kolme vuotta. Tämä tarkoittaa ensinnäkin sitä, että käytännössä ainoastaan ammattikuljettaja voi saada ajokiellon ehdollisena. Työpaikalle kulkeminen ei ole sitä, vaan työkseen ajaminen. Toisekseen ammattilaisenkin kannattaa pohtia sitä, että kärsiikö ajokiellon kuukaudessa pois, vai jännääkö vähintään vuoden syyllistyykö huolimattomuudesta koeaikana rikkeeseen, joka johtaa ehdollisen ajokiellon täytäntöönpanoon."
Tuo "ehdollinen ajokielto" on kuun asennon ja ilmeisesti käsittelijän päivän käyntiin lähtemisen perusteella käytettävä.
Taannoin tuli ajokielto kameratolpista kerääntyneistä pienistä ylityksistä.
Kirjallinen vetoomus, että elinkeinoni käytännössä riippuu ajokortista ja rikkeet mitättömiä, eikä niistä ole ollut haittaa muille tiellä liikkujille.
Ei auttanut, laitokselle kuuntelemaan liikenteen vaarantamisen propaganda-puheet ja kuukauden kortti pois.
Kaverilla tismalleen sama juttu ja vastaavasti ehdollinen ajokielto. Hän on tosin ainoa, jonka olen koskaan kuullut tuon saavan läpi.
Ensin pitää odottaa et tulee huomautus maksamattomasta sakosta ja sit ottaa yhteyttä oikeusrekisterikeskukseen ja sopia maksuaikataulu, sakko ei näy niillä ennen sitä huomautusilmoitusta niin ne ei voi muuttaa sinne sitä maksuaikataulua.
En ainakaan itse odottanut huomautusta vaan otin aika nopeasti yhteyttä oikeusrekisterikeskukseen ja laitoin maksusuunnitelman joka hyväksyttiin. Tästä on tosin jo useampi vuosi aikaa....:think
En ainakaan itse odottanut huomautusta vaan otin aika nopeasti yhteyttä oikeusrekisterikeskukseen ja laitoin maksusuunnitelman joka hyväksyttiin. Tästä on tosin jo useampi vuosi aikaa....:think
Juurikin näin tein myös itse. Oma tapaus kuukauden takaa.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Ei auttanut, laitokselle kuuntelemaan liikenteen vaarantamisen propaganda-puheet...
Ei hitsi mäkin haluisin tälle kurssille! Ois kiva kuulla miltä vuosikymmeneltä laukovat jarrutusmatkastatistiikkaa ja muutenkin millaiseen propagandaan tää perustuu.
Fysiikanlait tuskin, mutta tekniikka ja sen kautta jarrutusmatkat ovat varmasti muuttuneet.
No sehän on selvä. Ei kuitenkaan niin paljon, etteikö nopeudella olis pysähtymismatkaan edelleen kiistaton merkitys. Älkää ymmärtäkö väärin, monessa kohtaa tieliikennelait ja asetukset ovat päivittämisen tarpeessa, mutta vähintään yhtä monessa kohtaa myös joidenkin autoilijoiden asenteet kaipaavat tarkistamista.
No sehän on selvä. Ei kuitenkaan niin paljon, etteikö nopeudella olis pysähtymismatkaan edelleen kiistaton merkitys. Älkää ymmärtäkö väärin, monessa kohtaa tieliikennelait ja asetukset ovat päivittämisen tarpeessa, mutta vähintään yhtä monessa kohtaa myös joidenkin autoilijoiden asenteet kaipaavat tarkistamista.
Ilman muuta asenteissa on korjattavaa! Ja tottakai nopeudella on pysähtymismatkaan merkitys, mutta aika erilaisia autoja varten nämä nopeusrajoitukset on tehty, kuin mitä nykyään on liikenteessä.
Karvalakki E12 tai karvalakki G30 pystyvät "jonkunverran" erilaisiin kaarrenopeuksiin, pysähtymismatkoihin, ääritilannekäytökseen jne...
Propagandaa nopeuteen liittyen Suomessa on, ja paljon. Sitä on turha yrittää kiistää; riittää kun vertaa onnettomuustutkintakeskuksen raportteja, ja ministeriön vääristelemiä lukemia keskenään.
Propagandaa nopeuteen liittyen Suomessa on, ja paljon. Sitä on turha yrittää kiistää; riittää kun vertaa onnettomuustutkintakeskuksen raportteja, ja ministeriön vääristelemiä lukemia keskenään.
Moottori-lehdestähän noita voi lueskella. Löytyy itsemurhaa, humalaa, väsymystä, romua autoa ja sitten ne 1-2kpl aivan liian suurta tilannenopeutta per kk. Sitten Tuusulanväylällä pidetään kamera-autoa keräämässä rahaa valtiolle. Kummasti noita autoja ei ole näkynyt esim. meidän asuinalueen pikkutiellä 30-aluella missä jatkuvasti jengi ajelee tuplanopeutta.
omaa tarinaa: Tuossa vklp tuli tuli ajeltua kaverin kännikuskina e61 535dllä ja omaan e60 530d verrattuna oli aika hauska vekotin.
Noh siinä 3 aikaan aamusta turun moottoritiellä ajeltiin rajoitusten mukaan ihan normaalisti kotia päin ja takaata tuli valkoinen audi a4 3.0 diesel ohi aika kovaa vauhtia, pakkohan siinä oli kaasua painaa ja näyttää kuinka hyvin tupla-ahtimet herää liikkuvassa lähdössä xhpn softan turvin ja ei kerennyt audi mennä oman kulkineen ohi kuin vain konepellin mitan verran kun oltiinkin jo eellä.
Nopeus nousi tässä tilanteessa noin reilu 200 kmh ja ruvettiin jarruttelemaan ja päästämään audi jatkamaan matkaansa, katsoin vain peilistä kun Audin "kaveri" tuli mustalla passatilla perässä aika kovaa vauhtia ja päästettiin tämäkin ohi.
Vähän matkaa ajeltiin ja naureskeltiin Audille, että jäi kun tikku paskaan kunnes huomattiin että tämä "kaveri" olikin valtiolla töissä ja oli pysäyttänyt Audin tien sivuun. Siinä naurettiin räkäisesti että nyt lähti kortti paikallisilta pizzakuskeilta ja samaan aikaan nousi passatista oranssi tikku pystyyn ja pyysi pysähtymään.
Poliisi onneksi oli mukava meitä kohtaan ja naureskeli siinä että "oli sentään turvallisin paikka lähialueelta ottaa kisaa" syystä että tehtiin vain tuo yksi kovempi kiihdytys ja laskettiin sen jälkeen nopeus takaisin rajoituksiin ja kirjoitti vain 30 päiväsakkoa, keskinopeudeksi 158 (vaikka kävikin yli 200 kmh), liikenteen vaarantaminen ja vakava piittaamattomuus liikennesäännöistä sekä väliaikaisen ajokiellon.
Siinä audikuskin kanssa poltettiin tupakat ja heitettiin kättä päälle että hyvät kisat ja jatkettiin matkaa kotiin.
Nyt jälkikäteen mietittynä tuo oli aika tyhmä veto, koska ajan elannoksi hinausautoa joten ei ole töitä ajokiellossa, tyttöystävän olisi määrä ensi lauantaina synnyttää perheeseen tyttövauva joten hän ei käy tällähetkellä töissä eikä hetkeen aikaan. Kaikki säästöt meni päiväsakkoihin ja äitiystuki ei riitä edes laskuihin saatikka sitten ruokaan tai elämiseen eikä työkkäristä tai Kelasta saa rahaa ennenkö olen työtön työnhakija.
Ajokiellon kuuleminen olisi ensi tiistaina joten löytyisikö täältä kohtalontovereita jotka voisi kertoa kokemuksiaan kuinka pitkiä aikoja on napsahtanut ja voisikohan tuohon hakea ehdollista ajokieltoa tai lyhentää aikaa mahdollisimman lyhyeksi? Pomolta sain onneksi sentään todistuksen että kortti olisi hyvä omistaa näissä hommissa.
Ja loppujenlopuksi tiedän kyllä että tämä oli todella tyhmästi tehty ja kaduilla kaahaaminen on idioottimaista ja itsetuhoista, mutta pakkohan tuokin oli kokea.
No niin nyt tuli käytyä kuulemisessa poliisilaitoksella, syyttäjä onneksi ei ollut nostanut tapausta törkeäksi mitä aluksi poliisi sanoi että voisi tapahtua. 10 viikkoa sieltä napsahti eli vielä olisi 9 viikkoa jäljellä. Lapsen tulo, ja kortitta johtuva työttömyys tiputti ajokieltoa kahdella viikolla kuulemma tämä oli aivan minimi tapahtuneessa.
Yritin kysellä ja hakea ehdollista ajokieltoa, mutta poliisin mukaan tämä onnistuu nykyään vain ja ainoastaan rattijuopumustapauksissa, eli ensi kerralla jos kaahaan niin juon tukevan humalan ennen leikkimistä tästä sain sellaisen kuvan että Suomen oikeusjärjestelmä toimii aivan loistavasti
Nyt pitää sitten etsiä Uudenmaan alueelta väliaikaisia töitä aika asap, koska seuraava täysi palkka tuleekin vasta helmikuun viimeinen päivä ja siihen asti pitää mennä ilman palkkaa tai tukia.
Tämän tästä saa kun maksaa korkeita veroja palkasta ja nyt toimeentulotukea ei saa niin pitkään kun auto löytyy pihasta tai tilille on tullut rahaa viimeisen 3 kuukauden aikana, myöskään työttömyyskorvausta ei saa jos ei ole työtön työnhakija ja ei viitsisi omaa työpaikkaa luovuttaa tämän takia
Saa vinkkailla jos kortittomalle kaverille jolla autoasentajan koulutus ja kokemusta myös rakennusalalta löytyy töitä Uudenmaan alueelta mihin pääsee julkisilla kulkemaan lohjalta
Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment