Tätä topicia sivusta seuranneena en kyllä ihmettele merkin kulkuneuvoilla ajavien "mulkun" mainetta. Henkinen ikä taitaa lähennellä 15v tarinasta päätellen. Jos nyt muutama kymppi motarilla tms on ylimääräistä, niin en suurena syntinä pidä. Mutta vaikuttaa siltä että pari markkaa pitää voida työntää ilman seuraamuksia. Kumin poltosta yms nyt puhumattakaan, joka lähentelee jos nolouden huipentumaa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III
Collapse
X
-
Originally posted by VilleP View PostTätä topicia sivusta seuranneena en kyllä ihmettele merkin kulkuneuvoilla ajavien "mulkun" mainetta. Henkinen ikä taitaa lähennellä 15v tarinasta päätellen. Jos nyt muutama kymppi motarilla tms on ylimääräistä, niin en suurena syntinä pidä. Mutta vaikuttaa siltä että pari markkaa pitää voida työntää ilman seuraamuksia. Kumin poltosta yms nyt puhumattakaan, joka lähentelee jos nolouden huipentumaa...sigpic
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostTätä topicia sivusta seuranneena en kyllä ihmettele merkin kulkuneuvoilla ajavien "mulkun" mainetta. Henkinen ikä taitaa lähennellä 15v tarinasta päätellen. Jos nyt muutama kymppi motarilla tms on ylimääräistä, niin en suurena syntinä pidä. Mutta vaikuttaa siltä että pari markkaa pitää voida työntää ilman seuraamuksia. Kumin poltosta yms nyt puhumattakaan, joka lähentelee jos nolouden huipentumaa...
A: Toteaa bemaristit mulkuiksi
B: Hengailee itse rusallaLast edited by Remotion; 12-09-2020, 01:59.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostEipä tuossa ole varaa tollaiselle saivartelulle. Kun ajat täydellisellä kelillä juuri valmistuneella täysin tyhjällä moottoritiellä missä on käytännössä suoraa kilometrejä ja otat kerran sen 200 lasiin. Ei siinä ole yhtään mitään vaarallista, sori vaan. Ihan lapsellista syyttää minua tekaistusta sakosta jossa koko tutkaajaa ei ole ollut paikalla ja numerot revitään perseestä. Tuo maija näki minut jostain todella kaukaa peileistä ja pysäytti paljon myöhemmin kun olin ajanut pitkään sen yhden kiihdytyksen jälkeen täsmälleen 80/80.
Sinäkin varmaan noilla sinun M5 ja Alpinoilla ja entisellä V8 E30 ajoit aina rajoitusten mukaan? Muistan ainakin yhden hienon burniksen, jos kytät ois olleet paikalla sattumalta ni sakot ois tullu. SooSoo
Uhriton rikos = ei rikos.
Jos on itse tullut lakeja rikottua, niin Suomessa kuin ulkomailla, olen aina ollut tietoinen niiden rikkomisesta mahdollisesti seuraavista sanktioista. Eikä tulisi mieleenkään alkaa nillittämään siitä kuinka "epäoikeudenmukaisesti" olisi kohdeltu vaikka kuinka olisi ollut uutta asfalttia ja vähäistä liikennettä. Säännöt on kaikille samat - ja hyvä niin! "live with it"
Originally posted by VilleP View PostTätä topicia sivusta seuranneena en kyllä ihmettele merkin kulkuneuvoilla ajavien "mulkun" mainetta. Henkinen ikä taitaa lähennellä 15v tarinasta päätellen. Jos nyt muutama kymppi motarilla tms on ylimääräistä, niin en suurena syntinä pidä. Mutta vaikuttaa siltä että pari markkaa pitää voida työntää ilman seuraamuksia. Kumin poltosta yms nyt puhumattakaan, joka lähentelee jos nolouden huipentumaa...ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKiva et tulit kertoo, tuokin 6v takainen kortin lähtö sen vuoden ainoasta kerrasta kun otin sen 200kmh muutamaksi sekunniksi täydellisenä kevätiltana on varmasti just se pahin asia mitä suomessa tapahtuu.
A: Toteaa bemaristit mulkuiksi
B: Hengailee itse rusalla
B: Auton pesulla käyn silloin tällöin.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Keskinäisen taistelun sijaan ajatellaan asiaa rikollisen ja valtion välisenä asiana, raha asiana.
Puhetta riittää siitä että sakkorangaistus on valtion kassan kasvattamista, onko :think
Ajatellaan että rikollinen henkilö on työssä (yksinyrittäjä) jonka hoitaminen vaatii ehdottomasti ajokorttia, kuukausi palkka 5000€. Ajaa reippaan ylinopeuden hetken mielijohteesta ja kortti hyllylle käräjäoikeuden kautta 12kk sakkoa 3500€.
Nyt lasketaan:
Palkka 5000*13=65000€
Sotut 1,7= -45500€
Verot 35%= -22750€
Työttömyyskorvaus (peruspäiväraha) 33,60€*240= -8064€
Sakko +3500€
—————————————————————————————
Valtio -72814€
+työn vaatimat polttoaineverot, oikeudenkäyntiin ja poliisin työpanokseen käytetty raha jne.
Tuottoisaa puuhaa valtiolleLast edited by BMW525Xda; 12-09-2020, 07:21.
Comment
-
-
Ihme nillitystä. Jos ajat ylinopeutta, niin otat silloin tietoisen riskin ja ole valmis kärsimään seuraukset.
Jos sattuu kortti olemaan "pakollinen" töiden yms. tarpeeseen, niin älä aja sitä pois. Kortin pakollisuus tulisi ennemminkin ottaa koventavana tekijänä huomioon rangaistusta määrättäessä (edellyttää täydellistä piittaamattomuutta sekä liikennesääntöjä, että itseä kohtaan).
Kyllä ihmisten pitää kantaa tekojensa seuraukset, eikä yrittää vierittää niitä muiden harteille. Ja en tosiaan puolusta Suomessa olevia nopeusrajoituksia (varsinkaan tyhjillä "tietyömaa-alueilla"), mutta niihin ei voida täällä vaikuttaa.
Nopeusrajoitukset tulisi siis saattaa järkevämmiksi, muttei missään nimessä poistaa/keventää rangaistuksia. Nopeusrajoitusten järkevöittäminen menee kyllä haaveilujen puolelle, koska ei taida olla mitään kanavaa vaikuttaa siihen (virkamiehet päättävät tiekohtaiset, ei vaaleilla valitut).Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostEipä tuossa ole varaa tollaiselle saivartelulle. Kun ajat täydellisellä kelillä juuri valmistuneella täysin tyhjällä moottoritiellä missä on käytännössä suoraa kilometrejä ja otat kerran sen 200 lasiin. Ei siinä ole yhtään mitään vaarallista, sori vaan.
Originally posted by enins View PostNopeusrajoitukset tulisi siis saattaa järkevämmiksi, muttei missään nimessä poistaa/keventää rangaistuksia. Nopeusrajoitusten järkevöittäminen menee kyllä haaveilujen puolelle, koska ei taida olla mitään kanavaa vaikuttaa siihen (virkamiehet päättävät tiekohtaiset, ei vaaleilla valitut).
Matalilla nopeusrajoitusaluella pitääkin olla kovempi rangaistavuus, mutta kun puhutaan nimenomaan moottoritieosuuksista, liikenteen yleisestä sujuvuudesta (useasti letkat vetää ihan aidosti 140-160kmh pitkiä siirtymiä 120 kmh nopeusrajoitusalueella), tai täysin tyhjistä tieosuuksista ilman muuta liikennettä.. Olisi PALJON parannettavaa.
Tästäkin autoharrastajaryhmästä moni istuu tien tukkona pelkästään siksi, että ei pysty yksinkertaisesti riskeeraamaan yhtään liikenteessä, edes sen liikenteen sujuvuuden nimissä.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Hoh hoijaa.
Ihme nillitystä rangaistuksista ja rajotuksista. Laki on kaikille sama ja tietää että kun oikeaa monoa painaa, että mitä siitä saattaa seurata. Voi mennä auto pöpelikköön tai puskan takana on siniset tutkan kanssa.
Tyhjä motari ei oikeuta sääntöjen puitteissa ajamaan ylinopeutta, sen enempää kuin ajamaan esim. punaisilla valoilla läpi, jos ei liikennettä ole. Molemmat tuntuu yhtä "vaarattomille". Kumpaakin tehdään ja jos jotain sattuu, niin syyllinen peilissä. Ei siinä sen kummempaa.
Kyllä, hyvällä autolla, tasaisella teillä 200km/h ei tunnu juuri missään. Saati jos puhutaan jostain 160km/h nopeudesta. Pitäisikö rajoitus olla kenties kuskikohtainen tai automerkin mukaan? Jollain vanhalla Kia:lla voi olla kyyti hieman erilaista 160 vs 100 vauhdissa. Ei voi olla, eli rajat on vedettävä sen heikoimman aineksen mukaan, kaikessa.
Ihan samalla tavalla voidaan alkaa muitakin lakeja säädöksiä vertaamaan. Kärjistetysti verrataan, että mitä vaaraa siinä on, jos mulla olisi taskussa vaikapa 9mm pistooli jatkuvasti? Ei varmastikaan mitään, etenkään omasta mielestä, kuten ei siinäkään, että otan autolla sen 200markkaa tauluun jossain sopivalla pätkällä.
Kuitenkaan en haluasi että jokaisella olisi halutessaan se mutka taskussa, samoin kun en luota että jokainen ajokortin omistaja pystyy ajamaan vaikka sillä tyhjällä motarilla 160.
Ja tuohon kärjistettyyn esimerkkiin, kun on maita vielä jossa saa asetta kantaa suht vapaasti, niin kyllä niitä siellä käytetäänkin enemmän.
Voisi myös veikata, että jos olisi korkeammat rajoitukset vaikka vain niillä hyvillä teillä, niin onnettomuudet kasvaisi. Tai jos olis lupa ajaa vasten punaisia "tyhjässä" risteyksessä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostHoh hoijaa.
Ihme nillitystä rangaistuksista ja rajotuksista. Laki on kaikille sama ja tietää että kun oikeaa monoa painaa, että mitä siitä saattaa seurata. Voi mennä auto pöpelikköön tai puskan takana on siniset tutkan kanssa.
Tyhjä motari ei oikeuta sääntöjen puitteissa ajamaan ylinopeutta, sen enempää kuin ajamaan esim. punaisilla valoilla läpi, jos ei liikennettä ole. Molemmat tuntuu yhtä "vaarattomille". Kumpaakin tehdään ja jos jotain sattuu, niin syyllinen peilissä. Ei siinä sen kummempaa.
Kyllä, hyvällä autolla, tasaisella teillä 200km/h ei tunnu juuri missään. Saati jos puhutaan jostain 160km/h nopeudesta. Pitäisikö rajoitus olla kenties kuskikohtainen tai automerkin mukaan? Jollain vanhalla Kia:lla voi olla kyyti hieman erilaista 160 vs 100 vauhdissa. Ei voi olla, eli rajat on vedettävä sen heikoimman aineksen mukaan, kaikessa.
Ihan samalla tavalla voidaan alkaa muitakin lakeja säädöksiä vertaamaan. Kärjistetysti verrataan, että mitä vaaraa siinä on, jos mulla olisi taskussa vaikapa 9mm pistooli jatkuvasti? Ei varmastikaan mitään, etenkään omasta mielestä, kuten ei siinäkään, että otan autolla sen 200markkaa tauluun jossain sopivalla pätkällä.
Kuitenkaan en haluasi että jokaisella olisi halutessaan se mutka taskussa, samoin kun en luota että jokainen ajokortin omistaja pystyy ajamaan vaikka sillä tyhjällä motarilla 160.
Ja tuohon kärjistettyyn esimerkkiin, kun on maita vielä jossa saa asetta kantaa suht vapaasti, niin kyllä niitä siellä käytetäänkin enemmän.
Voisi myös veikata, että jos olisi korkeammat rajoitukset vaikka vain niillä hyvillä teillä, niin onnettomuudet kasvaisi. Tai jos olis lupa ajaa vasten punaisia "tyhjässä" risteyksessä.
Comment
-
-
Oli kyllä niin paska esimerkki ja kärjistys, etten jaksa edes kommentoida tuohon.Myöskään mistään punaisia päin ajamisesta tässä ei puhuttu yhtään mitään.
Originally posted by bemmeri View PostVoisi myös veikata, että jos olisi korkeammat rajoitukset vaikka vain niillä hyvillä teillä, niin onnettomuudet kasvaisi.
Näiden tilastojen valossa on liikenneturvallisuuden näkökulmasta tarkasteltuna aivan yksi ja sama, onko se rajoitus hyvällä motariosuudella 110kmh, 120kmh vai vaikkapa 160kmh.
Esim. Saksassa ja Suomessa tilastollinen ero liikennekuolemien kesken on käytännössä olematon. Eikä silti Saksassa sakoteta kahta tonnia parin kympin ylityksestä 80 kmh alueella tai ohitustilanteessa. Saati määrätä puolen vuoden ajokieltoa 60kmh ylityksestä (ja 5 vuoden koeaikaa) tyhjällä tiellä.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTurhaa ininää, totta. Nopeusrajoituksia tulisi alentaa, mm moottoriteille 80kmh ja sakkorangaistuksia nostaa reilusti, 1kmh ylityksestä alkaen 1000€ Prokressiolla tulojen mukaan. Ajolupaa ei oteta ollenkaan pois. Näin homma tuottaisi valtion kassaan oikeaa rahaa.
Jos pistät jonkun kylmäksi kadulla, niin päiväsakot vaan. Mitä isompi prokressio, niin sen oikeuden mukaisempi. Kyllähän suurituloisen tekemä henkirikos on huomattavasti pahempi kuin sohvalla makaavan vassaritukihaipin.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNimenomaan rahalla pitäisi kaikki voida hoitaa. Ei ajokieltoja, ei vankiloita. Jos rahaa löytyy, niin sillä vaan ja Suomi kiittää...
Jos pistät jonkun kylmäksi kadulla, niin päiväsakot vaan. Mitä isompi prokressio, niin sen oikeuden mukaisempi. Kyllähän suurituloisen tekemä henkirikos on huomattavasti pahempi kuin sohvalla makaavan vassaritukihaipin.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Comment