Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

Originally posted by |foder| View Post
    Eikös se laissa ollut että perheenjäsentä ei tarvitse käräyttää? :think
    Näin se ymmärtääkseni menee perheenjäsenien kohdalla. Mutta mitä sanoa laitoksella kun katsotaan poliisin kanssa kuvaa ja kysymys tulee että kuka ajaa? Jos vetoaa ettei tarvii perheestä kannella ja kuvassa on naisen kasvot niin meneekö sakko seuraavaksi automaattisesti vaimolle? Vai riittääkö vaan että sanoo ettei kommentoi? Mitäs sen jälkeen tapahtuu? Selväähän on se ettei tuossa on turha sanoa ettei tiedä kuskia, koska tuskin kukaan tuntematon autoani ajaa minun tietämättäni. Tietysti jos auto on myynnissä niin voi sanoa ettei muista kuka oli koeajolla.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17529
      • Turku

Originally posted by Tommix View Post
      Näin se ymmärtääkseni menee perheenjäsenien kohdalla. Mutta mitä sanoa laitoksella kun katsotaan poliisin kanssa kuvaa ja kysymys tulee että kuka ajaa? Jos vetoaa ettei tarvii perheestä kannella ja kuvassa on naisen kasvot niin meneekö sakko seuraavaksi automaattisesti vaimolle? Vai riittääkö vaan että sanoo ettei kommentoi? Mitäs sen jälkeen tapahtuu? Selväähän on se ettei tuossa on turha sanoa ettei tiedä kuskia, koska tuskin kukaan tuntematon autoani ajaa minun tietämättäni. Tietysti jos auto on myynnissä niin voi sanoa ettei muista kuka oli koeajolla.
      "En kommentoi" tai "En kerro". Siinä se.

Tuolla ajatuksella kannattaa siis auto pitää aina showroomissa (myynnissä)
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

Ei tule menemään pitkään niin myös poliisi tulee ottamaan käyttöön lakipykälän ”ajoneuvon omistajan tulee tietää omistamansa ajoneuvon käyttäjä sekä ajo-oikeuden voimassaolo”- pykälää.

Siinä on ihan turha rimpuilla kenenkään vastaan jos ei autoa ole ilmoitettu varastetuksi, olet laiminlyönyt velvollisuutesi tarkistaa em tiedot ja antanut ajoneuvon tuntemattomalle henkilölle, mahdollisesti juopolle, ajo-oikeudettomalle ja alaikäiselle.

Viittaan suoraan parkkipate vastaan rimpuilijat
        Oikeus päätynyt parkkipaten hyväksi.

Comment

• Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2883
          • Akaa / Toijala

Tuskin kukaan tuntematon autoani ajaa minun tietämättäni.
          Paitsi jos saa yksityisen pysäköintivirhemaksun.

Comment

• Haatainen
            BTCF Member
            • Jul 2009
            • 1451
            • Tampere

Kahdesti olen käynyt laitoksella toteamassa, että vedoten läheisten kriminointisuojaan en aio kertoa, kuka autoa ajaa. Kummallakin kerralla asia on jäänyt siihen.
            Alla:
            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
            E24 635Csi -84 Polaris metallic

Ennenkin on ollut autoja

Comment

• PNM2
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2015
              • 1113
              • Espoo

Sain kameratolpasta plitikan ja lähetin maililla kiiston, etten ole ajanut autoa. Sen jälkeen muijalle soiteltiin aivan oikein, että tules näyttämään naamasi laitoksella ja hakemaan sakkosi. Eli riippuu tapauksesta ja muija ei millään tavalla ole ns vanha tuttu laitoksella.
              i4 M50
              ex: G30 530e xDrive M-Sport
              ex: F11 525d xDrive
              ex: F11 520d
              ex: E91 318i

Comment

• melperri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 250
                • espoo

Originally posted by BMW525Xda View Post
                Ei tule menemään pitkään niin myös poliisi tulee ottamaan käyttöön lakipykälän ”ajoneuvon omistajan tulee tietää omistamansa ajoneuvon käyttäjä sekä ajo-oikeuden voimassaolo”- pykälää.

Siinä on ihan turha rimpuilla kenenkään vastaan jos ei autoa ole ilmoitettu varastetuksi, olet laiminlyönyt velvollisuutesi tarkistaa em tiedot ja antanut ajoneuvon tuntemattomalle henkilölle, mahdollisesti juopolle, ajo-oikeudettomalle ja alaikäiselle.

Viittaan suoraan parkkipate vastaan rimpuilijat
                Oikeus päätynyt parkkipaten hyväksi.

Eipä tuo tietämispykälä kumoa mitenkään tuota läheisen kriminalisoimissuojaa. Auton omistaja tietää kyllä , mutta ei ole velvollinen ilmiantamaan.

Mitä Pateen tulee , ovat tainneet hävitä yhtä usein kuin voittaneet , eli jokainen tapaus ratkaistaan erikseen. Omalla kohdallani Pate on viime aikoina uskonut puhetta , eikä ole edes lähtenyt uhkailemaan millään kiistämisen jälkeen.

Comment

• Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428

Originally posted by PNM2 View Post
                  Sain kameratolpasta plitikan ja lähetin maililla kiiston, etten ole ajanut autoa. Sen jälkeen muijalle soiteltiin aivan oikein, että tules näyttämään naamasi laitoksella ja hakemaan sakkosi. Eli riippuu tapauksesta ja muija ei millään tavalla ole ns vanha tuttu laitoksella.
                  Oliko emäntä haltiajana autossa?
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i

Comment

• PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1113
                    • Espoo

Oliko emäntä haltiajana autossa?
                    Ei. Minä olin sekä omistaja että haltija.
                    i4 M50

Comment

• BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

Ei pysäyttänyt minua, mutta jonkun muun.
                      Turun alueella pyörii vielä (näin loppusyksystäkin) vihreä Kawa/musta ajopuku.
                      Olkaapa tarkkoina, ei osunut onneksi omalle kohdalle..
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

Comment

• Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5428

Ei. Minä olin sekä omistaja että haltija.
                        Eli koittivat siis kepillä jäätä osuuko... tosin onhan tuo todennäköisin vaihtoehto tietty.
                        Mitä jos emäntäkin olisi sanonut että en ajanut ja taloudessa olisi muita perheenjäseniä joilla on ajo-oikeus? Jatkuisiko arvonta eli olisko kutsu tullut silti ja kenelle seuraavaksi?
                        Kunhan mietin juttua teoriassa.:think

Comment

• BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

Eli koittivat siis kepillä jäätä osuuko... tosin onhan tuo todennäköisin vaihtoehto tietty.
                          Mitä jos emäntäkin olisi sanonut että en ajanut ja taloudessa olisi muita perheenjäseniä joilla on ajo-oikeus? Jatkuisiko arvonta eli olisko kutsu tullut silti ja kenelle seuraavaksi?
                          En tiedä varmaksi mutta tuskin sen emännänkään on poliisilaitokselle ilmoittauduttava jollei epäillä rikoksesta, ja kyseessähän on rike :think
                          Varsinkaan jos ei ole nimiä rekotteessa. Tuskin on mitään perustetta siis.

Ylinopeus ja liikennerikkomus muuttuu rikokseksi ilmeisesti vasta kun ylittää ”törkeän” rajamuodon.

T:nimimerkillä rikollinen
                          Last edited by BMW525Xda; 22-10-2021, 17:00.

Comment

• PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1113
                            • Espoo

Niin siis tässä pyydettiin käymään laitoksella tsekkaamassa kuva, joka oli päivänselvä. Eiköhän se mennyt ihan ookoo mutta toki itse kiistin alkuperäisen rikesakon, jos vaikka olisivat jättäneet siihen. Mutta silloin ei mennyt niin.
                            i4 M50

Comment

• Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5428

Niin siis tässä pyydettiin käymään laitoksella tsekkaamassa kuva, joka oli päivänselvä. Eiköhän se mennyt ihan ookoo mutta toki itse kiistin alkuperäisen rikesakon, jos vaikka olisivat jättäneet siihen. Mutta silloin ei mennyt niin.
                              Tätä minä juuri hain. Eli jos itse kiistää eikä kerro kuka ajoi, niin kutsu puolisolle saattaa tulla "automaattisesti" .

Comment

• PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1113
                                • Espoo

Tätä minä juuri hain. Eli jos itse kiistää eikä kerro kuka ajoi, niin kutsu puolisolle saattaa tulla "automaattisesti" .
                                Just näin. Eipä siihen ihmeempiä vaadita mutta se mikä yllätti oli turhaan mulle lähetetty kirje, kun kuvassa päivänselvästi nainen ratissa. No, oon saanut kaksi huomautusta ihan ihmisen leimaamana Stockan tunnelista molemmissa ollen 33km/h (ennen varmuusvähennystä 36km/h toki) nopeus kolmenkympin alueella eli ns turhaa työtä tehdään muutenkin. Nykyään ei taida enää leimaa olla; en tiedä, kun ei plitikoita ole pitkään aikaan kärsitty.
                                i4 M50

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎