Huomattavastin paremman näköinen kuin edeltäjä, joka varsinkin keulasta oli suhteellisen epäonnistunut laitos.
Pre-lci:stä kyse. Facelifti oli jo asiallisemman näköinen.
Ihan sama oikeastaan miltä se näyttää. Helpommin siihen ulkonäköön tottuu kuin jääpuikkoon perseessä. Itse toivon ainoastaan, että tekniikka kestäisi ilman suuria remontteja vähintään 250 tuhatta km. Juu, ei taida olla ensiomistajan murheita nämä.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Jotenkin tuosta perästä tulee mieleen Giulian ja Lexuksen yhdistelmä. Ei omaan silmään tuosta kuvakulmasta katsottuna sovi bemariin. Giulia toki hieno.
Keulasta tulee mieleen se, että tuossa on nyt neljä munuaista.
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Keula ei oikein innosta, perä on kohtuullisen onnistunut kunnes tuli kuva, jossa tuo alemman puskurikulman "vekki" on jotenkin liikaa, toivottavasti se on vain M Sportin ongelma ja prolemalleihin saa hillitymmät puskurinkuoret. G30:ssähän vekki on kyljessä ja sehän se vasta likaa kerääkin.
Tähän mennessä olleita lyhyt-tekstivaikutelmia.
- Sisustuksen laatu parantunut. Hyvä, auto on kallis, ei enää edullista muovia kiitos.
- Ikkunoihin saa äänenvaimennuskalvot. Kiva, näinhän on jo Audilla ja MB:lle, jälkimmäisen C-sarjan kohdalla ilmeisesti ollut vuosikausia?
- Alustaan "lift-related dampers", mikä tällä on hyvä suomennos? Myöskin 55kg kevyempi vertailukelpoinen massa sekä parantunut ilmanvastus-kerroin lupaa hyvää ja nyt saa kolmoseenkin suljettavan etusäleikön! Tämä on upea lisä talviautoiluun, hyvä.
Maaliskuussahan tuo sitten lanseerataan virallisesti. Ulkoisesti ei niin onnistunut, mutta pellin alla voisi jotain ajomukavuutta parantavaa? Koko on kyllä kova, 7cm lisää? Jääkö E34 jo pituudenkin suhteen.. taitaa jäädä, 11mm lyhyemmäksi jos laskin oikein. Perheautoksi siis ihan hyvän kokoinen laitos jo.
I8tekniikka tai 40d hybrid. Siellä olisi ollut jotain järkevää. 330e jossa säälittävät 250 heppaa. Mersulla 350hybrid 300 heppaa.
Kaiken lisäksi bemari jää sähköautoissa audin ja mersun jalkoihin. Pitää sähköstä tai ei niin bemari jää jälkeen kohta tuosta junasta.
Noissa hybrideissä on mielestäni paljon muutakin seikkoja kuin pelkästään hevosvoimat, eikö vain? Jos sielä tehtaanpäässä olisi ainoa ajatus ne maksimaaliset tehot, niin kait niihin autoihin saataisiin leivottua vaikka ja kuinka niin hepoisia.
Onhan siellä tulonpäällä x5 45e jossa on se 400hp jne mutta mielestäni sitäkin kovempi asia on sähköllä pääsevä range, pienillä CO2-arvoilla, joka niissä vakuuttaa. Sama on tulevassa 330e-mallissa jolle luvataan ihan kohtuulliset ranget, ollakseen plugari.
Comment