Originally posted by Spetke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW G20 julkaistu - keskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by HTK12 View PostSilti F10 520d :think Itse en vaan näe järkeä ostaa BMW:tä sillä pienimmällä moottorilla karvalakkina. Nämä on toki mielipide juttuja, mutta itsellä ei kyllä se pienin diesel rivinelonen herätä fiilistä. Jos ei autossa ole fiilistä, niin silloin se on vain kulkuneuvo paikasta a paikkaan b, jolloin halvempia vaihtoehto löytyy muilta merkeiltä. BMW:llä on karvalakkina aivan onneton varustelu, jos nyt ei johonkin Kiian verrata. Ei vakkaria, automaatti-ilmastointia jne. jne.
Vakiovarusteena karvalakki BMW:ssa ei tosiaan taida olla mitään erikoista, mutta kyllä kait F10:ssa ainakin on vakkari, sadetunnistin ja auto A/C vakiona? Isofixit vakiona on tätä päivää sekä tietysti BT-audiosisääntulo.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Saksan BMW:llä on jo G20 konfiguraattorissa ja sitä tuli hiukan pyöriteltyä. Melbourne-punainen alkaa olemaan erittäin ymmärrettävä, sillä saa häivytettyä ne takapuskurin väkäset. Täytyy katsoa maaliskuussa uudelleen, mutta nyt ei oikein innostus ole noussut. Samassa sessiossa tuli otettua tuo oma auto pois myynnistä, ajellaan sillä sitten se toinen 50tkm.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostJoo ei ole suora kuutonen, mutta on 2/3 noista mainitsemistani omista "vaatimuksista". N47D20 riittää kivasti arkikäyttöön ja on IMO hyvä kompromissi tehoa ja kulutusta. 188hp/400Nm ja matkassa tasan 5l. Muiden merkkien lähtötason dieselit on aika paljon köykäisempiä, turha edes verrata johonkin 115Hp Focukseen sen takia ettei nyt ollut inline 6 vaan hikinen nelonen. Muutenkaan tämä diesel-maailma ei ole se joka niitä fiiliksiä herättäisi. Jos ajoja olisi vähemmän tai varaa kesäharrasteeseen niin ehdottamasti suora kutonen bensaversiona. Enää ajan kysymys koska varsinkin mökkiöljyä polttavat autot haudataan autojen hautausmaalle...
Vakiovarusteena karvalakki BMW:ssa ei tosiaan taida olla mitään erikoista, mutta kyllä kait F10:ssa ainakin on vakkari, sadetunnistin ja auto A/C vakiona? Isofixit vakiona on tätä päivää sekä tietysti BT-audiosisääntulo.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNuo nyt vaan oli esimerkkeinä. Voihan se olla, että nuo on jo F10 vakiovarusteiksi tullut, mutta ihmeen karvalakkimalleja kuitenkin BMW myy. Ei ole pitkä aika kun retrofittailin R60 automaatti-ilmastointia, sadetunnistinta jne. R60 valmistettiin 2010-2016, eli samaan aikaan kun F10.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostEikös R60 ole moottoripyörä?
Moottoripyöräähän tehtiin 50v sitten (BMW R60), joten ajattelin tuon valmistusvuosien selventävän.Last edited by HTK12; 25-10-2018, 21:04.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSilti F10 520d :think Itse en vaan näe järkeä ostaa BMW:tä sillä pienimmällä moottorilla karvalakkina. Nämä on toki mielipide juttuja, mutta itsellä ei kyllä se pienin diesel rivinelonen herätä fiilistä. Jos ei autossa ole fiilistä, niin silloin se on vain kulkuneuvo paikasta a paikkaan b, jolloin halvempia vaihtoehto löytyy muilta merkeiltä. BMW:llä on karvalakkina aivan onneton varustelu, jos nyt ei johonkin Kiian verrata. Ei vakkaria, automaatti-ilmastointia jne. jne.
Halvempia vaihtoehtoja löytyy. Kiaan en persettäni istuuta noilla kilometreillä enkä halua ajaa peltorit päässä. Suomen paskoilla teillä myös ajomukavuus nousee arvoonsa vaikka runflat renkaat ovatkin paskin keksintö ikinä. En näe mun konttoria ikinä missään tojotassa tai kiiassa.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostPistän paremmaksi 518:lla. Nahkapenkit, vakkari, BT-Audio ja hifipaketti riittää sekä ratin lämmitys. Päivään sisältyy vähintään 120km pelkästään moottoritieajoa ja loput 0-100km kehäteitä. En erota vakkariajossa kutosen ja neloskoneisen eroja.
Halvempia vaihtoehtoja löytyy. Kiaan en persettäni istuuta noilla kilometreillä enkä halua ajaa peltorit päässä. Suomen paskoilla teillä myös ajomukavuus nousee arvoonsa vaikka runflat renkaat ovatkin paskin keksintö ikinä. En näe mun konttoria ikinä missään tojotassa tai kiiassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJokainen itse toki tekee valintansa...
Kone ei luonnollisesti ole mikään raketti, mutta työmatkakäyttöön mielestäni varsin järkevä valinta - tai ainakin kokonaisuus tarjosi kaikki sellaiset varusteet mitä ostaja halusi. Ihan hyödyllinen tilaisuus itsellenikin tarkastella omia osittain vääristyneitäkin ennakkoasenteita pikkunumeroisia malleja kohtaan.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJuuri näin, mutta täytyy todeta että olin hyvin myönteisesti yllättynyt mitä 518d LCI voikaan tarjota kun velipoika vaihtoi sellaiseen työmatkakulkineeksi: Automaatti-ilmastointi, sporttinahkat, sporttiratti lämmittimellä, sadetunnistin, adaptiiviset valot, ambient-valopaketti, Harman-Kardonit, tehdas-webasto, sähköinen koukku, varashälytin, vakkari, bluetooth-systeemit puhelimelle. Talvipakettina asennettu myös sätelylämmitin ja ylläpitolaturi maahantuojan toimesta.
Kone ei luonnollisesti ole mikään raketti, mutta työmatkakäyttöön mielestäni varsin järkevä valinta - tai ainakin kokonaisuus tarjosi kaikki sellaiset varusteet mitä ostaja halusi. Ihan hyödyllinen tilaisuus itsellenikin tarkastella omia osittain vääristyneitäkin ennakkoasenteita pikkunumeroisia malleja kohtaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse olen myös ajanut pienemmillä koneilla olevilla, myös muun merkkisillä. Kyllä niillä muun merkkisilläkin voi hyvin matkaa ajaa. 20k€ saa maksaa siitä, että auto on BMW vrt. moniin kilpailijoihin. Mutta joo, eiköhän tämä offtopic nyt riitä ainakin omalta osalta.
On kyllä aikamoinen vertauskuva samahan se on sitten ajaa tonnin ladalla. Kyllä itselle ainakin kelpaa tuollainen pikkukoneinen jos on vaan kunnon varusteilla. Tampereen keskustassa ja noissa ratikkatyömailla ei ole tarvetta sille M550D:lle vaikka sellainen tallissa onkin. kun ei siellä pääse lujempaa ja vaikka ajaisi motarilla työajoa niin siinäkin vasemmalla kaistalla on aina joku ajamassa 103km/h ohitettavaa joka ajaa 100km/h kunnes kilometrin päässä tulee seuraava potilas. Suurin osa noista on ostettukin leasing autoiksi ja työsuhde autoiksi jossa tuo verotus ja uusihankinta hinta painaa aikalailla vaakakupissa. Jos sitä ei olisi, uskoisin monenkin ottavan kovemmalla koneella mutta kun siinä on iso ero verotuksessa maksaako se 50ke uutena business+ paketilla vai 165ke pöllyillä, koneella ja nelivedolla. Mutta itse tuohon uuteen 3-sarjaan, itse ottaisin kyllä. Omasta mielestä se lexuskin on hyvännäköinen ja tuo vielä paremman näköinen, vielä kun saisi kunnon koneella olevaa plugaria niin alkaisi jo verollisenkin hinnan kanssa puhuttelemaan itseä ostamaan käyttikseksi :think
Comment
-
-
Originally posted by Kanerv4 View Postkunnon koneella olevaa plugaria niin alkaisi jo verollisenkin hinnan kanssa puhuttelemaan itseä ostamaan käyttikseksi :think
Mersulta on kai tulossa dieselhybridi, toivottavasti penari lähtee kisaan mukaan. Sellaisella alkais pa kulutus olla joka tilanteessa aika sopivalla tasolla.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJokainen itse toki tekee valintansa, mutta itse en kyllä F10/F11 ostaisi alle 150hp koneella. Ratinlämmitin, mutta ei automaatti-ilmastointia / sadetunnistinta listalla? No joo meitä on moneen junaan. Jos ajomukavuus kiinnostaa tippaakaan, niin heivaa ne runflatit kuikkaan.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
Comment