Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW G20 julkaistu - keskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danukos
    Alueaktiivi
    • Feb 2011
    • 1103
    • pks

    Originally posted by Spetke View Post
    Siis ymmärsinkö oikein vai värin ?
    Perus BMW:eessä ei ole kertakaikkiaan mitään varusteita vakiona, mutta kun otetaan puolet halvempi Kiia niin löytyy kaikki mahdolliset hilavitkuttimet jo vakiona mitä puolet kalliimmassa BMW autossa ei ole.
    Taisit ymmärtää väärin.
    E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
    Ex - E34
    ///M5 -90 Alpin Weiss II

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      Originally posted by HTK12 View Post
      Silti F10 520d :think Itse en vaan näe järkeä ostaa BMW:tä sillä pienimmällä moottorilla karvalakkina. Nämä on toki mielipide juttuja, mutta itsellä ei kyllä se pienin diesel rivinelonen herätä fiilistä. Jos ei autossa ole fiilistä, niin silloin se on vain kulkuneuvo paikasta a paikkaan b, jolloin halvempia vaihtoehto löytyy muilta merkeiltä. BMW:llä on karvalakkina aivan onneton varustelu, jos nyt ei johonkin Kiian verrata. Ei vakkaria, automaatti-ilmastointia jne. jne.
      Joo ei ole suora kuutonen, mutta on 2/3 noista mainitsemistani omista "vaatimuksista". N47D20 riittää kivasti arkikäyttöön ja on IMO hyvä kompromissi tehoa ja kulutusta. 188hp/400Nm ja matkassa tasan 5l. Muiden merkkien lähtötason dieselit on aika paljon köykäisempiä, turha edes verrata johonkin 115Hp Focukseen sen takia ettei nyt ollut inline 6 vaan hikinen nelonen. Muutenkaan tämä diesel-maailma ei ole se joka niitä fiiliksiä herättäisi. Jos ajoja olisi vähemmän tai varaa kesäharrasteeseen niin ehdottamasti suora kutonen bensaversiona. Enää ajan kysymys koska varsinkin mökkiöljyä polttavat autot haudataan autojen hautausmaalle...

      Vakiovarusteena karvalakki BMW:ssa ei tosiaan taida olla mitään erikoista, mutta kyllä kait F10:ssa ainakin on vakkari, sadetunnistin ja auto A/C vakiona? Isofixit vakiona on tätä päivää sekä tietysti BT-audiosisääntulo.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2540
        • Kirkkonummi

        Saksan BMW:llä on jo G20 konfiguraattorissa ja sitä tuli hiukan pyöriteltyä. Melbourne-punainen alkaa olemaan erittäin ymmärrettävä, sillä saa häivytettyä ne takapuskurin väkäset. Täytyy katsoa maaliskuussa uudelleen, mutta nyt ei oikein innostus ole noussut. Samassa sessiossa tuli otettua tuo oma auto pois myynnistä, ajellaan sillä sitten se toinen 50tkm.
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by alspe View Post
          Joo ei ole suora kuutonen, mutta on 2/3 noista mainitsemistani omista "vaatimuksista". N47D20 riittää kivasti arkikäyttöön ja on IMO hyvä kompromissi tehoa ja kulutusta. 188hp/400Nm ja matkassa tasan 5l. Muiden merkkien lähtötason dieselit on aika paljon köykäisempiä, turha edes verrata johonkin 115Hp Focukseen sen takia ettei nyt ollut inline 6 vaan hikinen nelonen. Muutenkaan tämä diesel-maailma ei ole se joka niitä fiiliksiä herättäisi. Jos ajoja olisi vähemmän tai varaa kesäharrasteeseen niin ehdottamasti suora kutonen bensaversiona. Enää ajan kysymys koska varsinkin mökkiöljyä polttavat autot haudataan autojen hautausmaalle...

          Vakiovarusteena karvalakki BMW:ssa ei tosiaan taida olla mitään erikoista, mutta kyllä kait F10:ssa ainakin on vakkari, sadetunnistin ja auto A/C vakiona? Isofixit vakiona on tätä päivää sekä tietysti BT-audiosisääntulo.
          Nuo nyt vaan oli esimerkkeinä. Voihan se olla, että nuo on jo F10 vakiovarusteiksi tullut, mutta ihmeen karvalakkimalleja kuitenkin BMW myy. Ei ole pitkä aika kun retrofittailin R60 automaatti-ilmastointia, sadetunnistinta jne. R60 valmistettiin 2010-2016, eli samaan aikaan kun F10.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Vesa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 363
            • Oulu

            Originally posted by HTK12 View Post
            Nuo nyt vaan oli esimerkkeinä. Voihan se olla, että nuo on jo F10 vakiovarusteiksi tullut, mutta ihmeen karvalakkimalleja kuitenkin BMW myy. Ei ole pitkä aika kun retrofittailin R60 automaatti-ilmastointia, sadetunnistinta jne. R60 valmistettiin 2010-2016, eli samaan aikaan kun F10.
            Eikös R60 ole moottoripyörä?
            Nykyiset:
            BMW F11 535DA xDrive -15
            Toyota Yaris Hybrid -20

            Exiä noin 60 kpl...

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Vesa View Post
              Eikös R60 ole moottoripyörä?
              BMW tekee myös miniä, jossa R60:



              Moottoripyöräähän tehtiin 50v sitten (BMW R60), joten ajattelin tuon valmistusvuosien selventävän.
              Last edited by HTK12; 25-10-2018, 21:04.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • arpuC
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1377

                Originally posted by HTK12 View Post
                Silti F10 520d :think Itse en vaan näe järkeä ostaa BMW:tä sillä pienimmällä moottorilla karvalakkina. Nämä on toki mielipide juttuja, mutta itsellä ei kyllä se pienin diesel rivinelonen herätä fiilistä. Jos ei autossa ole fiilistä, niin silloin se on vain kulkuneuvo paikasta a paikkaan b, jolloin halvempia vaihtoehto löytyy muilta merkeiltä. BMW:llä on karvalakkina aivan onneton varustelu, jos nyt ei johonkin Kiian verrata. Ei vakkaria, automaatti-ilmastointia jne. jne.
                Pistän paremmaksi 518:lla. Nahkapenkit, vakkari, BT-Audio ja hifipaketti riittää sekä ratin lämmitys. Päivään sisältyy vähintään 120km pelkästään moottoritieajoa ja loput 0-100km kehäteitä. En erota vakkariajossa kutosen ja neloskoneisen eroja.

                Halvempia vaihtoehtoja löytyy. Kiaan en persettäni istuuta noilla kilometreillä enkä halua ajaa peltorit päässä. Suomen paskoilla teillä myös ajomukavuus nousee arvoonsa vaikka runflat renkaat ovatkin paskin keksintö ikinä. En näe mun konttoria ikinä missään tojotassa tai kiiassa.
                Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                En löydä enää sun luo
                Teitkö sä tän tahallaan?
                Nyt kaikki palaa.

                Comment

                • Tiik
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 497
                  • Vantaa

                  Mutta onneksi tuota uuden auton arvonalenema-ajattelua tai muuta taloudellista vatulointia ei G20:n tapauksessa tarvitse ottaa huomioon, koska riittää vain kun uudelleen katsoo kuvaa uutukaisesta. *puistattaa*

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by arpuC View Post
                    Pistän paremmaksi 518:lla. Nahkapenkit, vakkari, BT-Audio ja hifipaketti riittää sekä ratin lämmitys. Päivään sisältyy vähintään 120km pelkästään moottoritieajoa ja loput 0-100km kehäteitä. En erota vakkariajossa kutosen ja neloskoneisen eroja.

                    Halvempia vaihtoehtoja löytyy. Kiaan en persettäni istuuta noilla kilometreillä enkä halua ajaa peltorit päässä. Suomen paskoilla teillä myös ajomukavuus nousee arvoonsa vaikka runflat renkaat ovatkin paskin keksintö ikinä. En näe mun konttoria ikinä missään tojotassa tai kiiassa.
                    Jokainen itse toki tekee valintansa, mutta itse en kyllä F10/F11 ostaisi alle 150hp koneella. Ratinlämmitin, mutta ei automaatti-ilmastointia / sadetunnistinta listalla? No joo meitä on moneen junaan. Jos ajomukavuus kiinnostaa tippaakaan, niin heivaa ne runflatit kuikkaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2661
                      • Tampere

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Jokainen itse toki tekee valintansa...
                      Juuri näin, mutta täytyy todeta että olin hyvin myönteisesti yllättynyt mitä 518d LCI voikaan tarjota kun velipoika vaihtoi sellaiseen työmatkakulkineeksi: Automaatti-ilmastointi, sporttinahkat, sporttiratti lämmittimellä, sadetunnistin, adaptiiviset valot, ambient-valopaketti, Harman-Kardonit, tehdas-webasto, sähköinen koukku, varashälytin, vakkari, bluetooth-systeemit puhelimelle. Talvipakettina asennettu myös sätelylämmitin ja ylläpitolaturi maahantuojan toimesta.

                      Kone ei luonnollisesti ole mikään raketti, mutta työmatkakäyttöön mielestäni varsin järkevä valinta - tai ainakin kokonaisuus tarjosi kaikki sellaiset varusteet mitä ostaja halusi. Ihan hyödyllinen tilaisuus itsellenikin tarkastella omia osittain vääristyneitäkin ennakkoasenteita pikkunumeroisia malleja kohtaan.
                      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Juuri näin, mutta täytyy todeta että olin hyvin myönteisesti yllättynyt mitä 518d LCI voikaan tarjota kun velipoika vaihtoi sellaiseen työmatkakulkineeksi: Automaatti-ilmastointi, sporttinahkat, sporttiratti lämmittimellä, sadetunnistin, adaptiiviset valot, ambient-valopaketti, Harman-Kardonit, tehdas-webasto, sähköinen koukku, varashälytin, vakkari, bluetooth-systeemit puhelimelle. Talvipakettina asennettu myös sätelylämmitin ja ylläpitolaturi maahantuojan toimesta.

                        Kone ei luonnollisesti ole mikään raketti, mutta työmatkakäyttöön mielestäni varsin järkevä valinta - tai ainakin kokonaisuus tarjosi kaikki sellaiset varusteet mitä ostaja halusi. Ihan hyödyllinen tilaisuus itsellenikin tarkastella omia osittain vääristyneitäkin ennakkoasenteita pikkunumeroisia malleja kohtaan.
                        Itse olen myös ajanut pienemmillä koneilla olevilla, myös muun merkkisillä. Kyllä niillä muun merkkisilläkin voi hyvin matkaa ajaa. 20k€ saa maksaa siitä, että auto on BMW vrt. moniin kilpailijoihin. Mutta joo, eiköhän tämä offtopic nyt riitä ainakin omalta osalta.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 976
                          • Tampere

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Itse olen myös ajanut pienemmillä koneilla olevilla, myös muun merkkisillä. Kyllä niillä muun merkkisilläkin voi hyvin matkaa ajaa. 20k€ saa maksaa siitä, että auto on BMW vrt. moniin kilpailijoihin. Mutta joo, eiköhän tämä offtopic nyt riitä ainakin omalta osalta.

                          On kyllä aikamoinen vertauskuva samahan se on sitten ajaa tonnin ladalla. Kyllä itselle ainakin kelpaa tuollainen pikkukoneinen jos on vaan kunnon varusteilla. Tampereen keskustassa ja noissa ratikkatyömailla ei ole tarvetta sille M550D:lle vaikka sellainen tallissa onkin. kun ei siellä pääse lujempaa ja vaikka ajaisi motarilla työajoa niin siinäkin vasemmalla kaistalla on aina joku ajamassa 103km/h ohitettavaa joka ajaa 100km/h kunnes kilometrin päässä tulee seuraava potilas. Suurin osa noista on ostettukin leasing autoiksi ja työsuhde autoiksi jossa tuo verotus ja uusihankinta hinta painaa aikalailla vaakakupissa. Jos sitä ei olisi, uskoisin monenkin ottavan kovemmalla koneella mutta kun siinä on iso ero verotuksessa maksaako se 50ke uutena business+ paketilla vai 165ke pöllyillä, koneella ja nelivedolla. Mutta itse tuohon uuteen 3-sarjaan, itse ottaisin kyllä. Omasta mielestä se lexuskin on hyvännäköinen ja tuo vielä paremman näköinen, vielä kun saisi kunnon koneella olevaa plugaria niin alkaisi jo verollisenkin hinnan kanssa puhuttelemaan itseä ostamaan käyttikseksi :think

                          Comment

                          • jj5
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1328
                            • pks

                            Originally posted by Kanerv4 View Post
                            kunnon koneella olevaa plugaria niin alkaisi jo verollisenkin hinnan kanssa puhuttelemaan itseä ostamaan käyttikseksi :think
                            6cyl dieselin ja sähkömoottorin kunnon akulla kun yhdistäisivät niin ois aika lyömätön paketti

                            Mersulta on kai tulossa dieselhybridi, toivottavasti penari lähtee kisaan mukaan. Sellaisella alkais pa kulutus olla joka tilanteessa aika sopivalla tasolla.
                            sigpic

                            Comment

                            • arpuC
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1377

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Jokainen itse toki tekee valintansa, mutta itse en kyllä F10/F11 ostaisi alle 150hp koneella. Ratinlämmitin, mutta ei automaatti-ilmastointia / sadetunnistinta listalla? No joo meitä on moneen junaan. Jos ajomukavuus kiinnostaa tippaakaan, niin heivaa ne runflatit kuikkaan.
                              On sadetunnistin, sportti dakotat, automaatti-ilmastointi... eikai näitä nyt ilman automaatti-ilmastointia edes ole?
                              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                              En löydä enää sun luo
                              Teitkö sä tän tahallaan?
                              Nyt kaikki palaa.

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4985
                                • Forssa

                                Minä näen yhtäläisyyksiä tässä mallissa myös tähän uuteen focukseen.

                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎