No se on varmaan käytännössä ainakin sen 6kk että niitä suomeen asti saadaan. Jotain kerrointa vielä tuohon hintaan päälle ja pari lisävarustetta niin ei se enää ihmeellisen halpa ole, mutta ihan eri tasolla kuin S model toki.
Näin viime viikolla kolmosen liikenteessä ja vähän rapaisena näytti jotenkin vielä enemmän halpistuotteelta. En kyllä hirveästi muutenkaan Teslasta tai niitten designistä pidä. Polestar 2 vakuutti noin kymmenen kertaa enemmän ja ensimmäistä kertaa alkoi täyssähkö noin edes ajatuksen tasolla kiinnostaa. Voisi vaikka eka kertaa elämässään leasingiä kokeilla, jos niitä tänne saataisiin sitten seuraavassa aallossa.
No se on varmaan käytännössä ainakin sen 6kk että niitä suomeen asti saadaan. Jotain kerrointa vielä tuohon hintaan päälle ja pari lisävarustetta niin ei se enää ihmeellisen halpa ole, mutta ihan eri tasolla kuin S model toki.
Näin viime viikolla kolmosen liikenteessä ja vähän rapaisena näytti jotenkin vielä enemmän halpistuotteelta. En kyllä hirveästi muutenkaan Teslasta tai niitten designistä pidä. Polestar 2 vakuutti noin kymmenen kertaa enemmän ja ensimmäistä kertaa alkoi täyssähkö noin edes ajatuksen tasolla kiinnostaa. Voisi vaikka eka kertaa elämässään leasingiä kokeilla, jos niitä tänne saataisiin sitten seuraavassa aallossa.
3kpl tesla3 tullut vastaan tällä viikolla ja kyllähän se livenä on yhtä karu näky kuin nissan leaf tai muut aasian ihmeet.
3kpl tesla3 tullut vastaan tällä viikolla ja kyllähän se livenä on yhtä karu näky kuin nissan leaf tai muut aasian ihmeet.
Tämän erään käyttäjän (Esko) pari vuotta sitten postaaman kommentin jälkeen olen nähnyt ko. tuotteet ihan uusin silmin: "Tesla näyttää vakuumiin pakatulta juustopaketilta"
Itselle välittyy Teslasta kuva, jossa niiden ostajat ovat kiinnostuneita kaikesta muusta paitsi autoista. :think
Tämäpä juuri, ainakin omassa lähipiirrissäni olen huomannut tuon ilmiön. Ihmiset joita ei muuten autot kiinnosta pätkääkään ovat ihan mehuissaan Tesloista.
BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen
Jotain kerrointa vielä tuohon hintaan päälle ja pari lisävarustetta niin ei se enää ihmeellisen halpa ole, mutta ihan eri tasolla kuin S model toki.
No oli ne sen verran pudonneet ihan 'pakollisten' lisävarusteidenkin kanssa, että alkaa olla aika kova kilpailija ihan toisessa segmentissä kuin ennen noita halpismalleja (enne siis 60 tai 70K€). Nyt tullaan siis alle 50K€ jolloin on monen firmaliisarin haarukassa.
Aika kova paukku se S ja X mallien pudotus myös, koska nyt käytetyt näyttävät täysin ylihinnotelluilta.
En vielä ymmärrä mikä business logiikka tässä on koska ymmärtääkseni Model 3 tilauskirja pitäisi olla suurempi kuin tehdas ehtii tuottaa ja esitiedot esim. akun osalta kertoo että akun koko on ohjelmallisesti tehty samoin kun jotkut kalliit lisävarusteet on vain disabloitu. Eli siis rauta ja tuotantokustannukset sisällä mutta hintaa alas? Jotenkin kumma move tehtaalle joka on taas pakkasen puolella?
Niidenkin hinnat oli näköjään käyneet leikkurissa.
On ne hieman elänyt joo, mutta kovasti vielä pitävät hintaa, kun alkupään mallit putoaa kohta pois takuun piiristä akkujen ja moottorien osalta. Akuissa ei liiemmin ilmeisesti ole nuissa ollut ongelmaa. Pl. jotku korkeajänniteakun kontaktorit, mitä on tesla vaihdellut aika hyvin takuuseen. 12-14 mallin S:ssä ois kiva pitää huoli että on uusin generaatio moottoristakin, eli ainakin 2015 mallinen. Alkupään moottoreista meni laakereita ja boorit kuluu sileäksi. Noitakin on takuuseen vaihdettu, mutta ei välttämättä kaikkiin tuota viimeisen generaation versiota.
No oli ne sen verran pudonneet ihan 'pakollisten' lisävarusteidenkin kanssa, että alkaa olla aika kova kilpailija ihan toisessa segmentissä kuin ennen noita halpismalleja (enne siis 60 tai 70K€). Nyt tullaan siis alle 50K€ jolloin on monen firmaliisarin haarukassa.
Aika kova paukku se S ja X mallien pudotus myös, koska nyt käytetyt näyttävät täysin ylihinnotelluilta.
En vielä ymmärrä mikä business logiikka tässä on koska ymmärtääkseni Model 3 tilauskirja pitäisi olla suurempi kuin tehdas ehtii tuottaa ja esitiedot esim. akun osalta kertoo että akun koko on ohjelmallisesti tehty samoin kun jotkut kalliit lisävarusteet on vain disabloitu. Eli siis rauta ja tuotantokustannukset sisällä mutta hintaa alas? Jotenkin kumma move tehtaalle joka on taas pakkasen puolella?
Kyllä joo ne tohon kohtaan sattuu ihan hyvin hinnalta, ei tullut mieleen vaikka itse hieman tota Polestar mahdollisuutta aloin miettimään. Lähinnä ekaksi tuli mieleen ettei uutena ainakaan ihan vielä taida siihen hintaluokkaan sattua että vaikka Golfin eikä Passatinkaan ostajat siihen taivu. Vähän tuntui että sähköauto(lue: tesla)fanaatikot tosta povasivat niin monen auton "tappajaa". Volkkarit ilmeisesti ärsyttää koska dieselgate.
S modelin hinnanlasku aiheuttanee jotain kyllä niitten markkinoilla. Noita liisanneita ei varmaan haittaa mutta tosiaan entäs ne ketkä on ostaneet noita 200+ tkm mentyjä äskettäin. Moni tuntui valitsevan käytetyn S modelin 50-60k hintaluokassa ennemmin kuin odottelevan kolmosta. Case Antti Kurhinen nyt viimeistään tuonut ilmi että kallis auto ostettaessa on kallis pitää vaikka sen halvalla saisikin. Siinä toki on huonolla suunnittelullakin osansa mutta niinhän sitä on kallista sähköosaa sekä muuta ässämersussa ja seiskabemarissa.
Noi ohjelmalliset rajoitteet autoissa on kyllä jotain mitä en ole ikinä tajunnut enkä tajua. Onko se sitten niin helppo tapa tehdä pikkasen lisää voittoa ja ne ketkä sen takuun jälkeen kiertää niin kiertäkööt? Olihan joskus kotitietokoneitten prosessoreissa kellotusvaraa niin paljon että osa taisi olla samaa tavaraa mutta laitettiin vaan eri taajuudella menemään, mutta eikai enää ole näin vai onko?
Vaimo kävi kokeilemassa laittaa tallan pohjaan nelivetoisella Model3 P-mallilla, nauratti kokemus vielä seuraavanakin päivänä:think
Suurin ongelma rengasmelu 20” kitkoilla. Sitten jotain pikkujuttuja jotka vielä mietityttää. En lähtis hirveesti dissaamaan pelkän ulkonäön perustella joka on mielestäni mainio sekä sisältä että ulkoa.
Oheinen kuva webistä, oisko 19” talvitassuilla, teipattu suomessa.
Kyllä joo ne tohon kohtaan sattuu ihan hyvin hinnalta, ei tullut mieleen vaikka itse hieman tota Polestar mahdollisuutta aloin miettimään. Lähinnä ekaksi tuli mieleen ettei uutena ainakaan ihan vielä taida siihen hintaluokkaan sattua että vaikka Golfin eikä Passatinkaan ostajat siihen taivu. Vähän tuntui että sähköauto(lue: tesla)fanaatikot tosta povasivat niin monen auton "tappajaa". Volkkarit ilmeisesti ärsyttää koska dieselgate.
Ei ehkä Golfin tai Passatin tappajaksi ole mutta esim. uusi BMW kolmossarja on sitten jo selkeesti tulilinjalla. Jenkeissä Tesla on ollut ihan omilla myyntiluvuilla verrrattuna G20:een (ja muihin tässä kokoluokassa).
En minä siitä tiedä. Lähinnä näin periaatteellisesti asiaa esitin, että kun sitä bensaa nyt vain sattuu sivutuotteena tulemaan, ei mukamas tarvitsisi asialle tehdä mitään niin kauan kuin laivat ja lentokoneet pidetään liikkeellä.
Jalostusprosessia pystytään ja muutetaankin sillä periaatteella mitä jaetta öljystä halutaan ja minkä verran. Nyt vain kannattaa bensaa tuotta kun on kysyntää.
Asiaan, Model 3 alkoi jostain syystä kiinnostaa
Comment