Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Voisko joku vähän valaista mihin 'sport' on jäänyt BMW Motorsportista? Täällä varmasti joku asia-tuntija osaa kertoa mistä on kyse.
"Nikot" menee ohi vasemmalta ja oikealta ja tästä ilosta pitäis maksaa vielä 40-50k ylihintaa.
Top Gear magazine has track tested the Tesla Model 3 Performance head-to-head against fossil fans' favourite sports saloon, the BMW M3. The track times were conducted on the 2 mile Thunderhill Raceway Park West circuit, with the Tesla coming in a significant 2 seconds ahead of the (more expensive) BMW. Fossils must now accept all-round inferiority in the performance realm.
edit: Jos Baijerilaiset ei tämän parempaan pysty, niin merkki vaihtuu tämän vuoden aikana amerikanrautaan. Mut odotetaan nyt vielä hetki...Last edited by gnz; 26-04-2019, 21:16.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostVoisko joku vähän valaista mihin 'sport' on jäänyt BMW Motorsportista? Täällä varmasti joku asia-tuntija osaa kertoa mistä on kyse.
"Nikot" menee ohi vasemmalta ja oikealta ja tästä ilosta pitäis maksaa vielä 40-50k ylihintaa.
Top Gear magazine has track tested the Tesla Model 3 Performance head-to-head against fossil fans' favourite sports saloon, the BMW M3. The track times were conducted on the 2 mile Thunderhill Raceway Park West circuit, with the Tesla coming in a significant 2 seconds ahead of the (more expensive) BMW. Fossils must now accept all-round inferiority in the performance realm.
edit: Jos Baijerilaiset ei tämän parempaan pysty, niin merkki vaihtuu tämän vuoden aikana amerikanrautaan. Mut odotetaan nyt vielä hetki...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostAvaisitko tätä?
Omaan silmään pisti 0-100 testissä 4,2s luvatun 3,4s sijaan, tässä testiolosuhteetkin (nollakeli) vaikutti?G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostVoisko joku vähän valaista mihin 'sport' on jäänyt BMW Motorsportista? Täällä varmasti joku asia-tuntija osaa kertoa mistä on kyse.
"Nikot" menee ohi vasemmalta ja oikealta ja tästä ilosta pitäis maksaa vielä 40-50k ylihintaa.
Top Gear magazine has track tested the Tesla Model 3 Performance head-to-head against fossil fans' favourite sports saloon, the BMW M3. The track times were conducted on the 2 mile Thunderhill Raceway Park West circuit, with the Tesla coming in a significant 2 seconds ahead of the (more expensive) BMW. Fossils must now accept all-round inferiority in the performance realm.
edit: Jos Baijerilaiset ei tämän parempaan pysty, niin merkki vaihtuu tämän vuoden aikana amerikanrautaan. Mut odotetaan nyt vielä hetki...Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostAvaisitko tätä?
Kaikki yksinkertaisetkin jutut pitää räplätä siitä isosta pädistä.
Etuluukku ei mene kiinni kuin runnomalla.
Vedet valuu takaluukulta tavaratilaan, kun kannen avaa.
Koripanelit asennettu miten sattuu.
Kaikkien luukkujen kanssa ongelmia sisätiloissa ja ulkopuolella.
Tuulilasinpyyhkijät ei toimi kunnolla.
Äänentoisto lakkasi hetkeksi toimimasta.
Avainkortin käyttö ihme heiluttelua b-pilarin tienoilla ja keskikonsolissa.
Liian tömäkkä jousitus.
Ikkuna voi mennä rikki, jos oven avaa alemmasta kahvasta tms...
Kelvoton ohjaus.
Rengasmelu.
Tiivisteet nitisee.
Tossa varmaan kiihkeimmät.
Kannattaa lukea juttu, jos moinen hirvitys kiinnostaa.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Luin TM jutun Tesla3. Eikä siinä mielestäni enempää haukuttu kuin muitakaan testattuja normaaliautoja, vikoja sekä ominaisuuksia on kaikissa eikä Tesla ole täydellinen, eikä M bmw. Loppujen lopuksi tuossa testissä kuitenkin plussaa taitaa olla enemmän kuin miinusta, miinukset vaikuttaa olevan koko teslamalliston ongelma eli viimeistely.
Näitä teslaan liittyviä juttuja lukiessa lehdistä ja netistä tuntuu tärkein kriteeri olevan 0-100kmh jolla autoja vertaillaan, joskus tuntuu että lapset on vertailemassa autoja ”kato tän mazdan mittarissa on 300kmh tää kulkee niin lujaa”.
Käyttöautoa tässäkin testataan ja niillä käytännön ominaisuuksilla tämän pitäisi kilpailla, vertailuun voisi ottaa 25k€ Kian farmarin, kummankaan pääsääntöinen paikka ei ole radalla eikä kiihdytyssuoralla, ja molemmat siirtyy kaupunkiruuhkassa yhtä nopeasti paikasta toiseen.
Tesla olisi varmasti monelle vaihtoehto mutta 70k€ hinta ei ole tätä päivää kuin promillelle kansakunnastamme. Käyttökulujen ja arvonaleneman kannalta on 20tkm vuodessa ajavalle aivan sama ajaa V12 koneisella 850ci bemarilla ajonsa kuin ostaa uusi 70-80k€ tesla, siis jos sille tuntuu että 850 on mukavampi ja kiinnostavampi.Last edited by BMW525Xda; 27-04-2019, 08:11.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostLiikennevaloissa toi tesla on kova, mutta turha sillä on tulla ratapäiville pullistelemaan m4 vastaan. Varsinkin jos rata on pidempi kuin 3km ja tarkoitus ajaa useampi kierros. Tossa paristopelissä meinaan akku kiehuu heti. Melko hiljaista on ringillä noiden teslojen kanssa.
Suomalaiset radat on tota 3-4km mikkihiiriluokkaa.
Pointti oli siis siinä, että jos pistetään yli 100k Motorsport-kulkineeseen, niin odotukset ovat silloin sen mukaiset. Pitää kulkea erinomaisesti sekä mikkihiiri-radoilla, että Nordschleifella.
Kysymys heräsi siis siitä, että yli 200kg painavampi patteriauto pyörii ympärillä kahdeksikkoa ja 0-160-0 km/h jarrutustestissäkin tuli pataan. Ei hyvä!
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostModel kolmosessa näkyis olevan ratamoodi, jonka avulla voi ajella useamman kierroksen, koska se parantaa akun jäähdytyksen toimintaa.
Suomalaiset radat on tota 3-4km mikkihiiriluokkaa.
Pointti oli siis siinä, että jos pistetään yli 100k Motorsport-kulkineeseen, niin odotukset ovat silloin sen mukaiset. Pitää kulkea erinomaisesti sekä mikkihiiri-radoilla, että Nordschleifella.
Kysymys heräsi siis siitä, että yli 200kg painavampi patteriauto pyörii ympärillä kahdeksikkoa ja 0-160-0 km/h jarrutustestissäkin tuli pataan. Ei hyvä!
Comment
-
-
Jep.
Ei miatakaan ole yks hall of fame trackcar siitä syystä että esinahka painuu taakke kiihdyttäes, taikka silmät putoo jarruttaes...
Puhutaan iha eriasioista. Samaku keskustellaan ydinreaktorin siipimuttereista ja mä tulisin pätee muurahaisten kantokyvystä.BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostModel kolmosessa näkyis olevan ratamoodi, jonka avulla voi ajella useamman kierroksen, koska se parantaa akun jäähdytyksen toimintaa.
Suomalaiset radat on tota 3-4km mikkihiiriluokkaa.
Pointti oli siis siinä, että jos pistetään yli 100k Motorsport-kulkineeseen, niin odotukset ovat silloin sen mukaiset. Pitää kulkea erinomaisesti sekä mikkihiiri-radoilla, että Nordschleifella.
Kysymys heräsi siis siitä, että yli 200kg painavampi patteriauto pyörii ympärillä kahdeksikkoa ja 0-160-0 km/h jarrutustestissäkin tuli pataan. Ei hyvä!
Sulla pointti tuntuu olevn se yksi kiihdytys 0-160-0 tai yhden kierroksen aika. Kun tehdään kaksi tai kolme jarrutusta niin teslan jarrut antautuu. Samoin kun jatketaan niitä kierroksia useampi putkeen. Olkoon mikä track mode , niin tehot laskee. Myös sähkömoottorille ominainen tehon pudotus kovilla kierroksilla ( katso esim. ringillä ajettuja huippunopeuksia tesla vs. M4)
Ite en ymmärtä tota teslan hypetystä.
Autopesulassa tulee vedet sisään urakalla jne.
Liikennevaloissa lyö kyllä monet autot, se on fakta.
Mutta näin +40v mittarissa ei kiinnosta vittuakaan kisata liikenne valoissa.
Mieluummin pyörin ympäri rataa ratapäivillä ajaen 5-10 kierroksen settejä riippuen ajovuorojen pituuksista.
Tämän sukupolven patteriautoilla ei vielä tuollaista ajoa harrasteta.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSulla pointti tuntuu olevn se yksi kiihdytys 0-160-0 tai yhden kierroksen aika. Kun tehdään kaksi tai kolme jarrutusta niin teslan jarrut antautuu. Samoin kun jatketaan niitä kierroksia useampi putkeen. Olkoon mikä track mode , niin tehot laskee. Myös sähkömoottorille ominainen tehon pudotus kovilla kierroksilla ( katso esim. ringillä ajettuja huippunopeuksia tesla vs. M4)
Ite en ymmärtä tota teslan hypetystä.
Autopesulassa tulee vedet sisään urakalla jne.
Liikennevaloissa lyö kyllä monet autot, se on fakta.
Mutta näin +40v mittarissa ei kiinnosta vittuakaan kisata liikenne valoissa.
Mieluummin pyörin ympäri rataa ratapäivillä ajaen 5-10 kierroksen settejä riippuen ajovuorojen pituuksista.
Tämän sukupolven patteriautoilla ei vielä tuollaista ajoa harrasteta.
Teslan jarrut eivät ole tehty ratakäyttöön, siitä olen samaa mieltä. Mutta ei ne ihan parista ekasta jarrutuksesta zippaa. Kenties jarruttamalla enemmän sähkömoottoreilla, voidaan saada tähän ongelmaan apua, mutta jos enemmän haluaa kiertää rinkulaa, niin jarruihin tarvitaan muutoksia. Palat ja nesteet ainakin. Riippuu myös radasta. Toiset radat vaativat enemmän jarruilta kuin toiset.
En tiedä tarkkaan Teslan Track Moden yksityiskohtia, mutta olen ymmärtänyt, että näitä 3 kilsan ratoja pystyy kiertämään 5-10 kiekkaa ennen kuin automatiikka alkaa laskemaan tehoja autosta.
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostSähkömoottorin tehon pudotus kovilla kierroksilla? Se on vissiin vähän luonteenomaista kaikille moottoreille. Jossain se raja tulee vastaan.
Teslan jarrut eivät ole tehty ratakäyttöön, siitä olen samaa mieltä. Mutta ei ne ihan parista ekasta jarrutuksesta zippaa. Kenties jarruttamalla enemmän sähkömoottoreilla, voidaan saada tähän ongelmaan apua, mutta jos enemmän haluaa kiertää rinkulaa, niin jarruihin tarvitaan muutoksia. Palat ja nesteet ainakin. Riippuu myös radasta. Toiset radat vaativat enemmän jarruilta kuin toiset.
En tiedä tarkkaan Teslan Track Moden yksityiskohtia, mutta olen ymmärtänyt, että näitä 3 kilsan ratoja pystyy kiertämään 5-10 kiekkaa ennen kuin automatiikka alkaa laskemaan tehoja autosta.
Tossa siitä tehojen laskusta kierroksilla hyvä kuvaaja. Siks Teslan huippunopeudet on melko surkeita ringillä. Siihen vielä se akuston/elektroniikan/moottorin ylikuumeneminen…
Track modessa taitaa salaisuus olla jo ennalta lasketut tehot ja akuston virranluovutusta rajoitettu.Aprilia RSV4
Comment
-
Comment