Originally posted by JH.
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
-
-
Originally posted by Juhis View PostPakko kysyä uteliaana tässä välissä, että olisi mukava kuulla perusteluja sähköauton tai hybridin hankkineilta siihen, miksi päädyitte valitsemaan kyseisen auton. Ihan ilman vittuilua ja viisastelua. Olen oikeasti kiinnostunut.
Eli mikä sai teidät valitsemaan hybridin tai sähköauton tavallisen polttomoottoriauton sijaan?
Nyt kuitenkin työkuviot muuttuvat ja työmatkani pitenee, joten nykyinen plugari ei enää niin hyvin vastaa tarkoitustaan. Siksi tilasinkin täyssähkön, jolla pääsen kulkemaan työmatkani helposti ja taloudellisesti hyvin ennakoivasti.
Perustellusti voi sanoa, että kokonaiskustannuksiltaan minulle halvempi vaihtoehto olisi ehkä ajaa vanhalla dieselillä, mutta kun en halua. Halusin uuden auton, jonka kanssa ei tarvitse varautua touhutonneilla milloin mihinkin asiaan.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostNostan tän kun sopii Juhiksen kyssäriin. Mä nään sähkön ja fossiiliset vaihtoehtoina jotka on vahvimmillaan eri ajoprofiileilla ja niitä ei pitäs turhaan asetella vastakkain. Pitkän matkan diiselveturille tulee olee paikkansa vielä pitkään vaikka sähkö dominois kaupungeissa.
Ehkä parasta onkin se valinnanvara.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostPakko kysyä uteliaana tässä välissä, että olisi mukava kuulla perusteluja sähköauton tai hybridin hankkineilta siihen, miksi päädyitte valitsemaan kyseisen auton. Ihan ilman vittuilua ja viisastelua. Olen oikeasti kiinnostunut.
Eli mikä sai teidät valitsemaan hybridin tai sähköauton tavallisen polttomoottoriauton sijaan?Last edited by jokes911; 09-07-2019, 10:30.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Eli mikä sai teidät valitsemaan hybridin tai sähköauton tavallisen polttomoottoriauton sijaan?
Toinen seikka on myös i3 ns huolettomuus. Ei tarvitse jännittää koska kk laakerit paukkuu, koska ketju katkeaa, vuotaako öljyä tms. Sen kun nauttii kunnollisesta kiihtyvyydestä ja ajelee Ja onhan noilla halpaa ajoa jos sen kustannusten kannalta haluaa ajatella.
Ei taida edes 3 pyttynen 1 sarjalainen mennä niin pienillä kilometri kustannuksilla ja on kaiken lisäksi aivan "mopo".
Comment
-
-
Nyt on ihan vakavissaan kanssa kysyttävä, että meinaako kukaan että se i3 tai muukaan BMW merkkinen sähkörutku olisi viaton vaikkei nyt kk-laakerit paukukaan? On sitten kauttaaltaan niin monivammainen merkki tänä päivänä, niin jos pitäisi jotain patteriautoa katsoa niin BMW merkkinen se ei kyllä olisi.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostNyt on ihan vakavissaan kanssa kysyttävä, että meinaako kukaan että se i3 tai muukaan BMW merkkinen sähkörutku olisi viaton vaikkei nyt kk-laakerit paukukaan? On sitten kauttaaltaan niin monivammainen merkki tänä päivänä, niin jos pitäisi jotain patteriautoa katsoa niin BMW merkkinen se ei kyllä olisi.
Ei se tuon monimutkaisempaa matematiikkaa vaadi.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostKiitos kysymästä. Molemmat on valittu, löytyy i3 ja 530e tästä sähkö segmentistä.
Entäs tuo 530e, onko se jo softattu? Omaa en pysty liisarina softaamaan, mutta näistä on aika kivoja lukemia otettu.Last edited by jokes911; 19-07-2019, 12:14.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostNyt pitää kysyä onko i3 REX vai ilman?
Entäs tuo 530e, onko se jo softattu? Omaa en pysty liisarina softaamaan, mutta näistä on aika kivoja lukemia otettu.
530e on vakio, ei kehtaa takuunalaista autoa ruveta sorkkimaan. Kyllä kai tuosta B48 voimaa saisi, nythän se on jätetty tuollaiseksi todella aliviritteiseksi nuhapumpuksi.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostKyllä siitä kaikki polttomoottoriin ja sen myötä kalliisiin saaste / apulaitteisiin, sekä vaihteistoon liittyvät ongelmat ja huoltotoimenpiteet ovat poissa koska niitä komponenttejä kyseisessä autossa ei ole.
Ei se tuon monimutkaisempaa matematiikkaa vaadi.
Edittinä sen verran, että saattaahan gyntterit olla sen verran juonia että näitä patteriautoja kasataan alkuun vähän paremmalla budjetilla ja jos pisnetti lähtee vetämään, niin sitten vedetään leikkurin läpi kaikki ja lopputulema on samaa ei niin viatonta herkkua kuin mihin on totuttu...Last edited by Macke; 19-07-2019, 17:34.
Comment
-
-
Omassa käytössä edellinen bemari osoittautui pommiksi (645) niin ajattelin hommata vähäksi aikaa jonkun halvan ylläpidettävän ihan toisesta ääripäästä. Tuli eteen edukas Prius PHEV, ja sillä on nyt ajeltu maaliskuusta lähtien. Naurettavan halpaa ajoa, työmatkat menee sähköllä ja suurin osa muistakin ajoista, matka-ajossakin pääsee alle 4L vaikka akut tyhjänä. Mutta on sitten kamala ajettava... Ja onhan tämä autoilu nyt niin tylsää kun ei tarvitse miettiä seuraavaa mahdollista vikakohdetta. No jos ensi keväänä tulisi hommattua jotain jännittävämpää...
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostEnpä muista milloin olisin ajanut sellaista autoa, jonka moottoria, tai vaihdelaatikkoa ei ohjattaisia "purkilla".
Itse en ainakaan usko siihen ja sen tähden mulle ei enää tulekaan BMW merkkistä käyttöautoa. Toivottavasti olen väärässä ja kyseinen konserni tekee jonkinmoisen ryhtiliikkeen ja alkaa tuottamaan laatua taas jossain vaiheessa.
Comment
-
-
Eli mikä sai teidät valitsemaan hybridin tai sähköauton tavallisen polttomoottoriauton sijaan?KTM 990 Adventure
Passat GTE
Comment
-
-
Asiallista pohdintaa sähköautojen vioista. SähköAutohan on muuten sama kuin polttis, mutta voimalinja eri.
Itse olen huomannut että edes määräaikaishuoltoja ei saa tehtyä kuin merkkiliikkessä. Peltikorjauskin vaati sähkösertifikaatin omaavan asentajan. DIY-hommat on haastavia ja sähköpuolen varaosat arvokkaita tai työläitä vaihtaa takuuajan jälkeen eli sikakallista.
Jos sähkikseen tulee sen itsediagnisoiva vika, tulee helposti lava-autokeikka vaikka lopulta selvisi että vain vikakoodit oli huollossa nollattu. Vikakohteita on vähemmän mutta osa on erilaisia, esim. yllättävän paljon ihan simppeleitä talvesta johtuvia latausluukkuvikoja, joka osalla merkeistä estää autolla ajamisen. Toisilla voi ajaa latausluukku auki eli erojakin on.
Siperian ylitykseen varmaan vanha lada niva ois parempi kuin mikään moderni auto.
PS. Nythän uuden takavetoisen Tesla Model3:n valkoisella värillä ja 5.5s 0-100km/h voi ostaa hankintatuen ansiosta piirun verran alle 48k€ parin kuukauden toimitusajalla. Sillä ajanee kesällä reilut 300km/lataus ja talvella reilut 200km. Vähän polttelis sigun e39 päivittää mutta onneksi kiima ei ole vielä riittävä.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment