Originally posted by awd-69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos tulee tilaisuus niin kannattaa käydä vaikka Audi e-tron55 koeajamassa. Tuosta on tulossa vähän pienempiä ja toivottavasti paljon kevyempiä sekä halvempia versioita lähivuosina.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostMikä taho niitä tänä päivänä pakottaa hankkimaan?
On joo kaikenlaisia kieltoja huhuttu pitkälle tulevaisuuteen mutta tuskinpa niillekään on lopulta tarvetta. Markkinat hoitanee autokannan muotoutumisen.
Onneksi sain oman pistorasiani korjattua niin saa taas patterit täyteen.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Kelpaisi käyttöautoksi eurooppalainen käytetty bensahybridi farmari jolla sähköllä pääsisi min 50km tai enemmän riippumatta lämpötilasta, normaalit vetopainot, jarruton 600-750kg.
Dieselhybridien kuluja nostaa korkeahko käyttövoimavero maissa joissa on tälläinen verotus kuin suomessa, ero bensa ja diesel-autojen ajoneuvoveroissa.
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostMikä taho niitä tänä päivänä pakottaa hankkimaan?
On joo kaikenlaisia kieltoja huhuttu pitkälle tulevaisuuteen mutta tuskinpa niillekään on lopulta tarvetta. Markkinat hoitanee autokannan muotoutumisen.
Ei niin mitätöntä virkaa suomessa etteikö se päähän kävisi. Paitsi terveellä. Harvassa ovat.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostKäytännön kokemus kertoo, että hybridit on tyhjä arpa, koska käytännön kulutus on omassa ajossa ollut jopa bensamalleja suurempi.
Lisäksi sitten kun akut on tyhjät niin se on nougou.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostMikä taho niitä tänä päivänä pakottaa hankkimaan?
On joo kaikenlaisia kieltoja huhuttu pitkälle tulevaisuuteen mutta tuskinpa niillekään on lopulta tarvetta. Markkinat hoitanee autokannan muotoutumisen.
Se taas on johtanut (nykyhetkessä) osittain haluttua päinvastaisiin tuloksiin, eli todellisten kokonaispäästöjen kasvuun/pysymiseen täysin ennallaan.
Autovalmistajiin kohdistuvat liian suuret pakotteet johtavat taas keskeneräisiin tuotteisiin, kenties resurssien kokonaisvaltaisen kekittämisen epäolennaisiin ratkaisuihin, kestämättömään kehitykseen ja tuotteiden/idean myymiseen valmiimpana, kuin mitä se todellisuudessa on.
Mielikuvamarkkinointiahan tuo pääasiassa on. Pelastetaan maailma asumalla Espoolaisessa omakotitalossa, 40km päässä töistä ja ajetaan katumaasturilla julkisilla tai järkevän kokoisella henk. koht. kulkuvälineellä kulkemisen sijaan.
Ja joo, olen ajanut/elänytkin hetken sähköauton kanssa. Ei ole mitään sähkön käyttöä vastaan käyttövoimana. Enemmänkin tämänhetkistä autoteollisuutta.Last edited by Jii_Koo; 22-05-2019, 21:33.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by Jii_Koo View PostNiitä markkinoita pakotetaan tällä hetkellä ja kovaa. Ei suoraan kuluttajaa.
Se taas on johtanut (nykyhetkessä) osittain haluttua päinvastaisiin tuloksiin, eli todellisten kokonaispäästöjen kasvuun/pysymiseen täysin ennallaan.
Autovalmistajiin kohdistuvat liian suuret pakotteet johtavat taas keskeneräisiin tuotteisiin, kenties resurssien kokonaisvaltaisen kekittämisen epäolennaisiin ratkaisuihin, kestämättömään kehitykseen ja tuotteiden/idean myymiseen valmiimpana, kuin mitä se todellisuudessa on.
Mielikuvamarkkinointiahan tuo pääasiassa on. Pelastetaan maailma asumalla Espoolaisessa omakotitalossa, 40km päässä töistä ja ajetaan katumaasturilla julkisilla tai järkevän kokoisella henk. koht. kulkuvälineellä kulkemisen sijaan.
Ja joo, olen ajanut/elänytkin hetken sähköauton kanssa. Ei ole mitään sähkön käyttöä vastaan käyttövoimana. Enemmänkin tämänhetkistä autoteollisuutta.
Mitä keskeneräisyyteen tulee, toinen puoli varmasti sitä, että tuotteet on enemmän tai vähemmän kompromisseja, mutta toisen puolen uskallan väittää tulevan myös kuluttajapuolen irrationaalisen periaatteen vuoksi vastustamisen myötä. Tai mitä on eri ihmisiä kerennyt mitä moninaisimmissa tapahtumissa asian tiimoilta jututtamaan niin melkoinen kirjo mielipiteitä ja perusteluja löytyy kyllä, täällä ei ole vielä puoliakaan luettu.
Tuotteet sinänsä kehittyy melko lailla kovaa vauhtia. Mulla nyt ei ole kun Nissaneista laajempaa näkemystä mutta ihan passeli lähtökohta kehityksen vertailulle.
2011/2012 esitelty ensimmäinen Leaf:
Akkukapasiteetti 24kWh
Hintaluokka Suomessa noin 50K€
Ilmoitettu Range 175km NEDC
Todellinen noin 100-130km
2019 Leaf e+
Akkukapasiteetti 62kWh (huom, akku fyysisesti samankokoinen)
Hintaluokka Suomessa 46-50K€ (riippuu varustetasosta, ei vähennetty hankintatukea)
Ilmoitettu Range 385km (huom, WLTP, ei NEDC)
Todellinen range arviolta 300-500km (300 umpimyrskyssä talvella moottoritiellä???)
Tämä kehitys siis tapahtunut nyt 7-8 vuodessa. Ja jos otetaan tulevaisuuteen vaikka tuo 2035 nyt referenssiksi niin siihen on yli kaksinkertainen aika vielä jäljellä kehittymistä varten. Ja tuskinpa kehityksen tahti ainakaan hidastuu.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Kyllä se ohjaaminen ja painostaminen osuu kuluttajiinkin päin. Valtalehtien kirjoitukset, autottomien mielipiteet ja tarkkaankohdennetut ajoneuvovalintakyselyt toimivat keinoina syyllistää (polttomoottori)autoilijoita.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Hyvin menee BMW:lla https://www.press.bmwgroup.com/globa...rd?language=enF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostHyvin menee BMW:lla https://www.press.bmwgroup.com/globa...rd?language=en
Ei pysty käsittämään, että meidän liikennepolitiikka perustuu mittausmenetelmiin, joilla i8 kuluttaa 2L/100km'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by Jii_Koo View PostLol.
Ei pysty käsittämään, että meidän liikennepolitiikka perustuu mittausmenetelmiin, joilla i8 kuluttaa 2L/100km
Mutta ehkä olisikin parempi mittaustapa "maksimikulutus" kuin "pihistelykulutus". Sehän kertoisi totuuden että kuinka pahasti voit saastuttaa?
Ja jos ministeriöissä loppuvat ideat kesken niin voisivat vaikka alkaa kehitellä "akkuveron". Eli mitä painavampi akku, sitä suurempi vero. Mielellään erittäin progressiivisena.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View Post
Ja jos ministeriöissä loppuvat ideat kesken niin voisivat vaikka alkaa kehitellä "akkuveron". Eli mitä painavampi akku, sitä suurempi vero. Mielellään erittäin progressiivisena.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Topikkiin liittyen, ajoin ekaa kertaa sähköautolla tuossa männä viikonlopun aikana, i3:lla. En tiedä tarkempaa speksiä kilowateista tai muusta, mutta ihan mukavahan tuolla oli taajamassa ajella. Liikennevalolähdöt tuntui suunnilleen yhtä ripeiltä kuin ~500hv isossa bensasedanissa. Kyllä tuollainen kauppakassiksi meidän perheeseen kelpais, mutta on siihen käyttöön turhan tyyris.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Comment