Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    Originally posted by awd-69 View Post
    On tää hauska ketju, suurin osa dissaa sähköautoja, miksi?? Mitä hiton väliä, mitä kukin ostaa...haisee ihan kadelle.....
    Mä en ainakaan dissaa sähköautoja noin yleisesti, lähinnä Teslaa. Aivan samasta syystä dissaan Applea valmistajana.

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

      Jos tulee tilaisuus niin kannattaa käydä vaikka Audi e-tron55 koeajamassa. Tuosta on tulossa vähän pienempiä ja toivottavasti paljon kevyempiä sekä halvempia versioita lähivuosina.
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

      Comment

      • jokes911
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 875
        • Espoo

        Originally posted by GameOver View Post
        Mikä taho niitä tänä päivänä pakottaa hankkimaan?

        On joo kaikenlaisia kieltoja huhuttu pitkälle tulevaisuuteen mutta tuskinpa niillekään on lopulta tarvetta. Markkinat hoitanee autokannan muotoutumisen.
        Komppaan. Suurin osa ei ole edes kokeillut ja vaan dissaa suoraan.

        Onneksi sain oman pistorasiani korjattua niin saa taas patterit täyteen.
        2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
        2022 X3 Charged Edition Msport
        1999 Honda CBR 900 SC33
        2009 Husqvarna SMR 510
        2017 KTM EXCF 350

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Kyllä vain kelpaisi, Model S myös. Ei vaan taida olla varallisuutta ostaa koskaan, mutta mukava seurata miten akkujen käy kun vielä enempi vanhenevat.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • welderi
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 32

            Kelpaisi käyttöautoksi eurooppalainen käytetty bensahybridi farmari jolla sähköllä pääsisi min 50km tai enemmän riippumatta lämpötilasta, normaalit vetopainot, jarruton 600-750kg.

            Dieselhybridien kuluja nostaa korkeahko käyttövoimavero maissa joissa on tälläinen verotus kuin suomessa, ero bensa ja diesel-autojen ajoneuvoveroissa.

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Originally posted by GameOver View Post
              Mikä taho niitä tänä päivänä pakottaa hankkimaan?

              On joo kaikenlaisia kieltoja huhuttu pitkälle tulevaisuuteen mutta tuskinpa niillekään on lopulta tarvetta. Markkinat hoitanee autokannan muotoutumisen.
              Suomessa virkamiesholhous hoitaa markkinan.

              Ei niin mitätöntä virkaa suomessa etteikö se päähän kävisi. Paitsi terveellä. Harvassa ovat.

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5153
                • Kuopio

                Originally posted by Juhis View Post
                Käytännön kokemus kertoo, että hybridit on tyhjä arpa, koska käytännön kulutus on omassa ajossa ollut jopa bensamalleja suurempi.
                Samanlaiset kokemukset itsellä. Käytännössä kokemusta kumminkin löytyy eri valtamerkkien eri mallien hybridi autoista ja kaikissa näissä aivan uskomattomat kulutukset.

                Lisäksi sitten kun akut on tyhjät niin se on nougou.
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • Jii_Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 785
                  • Jkl

                  Originally posted by GameOver View Post
                  Mikä taho niitä tänä päivänä pakottaa hankkimaan?

                  On joo kaikenlaisia kieltoja huhuttu pitkälle tulevaisuuteen mutta tuskinpa niillekään on lopulta tarvetta. Markkinat hoitanee autokannan muotoutumisen.
                  Niitä markkinoita pakotetaan tällä hetkellä ja kovaa. Ei suoraan kuluttajaa.
                  Se taas on johtanut (nykyhetkessä) osittain haluttua päinvastaisiin tuloksiin, eli todellisten kokonaispäästöjen kasvuun/pysymiseen täysin ennallaan.

                  Autovalmistajiin kohdistuvat liian suuret pakotteet johtavat taas keskeneräisiin tuotteisiin, kenties resurssien kokonaisvaltaisen kekittämisen epäolennaisiin ratkaisuihin, kestämättömään kehitykseen ja tuotteiden/idean myymiseen valmiimpana, kuin mitä se todellisuudessa on.
                  Mielikuvamarkkinointiahan tuo pääasiassa on. Pelastetaan maailma asumalla Espoolaisessa omakotitalossa, 40km päässä töistä ja ajetaan katumaasturilla julkisilla tai järkevän kokoisella henk. koht. kulkuvälineellä kulkemisen sijaan.

                  Ja joo, olen ajanut/elänytkin hetken sähköauton kanssa. Ei ole mitään sähkön käyttöä vastaan käyttövoimana. Enemmänkin tämänhetkistä autoteollisuutta.
                  Last edited by Jii_Koo; 22-05-2019, 21:33.
                  '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                  Comment

                  • GameOver
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3026
                    • Sjundeå

                    Originally posted by Jii_Koo View Post
                    Niitä markkinoita pakotetaan tällä hetkellä ja kovaa. Ei suoraan kuluttajaa.
                    Se taas on johtanut (nykyhetkessä) osittain haluttua päinvastaisiin tuloksiin, eli todellisten kokonaispäästöjen kasvuun/pysymiseen täysin ennallaan.

                    Autovalmistajiin kohdistuvat liian suuret pakotteet johtavat taas keskeneräisiin tuotteisiin, kenties resurssien kokonaisvaltaisen kekittämisen epäolennaisiin ratkaisuihin, kestämättömään kehitykseen ja tuotteiden/idean myymiseen valmiimpana, kuin mitä se todellisuudessa on.
                    Mielikuvamarkkinointiahan tuo pääasiassa on. Pelastetaan maailma asumalla Espoolaisessa omakotitalossa, 40km päässä töistä ja ajetaan katumaasturilla julkisilla tai järkevän kokoisella henk. koht. kulkuvälineellä kulkemisen sijaan.

                    Ja joo, olen ajanut/elänytkin hetken sähköauton kanssa. Ei ole mitään sähkön käyttöä vastaan käyttövoimana. Enemmänkin tämänhetkistä autoteollisuutta.
                    Tuossa on pointtia. Autonvalmistajia ohjataan pakottavilla säädöksillä koko ajan puristamaan keskipäästöjä alaspäin. Valmistajat varmasti myisivät sitä mistä leivän saa, joten en suoraan niitä lähtisi osoittamaan. Kun pitää reagoida niin minkäs teet.
                    Mitä keskeneräisyyteen tulee, toinen puoli varmasti sitä, että tuotteet on enemmän tai vähemmän kompromisseja, mutta toisen puolen uskallan väittää tulevan myös kuluttajapuolen irrationaalisen periaatteen vuoksi vastustamisen myötä. Tai mitä on eri ihmisiä kerennyt mitä moninaisimmissa tapahtumissa asian tiimoilta jututtamaan niin melkoinen kirjo mielipiteitä ja perusteluja löytyy kyllä, täällä ei ole vielä puoliakaan luettu.

                    Tuotteet sinänsä kehittyy melko lailla kovaa vauhtia. Mulla nyt ei ole kun Nissaneista laajempaa näkemystä mutta ihan passeli lähtökohta kehityksen vertailulle.

                    2011/2012 esitelty ensimmäinen Leaf:
                    Akkukapasiteetti 24kWh
                    Hintaluokka Suomessa noin 50K€
                    Ilmoitettu Range 175km NEDC
                    Todellinen noin 100-130km

                    2019 Leaf e+
                    Akkukapasiteetti 62kWh (huom, akku fyysisesti samankokoinen)
                    Hintaluokka Suomessa 46-50K€ (riippuu varustetasosta, ei vähennetty hankintatukea)
                    Ilmoitettu Range 385km (huom, WLTP, ei NEDC)
                    Todellinen range arviolta 300-500km (300 umpimyrskyssä talvella moottoritiellä???)

                    Tämä kehitys siis tapahtunut nyt 7-8 vuodessa. Ja jos otetaan tulevaisuuteen vaikka tuo 2035 nyt referenssiksi niin siihen on yli kaksinkertainen aika vielä jäljellä kehittymistä varten. Ja tuskinpa kehityksen tahti ainakaan hidastuu.
                    -22 Lexus ES300h
                    -08 Subaru Impreza

                    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      Kyllä se ohjaaminen ja painostaminen osuu kuluttajiinkin päin. Valtalehtien kirjoitukset, autottomien mielipiteet ja tarkkaankohdennetut ajoneuvovalintakyselyt toimivat keinoina syyllistää (polttomoottori)autoilijoita.
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5153
                        • Kuopio

                        Hyvin menee BMW:lla https://www.press.bmwgroup.com/globa...rd?language=en
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • Jii_Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 785
                          • Jkl

                          Originally posted by jani View Post
                          Lol.
                          Ei pysty käsittämään, että meidän liikennepolitiikka perustuu mittausmenetelmiin, joilla i8 kuluttaa 2L/100km
                          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5153
                            • Kuopio

                            Originally posted by Jii_Koo View Post
                            Lol.
                            Ei pysty käsittämään, että meidän liikennepolitiikka perustuu mittausmenetelmiin, joilla i8 kuluttaa 2L/100km
                            Niin parempi olisi antaa teineille nuo autot ja katsoa paljonko kuluttavat oikeasti. Tosin tuskin silloinkaan vältyttäisiin spekulaatioilta ajoiko joku sittenkin ehkä vähän puolikaasulla vai ei?

                            Mutta ehkä olisikin parempi mittaustapa "maksimikulutus" kuin "pihistelykulutus". Sehän kertoisi totuuden että kuinka pahasti voit saastuttaa?

                            Ja jos ministeriöissä loppuvat ideat kesken niin voisivat vaikka alkaa kehitellä "akkuveron". Eli mitä painavampi akku, sitä suurempi vero. Mielellään erittäin progressiivisena.
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • jokes911
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 875
                              • Espoo

                              Originally posted by jani View Post

                              Ja jos ministeriöissä loppuvat ideat kesken niin voisivat vaikka alkaa kehitellä "akkuveron". Eli mitä painavampi akku, sitä suurempi vero. Mielellään erittäin progressiivisena.
                              Eiköhän tuo uusi hallitus tuon kohta säädä kun on jo lähtökohtaisesti budjetti pakkasella vaikka nousukausi on tapissa ja suunta tulopuolella alaspäin.
                              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                              2022 X3 Charged Edition Msport
                              1999 Honda CBR 900 SC33
                              2009 Husqvarna SMR 510
                              2017 KTM EXCF 350

                              Comment

                              • j-a
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 1522
                                • PohojosPohojammaa

                                Topikkiin liittyen, ajoin ekaa kertaa sähköautolla tuossa männä viikonlopun aikana, i3:lla. En tiedä tarkempaa speksiä kilowateista tai muusta, mutta ihan mukavahan tuolla oli taajamassa ajella. Liikennevalolähdöt tuntui suunnilleen yhtä ripeiltä kuin ~500hv isossa bensasedanissa. Kyllä tuollainen kauppakassiksi meidän perheeseen kelpais, mutta on siihen käyttöön turhan tyyris.
                                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                                Ylimääräisenä tarjolla:

                                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎