Originally posted by brainsurgery
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BeamR View PostKuulostaa ihan kohtuulliselta kulutukselta mun mielestä. Ja omassa pihassa on myös plug-in hybridi, joskin väärän merkkinen.
Bemarin PHEV vie sitten sähköä 50% enemmän ja vielä bensaa 2,9l/100km päälle. Teknisissä tiedoissa kuitenkin lukee, että 9,2kWh akulla pitäisi päästä 45km mikä ei sähkönkulutuksena ole paljon enempää kuin mitä Teslalle luvataan.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostEi tuossa kyllä ole mitään kohtuullista jos Tesla kulkee keskimäärin 20kWh/100km olkoonkin, että on rakennettu sähköautoksi.
Bemarin PHEV vie sitten sähköä 50% enemmän ja vielä bensaa 2,9l/100km päälle. Teknisissä tiedoissa kuitenkin lukee, että 9,2kWh akulla pitäisi päästä 45km mikä ei sähkönkulutuksena ole paljon enempää kuin mitä Teslalle luvataan.
En ota mitään kantaa teslaan kun ei ole oikeaa omaa kokemusta.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostEi kai se voi noin mennä, että 100km menee keskimäärin bensaa 2,9 litraa ja vielä sähköä 30kWh? Tuohan on aivan valtava kulutus jos on noin.-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostTopikkiin liittyen, ajoin ekaa kertaa sähköautolla tuossa männä viikonlopun aikana, i3:lla. En tiedä tarkempaa speksiä kilowateista tai muusta, mutta ihan mukavahan tuolla oli taajamassa ajella. Liikennevalolähdöt tuntui suunnilleen yhtä ripeiltä kuin ~500hv isossa bensasedanissa. Kyllä tuollainen kauppakassiksi meidän perheeseen kelpais, mutta on siihen käyttöön turhan tyyris.
Monelta sporttiautolta tullut vietyä päänahka liikennevalolähdöissä tuolla i3 keskoskaapilla
Siinä on varmaan moni ruvennu kooklettaan, että mikä h******* tuo oikein on kun luuleevat sitä joksikin 2 pyttyiseksi mopoautoksi.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEi se pelkästään tunnu, vaan se on.
Monelta sporttiautolta tullut vietyä päänahka liikennevalolähdöissä tuolla i3 keskoskaapilla
Siinä on varmaan moni ruvennu kooklettaan, että mikä h******* tuo oikein on kun luuleevat sitä joksikin 2 pyttyiseksi mopoautoksi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Itse ostin pitkällisen Excelöinnin perusteella tässä välissä ihan perushybridin ja oon nyt ajellu sillä n. 3000 km ja ollu tyytyväinen.
Aiemmin oli 325iA E90 -06, jolla soppaa meni mun ajoprofiililla 12,1 l/100 km, joka on lähes tarkalleen Bemarin ilmoittama kaupunkikulutus. Ajo koostuu hyvin paljon lyhyistä kaupunkipätkistä kylmällä koneella. Kesät talvet about sama kulutus. Kesällä kylmäkäynnistys vie vähemmän, mutta kun valoista ja hidastetöyssyistä kiihdyttelee vastaavasti nopeammin niin olen huomannut, että ei juuri ole vaikutusta.
Nyt alla on Lexus IS300h, jolla sama ajoprofiili samanlaisella kaasujalalla tuottaa kulutuksen 6,4 l/100 tkm. Lexus ilmoittaa tuolle 4,7 l/100km. Noussee tuosta keskitalvella hieman, mutta tuskin paljoa. Arvioisin, että ihan maksimissaankin jää alle seiskan tuo kulutus.
Nää autot on sikäli suht vertailukelpoisia, että ne on ihan saman kokosia, korimallisia, samanlaisia ajettavuudeltaan ja molemmat kiihtyy 0-100 karkeesti samassa ajassa. Bemarin absoluuttiset lukemat oli vähän kovemmat, mutta IS300h:lla on helpompi ajaa rivakasti ja pehmeästi kun sähkömoottorissa on hyvin vääntöä.
Pääomakulut kääntää Lexuksen kilometrin vanhaa bemariani kalliimmaksi, mutta kun saman laskun suoritti uudemmalla mallilla niin silloin Lexus oli halvempi.
Tää ei ole ehkä tyypillisin vertailu, mutta mun ajoprofiiliin hybridi sopii. Kunhan kunnon plugarit/sähköt hieman halpenee niin niistä löytynee seuraava käyttisvalinta. Pari E36:sta on sitten erikseen hubailuja varten.
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Banned View PostOmalla Volkkarilla pitkän ajan kulutus nyt: 2321 km, 2,9 l/100 km ja 9,2 kWh/100 km.
Aika lailla samaa kokoa 530e kanssa, mutta kone vähän lussumpi ja 100 kg vähemmän painoa.
Comment
-
-
Originally posted by JH. View Post
Tää ei ole ehkä tyypillisin vertailu, mutta mun ajoprofiiliin hybridi sopii. Kunhan kunnon plugarit/sähköt hieman halpenee niin niistä löytynee seuraava käyttisvalinta. Pari E36:sta on sitten erikseen hubailuja varten.
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostHybridi on parhaimmillaan juurikin kaupunkipainotteisessa ajossa.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostMulla tulee olemaan 95% kaupungissa ajoa tolla 530e:llä, joten kiva nähdä millä menee. Ja eka testi tulee heti luovutuksesta, pitäisi ajaa Seinäjoki - Peräseinäjoki - Helsinki. Pitää nollailla ja ihmetellä miten menee. :thinkMutta ei vain oikein viisari värise millekään sähkötarjokkeelle minkä raskis ostaa. i8 on hieman kallis eikä aivan täytä tarpeita mitä muutoin sen hintaluokan autolle asettaisin. i3 ei oikein miellytä silmää, eikä hirveästi innosta mitkään volkkarit tai huihaitkaan, datsuneista puhumattakaan.
Nyt siis ajellaan kesäisin veekaseilla ja sähköpyörällä tuota lyhyttä matkaa, ja talvella ajellaan pienemmillä bensakoneilla ja sähköpyörällä...Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostVälillä aina itelläkin mietityttää että kun saattaa mennä viikkoja etten aja kuin 5km suuntaansa kahdesti päivässä, niin on hulluutta lyödä isoja koneita tulille tuota matkaa varten. Suurimmalla osalla PIH:ejä ajelisin viikon ajot lataamatta ainakin kesäkelissä ilman ilmastointia tai muuta sähkösyöppöä, tuokin matka kun on melkein taajamanopeuksia.Mutta ei vain oikein viisari värise millekään sähkötarjokkeelle minkä raskis ostaa. i8 on hieman kallis eikä aivan täytä tarpeita mitä muutoin sen hintaluokan autolle asettaisin. i3 ei oikein miellytä silmää, eikä hirveästi innosta mitkään volkkarit tai huihaitkaan, datsuneista puhumattakaan.
Nyt siis ajellaan kesäisin veekaseilla ja sähköpyörällä tuota lyhyttä matkaa, ja talvella ajellaan pienemmillä bensakoneilla ja sähköpyörällä...noh katellaan ens kesänä...toi N54 ei vaan vittu anna mitään fiiliksiä...
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostOnko se vakio?Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Comment