Olishan se kiva jos vanhaan Bemuunkin tulis vaikka jokunen heppa lisää tai kulutus pienenisi ihan vaan softapäivityksen kautta. Siis ilmaisen ja OTA:na.
Tehokäyrä, latauskäyrä, akun kapasiteetti (vapautus), iskunvaimennuksen säädöt, moottorin/akuston jäähdytyksen säädöt (track mode), elektroninen/ohjelmallinen "tasauspyörästö" ovat ainakin olleet joidenkin sähköautomallien elinkaaripäivityksten kohteena. Ja ties mitä muuta.
Mitä tarjoaa BMW? Marmoritiskillä käyntiä ja laskun voi maksaa myös osissa (cash only). Kenties takaisinkutsukampajan jos paska osuu oikein kovasti tuulettimeen. -- OTA? Se on taikuutta se. Tuskinpa kuuluu yhdenkään uuden bemmin ominaisuuksiin seuraavan kahden vuoden sisällä.
Ai miksikö alle nelivitosissa on siirtymää toisiin automerkkeihin?
Tehokäyrä, latauskäyrä, akun kapasiteetti (vapautus), iskunvaimennuksen säädöt, moottorin/akuston jäähdytyksen säädöt (track mode), elektroninen/ohjelmallinen "tasauspyörästö" ovat ainakin olleet joidenkin sähköautomallien elinkaaripäivityksten kohteena. Ja ties mitä muuta.
Mitä tarjoaa BMW? Marmoritiskillä käyntiä ja laskun voi maksaa myös osissa (cash only). Kenties takaisinkutsukampajan jos paska osuu oikein kovasti tuulettimeen. -- OTA? Se on taikuutta se. Tuskinpa kuuluu yhdenkään uuden bemmin ominaisuuksiin seuraavan kahden vuoden sisällä.
Ai miksikö alle nelivitosissa on siirtymää toisiin automerkkeihin?
Puoletkaan tuosta teksistäsi, kun olisi lähellä totuutta niin menetteleisi. Eli paskaahan sinä nyt jauhat ihan urakalla.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Kannattaisikohan katsoa ensin peiliin? ja pitkään....
Nolla kokemuksella sähköautoista ollaan m**a pystössä vaahtoamassa jostain E34:n lämmityksen säädöstä? Mitä annettavaa näillä kommenteilla on sähköautotopic:ssa?
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Kannattaisikohan katsoa ensin peiliin? ja pitkään....
Nolla kokemuksella sähköautoista ollaan m**a pystössä vaahtoamassa jostain E34:n lämmityksen säädöstä? Mitä annettavaa näillä kommenteilla on sähköautotopic:ssa?
Tähän pieni kommentti osaltani. Kokemus on tosiaan sähköautoista nolla. Mutta lämmityssäätögate lähti liikenteeseen kosketusnäytöistä ja niiden epäkäytännöllisyydestä tällaisissa yksinkertaisissa asioissa. Tämä asia olisi voinut tulla eteen missä tahansa topikissa mutta nyt se popsahti eteen tässä sähköautotopikissa, joka on tavallaan luonnollista siksi, että näissä autoissahan nämä epäkäytännölliset kosketusnäytöt ovat yleisiä. Mielestäni ihan asiallista keskustelua siinä mielessä, että osa (ehkä isokin) ihmisistä haluaisi vaan, että asiat pysyisivät käytännöllisinä. Itse sähköautoa vastaan siinä ei varmastikaan olla vaan näitä tingentangeleita.
Tehokäyrä, latauskäyrä, akun kapasiteetti (vapautus), iskunvaimennuksen säädöt, moottorin/akuston jäähdytyksen säädöt (track mode), elektroninen/ohjelmallinen "tasauspyörästö" ovat ainakin olleet joidenkin sähköautomallien elinkaaripäivityksten kohteena. Ja ties mitä muuta.
Mitä tarjoaa BMW? Marmoritiskillä käyntiä ja laskun voi maksaa myös osissa (cash only). Kenties takaisinkutsukampajan jos paska osuu oikein kovasti tuulettimeen. -- OTA? Se on taikuutta se. Tuskinpa kuuluu yhdenkään uuden bemmin ominaisuuksiin seuraavan kahden vuoden sisällä.
Ai miksikö alle nelivitosissa on siirtymää toisiin automerkkeihin?
Kyl mua vituttaisi ostaa sähköauto täyteen hintaan ja esim parin vuoden päästä tarjottais jotain pientä tehonlisäysta tms ja nyt muuten sama tötterö olisi uutena ostettavissa ns täysillä tehoilla ja luonnollisesti edullisempaan hintaan.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Kyl mua vituttaisi ostaa sähköauto täyteen hintaan ja esim parin vuoden päästä tarjottais jotain pientä tehonlisäysta tms ja nyt muuten sama tötterö olisi uutena ostettavissa ns täysillä tehoilla ja luonnollisesti edullisempaan hintaan.
Kyllä minuakin jos valmistaja (EU) pakottaisi autonvalmistajan päivittämään moottorinohjauksen jonka jälkeen kone ei lämpiä, vie enemmän polttoainetta ja kulkee huonommin.
Mutta kyllä tuo alempi hinta ja isommat tehot kyllä toteutuu polttomoottoriautoillakin kun mallisarjan loppupäässä pitää myyntiä edistää.
Kyllä minuakin jos valmistaja (EU) pakottaisi autonvalmistajan päivittämään moottorinohjauksen jonka jälkeen kone ei lämpiä, vie enemmän polttoainetta ja kulkee huonommin.
Mutta kyllä tuo alempi hinta ja isommat tehot kyllä toteutuu polttomoottoriautoillakin kun mallisarjan loppupäässä pitää myyntiä edistää.
Ai että kone kävisi alilämpöisenä eikä saavuttaisi tavoitelämpötilaa... älkää nyt liioitelko.
Ongelmahan on ettei sähköautotekniikka ole lähelläkään valmista, ostetut vanhenee teknisesti paljon nopeammin kuin polttomoottoriautot. Tosta voi myös päätellä kumpaisten arvo säilyy euromääräisesti paremmin.
Ai että kone kävisi alilämpöisenä eikä saavuttaisi tavoitelämpötilaa... älkää nyt liioitelko.
Ongelmahan on ettei sähköautotekniikka ole lähelläkään valmista, ostetut vanhenee teknisesti paljon nopeammin kuin polttomoottoriautot. Tosta voi myös päätellä kumpaisten arvo säilyy euromääräisesti paremmin.
Ostetut vanhenee teknisesti = tulee koko ajan uutta ja parempaa tekniikkaa, ei suinkaan että se tekniikka mitä on tuossa pihassa mihinkään happanisi. Tuo taas sataa suoraan meidän laariin jotka käytettyjä sähkäreitä ostelee. Porukka saa olla ihan vapaasti sitä mieltä että esim meidän ekan sukupolven i3 on vanhaa ja surkeaa tekniikkaa, meillä sillä aikaa ajellaan murto-osalla siitä kustannuksesta mitä edellisellä polttiksella ja kiihdytellään valoista suupielet virneessä. Ja akku riittää kaikkeen siihen mihin meillä tarvitaan. Ei tuosta tietenkään perheen ainoaksi autoksi ole mutta ei sitä siihen käyttöön ole hankittukaan.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Ongelmahan on ettei sähköautotekniikka ole lähelläkään valmista, ostetut vanhenee teknisesti paljon nopeammin kuin polttomoottoriautot. Tosta voi myös päätellä kumpaisten arvo säilyy euromääräisesti paremmin.
Saisiko verrattavissa olevia esimerkkejä, mielenkiintoista nähdä kummassa on hinta pudonnut enemmän.
Olisiko Teslan verrokki alkupään F10 535? En siis tiedä tarkkoja hintaluokkia, joten tämä on kysymys.
Kyl mua vituttaisi ostaa sähköauto täyteen hintaan ja esim parin vuoden päästä tarjottais jotain pientä tehonlisäysta tms ja nyt muuten sama tötterö olisi uutena ostettavissa ns täysillä tehoilla ja luonnollisesti edullisempaan hintaan.
Mua ei hirveästi "vituta" ( ) jos auton hinta liikkuu elinkaarensa aikana muutaman tonnin suuntaan tai toiseen.
Välillä pistää ihmetyttämään, että mitä porukkaa tässä nyt oikein ollaan. Välillä kommentit on ku suoraan "pussihousufoorumilta", ja sit on nämä toiset.
Useamman Model S ajaneena, kyllä se kiinnostaisi. Toki vaatisi, että DIY henkeen nuihin saisi enempi itse koskea ja osia... Mutta onhan nuo sellaisissa hinnoissa ettei tarvi vielä haaveilla. Saatika akkujen ja moottorien hinnat takuun jälkeen.
Useamman Model S ajaneena, kyllä se kiinnostaisi. Toki vaatisi, että DIY henkeen nuihin saisi enempi itse koskea ja osia... Mutta onhan nuo sellaisissa hinnoissa ettei tarvi vielä haaveilla. Saatika akkujen ja moottorien hinnat takuun jälkeen.
Täällä kanssa Model S P85D kiinnostaisi kovasti käyttöautoksi 430d x-Driven tilalle, mutta hinnat vielä liian kovat meikäläiselle. Tullut myös muutaman kerran ajettua Model S:llä ja kerran jopa Teslan ratapäivillä ajanut sellaisella Alastaron radalla ja oli positiivinen kokemus. Ei pahaa sanottavaa ainakaan minulla Model S:tä.
No se iso kosketusnäyttö on kyllä aika jäätävän näköinen siinä keskellä kojetaulua, mutta muuten kyllä mielestäni ihan ok:n näköinen auto varsinkin ulkoapäin. Tuntuu ne myös olevan aika kestäviä. Tuttavapiirissä yksi 2015 mallinen Model S jolla ajettu 130tkm ja muuta ei ole tehty kuin jarrupalat ja taakse jotku tukivarret vaihdettu. Minusta ainut täyssähkö auto jonka voisin ostaa tällä hetkellä markkinoilla olevista.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Comment