Ald automotive julkas jo mitä autoja tulossa Black friday tarjoukseen. Hinnat tietysti vielä puuttuu. Siellä olis 530e ja tesla 3 tarjolla. Saa sit kunnon väännön aikaseks et kumpi oli parempi diili.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Laku View PostEt kai työsuhdeautoa ladannut himassa :think? Btw mihin Leaf katosi?
En itse ainakaan erikseen LÄHDE tankkaamaan, vaan poikkean työmatkan varrella 20m tankille.
Leaf katosi kun NNE ei jatkanut määräaikaisia sopimuksia tuossa 2018 keväällä. Länsiautolla taas ei normimyyjän natsat riittäneet ottamaan Leafia työsuhdeautoksi. Toki en enää sielläkään oo töissä joten täytyypä tuo siisti sivikki siivota sigusta pois.
Ei sinne tankille täältäkään sinänsä hankala ole lähteä. Vaan lopulta se oli vaivattomampaa vaan ajella perille ja laittaa piuha kiinni. Mut kuten sanottu, näin niihin tottuu.
EDIT: Oli muuten Seatin päivittämisen aika kun tuo kolmas penska syntyi. Olisin ehkä voinut venyttää budjettia jopa sinne 40K€ nurkille että olisi taipunut Nissanin e-NV200 Evaliaan, mutta 40kWh akuilla ei oikein ollut mitään saatavilla. Verkoston kautta toki olis voinut löytää.
Vaan kun se ei ole nelivetoinen.
Kriteereinä siis, tilaa (mielellään ihan kunnolla, vaikka 7-paikkainen)), kolme erillistä istuinta keskirivillä, neliveto. Lopputulos oli nyt se, että tulossa on VW Sharan sillä 2-litraisella päästöhuijausdieselillä. Nelikkona noita ei tahdo bensakoneisena saada...
Seuraavaksi voidaankin alkaa puimaan sitä että "miksi helvetissä menit ostamaan 20k€:lla dieselin kun satkulla olis saanut kriteereihin sopivan sähköauton"
Mercedes EQV olisi aivan helmi peli omaan käyttöön kyllä, vaikka etuvetoinen sekin...Last edited by GameOver; 27-11-2019, 14:06.-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by welderi View PostAudi ilmoitti eilen leikkaavansa 9500 työpaikkaa, lopuilla työsuhde turvattu 2029 asti. Iso vähennys, jokohan siellä aletaan lataamaan paukkuja akkuauton tekemiseen?
Mutta tuo on siis vain Audi, muut seuraavat kohta perässä kun sähköautojen teko tarvii selkeästi vähemmän työtä.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostAld automotive julkas jo mitä autoja tulossa Black friday tarjoukseen. Hinnat tietysti vielä puuttuu. Siellä olis 530e ja tesla 3 tarjolla. Saa sit kunnon väännön aikaseks et kumpi oli parempi diili.
Viime vuonna 3v/45tkm maksoi 523.22eur ilman vakuutusta. ALD:lle voi antaa siitä pisteet että heidän leasing hinnassa (ainakin viime vuonna) oli vakuutus mukana, jolloin hinta oli n. 600eur. Ja vakuutuksen voi ottaa myös omasta yhtiöstä kuten itse tein.
Muistaakseni Tesla 3 oli 770eur, mutta muisti voi pettää.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostItse pidän töpselin laittamista kotitallissa n. joka toinen päivä paljon pienempänä riesana kuin tankilla käymistä. Olisin samaa mieltä, vaikka tarvitsisi ladata joka päivä. Ja mikä parasta, se on aivan tolkuttoman paljon halvempaa.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Bemussa on tuo latausluukku sivussa. Kun nousee autosta, avaa luukun ja laittaa töpselin kiinni. Ei se kovin vaivanloista ole jos tuo kaapeli vaan on siinä helposti lähellä.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Itsellä kanssa nyt n. 3kk ja 5000km i3:lla ajelua takana.
Ollut kyllä tyytyväinen valintaan. Ajo melkein niin halpaa kuin olin ynnäillytkin ja sähköinen voimalinja on varsinkin tuossa kaupungin liikennevalo sprinttailussa ihan kunkku.
Laskin että omilla ajoilla lähinnä kotilataukseen nojaten on kulut(”polttoaine” ja verot) n.55-60€/kk kun samat ajot edellisellä 118d:llä oli n.200€/kk. Jos ei olisi Rexissä tarvinnut yhtään polttaa bensaa eikä käydä pikalatureissa reissuilla olisi toi i3:n kulu vielä ~parikymppiä pienempi.
Ei sillä kulujen erolla kuuhun mene, mutta yhdistettynä muihin mainioihin käyttöominaisuuksiin on toi aika hyvä.
Kotilataaminen pesee tosiaan tuon tankilla käynnin kyllä mennen tullen(+silti rimpulan defa lohkis kaapelin tökkimisen jonnekin puskurin uumeniin) ja sovelluksella toimiva kopin esilämmitys toimii mainion ripeästi verrattuna webastoon esim työpaikan pihalla.
Oiva käyttis.BMW i3 REX
Comment
-
-
En pitäs pahan hintaisena. Viime vuoteen verrattuna neliveto ja vain alle 20eur/kk enemmän. Tässä mun mielstä pitäs olla se isompi akku mut tiedoissa on vain 9.2Kwh??? Pitää tsekata BMW sivuilta oliko se isompi vain takavedoissa?
Myös Teslan hinta on mielestäni hyvä.Last edited by jokes911; 29-11-2019, 09:32.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View Posthttps://yksityisleasing.fi/auto/bmw-...arged-edition/
En pitäs pahan hintaisena. Viime vuoteen verrattuna neliveto ja vain alle 20eur/kk enemmän. Tässä mun mielstä pitäs olla se isompi akku mut tiedoissa on vain 9.2Kwh??? Pitää tsekata BMW sivuilta oliko se isompi vain takavedoissa?
Myös Teslan hinta on mielestäni hyvä.
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostMietiskelin tuossa et teslakuskit varmaan ajelee vähän enemmän ku 10tkm vuodessa. Nostin tarjouksessa kilsat 15tkm ja kahden vuoden leasingilla. Anto hinnaks 805€/kk, joka teki rapiat 19k€ kahden vuoden maksuiks. Veikkainsin et melkein saattas olla halvempaa ostaa tesla itelle. Tosin leasingissa ei oo omistamisen riskiä et sekin on itselleenkin hinnoiteltava jollakin tavalla.
Itse tosin olen alkanut suhtautua autoiluuni muutenkin aivan eritavalla.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostIlmeisen suosittuja nämä leasingit vissiin nykyään ovat mutta itse en henkilökohtaisesti pystyisi perustelemaan itselleni miksi maksaisin autosta kauheaa vuokraa joka kuukausi. Vähän sama kuin vuokralla asumisestakaan. Rahaa palaa mutta mitään ei lopulta omista.
Itse tosin olen alkanut suhtautua autoiluuni muutenkin aivan eritavalla.
Siis vaikka hakisit sen auton käteisellä niin se on sitä elon laskuoppia jos et laske auton arvon häviävät koko ajan omistuksen aikana. Sekin summa on 'kauhea'.
About kaikkiin hankintoihin voi käyttää risk-value-cost määrittelyä ja omilla parametreilla erilaiset ratkaisut ovat joko hyviä tai huonoja.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostAbout kaikkiin hankintoihin voi käyttää risk-value-cost määrittelyä ja omilla parametreilla erilaiset ratkaisut ovat joko hyviä tai huonoja.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostIlmeisen suosittuja nämä leasingit vissiin nykyään ovat ...G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostNykymaailma meno. Ostetaan pätkällä muutakin kuin talo. Uusi auto on saatava, oli siihen varaa tai ei. Toki siihen on varaa jos on varaa maksaa kk-maksua. Osalle varmasti huoleton valinta kun ei jää vanhat romut käsiin, mutta epäilemättä monessakin tapauksessa on talous kireellä kun maksellaan vajaa tonnin maksua autosta kuukausittain.
Comment
-
Comment