Varmasti, mutta uskokaa pois että vakuutusyhtiötkin tulevat olemaan hereillä näiden kanssa.
Mitä vakuutusyhtiöt noihin liittyy? Akku kun akku. Vaihda turbo vaihda jakoketku vaihda sitä ja tätä bemariin. Ihan vitun sama. Jos ei oo rahaa korjaa parempi ajaa toyotal. Ihme kitinää. Jos noin ni mitens paljon maksaa marmoril m3, m5, m6 alakerran korjaus. Ne ketkä huutaa harvoin on potentaalisia omistajia. Niille löytyy toyotalta oma mallisto.
Mitä vakuutusyhtiöt noihin liittyy? Akku kun akku. Vaihda turbo vaihda jakoketku vaihda sitä ja tätä bemariin. Ihan vitun sama. Jos ei oo rahaa korjaa parempi ajaa toyotal. Ihme kitinää. Jos noin ni mitens paljon maksaa marmoril m3, m5, m6 alakerran korjaus. Ne ketkä huutaa harvoin on potentaalisia omistajia. Niille löytyy toyotalta oma mallisto.
Siis kai nyt puhuttiin siitä että mitä vakuutusyhtiö tykkää jos auto palaa ja akut oli viritelty itseoppineen "asentajan" toimesta. Samaa vakuutusyhtiön hereilläoloa on myös varmasti odotettavissa sen suhteen että jos alkaa sähköpalo kotona kun auto on laturissa.
Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Siis kai nyt puhuttiin siitä että mitä vakuutusyhtiö tykkää jos auto palaa ja akut oli viritelty itseoppineen "asentajan" toimesta. Samaa vakuutusyhtiön hereilläoloa on myös varmasti odotettavissa sen suhteen että jos alkaa sähköpalo kotona kun auto on laturissa.
Itse mietin koska tulee vaatimuksia sille suko pistorasialle jos lataa sen kautta, eikä ole asennuttanut latauslaitetta.
Eikös siihen jo tullut joku max 8A pitkäaikaisessa latauksessa. Ilmeisesti auton valmistajat huolehtivat että heidän adaptereilla tämä 8A on maksimi vai kenen vastuulla se on.
Veikkaan että palovakuutuksen hinta tulee olemaan vähän erilainen kuin esim. diesel autoon. Ja mikäli on epäilys että auton akusta on "itse huollettu"... eivät korvaa mitään mikäli(kun) auto palaa.
Itse mietin koska tulee vaatimuksia sille suko pistorasialle jos lataa sen kautta, eikä ole asennuttanut latauslaitetta.
Eikös siihen jo tullut joku max 8A pitkäaikaisessa latauksessa. Ilmeisesti auton valmistajat huolehtivat että heidän adaptereilla tämä 8A on maksimi vai kenen vastuulla se on.
Helpointahan se on vaan rajoittaa orkkisjohdoilla siihen 8A:iin. Juurikin sen standardin myötä.
Toki joillain valmistajilla on kaiketi säädettävät ne lataustehot ja sitten porukka kärkkyy siellä vanhan rintamamiestalon ulkovajan pistorasialla että lämpenekään se nyt kun lataan 10A tehoilla...
Toki porukka ostelee netistä myös niitä säädettäviä sukojohtoja.
-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Veikkaan että palovakuutuksen hinta tulee olemaan vähän erilainen kuin esim. diesel autoon. Ja mikäli on epäilys että auton akusta on "itse huollettu"... eivät korvaa mitään mikäli(kun) auto palaa.
Vähän ku itse ahtopaineita nostettu turbo jonka ajaa kesällä turbo mansikkana kivaa mökkitietä ajaen mökin pihaan ja toteaa pienen maastopalon nurmikolta johon auton ajoi. Nimimerkillä kokemusta rikkaampana. Oikeasti aika turhaa spekulointia. Mikä toi topic diesel bemarit palaa on? Mitä palovakuutus maksaa ja kuinka paljon? Onko jotenkin merkittävä muutos tulossa. Käynkö ottaa piuhan pois autosta? Vai voinko nukkua rauhassa? Tuossa pihalla olevan diesel x5 vakuutukset on 2 kertaa 530e hintaiset. Kertoisiko vakuutusyhtiölle että tuon dieselin vakuutus pitäisi olla halvempi. Miten vakuutusyhtiö toteaa akuston itse huollon? Onko vakuutusyhtiö puuttunut itsehuollettuun bensaautoon? Jotenkin vakuutuksia korottamalla?
Mitä vakuutusyhtiö voi sanoa jos lataat autoa vaikka töpselistä tallissa? Se töpseli on rakennusvaiheessa mitattu ja mittauspöytäkirja on rakennusvalvonnassa tallessa. Ihan turhaa näistä on spekuloida. Mitä hiton vaatimuksia?
Vähän ku itse ahtopaineita nostettu turbo jonka ajaa kesällä turbo mansikkana kivaa mökkitietä ajaen mökin pihaan ja toteaa pienen maastopalon nurmikolta johon auton ajoi. Nimimerkillä kokemusta rikkaampana. Oikeasti aika turhaa spekulointia. Mikä toi topic diesel bemarit palaa on? Mitä palovakuutus maksaa ja kuinka paljon? Onko jotenkin merkittävä muutos tulossa. Käynkö ottaa piuhan pois autosta? Vai voinko nukkua rauhassa? Tuossa pihalla olevan diesel x5 vakuutukset on 2 kertaa 530e hintaiset. Kertoisiko vakuutusyhtiölle että tuon dieselin vakuutus pitäisi olla halvempi. Miten vakuutusyhtiö toteaa akuston itse huollon? Onko vakuutusyhtiö puuttunut itsehuollettuun bensaautoon? Jotenkin vakuutuksia korottamalla?
Mitä vakuutusyhtiö voi sanoa jos lataat autoa vaikka töpselistä tallissa? Se töpseli on rakennusvaiheessa mitattu ja mittauspöytäkirja on rakennusvalvonnassa tallessa. Ihan turhaa näistä on spekuloida. Mitä hiton vaatimuksia?
Vähän ku itse ahtopaineita nostettu turbo jonka ajaa kesällä turbo mansikkana kivaa mökkitietä ajaen mökin pihaan ja toteaa pienen maastopalon nurmikolta johon auton ajoi. Nimimerkillä kokemusta rikkaampana. Oikeasti aika turhaa spekulointia. Mikä toi topic diesel bemarit palaa on? Mitä palovakuutus maksaa ja kuinka paljon? Onko jotenkin merkittävä muutos tulossa. Käynkö ottaa piuhan pois autosta? Vai voinko nukkua rauhassa? Tuossa pihalla olevan diesel x5 vakuutukset on 2 kertaa 530e hintaiset. Kertoisiko vakuutusyhtiölle että tuon dieselin vakuutus pitäisi olla halvempi. Miten vakuutusyhtiö toteaa akuston itse huollon? Onko vakuutusyhtiö puuttunut itsehuollettuun bensaautoon? Jotenkin vakuutuksia korottamalla?
Mitä vakuutusyhtiö voi sanoa jos lataat autoa vaikka töpselistä tallissa? Se töpseli on rakennusvaiheessa mitattu ja mittauspöytäkirja on rakennusvalvonnassa tallessa. Ihan turhaa näistä on spekuloida. Mitä hiton vaatimuksia?
Ei nyt tarvii hermostua spekuloinnista. Tämä on keskutelu topiikkia
Mutta se on fakta että vakuutusyhtiöt ovat kiristäneet vakuutusehtojaaan viime vuosien aikana ja kokoajan enemmän ja enemmän kiinnittävät huomioita mitä vakuutetaan ja kuka vakuuttaa. Täytyy muistaa että sähköautot ovat sinällään aika tuore tuotesegmentti ja hakee vastaa muotoaan hinnoittelussa. Voihan se olla että tilastollisesti sähköautoja palaakin vähän ja palovakuutus on halpa. Epäilen kyllä toisin.
Näin esimerkkinä suurin osa yhtiöistä on esim. lopettanut korvaamasta apuvirran mikäli akku on hyytynyt autosta.
Ei nyt tarvii hermostua spekuloinnista. Tämä on keskutelu topiikkia
Mutta se on fakta että vakuutusyhtiöt ovat kiristäneet vakuutusehtojaaan viime vuosien aikana ja kokoajan enemmän ja enemmän kiinnittävät huomioita mitä vakuutetaan ja kuka vakuuttaa. Täytyy muistaa että sähköautot ovat sinällään aika tuore tuotesegmentti ja hakee vastaa muotoaan hinnoittelussa. Voihan se olla että tilastollisesti sähköautoja palaakin vähän ja palovakuutus on halpa. Epäilen kyllä toisin.
Näin esimerkkinä suurin osa yhtiöistä on esim. lopettanut korvaamasta apuvirran mikäli akku on hyytynyt autosta.
On tietysti ihan relevanttia miettiä näitä. Ehkä otin liian jyrkän kannan. Itse yritän maalaisjärjellä katsoa näitä ja kaikkea riskiä ei voi ikinään poistaa, mutta huolellisuudella pienentää. Eikä muuten tallissa saa säilyttää muistaakseni kun 10 litraa bensaa. Enkä tiedä miten tähän liittyi tulipahan mieleen.
aika vähän autoja palaa kai nykyään. En pidä isona ongelmana. eikä teslojakaan käryä mitenkään mittavassa määrin.
Bemarilla ajavana kyllä tuo kaskovakuutus on se isoin menoerä. Kiitos monen muun jotka pilanneet bemarin maineen ja tiellä pysymisen ominaisuuden.
Comment