Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudet nopeuskamerat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masander
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2010
    • 1399
    • Dingolfing

    #76
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Itse sakolla ei suoranaisesti mutta kyllä nopeuden valvonnalla ml. kameratolpat on jonkin asteinen liikenneturvallisuus vaikutus. Kyllä valvonta vaikuttaa suureen massaan nopeuksia alentavasti myös siellä missä kameravalvontaa ei ole.

    Mutta se olisikin 1000$ kysymys että olisiko järkevämpi panostaa poliisin toimintaa muuhun ihan oikeaan rikollisuuteen ja antaa automaattisen nopeusvalvonnan hoitaa hommansa ilman ylimääräisiä ylilyöntejä ?.
    Ehkä ei, koska oikea rikollisuus ei tuota kuin työtä ja lisää ongelmia hoidettavaksi.

    Ehkä meillä on muuta rikollisuutta sitten todella vähän kun poliisin resurssit voidaan ohjata liikennevalvontaan :think

    Ihmettelyä kyllä aiheuttaa mm kehäI kameratolppien ”viidakko”, aivan ei voi käsittää yksittäisen tienpätkän täyttämistä kameratolpilla varsinkin kun kyseisellä tieosuudella on tapahtunut melko vähän ikinä onnettomuuksia eikä meno ole nopeuksienkaan osalta huimaa, varsinkaan aamuin ja iltapäivin ruuhkassa jossa liikenne saattaa madella kävelyvauhtia. Henk.koht vältän kehäI ja päädynkin sinne max 5krt vuodessa.
    Mä ajan kehä1 lähes päivittäin, välillä useamman kerran päivässä päästä päähän ja voi vittujen kevät et jengi matelee, ihan niinkuin se kamera kuvaisi jos ajaa rajoituksen mukaan (tai siis mittariin 85km/h tms.) mutta letka menee 20km/h alinopeutta ja sitten vielä jarrutetaan kameran kohdalla
    sigpic

    Comment

    • leksii
      BTCF Member
      • May 2012
      • 1034
      • Turku

      #77
      Originally posted by Masander View Post
      Mä ajan kehä1 lähes päivittäin, välillä useamman kerran päivässä päästä päähän ja voi vittujen kevät et jengi matelee, ihan niinkuin se kamera kuvaisi jos ajaa rajoituksen mukaan (tai siis mittariin 85km/h tms.) mutta letka menee 20km/h alinopeutta ja sitten vielä jarrutetaan kameran kohdalla
      Kehä 3:sella on ihan sama, saa painella yhdistelmällä vasenta kaistaa koko kehän matkan kun kaikki autistit painaa alle 80
      e28 535i Touring
      e28 m535i + s38
      e34 535i --> ?


      Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #78
        Originally posted by radiaani View Post
        Onkohan tästä casesta kuulunut jatkoa: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005832097.html
        "Sama kuski ajoi ylinopeutta kameraan 94 kertaa alle kahdessa vuodessa – Dennis Pasterstein teki rikosilmoituksen"

        Lähinnä tuossa kummastuttaa se, että miten poliisi voi _tietää_ saman kuljettajan ajaneen tolpppaan yli 90 kertaa. Poliisilla kun ei pitäisi olla mitään perusteltua syytä säilöä yksityiskohtaista dataa jostain huomautusnopeudella ajetuista tolppakuvista vaan tarpeeton tieto pitäisi hävittää saman tien.
        Eikös tuo kuski ollut itse poliisi ja halusi osoittaa mieltään noita tolppia kohtaan.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1345
          • pks

          #79
          Originally posted by HTK12 View Post
          Eihän se kuvausetäisyys ole tuossa ratkaiseva, vaan millä etäisyydellä mittaa nopeuden. Kuva voidaan ottaa sitten siinä tolpan kohdalla. Näissä uusissa se ilmeisesti tutkaa 150m päästä.
          Kurkkaa tuo alimmaisena viestissäni oleva ajatusleikki. Eihän sillä nopeustiedolla tee mitään jos ei ole kuvaa kuljettajan naamalla varustettuna mihin yhdistää se. Jos siis auton ehtisi pysäyttää/ kääntää ensimmäisen nopeudenmittauksen ja kuvanottohetken välillä

          Sitähän nuo kamerat tosiaan tekee, että sotkee liikenteen luontaisen sujuvan rytmin ihan kokonaan. Ennen kehä I oli minusta ihan kiva tie ajaa, liikenne kulki sujuvasti suht hyvää vauhtia. Nykyään siinä ei voi ajaa sujuvasti juuri koskaan. Kuinkahan paljon mahtaa olla onnettomuudet vähentyneet ja turvallisuus parantunut kameroiden myötä. Keskinopeus kyllä on varmasti laskenut jos se jollekin on tavoittelemisen arvoista..
          sigpic

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #80
            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            Ruotsissa noissa on ilmeisesti vähän fiksumpi käyntäntö, meinaan ne mitään välähdelleet vaikka olisi joutunut vauhtia pudottaa tolppaa lähestyessä. Ehkä ne vaan ei kerää nopeusveroa.
            Siellä lienee vähän eri käytöntä kun täällä, täällähän se on budjetoitu jo ennakkoon ja rajaa hilataan kokoajan alaspäin, kun ihmiset noudattaa paremmin lakia..

            Originally posted by radiaani View Post
            Onkohan tästä casesta kuulunut jatkoa: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005832097.html
            "Sama kuski ajoi ylinopeutta kameraan 94 kertaa alle kahdessa vuodessa – Dennis Pasterstein teki rikosilmoituksen"

            Lähinnä tuossa kummastuttaa se, että miten poliisi voi _tietää_ saman kuljettajan ajaneen tolpppaan yli 90 kertaa. Poliisilla kun ei pitäisi olla mitään perusteltua syytä säilöä yksityiskohtaista dataa jostain huomautusnopeudella ajetuista tolppakuvista vaan tarpeeton tieto pitäisi hävittää saman tien.
            Aivan varmasti säilövät jokaisen tapauksen, jossa olet poliisin kanssa tekemisissä. Aivan sama onko se julkisesti kuseminen tai tolpan välähdys (jos asiasta tulee sähköinen merkintä). Ei niitä kiinnosta onko sellaisten rekistereiden pitäminen laillista vai ei. Täällä totellaan poliisia, eikä koskaan kyseenalaisteta mitään niiden tekemisiä (kuten tässäkin ketjussa on hyvin tullut esiin). Poliisillahan on myös kaikkien passiahakeneiden sormenjäljet rekisterissä. Kumma homma kun poliisin piti ne väkisin saada, vaikka sellaista rekisteriä ei passien takia tarvitsisi pitää (EU:ssa vain harvassa muussa maassa on samanlainen rekisteri). Tässä tilaisin uuden passin, niin sähköisessä asioinnissa heti oli tieto, että on kelvollinen sormenjälki rekisterissä..

            Niin joo eihän niitä saisi hyödyntää, mutta kun katsotaan historiassa esim. myllylän tapausta, niin kummasti siellä katselijoita löytyi, joilla ei ollut mitään syytä niitä tietoja katsella. Onneksi nyt osa sai tuomionkin, joka tosin oli lähinnä vitsi, kun kovemman tuomion saa jos tyhjällä motarilla käy heinäkuisena yönä pemarilla vähän polkaisemassa..

            Originally posted by jj5 View Post
            Kurkkaa tuo alimmaisena viestissäni oleva ajatusleikki. Eihän sillä nopeustiedolla tee mitään jos ei ole kuvaa kuljettajan naamalla varustettuna mihin yhdistää se. Jos siis auton ehtisi pysäyttää/ kääntää ensimmäisen nopeudenmittauksen ja kuvanottohetken välillä

            Sitähän nuo kamerat tosiaan tekee, että sotkee liikenteen luontaisen sujuvan rytmin ihan kokonaan. Ennen kehä I oli minusta ihan kiva tie ajaa, liikenne kulki sujuvasti suht hyvää vauhtia. Nykyään siinä ei voi ajaa sujuvasti juuri koskaan. Kuinkahan paljon mahtaa olla onnettomuudet vähentyneet ja turvallisuus parantunut kameroiden myötä. Keskinopeus kyllä on varmasti laskenut jos se jollekin on tavoittelemisen arvoista..
            No joo huomasin kyllä, mutta ei kovin turvallista alkaa tuolla tiellä lukkojarrutuksia tekemään. Saati sitten pysähtelemään ja autoa kääntelemään ympäri.
            Last edited by HTK12; 20-02-2019, 22:31.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Lördagskorv
              Aluevastaava
              • Nov 2016
              • 2097
              • Lohja city

              #81
              Mielenkiintoista keskustelua täällä kameroihin liittyen.
              Koitin kurkkia tarkkaan, mutta en saanut vadtausta että onko noita uusia kameroita mahdollista tutkata tutkanpaljastimella?

              Itse myös samaa mieltä täällä siitä, että jos munaat ja ajat siihen helvetin kameraan, niin ole mies ja kanna siitä vastuu.
              Mulla tulee vuodessa rapiat 60 000km suomen teillä ja kertaakaan en ole sakkoa onnistunut saamaan kameroista... onneksi

              Oftopicciin:
              Tuo jojoilu Kehä 1:llä on kyllä niin rasittavaa, että vältän sitä nykyään lähes täysin. Hyvä, että laajensivat kolmekaistaiseksi tuon kehän niin nykyään mopoautot ja Willet pysyy vauhdissa mukana
              E92 M3 -10 Jerezschwarz
              E28 528i -84 Diamantschwarz
              G20 320e -22 Sunset Orange
              Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

              E92 M3 -08 Silverstone 2
              E38 740i -00 Imolarot 2
              E46 320d -02 Orientblau

              Comment

              • jaegarmaisteri
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 384
                • Turku

                #82
                Jos joku haluaa olla "mies" ja maksella sakkoja, vaikka ei välttämättä tarvitse kun näkee minimaalisen vaivan, niin siitä vaan. Itsehän en maksa tilanteessa jossa vähäinenkin mahdollisuus selvitä ilman maksuja. Jokainen pelaa niinkuin parhaakseen katsoo. Sakkoja ei ole vuosiin tullut. Yksi huomautus viime vuonna.
                F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                --------------------------------------------
                ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                ex. vRS -11 - 270hp/428N
                ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                ex. VW Jetta :think
                ex. Opel Ascona :think

                Comment

                • hencca89
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 619
                  • ikaalinen

                  #83
                  Kuinkas toi kun joskus vuosia sitten sain kamerasta huomautuksen. Ja sen jälkee säännöllisin väliajoin oon ajanu kameraan niin että räpsähtää mutta sakkoa eioo tullu ikinä muttei kyllä huomautuksiakaan.:think
                  Varmaa kymmenen räpsyä kuitenki takana

                  Miksi edes räpsyy jos ei sakotetakkaa...?

                  Sakkoja tullu ylinopeudesta kahdesti, mutta ne saatu liikkuvilta. Niitä en ole lähteny kiistää
                  Last edited by hencca89; 20-02-2019, 23:55.
                  BMW E91 320
                  MB W108 280SE
                  SUZUKI GSX-R
                  BMW K100 "cafe"

                  Comment

                  • Weuli
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 1169
                    • Turku

                    #84


                    HS.fi
                    ”Yli 2 300 suomalaista vastasi HS:n peltipoliisi*kyselyyn: Jaetuin tunnetila on raivo, ja jostain syystä se kohdistuu yhteen mieheen

                    HS:n peltipoliisikysely keräsi suuren määrän vastauksia. Vastauksista huokui inho peltipoliiseja ja niiden sijoittelua kohtaan. ”Meille on ihan sama, kuinka monta euroa sieltä tulee”, vastaa poliisi rahastussyytöksiin.


                    Joonas Laitinen HS, Jukka Vuorio HS
                    Julkaistu: 21.2. 2:00

                    SUOMALAINEN vihaa harvaa asiaa yhtä paljon kuin peltipoliisia eli liikenteenvalvontakameraa. Tämä selviää peltipoliiseja koskevasta HS:n kyselystä. Kyselyyn tuli lähes 2 300 vastausta.

                    Vastaajista kahdeksan kymmenestä oli miehiä, tarkemmin sanottuna vihaisia miehiä. Ylivoimainen enemmistö vastaajista koki, että peltipoliisit on sijoiteltu tarkoituksenhakuisesti, jotta niiden avulla saisi kerättyä mahdollisimman paljon rahaa.
                    MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

                    MAINOS PÄÄTTYY

                    ”Peltipoliisien lisääminen on täysin väärä suunta, ja tapa, jolla ne on sijoiteltu, on raivostuttava. Ylipäätään ylinopeudesta on tehty suurempi ongelma kuin se on.”

                    ”Rahan keräämistä autoilijoilta.”

                    ”Pelkästään raivoa ja auktoriteettivihaa aiheuttavaa rahastusta.”

                    Poiminnat ovat tunneilmaisultaan lievemmästä päästä. Kyselyyn tuli paljon kirosanojen ryydittämiä kommentteja.

                    VALTAOSA HS:n kyselyyn vastanneista oli saanut peltipoliisin vuoksi vähintään yhden sakon tai huomautuksen.
                    MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

                    MAINOS PÄÄTTYY

                    Huomautuksen saa, jos nopeus ylittää sallitun rajan 3–6 kilometrillä tunnissa. Rikesakko seuraa 7–20 kilometrin ylinopeudesta. Päiväsakolla rangaistaan, jos nopeus ylittää sallitun vähintään 21 kilometrillä tunnissa.

                    Viime vuonna peltipoliisin kameroiden välähdyksen nähneistä 47 prosenttia selvisi huomautuksella, 51 prosenttia sai maksettavakseen rikesakon ja 2 prosentille tuli päiväsakko.

                    Monien raivo kohdistuu suoraan Poliisin liikenne*turvallisuus*keskuksen johtajaan Dennis Pastersteiniin.

                    ”Dennis Pasterstein on pelkkä poliisikoulun käynyt verovirkailija, joka osaa loistavasti tarkoituksella olla ymmärtämättä faktapohjaista insinöörianalyysiä liikenteestä vain koska se sopii hänen työhönsä, eikä hän puheissaan kunnioita edes oikeuden päätöksiä.”

                    Kohde on sikäli ymmärrettävä, että Pasterstein on ollut peltipoliiseista julkisuudessa enemmän kuin kukaan toinen poliisi. Täysin maaliin arvostelu ei kuitenkaan osu, sillä peltipoliisien paikan päättää viime kädessä Helsingin kaupungin tai ely-keskuksen kaltainen tienpitäjä.

                    ”Toki poliisin näkemyksellä on asiaan vaikutusta”, Pasterstein sanoo.

                    Peltipoliisi vei Eija Vallan ajokortin kolmen pienen ylinopeuden jälkeen. Nyt työmatkansa ajava Valta on jälleen saanut ajo-oikeutensa takaisin.
                    Peltipoliisi vei Eija Vallan ajokortin kolmen pienen ylinopeuden jälkeen. Nyt työmatkansa ajava Valta on jälleen saanut ajo-oikeutensa takaisin. (KUVA: AKU ISOTALO / HS)

                    HS KÄVI perjantaisena iltapäivänä haastattelemassa ihmisiä Käpylän ja Pukinmäen huoltoasemilla. Vierailu paljasti kaksi asiaa: kameroita kohtaan tunnettu inho ei näy ainoastaan nettimaailmassa, eikä tolppaviha ole vain miesten juttu.
                    MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

                    MAINOS PÄÄTTYY

                    ”Vihaan niitä tolppia”, sanoo esimerkiksi Eija Valta, joka ajaa työmatkallaan päivittäin Tuusulan ja Helsingin väliä.

                    Hän kertoo menettäneensä vähäksi aikaa ajo-oikeutensa kameravalvonnan vuoksi.

                    ”Kyseessä oli vain pieni nopeuden ylitys, mutta kun se sattui kolme kertaa vuoden aikana, kortti lähti. Ymmärrän, että sakkoja tulee, jos kaahaa, mutta näissä ei ollut kyse siitä.”

                    Käpylässä kahvitaukoa viettävä taksinkuljettaja Leena Solastie ymmärtää, että nopeuksia valvotaan. Hänen mielestään tolppia on silti liian tiheässä ja osin kummallisissa paikoissa. Taajama olisi valvonnalle parempi paikka kuin suora tie, Solastie sanoo.

                    ”Ihmiset jarruttelevat ja kiihdyttelevät miten sattuu juuri näiden tolppien vuoksi. Jollain jarruttelijalla voi olla jono perässä, ja siinä tulee sitten helposti peräänajoja.”

                    PUKINMÄEN Shellillä lastenvaunujen renkaita täyttänyt Toni Ertolahti uskoo automaattisen liikenteenvalvonnan vähentävän liikenneturvallisuutta.

                    ”Ne saavat aikaan jojoliikennettä. Tolpan jälkeen kiihdytetään, kunnes huomataan seuraava tolppa, jolloin taas jarrutetaan. Kameroiden välillä nopeuksia ei noudateta.”

                    Espoolainen Toni Ertolahti kokee automaattivalvonnan aiheuttavan Kehä I:lle ”jojoliikennettä”, jossa vuorotellen kiihdytetään ja jarrutetaan.
                    Espoolainen Toni Ertolahti kokee automaattivalvonnan aiheuttavan Kehä I:lle ”jojoliikennettä”, jossa vuorotellen kiihdytetään ja jarrutetaan. (KUVA: AKU ISOTALO / HS)

                    Jatkossa viime hetken jarrutus ennen peltipoliisia ei enää säästä välähdykseltä ja sakoilta, sillä uudet kamerat käräyttävät ylinopeudesta jopa 150 metrin päästä.

                    HS kertoi viime viikolla, että poliisi alkaa asentaa ”superkameroita” Nelostien ja Kuutostien kameratolppiin jo ensi kuussa.



                    POLIISI keräsi valtiolle automaattivalvonnan avulla viime vuonna lähes 60 miljoonaa euroa. Määrä on kasvanut tuntuvasti, sillä kymmenen vuotta sitten tolpat toivat valtion kassaan hieman yli 20 miljoonaa euroa.

                    Poliisilla ei ole tolpille euroihin sidottua tuottotavoitetta. Liikenneturvallisuuskeskuksen tavoitteena oli esimerkiksi viime vuonna käsitellä 600 000 peltipoliisien havaitsemaa rikkomusta. Tavoite ylitettiin noin 7 000 tapauksella. Määrässä ovat mukana sekä huomautukset että sakot.

                    ”Jotkut henkilöt haluavat sinnikkäästi pitää yllä sellaista käsitystä, että olisimme jonkinlainen veronkantoyksikkö”, Pasterstein sanoo.

                    ”Meidän työmme on parantaa liikenneturvallisuutta. Meille on ihan sama, kuinka monta euroa sieltä tulee.”

                    Pasterstein myöntää, että tolppia pidetään tietoisesti siellä, mistä sakkoja tulee. Esimerkiksi nopeusrajoitusten muuttumiskohdan lähellä on tolppia siksi, että autoilijat todella vähentäisivät nopeuttaan.

                    ”Jos nopeusrajoitus laskee, siihen on jokin syy. Tolpan tarkoitus on, että pudonnutta nopeusrajoitusta todella aletaan noudattaa.”

                    VIIME vuonna Suomen kameratolpat ottivat eniten kuvia 6. kesäkuuta. Silloin ne jakoivat yhteensä yli 1 400 sakkoa tai huomautusta.



                    Puolet sakoista ja huomautuksista jaettiin Kehä I:llä Malmin kohdalla. Siellä sijaitseva tolppa jakoi aamuviiden ja -kuuden välisenä aikana 88 sakkoa tai huomautusta. Tolpassa ollut kamera kuvasi vilkkaimpana tuntina autoilijoita keskimäärin 40 sekunnin välein. Kohdassa oli tietyömaan takia tilapäinen 60 kilometrin tuntinopeusrajoitus.

                    Eniten sakkoja ja huomautuksia jaettiin vuonna 2018 Espoon Lommilan liepeillä sijaitsevasta tolpasta. Nimellä Kehä III Lommila L tunnettu peltipoliisi jakoi viime vuonna lähes 12000 sakkoa ja huomautusta. Se on melkein kaksinkertainen määrä Suomen toiseksi eniten sakkoja jakaneeseen tolppaan verrattuna.



                    KEHÄ I on sekä Suomen vilkkaimpiin kuuluva tie että Suomen tiheimmin valvottu tieyhteys.

                    Noin 24 kilometrin mittaisella tiellä on yhteensä 42 tolppaa. Tolpat on sijoiteltu usein molempiin ajosuuntiin, joten tolppia on kaikkiaan runsaan kilometrin välein.

                    Valvonnan tiheys näkyi myös HS:n kyselyyn tulleissa vastauksissa.

                    ”Kehä I:n ja III:n kamerat ovat puhtaita rahastusautomaatteja. Niiden todellisesta turvallisuutta parantavasta vaikutuksesta ei ole mitään näyttöä.”

                    ”Peltipoliisien sijoittelu heikentää usein ajoturvallisuutta. Esimerkiksi Kehä ykkösellä tulee paljon äkkijarrutuksia, vaikka autoilija ajaisi nopeusrajoituksen mukaan.”

                    Pasterstein puolustaa kehäteiden tiheää valvontaa liikennevaikutuksilla.

                    ”Jos kehätiellä tapahtuu vaikka vain peltivaurioon johtava onnettomuus, sen vaikutus liikenteeseen voi heijastua ruuhkina helposti kilometrien päähän ja myös muille teille”, hän sanoo.

                    ”Tolppia on tiheästi siksi, etteivät kuljettajat lähtisi kiihdyttelemään tolppien väleissä.”



                    Jos jutun klikkaa auki näkee vielä hienon animaation siitä missä ja miten paljon salama vilkkuu. Ja oli siinä vielä joku selvitys uusista kameroistaja niiden toiminnasta.
                    Last edited by Weuli; 21-02-2019, 08:01.
                    F10 530da xDrive -14
                    ----------------
                    E92 330d -09
                    E93 325i -08
                    E92 330d -08
                    E61 535d -06
                    E91 320d -08
                    E46 330Ci -01
                    E61 525d -06
                    E90 320i -05
                    E46 325i -01
                    E46 318i -99
                    E36 316i -91

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1345
                      • pks

                      #85
                      Originally posted by HTK12 View Post

                      No joo huomasin kyllä, mutta ei kovin turvallista alkaa tuolla tiellä lukkojarrutuksia tekemään. Saati sitten pysähtelemään ja autoa kääntelemään ympäri.
                      Samaa mieltä, pohdinkin tätä lähinnä teoreettisella tasolla. En siksi että se olisi oikeasti kovinkaan käyttökelpoinen idea.
                      sigpic

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #86
                        Miten nämä uudet kameratolpat reagoi sellaisessa tilanteessa jossa ylinopeutta ajava himmaa ja päästää takaa tulevan menemään kameran kohdalle ensimmäisenä :think

                        Jos nappaa kuvan siitä edelle päästetystä eikä video 150m matkalta tallennu minnekkään tässähän tapahtuu oikeusmurha

                        Nimittäin jokainen ylinopeutta ajanut voi väittää olleensa se perässä tullut jolle edellä ajanut kaahari antoi tilaa mennä edeltä

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17532
                          • Turku

                          #87
                          Originally posted by BMW525Xda View Post

                          Ihmettelyä kyllä aiheuttaa mm kehäI kameratolppien ”viidakko”, aivan ei voi käsittää yksittäisen tienpätkän täyttämistä kameratolpilla varsinkin kun kyseisellä tieosuudella on tapahtunut melko vähän ikinä onnettomuuksia eikä meno ole nopeuksienkaan osalta huimaa, varsinkaan aamuin ja iltapäivin ruuhkassa jossa liikenne saattaa madella kävelyvauhtia. Henk.koht vältän kehäI ja päädynkin sinne max 5krt vuodessa.
                          Ajan joka arkipäivä kehä I molempiin suuntiin ja pääsääntöisesti se vetää hyvin, nykii vähän kameroiden kohdalla toki.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #88
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Miten nämä uudet kameratolpat reagoi sellaisessa tilanteessa jossa ylinopeutta ajava himmaa ja päästää takaa tulevan menemään kameran kohdalle ensimmäisenä :think

                            Jos nappaa kuvan siitä edelle päästetystä eikä video 150m matkalta tallennu minnekkään tässähän tapahtuu oikeusmurha

                            Nimittäin jokainen ylinopeutta ajanut voi väittää olleensa se perässä tullut jolle edellä ajanut kaahari antoi tilaa mennä edeltä
                            Näkee sitten aikanaan millaisia kuvia nuo uudet ottaa. Mutta 150m on aika lyhyt matka maantiellä. Siinä jos pitäis himmata ja takana tulijan päästää ohi, niin kyllä siinä kuvassa hyvin todennäköisesti näkyisi nämä kaksi autoa ja keskinäisestä sijoittumisesta voisi päätellä onko normaalia jonossa ajoa lyhyillä turvaväleillä vai joku hidastusjuttu.
                            Kerrotaan että tutka ottaisi lukeman 150m päästä. Tolppa ottanee kuvan ehkä jotain 10-20m päästä. Eli reilu pari sekuntia jäisi aikaa tehdä manooverit maantiellä satkun alueella...
                            Last edited by bemmeri; 21-02-2019, 10:33.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              #89
                              ^parempi jatkaa vaan normivauhdilla eteenpäin, tehdä ryhtiliike ylöspäin ja kääntää aurinkolippa eteen. Sitten voit ihmetellä poliisisetien kanssa kuka kumma siinä oli just silloin kuskina...😉
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              • Kernwaffe
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 173
                                • Masku

                                #90
                                Originally posted by 205/65-15H View Post
                                ^parempi jatkaa vaan normivauhdilla eteenpäin, tehdä ryhtiliike ylöspäin ja kääntää aurinkolippa eteen. Sitten voit ihmetellä poliisisetien kanssa kuka kumma siinä oli just silloin kuskina...😉


                                Vaihtelee naamaria aina välillä.:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎