Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siirtyminen kilometriperusteiseen verotukseen?
Collapse
X
-
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
-
-
Originally posted by HC91 View PostMulla meni kourallinen hiekkaa persvakoon kun erehdyin lukemaan tämän:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/...5-2b5338c2b972Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Jo nyt me autoilijat rahoitetaan valtiota 7miljardia vuodessa valtion kassaan. Eikö tästä riitä rahaa teiden kunnossapitoon? Pitäisikö sitä rahan käyttöä miettiä hieman tiukemmin?
Kaikilla päästöhömpötysmaksuilla kerrytetään vain valtion kassaa lisää. Olisi minusta reilua että se raha laitettaisiin lyhentämättömänä ilmaston hyväksi tehtäviin konkreettisiin tekoihin.
Tuskinpa tulee toteutumaan. Jo nykyisellään jaellaan avokätisesti rahaa mitä turhimpiin asioihin. Miten sitten jatkossa? Sama ralli jatkuu niin kauan kuin valtion kassa on "pohjaton" - asenteella hoidellaan asioita.
Olen sitä mieltä että jo nykyinen valtion rahan käyttö tulisi todella tarkkaan syynätä ja vakavasti harkita mihin ne rahat käytetään. Jo tällä saataisiin valtion velka laskuun ja pian olisi jo nykyisellä verokertymällä mahdollista tehdä ilmastoekotekoja.
Se miten autoilijat saadaan vaihtamaan vähä-/nollapäästöisiin autoihin, vaatii tolkuttomasti rahaa. Raha kun ei kasva puussa ja suomessa on myös niitä kenellä ei ole varaa kävellä kauppaan ostamaan uusi. Tämä osa kansasta on se suurin osa väestöstä, jotka pitäisi jollain tapaa saada vaihtamaan autonsa. Eikä asiaa helpota se että nostetaan nykyisestään maksuja tai keksitään lisää erilaisia maksuja keventämään autoilijan kukkaroa.
Lähtökohtaisesti olen kaikkia lisämaksuja ja korotuksia vastaan yllä kuvatuista syistä.
Voidaan me tässä miettiä ja pyöritellä erilaisia vaihtoehtoja maailman pelastamiseksi, etenkin autoilijan näkökulmasta, kuitenkn se todellisuus jää aina jalkoihin haaveiluissa.
Yhtälössä on monta tekijää...Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostMulla solut herkistyi karsinogeeneille tuon artikkelin kommenttiosiostaE39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostNiin ja erityisesti koska asuu maalla.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
outoa horinaa
Originally posted by Freak View PostKyllä. Erityisesti yhtä tasapuolista kuin Vaasaan tietullit moottoritielle, kaupunkiin ja parkkimaksujen kymmenkertaistaminen. Myy auto pois ja liiku julkisilla.
Jotenkin utuisesti tulee mieleen väyrysen jalasmökki tai poste restante.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostTasapuolisuuden kanssa tuolla vertauksella ei ole yhtään mitään tekemistä, siis ei yhtään mitään; suunnittelisin matkaa landelle mutta matka toppaisi viimeistään rajalle "koska auto on myyty".
Jotenkin utuisesti tulee mieleen väyrysen jalasmökki tai poste restante.
Lukemalla aiempia postauksia ajatuksen kanssa sullekin saatta kenties selvitä mitä tässä ajetaan takaa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostJo nyt me autoilijat rahoitetaan valtiota 7miljardia vuodessa valtion kassaan. Eikö tästä riitä rahaa teiden kunnossapitoon? Pitäisikö sitä rahan käyttöä miettiä hieman tiukemmin?
Kaikilla päästöhömpötysmaksuilla kerrytetään vain valtion kassaa lisää. Olisi minusta reilua että se raha laitettaisiin lyhentämättömänä ilmaston hyväksi tehtäviin konkreettisiin tekoihin.
Tuskinpa tulee toteutumaan. Jo nykyisellään jaellaan avokätisesti rahaa mitä turhimpiin asioihin. Miten sitten jatkossa? Sama ralli jatkuu niin kauan kuin valtion kassa on "pohjaton" - asenteella hoidellaan asioita.
Olen sitä mieltä että jo nykyinen valtion rahan käyttö tulisi todella tarkkaan syynätä ja vakavasti harkita mihin ne rahat käytetään. Jo tällä saataisiin valtion velka laskuun ja pian olisi jo nykyisellä verokertymällä mahdollista tehdä ilmastoekotekoja.
Se miten autoilijat saadaan vaihtamaan vähä-/nollapäästöisiin autoihin, vaatii tolkuttomasti rahaa. Raha kun ei kasva puussa ja suomessa on myös niitä kenellä ei ole varaa kävellä kauppaan ostamaan uusi. Tämä osa kansasta on se suurin osa väestöstä, jotka pitäisi jollain tapaa saada vaihtamaan autonsa. Eikä asiaa helpota se että nostetaan nykyisestään maksuja tai keksitään lisää erilaisia maksuja keventämään autoilijan kukkaroa.
Lähtökohtaisesti olen kaikkia lisämaksuja ja korotuksia vastaan yllä kuvatuista syistä.
Voidaan me tässä miettiä ja pyöritellä erilaisia vaihtoehtoja maailman pelastamiseksi, etenkin autoilijan näkökulmasta, kuitenkn se todellisuus jää aina jalkoihin haaveiluissa.
Yhtälössä on monta tekijää...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostSulla on pointti hukassa, mutta ei se mitään, niinhän se aina...
Lukemalla aiempia postauksia ajatuksen kanssa sullekin saatta kenties selvitä mitä tässä ajetaan takaa.
Kaksinaamaista vastakkainasettelua, (syrjäseutulainen saa päästää = koska ilmaston muutos koskee vain kaupunkilaisia), kehnona argumenttina bensa/diesel-auto, joka on syrjäseutulaiselle "pakko".
(Ymmärrän käsitteen liikenneköyhyys mutta järjen köyhyyttä en jaksa.)
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostMikä pointti?
Kaksinaamaista vastakkainasettelua, (syrjäseutulainen saa päästää = koska ilmaston muutos koskee vain kaupunkilaisia), kehnona argumenttina bensa/diesel-auto, joka on syrjäseutulaiselle "pakko".
(Ymmärrän käsitteen liikenneköyhyys mutta järjen köyhyyttä en jaksa.)
Melko Kaksinaamaista ja yksisilmäistä toimintaa sultakin. Sulle kelpaa se mikä sua itseäs vähiten koskee ja muut kyllä maksaa. Siinä se pointti.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostSulle on ilmeisesti ihan ok, että koko verokertymä kerättäisiin polttoaineiden hinnassa ja mielellään vielä enemmänkin, kunhan autojen vero vain poistuisi. Sehän sun agenda on ollut jo useamman vuoden. Mun mielestä sellainen toiminta ei ole millään muotoa tasapuolista ja oikeudenmukaista. Verokertymää saadaan kasaan muillakin keinoilla kuin poltooaineen hinnassa kuten myös päästöjä vähennettyä keinoilla joita olen jo maininnut. Kyllähän siinä yksityisautoilu vähenee, kun tehdään siitä myös kaupunkialueella niin kallista, että julkinen alkaa maistua. Maaseudulla ei julkista käytetä, kun ei sitä edes ole ja jollain sitä pitää ihmisten mennä töihin, kauppaan, kirkkoon, harrastuksiin.
Melko Kaksinaamaista ja yksisilmäistä toimintaa sultakin. Sulle kelpaa se mikä sua itseäs vähiten koskee ja muut kyllä maksaa. Siinä se pointti.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEikös olisi mukavampi kerätä sama veromäärä per kilometri joka puolelta ja sitten tasata yhteiskunnan menoja toista kautta. Ihan niinkuin nytkin tehdään. osa kunnista on saama puolella ja osa jakaa verotulojaan muille.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
Comment