Originally posted by jani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siirtyminen kilometriperusteiseen verotukseen?
Collapse
X
-
Originally posted by jani View PostTässä kilometriperusteisessa verotuksessa "pääpihvi" on teknologia kumppanuus kenelle se sitten tuleekin hoidettavaksi. Kyllä ne on isot softatalot jotka tätä hommaa loppaa eniten. Miettikäpää millainen bisnes on tuon järjestelmän ylläpitäminen, varovaisen arvion mukaan puhutaan Suomessa pelkästään noin miljardi euroa / vuosi.
Ja jokainen tietää kuka sen maksaae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJep, tämän takia tässä ei ole mitään järkeä. Autoilijat saa vaa entistä enemmän maksettavaa, kun tähän väliin pääsee firma/firmat vetämään välistä.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostMissä? Faktaa kehiin!
Ehkä miljardi vuodessa on liioittelua mutta 100miljoonaa euroa/vuosi on liian vähän. Isoista euroista varmasti puhutaan. Todennäköisesti se tulee olemaan lisämeno, koska valtio varmasti ottaa ainakin nykyisen veropotin. Tosin ehkä aluksi se tulee nielemään tappion ja menee pari hallituskautta ennen kuin kilometrimaksu on viilattu sille tasolle että valtio saa tarpeeksi fyffee komissioiden jälkeen.
Faktana ihan vain se että osakeyhtiöiden tärkein tehtävä on tehdä rahaa omistajilleen, ei Ollilaa tai Berneriä mikään 10keur tili kiinnosta asiasta.
Originally posted by nullzwei View Postkehnoa salaliittoteoriaa (miljardin lisämenoista).Last edited by jani; 06-01-2020, 21:17.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostFakta on että verottaja ja autokauppa vetää välistä. Muu on pelkkää villiä mielikuvitusta (1200 kg painoisesta Z3:sta) ja kehnoa salaliittoteoriaa (miljardin lisämenoista).e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mut eihän sillä oo väliä miten paljon se käyttäminen tulee maksaa, kunhan autovero saadaan pois...No onhan se kiva seisottaa sitä 100k€ autoa pihassa, mut ei oo varaa ajaa sillä...Vois näin ennakkona ajatella että tulee valtion omistama/tukema liike tai yritys joka tuota hoitaa sitä tms. Sitten sen myydään tyyliin eurolla ulkomaiselle yritykselle joka ei ajattele inhimillisesti vaan euroja ja siitä alkaa se eurojen vieminen tms. mutta se on niiiiiin varma että siellä aluksi mennään maltillisesti, sitten alkaa se "ahneus" ja kulut nousee jne, kun vielä sillä voidaan rajoittaa yksityisautoilua, vielä tohon lisätään se realiaikainen sakotus. Sanokaa tyhmäksi/hulluksi/folio hattua pitäväksi, mutta nää on niiiin nähty suomessa, ei ole antaa esimerkkiäLast edited by MikeDry; 06-01-2020, 21:40.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostMiksi minun pitäisi maksaa ylimääräistä, jotta varakkaampi saa uuden autonsa 6ke halvemmalla?
Kokonaan toinen asia sitten miten käyttömaksut kerätään. Ne voidaan edelleen kerätä niin kuin nyt tai siirtyä kokonaan kyttäyssysteemiin joka ostetaan järkyttävän kovaan hintaan joltain monopoliaseman saavalta taholta. Joka tapauksessa jotain muutoksia nykyiseen verotukseen tarvitsee tehdä lähivuosina tai valtion tulot kyykkää autoveron lisäksi myös bensaveron osalta sähköautojen yleistyessä.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostEhkä miljardi vuodessa on liioittelua mutta 100miljoonaa euroa/vuosi on liian vähän. Isoista euroista varmasti puhutaan. Todennäköisesti se tulee olemaan lisämeno, koska valtio varmasti ottaa ainakin nykyisen veropotin. Tosin ehkä aluksi se tulee nielemään tappion ja menee pari hallituskautta ennen kuin kilometrimaksu on viilattu sille tasolle että valtio saa tarpeeksi fyffee komissioiden jälkeen.
Faktana ihan vain se että osakeyhtiöiden tärkein tehtävä on tehdä rahaa omistajilleen, ei Ollilaa tai Berneriä mikään 10keur tili kiinnosta asiasta.
Mikä on sinun veikkaus? Katsotaan kumpi osuu lähemmäs kun kilometripohjainen verotus toteutuu
40 miljardia ajokilometriä tarkoittaa; jokainen suomalainen (5,5 miljoonaa) ajaa noin 7200 kilometriä vuodessa. Vastasyntyneestä vaippakakkijasta kuolemankankeaan mummoon ja vaariin. Usotsie.
Faktana ihan vain se että osakeyhtiöitten yleistettynä tehtävänä ei ainakaan vielä ole kerätä muita veroja kuin arvonlisäveroa Suomen valtiolle, paitsi autoveroa.
Perin merkillistä jos valtion tehtävä on nykyisen veropotin ylläpitäminen? Koko autovero on kuin kuin pyramidihuijaus; potin maksajia/jakajia on entistä vähemmän. (= Kuolleisuus enemmän kuin syntyvyys)
Itse kysymykseen: Nykyiset valtiovarainministeriön virkamiehet eivät kykene reagoimaan globaaliin muutokseen. Homma on räjähtänyt verovirkamiesten käsiin ja verotus voi jatkossa perustua esimerkiksi käyttövoimasta riippumattomaan ajoneuvoveroon, per ajoneuvokilo. Mitä taas tulee veikkaukseen niin minulle on lähes aivan sama mitä veroa tulevaisuudessa perivät; pääasia ettei minun hankkiman auton hintaa määritä Suomessa joku käytännön elämästä täysin syrjäytynyt virkamieslottoon perustuva arviointilautakunta.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Posthttp://www.stat.fi/tietotrendit/arti...t-tehostuivat/
40 miljardia ajokilometriä tarkoittaa; jokainen suomalainen (5,5 miljoonaa) ajaa noin 7200 kilometriä vuodessa. Vastasyntyneestä vaippakakkijasta kuolemankankeaan mummoon ja vaariin. Usotsie.
Originally posted by nullzwei View PostFaktana ihan vain se että osakeyhtiöitten yleistettynä tehtävänä ei ainakaan vielä ole kerätä muita veroja kuin arvonlisäveroa Suomen valtiolle, paitsi autoveroa.Ihan samalla tavalla ne perii maksun jokaisesta kilometristä kuin EsperiCare veloittaa vanhuksien vaipoista tai muuan Caruna sähkönsiirrosta.
Valtio ei varmasti tee tuota järjestelmää itse. Sitä varten perustetaan uusi yritys, valtion omistama, jonka johtoon valita epämääräisiä startup johtajia integraattorina toimimaan. Itse järjestelmän toimittaa sitten joku globaali jättiläinen. Lasku tulee olemaan hyvin normaali "onnistunut it-projekti" eli ostaja vikisee ja maksaa, toimittaja nostelee mukavat bonarit.
Toki tässähän on paras osuus se että tuon kilometriperustaisen verotuksen kiertäminen on hitokseen helpompaa kuin polttoaineveron. Todennäköisesti ennen koko järjestelmän julkaisua voi jostain netin laidalta löytää ohjeet kuinka kierrät verot.Last edited by jani; 07-01-2020, 00:09.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View Post
Originally posted by jani View PostMeinaatko että joku tekee tuon järjestelmän "ilmaiseksi" valtiolleIhan samalla tavalla ne perii maksun jokaisesta kilometristä kuin EsperiCare veloittaa vanhuksien vaipoista tai muuan Caruna sähkönsiirrosta.
Originally posted by jani View PostValtio ei varmasti tee tuota järjestelmää itse. Sitä varten perustetaan uusi yritys, valtion omistama, jonka johtoon valita epämääräisiä startup johtajia integraattorina toimimaan. Itse järjestelmän toimittaa sitten joku globaali jättiläinen. Lasku tulee olemaan hyvin normaali "onnistunut it-projekti" eli ostaja vikisee ja maksaa, toimittaja nostelee mukavat bonarit.
Originally posted by jani View PostToki tässähän on paras osuus se että tuon kilometriperustaisen verotuksen kiertäminen on hitokseen helpompaa kuin polttoaineveron. Todennäköisesti ennen koko järjestelmän julkaisua voi jostain netin laidalta löytää ohjeet kuinka kierrät verot.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Post
Tarkoittaako kysymyksen asettelu kustannusten nousua VAI laskemista, siis nykyisestä. EsperiCare ja Caruna eivät toimi koko Suomessa, btw. Oletko ollenkaan miettinyt mitä autokaupan hinnoittelun kontrollin menettäminen tarkoittaa valtiovarainministeriön vero-osaston virkamiehille. Kuitusen seuraajille ja ETENKIN autokaupalle hinnoittelun kontrollin menettäminen on KATASTROFI, mutta veronmaksajille eli kansalaisille OIKEUS.
Ja toisekseen en ymmärrä miksi koko ajan itketään autoveromuutoksessa autokauppiaiden hankalaa tilannetta? Ihmeellisiä "pyhiälehmiä" nämä Laakkoset, RintaJuopot, Delta-autot, BMW-kauppiaat, makkarakauppiaat ja muut jobbarit.Last edited by jani; 07-01-2020, 09:12.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostParempi sekin kuin nykymeno, missä virkamiehet ulosmittaavat verot ja käyttävät ne lähinnä oman asemansa sementoimiseen. Aivan kuten poliitikotkin, höpöttäessään tekevänsä hyvinvointiyhteiskuntaa.
Edelle kirjoitettu merkillinen esimerkki yövartijavaltiosta kuvaa oikein hyvin kirjoittajansa noloa ja värittynyttä ymmärrystä hyvinvointivaltion perusrakenteesta; suurimmalla osalla kansalaisista ei ole minkäänlaista käsitystä siitä että julkinen raha tulee yksityisestä yritteliäisyydestä. Illuusio poliitikkojen tekemästä hyvinvointivaltiosta elää merkillisen sitkeässä, todellisuudessa yksityinen yritteliäisyys on luonut koko jaettavan kakun.
Suomalaisen julkisen sektorin ja yksityisen autokaupan autoverotuksellista yhteenliittymää kuvattaisiin Venäjällä oligarkkien rikolliseksi touhuksi. Meillä sosialistisessa Suomessa virkamiehet korostavat nykyisen autoverotuksen oikeutusta koska muussa tapauksessa kansalaiset käyttäisivät rahansa väärin.
En koe olevani vastuussa minulta perittyjen verovarojen väärinkäytöstä. Mieluummin maksan tarpeista kuin illuusiosta. Siksi esimerkiksi käyttömaksut ja kilometrivero.
E: Sekin on täysin ymmärrettävää, että nykyinen autovero ja ajoneuvovero kiukuttaa. Mutta kuinka tuo gps kilometrivero/ ruuhkamaksu / kyttäyssysteemi voisi mitenkään olla sen parempi, sitä ei voi käsittää. Mitä sillä hankinnan osalta autoverottomalla autollakaan tekee jos ajaminen on niin kallista ettei siihen ole varaa ja viranomainen ohjaa maksuillaan mihin "saa" ajaa.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostEn ihan ymmärrä tätä logiikkaa. Sosialismi kiukuttaa ymmärrettävästi, mutta missä kohtaa se sosialismi poistuisi sillä että laitetaan gps panta autoilijan jalkaan ja peritään hyvin todennäköisesti entistä enemmän rahaa julkisen sektorin tuhlattavaksi vielä niin että joku oligarkkien monopoliasemassa oleva palveluyhtiö lähettää osan rahoista veroparatiisiin siinä välissä. :think
E: Sekin on täysin ymmärrettävää, että nykyinen autovero ja ajoneuvovero kiukuttaa. Mutta kuinka tuo gps kilometrivero/ ruuhkamaksu / kyttäyssysteemi voisi mitenkään olla sen parempi, sitä ei voi käsittää. Mitä sillä hankinnan osalta autoverottomalla autollakaan tekee jos ajaminen on niin kallista ettei siihen ole varaa ja viranomainen ohjaa maksuillaan mihin "saa" ajaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTäysin samaa mieltä. Ei siitä autoveron poistamisesta ole mitään hyötyä, jos tilalle tulee vielä suuremmat maksut esim. sen kilometriveron muodossa.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Ei kukaan sellaisessa utopiassa varmasti eläkään, että autovero lähtee veks ja tilalle ei tule muita maksuja. Autoilu tulee maksamaan ja paljon jatkossakin. Suomen olisi pitänyt autovero poistaa jo 15 vuotta sitten. Nyt Suomi on ajanut itsensä siihen tilanteeseen, että uusista autoista ei juuri veroja kerry kun on kiristetty co2 lukuja vuosi toisensa jälkeen ja annettu vähäpäästöisille alennusta. Suomen on pakko muuttaa tuota. (lue: pakko kerätä muilla keinoin lisää).
Muutos on tulossa ja se on hyvä, mutta miten se toteutetaan on toinen juttu.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment