Suunnitelman mukaan Turun kaupunkiseudulla on tarkasteltu ja mallinnettu seuraavia liikennepoliittisia toimia:
1. Autoliikenteeseen kohdistuvat toimet
Autoliikenteen kustannus +0.10 €/km kaikille autoille
Autoliikenteen kustannus +0.10 €/km Kehätie–Kaarinantie-linjan sisäpuolella (esim. ruuhkamaksu)
Nopeuksien alentaminen keskustoissa (30 km/h Turun, Naantalin, Kaarinan ja Liedon keskustoissa)
Pysäköinnin hinta +50% Turun keskustan nykyisellä maksualueella
Pysäköinnin hinta +50% Turun keskustan nykyisellä maksualueella + maksuvyöhykkeen laajennus (3 €/h)
Tie- ja katuverkon kehittäminen
2. Joukkoliikenteeseen kohdistuvat toimet
Turun sisääntuloväylien bussikaistat (osa autokaistoista bussikaistoiksi)
Joukkoliikenteen taksat -30%
Joukkoliikenteen taksat +30%
Joukkoliikenteen nopeuttaminen +15% koko seudulla
Joukkoliikenteen vuorotarjonta +30% koko seudulla
Joukkoliikenteen linjastomuutokset
No toivottavasti julkiset kulkee sitten paremmin
Otsikko taas oli vain
Turkuun laadittu kilometri*verosuunnitelma paljastaa euroja, prosentteja ja autoilijoille suunniteltuja hinnankorotuksia – ”+0.10 €/km kaikille autoille”
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
10c/km tarkoittaa 22 km autolla ajoa kehätien sisäpuolella ennen kuin FÖLI-maksukortin yksi edullisimmista matkustusmahdollisuuksista on kuitattu. Sillä saa ajaa FÖLI-julkisilla kahden tunnin ajan kaikissa noissa jutussa mainituissa kaupungeissa ja kunnissa.
Joten olipa kova "vero" joo, ilman muuta kannatti vetää palkokasvi sieraimeen.
Tarkoitus on tämä, sama asia josta mainitsin jossain topicissa. Tehdä autoilusta polttoaineeseen katsomatta niin kallista että se vähenee, 20 vuoden kuluttua autoilu on vain varakkaiden hupia.
Juuri julkistettu dokumenttiluonnos kertoo päästövähennyksien edellyttävän henkilöautoilun vähentämistä – keinona mm. verot
Tarkoitus on tämä, sama asia josta mainitsin jossain topicissa. Tehdä autoilusta polttoaineeseen katsomatta niin kallista että se vähenee, 20 vuoden kuluttua autoilu on vain varakkaiden hupia.
Juuri julkistettu dokumenttiluonnos kertoo päästövähennyksien edellyttävän henkilöautoilun vähentämistä – keinona mm. verot
10c/km tarkoittaa 22 km autolla ajoa kehätien sisäpuolella ennen kuin FÖLI-maksukortin yksi edullisimmista matkustusmahdollisuuksista on kuitattu. Sillä saa ajaa FÖLI-julkisilla kahden tunnin ajan kaikissa noissa jutussa mainituissa kaupungeissa ja kunnissa.
Joten olipa kova "vero" joo, ilman muuta kannatti vetää palkokasvi sieraimeen.
meinaatko että 10c/km ei ole kova vero? 10€ lisäkustannus 100km matkalla kaiken muun päälle.
Lisäksi sitten se millaisen järjestelmän tollasen kerääminen vaatisi ja edelleen se millainen kyttääminen ja liikkumisen sääntely siitä seuraa jos tulee jotain GPS juttuja.
meinaatko että 10c/km ei ole kova vero? 10€ lisäkustannus 100km matkalla kaiken muun päälle.
Lisäksi sitten se millaisen järjestelmän tollasen kerääminen vaatisi ja edelleen se millainen kyttääminen ja liikkumisen sääntely siitä seuraa jos tulee jotain GPS juttuja.
Kaiken muun päälle?
Puolen vuoden FÖLI-kortti maksaa noin 1.53€/vrk ja sillä hinnalla saa ajaa FÖLI- busseilla niin paljon kuin "huvittaa". Jos lupaukset 30% joukkoliikennehinnan alennuksesta pitävät paikkansa niin mielestäni n. euro/vrk on aika kohtuullista.
PS. Turussa tekivät jo nopeusrajoitusmuutokset kaupunkialueelle.
Comment