Originally posted by BMW525Xda
View Post
Siirtyminen kilometriperusteiseen verotukseen?
Collapse
X
-
No eihän siinä nyt kymmenkertaista eroa ole, AUT sivuilla olevassa taulukossa 2019 ajoneuvovero on 1 193M€ ja liikennepolttoaineista kerätty vero on 2 677M€. Joku vaikka E60 530d diesel vero on ~800€. Bensassa verot on suunnilleen puolet dieselistä. En näe ongelmaa laittaa sähköautolle omaan veroaan, kuten dieselillekkin on laitettu. Ituhipeille tämä ei varmaan sovi kun se vähentäisi sähköautojen houkuttelevuutta kun sähköautoilijatkin joutuisivat maksamaan kuten muutkin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Heille se varmaan sopisikin jos kyse on todellisesta ituhippeilystä. Enemmän se korpeaa niitä jotka ostavat uuden auton siksi kun sähköpelin saa paljon halvemmalla.Originally posted by HTK12 View PostItuhipeille tämä ei varmaan sovi kun se vähentäisi sähköautojen houkuttelevuutta kun sähköautoilijatkin joutuisivat maksamaan kuten muutkin.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
+Polttoaineista kerätty alv 1213M€Originally posted by HTK12 View PostNo eihän siinä nyt kymmenkertaista eroa ole, AUT sivuilla olevassa taulukossa 2019 ajoneuvovero on 1 193M€ ja liikennepolttoaineista kerätty vero on 2 677M€. Joku vaikka E60 530d diesel vero on ~800€. Bensassa verot on suunnilleen puolet dieselistä. En näe ongelmaa laittaa sähköautolle omaan veroaan, kuten dieselillekkin on laitettu. Ituhipeille tämä ei varmaan sovi kun se vähentäisi sähköautojen houkuttelevuutta kun sähköautoilijatkin joutuisivat maksamaan kuten muutkin.
530d Dieselveron osuus ei ole 800€ vaan luokkaa 450€.
Sähköautolle käyttövoimavero tulisi laskea keskimääräisen dieselveron pohjalta joka on kertaluokkaa 350-400€ * 4 tai 5 (menetetty polttoaineverotus)
Sähköautolle siis tulisi 1500-2000€ vuotuinen käyttövoimaverotus joka tasaisi menetetyt polttoaineverotuksen.
Comment
-
Olen todellakin huomannut. Samoja teitä ajanut toistakymmentä vuotta ja rajoitukset pudonneet 8o->70 tai 80->60 km/h.Originally posted by Muurahainen View PostMistä päästään nopeusrajoituksiin. Oletko huomannut että ne tahtovat kokoajan pudota?
Ainakin oman perstuntuman mukaan olisikin taloudellisempaa / vähemmän päästöjä jos pääsisi ajamaan yli 60km/h.
Originally posted by BMW525Xda View PostHyvä vaihtoehto olisi harkintaverotus
Siinä on oikein paholaisen keksintö harjoittaa mielivaltaa.
Miksi luulet hybridejä tuotavan kuin leipää SuomeenOriginally posted by alspe View PostHeille se varmaan sopisikin jos kyse on todellisesta ituhippeilystä. Enemmän se korpeaa niitä jotka ostavat uuden auton siksi kun sähköpelin saa paljon halvemmalla.
?
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Kaveri toi useita vuosia sitten ennen tätä buumia, Porsche Cayenne Hybridin jollain usein satojen hevosien bensakoneella. Olikohan joku 30k€ halvempi kuin diesel-Cayenne.Originally posted by Laku View PostMiksi luulet hybridejä tuotavan kuin leipää Suomeen
?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Kyllä siitä 530d saat maksaa sen ~800€ vuodessa valtiolle, puhun nyt siis siitä ajoneuvoverosta, joka sisältää perusveron ja käyttövoimaveron. Eli tuplat tulisi diesel autoon verrattuna. Ei mielestäni mikään kohtuuton kun ajaminen on sitten halvempaa. Tämäkin voisi ihan hyvin olla samalla nimellä. En edelleenkään näe tässä mitään ongelmaa. Toki sähköauton tuputtajille tämä ei varmaan kelpaa kun niiden houkuttelevuus laskee. Ihan järjetöntä alkaa tämän takia rakentamaan GPS-pohjaista seurantaa. Jos halutaan sitte alueellisia eroja tasata, niin tämä on helppo tehdä ihan asuinpaikan perusteella.Originally posted by BMW525Xda View Post+Polttoaineista kerätty alv 1213M€
530d Dieselveron osuus ei ole 800€ vaan luokkaa 450€.
Sähköautolle käyttövoimavero tulisi laskea keskimääräisen dieselveron pohjalta joka on kertaluokkaa 350-400€ * 4 tai 5 (menetetty polttoaineverotus)
Sähköautolle siis tulisi 1500-2000€ vuotuinen käyttövoimaverotus joka tasaisi menetetyt polttoaineverotuksen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tarkka vero päivälle on 1,265€.Originally posted by HTK12 View PostKyllä siitä 530d saat maksaa sen ~800€ vuodessa valtiolle, puhun nyt siis siitä ajoneuvoverosta, joka sisältää perusveron ja käyttövoimaveron. Eli tuplat tulisi diesel autoon verrattuna. Ei mielestäni mikään kohtuuton kun ajaminen on sitten halvempaa. Tämäkin voisi ihan hyvin olla samalla nimellä. En edelleenkään näe tässä mitään ongelmaa. Toki sähköauton tuputtajille tämä ei varmaan kelpaa kun niiden houkuttelevuus laskee. Ihan järjetöntä alkaa tämän takia rakentamaan GPS-pohjaista seurantaa. Jos halutaan sitte alueellisia eroja tasata, niin tämä on helppo tehdä ihan asuinpaikan perusteella.
+ perusvero 0,75€
Nämä vasta veron osuus, lisäksi menetetyt työpaikat menetettynä polttoaineen myyntinä. Oikeasti sähköautolle pitäisi laittaa noin 5k€ vuotuinen kiinteä maksu, minimi.Last edited by BMW525Xda; 29-04-2020, 12:35.
Comment
-
Tarkka vero riippuu päästöistä, esim. 520d ja 535d on eri suuruinen vero. Sitä en ole laskenut paljonko se vero pitäisi oikeasti olla, mutta traficom:ltavarmaan jo löytyy sellainen laskelma. Eikä kaikki paljon dieselillä nyt ajavat heti vaihda sähköön kun malleja on aika rajatusti pidempään ajoon ja latausverkko on myös vielä aika rajallinen.Originally posted by BMW525Xda View PostTarkka vero päivälle on 1,265€.
+ perusvero 0,75€
Nämä vasta veron osuus, lisäksi menetetyt työpaikat menetettynä polttoaineen myyntinä. Oikeasti sähköautolle pitäisi laittaa noin 5k€ vuotuinen kiinteä maksu, minimi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Autoalan nyt yhdessä valtiolle esittämän kilometripohjaisen verotuksen tavoitteena on vähentää liikenteen päästöjä, varmistaa liikenteeltä kerättävien verojen riittävä kertymä ja muuttaa verorakennetta yksinkertaisemmaksi ja oikeudenmukaisemmaksi.
On se sitten niin moninkertaista ja epäreilua jos ajaa enemmän tankkaa enemmän:think
Comment
-
Kyllä se on epäreilua niille maa-/syrjäseudulla asuville, joiden on pakko ajaa enemmän päästäkseen töihin ja palveluihin. Sen sijaan verokertymä pitäisi ehdottomasti kattaa suurten kasvukeskusten ja kaupunkien ruuhkamsksuilla, tietulleilla, älyttömillä parkkimaksuilla ja yleensäkin taajamaliikkumisella, koska vahinkojen vaikutus on suurinta siellä missä on eniten autoja ja ihmisiä. Olisiko se niin epäreilua? :thinkOriginally posted by bemmidee View Posthttps://www.is.fi/autot/art-2000006521700.html
Autoalan nyt yhdessä valtiolle esittämän kilometripohjaisen verotuksen tavoitteena on vähentää liikenteen päästöjä, varmistaa liikenteeltä kerättävien verojen riittävä kertymä ja muuttaa verorakennetta yksinkertaisemmaksi ja oikeudenmukaisemmaksi.
On se sitten niin moninkertaista ja epäreilua jos ajaa enemmän tankkaa enemmän:thinkEihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Originally posted by bemmidee View Post...KLIP....
On se sitten niin moninkertaista ja epäreilua jos ajaa enemmän tankkaa enemmän:think
Linkistä
"Kilometriveroon siirtymiselle soveltuva ajankohta olisi vuosina 2030–2035, jolloin liikenteen nykyinen veropohja murenee sähköautojen ja biopolttoaineiden osuuden kasvaessa.
"
Comment
-
Vihdoinkin, on helpotus että loppuu väliaikainen polttoaine ja diesel käyttövoimaverotusOriginally posted by jani73 View PostLinkistä
"Kilometriveroon siirtymiselle soveltuva ajankohta olisi vuosina 2030–2035, jolloin liikenteen nykyinen veropohja murenee sähköautojen ja biopolttoaineiden osuuden kasvaessa.
"
Comment
-
Vai loppuuko? :think
Suomen tapaan mätkäistään vaan uusia maksuja vanhojen päälle.
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
Comment