Originally posted by mikae34
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jokes911 View PostListalla ei ole kyllä juuri mitään uutta? Ollu kai niin kylmä et demarien ja vassarien kädet on ollu vain omassa taskussa!
Hitto miten selkärangatonta hommaa, kuka uskoo "valtava kirjo pieniä konsteja ja isot vaikutukset". Ja koko poliittinen BS rekisterikäytössä: oikeudenmukaisuus, kilpailukyky, parempi tulevaisuus, joopa joo. Todellisuuden tietää kaikki - roimastaan kunnolla lisämaksuja (tai veroja ihan millä sanalla vaan) ja varmuuden vuoksi joka vuosi, jos jollakin vielä silmät liikkuuLast edited by tiko4tiko; 15-01-2021, 18:39.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Tesla se vaan mennä porskuttaa eteenpäin.
Loppuvuodesta uusi Model S Plaid+ myyntiin:
Ajomatka (täydellä akustolla): 830km
0-100: 1.9s
varttimaili: alle 9s.
Huippunopeus: 320 km/h
ilmanvastustuskerroin: 0.208
Oletettavasti myös pohjoislenkille ajetaan uusi ennätys sähkötuotantoautoille, jos testimuulikin on pistellyt jo ~7.20 tasossa olleita epävirallisia aikoja.Last edited by gnz; 30-01-2021, 16:41.
Comment
-
-
Älä nyt viitti T3 olla tollanen.
Kunhan totesin, että plaid+ ja G80 M3 on about samanhintaisia Suomessa.
Todettakoon lisäksi, että bemarilla nopeat sähköautot (M-leimalliset siis) ovat vielä konseptivaiheessa; insinööriporras tekee tietysti kaikkensa johdon pahojen töppäilyjen paikkaamiseksi. Markkinointi ainaki käy ihan ylikierroksilla.
Comment
-
-
Tulis nyt vaan niitä "tavallisia" sähkömalleja. Intternetissä on hieno kinastella kellä on sekunnin sadasosan nopeempi sähköauto joka maksaa 150k€. Missä on ne sähköautot millä me tullaan ajamaan? Eli 1-, 3-, 4-, 5-sarjan M-sportit, jotka halutaan alle muutaman vuoden käytettynä kuolevaisten hinnalla ja tänne foorumille käsittelyyn.
i4 tulee ensi vuonna asiakkaiden käsiin, mutta lienee kuitenkin hintaluokassa segmentin yläpäästä sekin.
0-100km/h ei vois niin sanotusti "vähempää kiinnostaa" kun oleellisemmat asiatkaan ei ole tiedossa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostÄlä nyt viitti T3 olla tollanen.
Kunhan totesin, että plaid+ ja G80 M3 on about samanhintaisia Suomessa.
Tuosta kohta 6: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=6489
Seuraavasta tulee lähtö laulukuoroon niin, että heilahtaa. Keskustella saa ja pitääkin, mutta täysin turhat lässytykset ei tänne kuulu. Yleistä keskustelua osiossa on "Muuta keskustelua"- topikki. Sinne voi kirjoitella vähän vapaammin..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Odotellaan vain Piuha-Rellua. Otsikko on kyllä aika enteilevä "Rellu Vitonen palaa täyssähköisenä".
https://www.iltalehti.fi/autouutiset...9-56ba1af89037Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostOdotellaan vain Piuha-Rellua. Otsikko on kyllä aika enteilevä "Rellu Vitonen palaa täyssähköisenä".
https://www.iltalehti.fi/autouutiset...9-56ba1af89037-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostJollain pervolla tavalla toi on oikeesti hieno.
Epäilen että sähköauto juttu on vielä kymmeniä vuosia eulaisten juttu, tämä ei kuitenkaan ole se maailman pelastaja vaan markkinajuttu. Maailma pelastetaan teollisuuden polttoaineet vaihtamalla jos pelastetaan. Tässä tulee parissa vuodessa käymään niin että monet automerkit siirtyy muille markkinoille koska siellä ei ole päästörajoja, aasia kiina venäjä jne. Ja näissä maissa myydään autoja kymmeniä kertoja enemmän kuin eussa. Pelkästään kiinassa taidetaan myydä vuodessa enemmän autoja kuin eussa valmistetaan, toki kiina on jollain tasolla sähköautoissa mukana mutta puhutaan promillesta jälleen, suunnan muutos vie kymmeniä vuosia että intiassa aasissa kiinassa venäjällä on infra sähöautoille.
Comment
-
-
Kiinassa on jo samat päästörajat, kuin EU:ssa, joten siellä ei voi myydä vanhentunutta tekniikkaa. Kyllä sielläkin alkaa ihmisiä harmittamaan jatkuva kaasupilvessä eläminen.
Vitos Rellulle voi ennustaa hyvää menekkiä, kunhan hinta saadaan pysymään sellaisella tasolla, että tasamaan tallaajilla riittää siihen rahat. Tuossa on muotoilu kohdallaan ja kokoluokka on juuri soppeli kauppakassi/työmatkakäyttöön.
Originally posted by Macke View PostMieluummin mä fransmannien sähköt otan ku brittien Lucas + sähkö = aijaijaijaia mitä herkkuva!
Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTulis nyt vaan niitä "tavallisia" sähkömalleja. Intternetissä on hieno kinastella kellä on sekunnin sadasosan nopeempi sähköauto joka maksaa 150k€. Missä on ne sähköautot millä me tullaan ajamaan? Eli 1-, 3-, 4-, 5-sarjan M-sportit, jotka halutaan alle muutaman vuoden käytettynä kuolevaisten hinnalla ja tänne foorumille käsittelyyn.
i4 tulee ensi vuonna asiakkaiden käsiin, mutta lienee kuitenkin hintaluokassa segmentin yläpäästä sekin.
0-100km/h ei vois niin sanotusti "vähempää kiinnostaa" kun oleellisemmat asiatkaan ei ole tiedossa.
En sano, että plaid+ vastaavia tulisi saamaan 20k€ hintaan vuonna 2030, mutta paljon halvemmalla kuin nyt.
Tesla Model S, vm.2012: Hinta uutena 100k€. Speksit:
400hp, 4.4s, 425km, 85 kWh.
Tesla Model 3 SR+, vm 2021: Hinta uuten 48k€:
5.6s, 448km, 55 kWh netto
Tesla Model S, vm 2021: Hinta uutena 140k€. Speksit:
1100hp, 1.9s, 830km, 100kWh+
1/3/4/5 ja M-Sportit tulevat "sitten aikanaan". Aika monelta valmistajalta osa noiden vastaavista löytyy jo valikoimasta.
Suuntaviivat tulevaisuuteen ovat aika selkeät. Jos eivät ole, katsot maailmaa värilasien läpi.
Comment
-
Comment