Originally posted by _Bäri_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
-
Tarvittiin sähköautot että tällä foorumilla nopea kiihtyminen muuttui ongelmaksi
Samaa ongelmaa ei ole nähty M-mallien tai pesuvadin kokoisten turbojen kanssa.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Tehdään adressi siinä vaiheessa, kun suurin osa kortin saaneista jonneista pystyy ostaa tuollaisen. Siitähän tämä keskustelu lähti liikkeelle eikä siitä, että bemariharrastaja rakentaa itselleen auton pesuvadin kokoisella turbolla.
Teslojen ja muiden rakettien hinnan laskuun sinne jonnetasolle saattaapi mennä vielä hetki, onneksi.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostTämä. Aika huvittavaksi on touhu mennyt.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa miten nuo Saksan sähköautotuet toimivat?
Missä vaiheessa tuon tuen saa ja kuinka kauan pitää auton olla Saksan kilvissä että sen voi viedä maasta pois?
Lähinnä luonnollisesti sellainen tilanne kiinnostaa, että ostaa vähän käytetyn sähköauton Saksasta ja tuo sen Suomeen.
Siellä ilmeisesti autoalakin antaa vielä 3000€ hyvityksen tuon valtion 6000€ hyvityksen lisäksi eli jostain VW ID.3:sta lähtee 9000€ pois ovh:sta vs. Suomen 2000€.
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostTarvittiin sähköautot että tällä foorumilla nopea kiihtyminen muuttui ongelmaksi
Samaa ongelmaa ei ole nähty M-mallien tai pesuvadin kokoisten turbojen kanssa.
Asiasta kolmanteen: Kyllä kun kattelee BMW:n sähköautopeliin uudelleenliittymistä, i4 vaikuttaa ihan lupaavalta. Toisaalta, myyntiryntäystä ei ole odotettavissa, jos suorituskyvyssä ei pystytä antamaan pataan
a) talon //M -autoille
b) Tesla Model3 Performancelle.
Ainahan sitä saa toivoa...
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostAsiasta kolmanteen: Kyllä kun kattelee BMW:n sähköautopeliin uudelleenliittymistä, i4 vaikuttaa ihan lupaavalta. Toisaalta, myyntiryntäystä ei ole odotettavissa, jos suorituskyvyssä ei pystytä antamaan pataan
a) talon //M -autoille
b) Tesla Model3 Performancelle.
Ainahan sitä saa toivoa...Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostOnhan kriteeri tuokin (sähkö)auton valintaa, tosin ei kyllä itselle tulisi ensimmäisenä mieleen :think
Comment
-
-
Eiköhän se sähköauton tärkein ominaisuus kuitenkin ole ja tule olemaan toimintamatka. Ainakin sellaiselle joka asuu kehä kolmosen ulkopuolella.
Toisena varmaan latausnopeus.
Muut on sitten vaan mukavuustekijöitä aivan kuten normiautossakin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEiköhän se sähköauton tärkein ominaisuus kuitenkin ole ja tule olemaan toimintamatka. Ainakin sellaiselle joka asuu kehä kolmosen ulkopuolella. Toisena varmaan latausnopeus. Muut on sitten vaan mukavuustekijöitä aivan kuten normiautossakin.
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostMinua ei ainakaan sytytä ajatus sähköautosta, jonka range on 1.000 km mutta kiintyvyys 0-100 km/h 12 s ja huiput 140 km/h. Olisi varmasti järkevä auto, mutta se ei omaan makuun tarjoa ajamisen iloa.
Ja on siinä aika paljon sekuntteja välissä 12 ja 5...
Jos joskus sähköautoa harkitsen niin minulle riittää että kulkee yhtä hyvin kuin nykyinen eli siinä 7-8 sekunnin pintaan ja että latauksella pääsisi saman kuin tankillisella. Muutoin en näe järkeä...ellei tietty sitten bensa ala maksaa 3€ litra...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Eemeli View PostAika monta hybridiä myyty sen takia, että suurimmat ajot menee sähköllä, pelkällä sähköllä ajettuja kilometrejä täälläkin moni kehuu.
Katsoin, että X5 45e kiihtyy 0-100 kahdeksassatoista (18!) sekunnissa pelkällä sähköllä Vaimoa se ei haittaa, mutta auton maksaja ajaa ennemmin bensalla.
Meillä on perheessä ihan oikea dilemma latailujen kanssa, käytössä on vain shuco ajastimella (toistaiseksi, tähän saattaa tulla muutos), kerrostalo. Ajot on tosiaan vähäisiä koska nyt työmatka on 50m ja autoa ei enää tarvita siihen. Mutta ne pienet ajelut kavereille ja mökille pitää hoitua ilman suunnitteluja, aivan kuten bensa autolla. Noilla ajoilla taas ei kannata 60k€ teslaa pitää pilttuussa odottamassa, eikä uutta autoa muutenkaan, siinä samassa pilttuussa seisoo jo prätkäkin kesäajoja varten. Mutta esim i3rex voi seistä siinä, mutta ei 3L diesel jonka päivä vero on enemmän kuin i3 lataus tyhjästä täyteen.
Minusta ihmiset havittelee mainoksen uhreina niitä 1sek 0-100 ja 1000km rangea ja ylistää näitä 200k€ autoja. Ja kiihtyvyydellä näitä on mainostettu, jopa koeajoille lähtiessä myyjä muistaa mainostaa kokeilemaan rajua kiihtyvyyttä. Ja onhan se rajua insinööriperheenisälle jolla edellinen auto on toyota brevia tai nissan kaskai.
Comment
-
Comment