Originally posted by konsumies
View Post
Luotettavinta mallia etsimässä
Collapse
X
-
Vetokoukust en tiedä, mut ei se o kyl touring ainakaan, mitä täs kait haettiin.Originally posted by konsumies View PostTuohon rahaan bensakutonen e39. Toki oltava ruosteeton.
Sinuna ottaisin bussin Naantaliin ja hakisin duukin 523sen ennen kuin joku muu ehtii.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Originally posted by aae30 View PostVetokoukust en tiedä, mut ei se o kyl touring ainakaan, mitä täs kait haettiin.
Ai? :think
Budjetti on maksimssaan 5000e, hakusessa 3 tai 5 sarjan farmari vetokoukullaE39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Joo sori luin vähän huolimattomasti. Aloittajan toki kannattaa miettiä onko se farkku nyt niin ehdoton vaatimus jos muuten löytyy hyvä yksilö, kyllä sedaniinkin varsin hyvin menee tavaraa tarvittaessa.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Vahva suositus E46/E91 320d M47 moottorilla. Molemmat halpoja huoltaa ja varsinkaan E46ssa ei ole kalliita tyyppivikoja. E91 ovat koriltaan paremmin tehtyjä, E46ssa tahtoo lokasuojissa olla jo ikänsä puolesta korroosiota sekä takaluukussa.Originally posted by EK1 View PostEli olisin ostamassa ensimmäistä bemaria käyttöautokseni. Ehdin jo jonkin 530:sen perään haikailla kun viisaammat tulivat töissä kertomaan kalliista sähkötyyppivioista. (Mainitsivat jotakin kastuvista johtosarjoista) Vielä viisaammat neuvoivat kysymään täältä. Eli hakusessa olisi varma ja huoleton bemari käyttöautoksi jonka huolto/korjauskustannukset olisivat mahdollisimman pienet.
Budjetti on maksimssaan 5000e, hakusessa 3 tai 5 sarjan farmari vetokoukulla
Oikeastaan muita kriteerejä ei ole. Auto tulee matka-ajoon.
Oma intuitio sanoo että automaatit, nelikot, ämmäläiset ja turbot saa unohtaa mutta muuten olen aika ulapalla
Mitä korimallia/moottoria suosittelisitte tai mitä minun kannattaisi vältää?
E46 alustan laittaminen täyteen iskuun on huomattavasti edullisempaa kuin E90. Ja ehjällä alustalla ei kyllä ole mitään ongelmia pyöränkulmien kanssa kun ne laittaa tehtaan arvoihin, kulkevat todella nätisti.
Itse ajoin omalla E46 +300tkm ja pidin autosta todella paljon. Möin auton pois kun mittarissa oli noin 550tkm. Ainoa vika oli lämppärin etuvastus, muutoin mentiin perushuolloilla kuten iskareiden ja jarrujen uusinnalla. Autossa oli mm. alkuperäinen kytkin, laturi ja startti paikallaan kun möin sen pois.
Jos oikeasti luotettavan auton haluat niin 5sylinteriset diesel volvot kestää ajaa sellaisia kilometrejä joista BMW omistajat eivät osaa edes unelmoida.Last edited by jani; 23-10-2020, 15:22.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Joo kyllä se farkku on aika ehdoton vaatimus. Meillä 35kg koira, ei sitä mielellään takapenkillä kauaa kuljettele. Sormet ristissä olen jo odotellut milloin tuo tukehtuisi puruluuhunsa niin ei tarvisi farkkuihin tyytyä
. Kaksi kertaa on käynyt lähellä, on joutunut väkipakolla kaivamaan 30cm luuta kurkusta ulos kun hengitys oli jo vaivalloista ja rohisevaa, mutta silti se sitä vaan yritti niellä eikä tahtonut irti päästää. Hyvä koira se on ei siinä mitään mutta perhanan tyhmä.
Ja tuo 08vm 318d osoittautui n47 koneiseksi niin eipä se enää tunnukkaan niin järkivaihtoehdolta jos tässä luotettavuutta haetaan, vaikka siihen onkin se ketju, kiristin ja kytkin juuri vaihdettu.
Tässä on vielä 3 viikkoa aikaa katsella uutta sitten loppuu astrasta leima ja siihen vessaan en enää rahaa laita yhtään.
ja joo koukun pystyy asentamaan jälkeenpäinkin ei se siihen kaadu.
Comment
-
Miksi ei tunnu?Originally posted by EK1 View PostJa tuo 08vm 318d osoittautui n47 koneiseksi niin eipä se enää tunnukkaan niin järkivaihtoehdolta jos tässä luotettavuutta haetaan, vaikka siihen onkin se ketju, kiristin ja kytkin juuri vaihdettu.
Juuri tuollainen E9x 318-320d olisi oma valinta 5000e budjetilla.
Comment
-
Vähän pelottaa se n47 kone. Vaikka on 35tkm sitten vaihdettu ketju ja kiristin niin onko se varsinainen vika edelleen tallella? Eli voiko seuraavan 30-100tkm ajon aikana ketju katketa/hypätä hampaan yli ja se oli sitten siinä? Toisaalta onhan se kone selvinnyt jo 330tkm mutta kyllä se silti vähän pelottaa kun tietää että siellä piilee selkeä riski joka on liian kallis enää korjata jos kojahtaa.Originally posted by icecold View PostMiksi ei tunnu?
Juuri tuollainen E9x 318-320d olisi oma valinta 5000e budjetilla.
Comment
-
Aika epätodennäköistä. Pitäisin ketjurempattua N47-moottoria parempana vaihtoehtona kuin M47-/M57-konetta mihin remonttia ei ole tehty.Originally posted by EK1 View PostEli voiko seuraavan 30-100tkm ajon aikana ketju katketa/hypätä hampaan yli ja se oli sitten siinä?.
Näin on varmasti kaikissa tuon hintaisissa autoissa, voivat hajota koska vain (kuten tietysti paljon kalliimmatkin).Originally posted by EK1 View Postpiilee selkeä riski joka on liian kallis enää korjata jos kojahtaa.
Comment
-
Tuossa olisi muutama 330d vm2000 myynnissä. Ilmeisesti hyvässä kunnossa ilman vikoja, tosi pienillä ruosteilla mutta kilometrejä 400tkm. Kytkin olisi 272tkm kohdalla vaihdettu, turboja ilmeisesti ainakin huollettu 329tkm paikkeilla. Eikä hinnalla pilattu kun reilusti alta 4k. Ei tuntuisi huonolta tälläinenkaan. Pelottaisi tuo moottori ainakin paljon vähemmän kuin n47.
Comment

Comment