Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luotettavinta mallia etsimässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #61
    yks vaihtoehto?

    BMW 525
    Diesel Touring E61

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • EK1
      Newbiemmer
      • Oct 2020
      • 22
      • Hämeenlinna

      #62
      Originally posted by -Markus- View Post
      yks vaihtoehto?

      BMW 525
      Diesel Touring E61
      https://www.nettiauto.com/bmw/525/11689968
      On. On vaihtoehto. Pitääpä huomenna soittaa.

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 902
        • Kymenlaakso

        #63
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Tämmöisestä Lci mallista aloittaisin bemailun, mieluummin vaikka tähän laittaisi touhutonnin kuin vanhaan e46 tai e39 jne.



        Eiköhän tämä tinkaudu 5000€
        +1, tähän mennessä ehdotetuista - olisi 5k hintaluokassa minun valinta BMW:istä.

        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 934
          • Turku

          #64
          Eipä tuolla kestävyydeltä väliä ole onko e39, e6x tai e9x. Kunhan kattelee m sarjan koneita. Toki e39 alkaa ikää jo olee että menee enenmän harrastepuolelle.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #65
            Originally posted by Juppe View Post
            Toi N52 öljynsyönti on jännä. Omassa nyt 50tkm ajetussa oli ostettaessa aavistus kulutusta, n. 1L/7000km. Ajelin sitä keväällä/kesällä aika monta tankkia viina/bensa koktaililla ja sen jälkeen kulutus on loppunut kokonaan. Liekö ollut sitten karstaa männänrenkaissa, mutta nyt ei tarvinnut lisätä yhtään 12tkm aikana. Entisenä e46 fanina tuota ostaessa olin vielä sitä mieltä, että e46 330i M-sport oli parempi ja hienompi, mutta nyt 1,5v myöhemmin en kyllä haluaisi palata enää e46 puikkoihin. Joku e46 pohjainen harraste voisi olla eri asia, mutta ihan perus käytöautona pidän nykyään tuosta uudemmasta enemmän. Oikeastaan en ole keksinyt siitä mitään merkittävää vikaa. Vie vähän, kulkee sen minkä tavan kotteron täytyy, on hiljainen ja varusteltu mulle riittävästi. Mitään siitä ei ole tarvinnut korjata. Jos nyt hirveellä tuurilla saisin tuosta 16te, niin eihän sillä rahalla suomesta saisi mitään vastaavaa tilalle. Jotain kamalia lähemmäs 200tkm ajettuja miinoja. E-golfiin (facelift) jää väli liian suureksi, niin ajellaan nyt sitten vaan tuolla.
            Tuskin on öljynkulutus loppunut, etanoli vaan päätyy öljyihin.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2016
              • Kangasala

              #66
              Hupaisaa luettavaa. On tässä jokin suppiloituminen tapahtunut tarjokeissa kun bensavehkeet on tippuneet pois ja hyvä niin. Oikeesti hyvät kilometrinnielijät M47 ja M57 kannattaa todellakin pitää mielessä edelleen.
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • OVi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2016
                • 517
                • Oulu

                #67
                Jos vähääkään arvostaa mukavuutta, niin e61 automaattilaatikolla ja noilla kilometreillä joku diesel. N-sarjan koneissa tuntuu olevan lähes litraa pienempi kulutus, jos sillä on jotain väliä. Mun mielestä N-sarjan jakopäätä pelätään ihan turhaan ja noiden korjaamisesta on jäänyt sellainen maku, että merkkarit korjasivat noita aika paljon tehtaan laskuun ihan sen vuoksi, että saivat laskutettavaa työtä.

                Toki onhan noita porsinutkin, mutta itselläni olleesta -08 N47:n jakopäästä ei löytynyt yhtään kuluumaa 200 tkm ajomäärällä, kun se kävi tarkastettavana tehtaan kampanjassa ja seuraava omistajakaan ei ollut tehnyt sille mitään 260 tkm ajomäärällä. Konehan on sitä ikäluokkaa, joista tietäjien mukaan porsii jakopäät 110 %:sti. Noista päivistä jakopään osat on päivitetty jo varmasti kymmeneen kertaan, joten uusilla osilla laitetulla jakopäällä ajelee huoletta 200-300 tkm tuollaista maantiepainotteista ajoa.

                Kaikki ohjelmoidut jättäisin väliin enempää miettimättä.
                Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  #68
                  En nopealla vilkaisulla huomannut, että aloittajalla tulisi kilometrejä niin paljon että diesel olisi perusteltu. Matka-ajoon joo, mutta paljonko niitä kilometrejä tulee?
                  Melkein jokainen ehdotus on joku neljättäsataatuhatta ajettu diesel. Dieseleissä tulee suurehko käyttövoimavero maksettavaksi vuosittain. Sekä, vaikka moottorista olisi tyyppivikoja korjattu, niin reilusti yli 300tkm auto saattaa vaatia korjausta hyvinkin paljon vuosittain, riippuen millaisella pidolla ollut ja minkälaista ajoa ollut. Jos budjetti on tiukka ja tarkkaan rajattu, niin mieluummin ottaa pari vuotta vanhemman, vähemmän ajetun bensakoneisen, kun hieman uudemman suurilla kilometreillä.


                  Luotettavaksi käyttöautoksi 5 tonnin luokkaan katselisin jotain e60/e61 M54-bensamoottorilla ja kohtuudella ajettuna. 2,2l koneella löytynee ihan hyviä reilu 200tkm ajettuja yksilöitä tuohon rahaan ja niillä on paljon kilometrejä vielä edessä, voi olla hyvinkin huolettomia, jos edelliset omistajat pitäneet huolta, yms.
                  Eihän tuommoinen 2.2l moottori tuossa kopassa ole mikään raketti, mutta ilmeisesti sellaista ei olla etsimässä. Paremminkin tuolla koneella olevat, eivät ole niin suurella todennäköisyydellä olleet nuorison poljettavana, kuten isompimoottoriset yleensä. Ajoneuvovero n. 350€ per vuosi ja esim. e60 dieselissä +700€.
                  e60/e61 530i M54B30 olisi nappivalinta, mutta ei 5000€ saa hyvää yksilöä.



                  Kysyisin näistä alkuun.




                  Last edited by bemmeri; 24-10-2020, 07:18.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • EK1
                    Newbiemmer
                    • Oct 2020
                    • 22
                    • Hämeenlinna

                    #69
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    En nopealla vilkaisulla huomannut, että aloittajalla tulisi kilometrejä niin paljon että diesel olisi perusteltu. Matka-ajoon joo, mutta paljonko niitä kilometrejä tulee?



                    https://www.nettiauto.com/bmw/520/11691365
                    Joo kilometrejä vuodessa tulee noin 25-30tkm eli ei noilla ajoilla vielä diisseli itseään takaisin taida maksaa. Taidetaan puhua muutaman satasen luokkaa puolin tai toisin. Ja ehdotukset muuten hyviä mutta farkku olisi pakollinen

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1355
                      • pks

                      #70
                      Originally posted by EK1 View Post
                      Joo kilometrejä vuodessa tulee noin 25-30tkm eli ei noilla ajoilla vielä diisseli itseään takaisin taida maksaa.
                      Jos vertaa vastaavan tehoisia bemarin bensa ja dieselkoneita tuollaisella ajomäärällä pelkästään pa ja verokulujen osalta, on säästö aika iso dieselkoneella. :think
                      Viimeksi kun olen vertaillut niin alle kymppitonni/v on riittänyt siihen että diesel alkaa olla edukkaampi.
                      sigpic

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10083
                        • KVLA

                        #71
                        Se onkin sitten eri asia uskaltaako ostaa 5k€ diiseliä. Yleensä ne on paljon veivattuja ja se polttoaine säästö hupenee helposti siihen kun auto on usein pajalla "puolen miljoonan huollossa".

                        Comment

                        • jj5
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1355
                          • pks

                          #72
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Se onkin sitten eri asia uskaltaako ostaa 5k€ diiseliä. Yleensä ne on paljon veivattuja ja se polttoaine säästö hupenee helposti siihen kun auto on usein pajalla "puolen miljoonan huollossa".
                          Jep ihan totta että edullisesti on vaikea löytää hyvällä diesel tekniikalla olevaa bemaria.
                          sigpic

                          Comment

                          • icecold
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 2337
                            • 🌍

                            #73
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Tämmöisestä Lci mallista aloittaisin bemailun, mieluummin vaikka tähän laittaisi touhutonnin kuin vanhaan e46 tai e39 jne.



                            Eiköhän tämä tinkaudu 5000€
                            Originally posted by isolohko View Post
                            +1, tähän mennessä ehdotetuista - olisi 5k hintaluokassa minun valinta BMW:istä.
                            Tuossahan on pre-LCI:n etupuskuri..

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            12v auto on edelleen tätä päivää.
                            Eikä ole.

                            Originally posted by EK1 View Post
                            Joo kilometrejä vuodessa tulee noin 25-30tkm eli ei noilla ajoilla vielä diisseli itseään takaisin taida maksaa.
                            Noin puolet tuosta kilometrimäärästä taitaa riittää siihen että diesel on kannattava valinta.

                            Huomioisin itse tässä lisäksi ajoneuvoveron, vakuutusten, huoltojen, korjausten ja varaosien hinnat sekä polttoaineenkulutuksen.
                            Kun kaikki summaa yhteen niin se 6-sylinterinen E61 tulee todennäköisesti aika helvetisti kalliimmaksi pitää kuin esim. se N47-moottorilla oleva E91.

                            Oma valintani nettiautossa olevasta tän hetken valikoimasta pelkkien ilmoitustietojen perusteella olisi:

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7455
                              • Oulu

                              #74
                              Väkisinhän E39 alkaa harrasteosastolle mennä, kuten täällä on kirjoitettukin, mutta silti pakko laittaa kun ei kovin paljon sopivia E61 löytyny: https://www.nettiauto.com/bmw/525/11700603

                              Originally posted by icecold View Post
                              Ihan fiksun näköinen E91 LCI kun vaan vähän siivoais. Pitäis varmaan olla 105kW eikä 105hv.
                              Last edited by Petri.Kekkonen; 24-10-2020, 09:40.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                #75
                                -----
                                Last edited by Juppe; 28-10-2020, 14:31.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎