Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Luotettavinta mallia etsimässä
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Lähes mikä tahansa malli voi olla hyvin luotettava, jos on ollut hyvällä pidolla ja vastaan tulleet viat korjattu asiallisesti.
Siitä oon kuitenkin hyvin vakuuttunut, että mitä uudempaan päin mennään, sitä suurempi todennäköisyys on saada käsiin hyvinkin epäluotettava yksilö.
Vikamahdollisuudet kun kasvaa potenssiin kymmenen, viat voi olla paljon kalliimpia ja niitä ei välttämättä omistaja ole viitsinyt tai pystynyt korjauttamaan / korjaamaan , muuta kun ihan pakollisia vikoja.
-> kone pitää meteliä "no toimiihan se vielä" ; ja eikun autoliikkeeseen vaihtoon.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPahoittelut, Mahle (Behr) se näyttikin olevan.
Originally posted by Juho_ View PostLähes mikä tahansa malli voi olla hyvin luotettava, jos on ollut hyvällä pidolla ja vastaan tulleet viat korjattu asiallisesti.
Siitä oon kuitenkin hyvin vakuuttunut, että mitä uudempaan päin mennään, sitä suurempi todennäköisyys on saada käsiin hyvinkin epäluotettava yksilö.
Vikamahdollisuudet kun kasvaa potenssiin kymmenen, viat voi olla paljon kalliimpia ja niitä ei välttämättä omistaja ole viitsinyt tai pystynyt korjauttamaan / korjaamaan , muuta kun ihan pakollisia vikoja.
-> kone pitää meteliä "no toimiihan se vielä" ; ja eikun autoliikkeeseen vaihtoon.
Autot muuttuu kokoajan monimutkaisemmiksi, korjaaminen vaikeammaksi ja osat kalliimmiksi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostSuorastaan stressittömiä vanhemmat autot. Mutta pitää olla riittävän vanha.
Tosin eipä e60 ole sähköistä suuresti ilmoittanut pl. akun vaihto 10v kohdalla. Mekaanisia osia on mennyt yllättävän vähän, termareita 3srjaa, hehkut, vesipumppu, sisäpuhallin. Eilisen rempan yhteydessä sormikokeilin ahtimenkin eikä tunnu välystä yhtään. Alustan niveliä/puslia ei ole tosiaan yhtäkään mennyt, etu jouset+iskarit vaihdoin, taakse sama ensi talvena.
Alustastaan kuin uusi auto kun pohjamuovit pudotettiin pois jarruputkien taskistusta varten, putketkin kuin uudesta. Xenon polttimotkin on alkuperäiset ja ainoastaan yksi enkelin polttimo vaihdettu 13v aikana, loput kaikki alkuperäisiä
Halpaa laadukasta autoilua minusta, on haukkunut hankintahintansa ja arvonalenemansa reilusti.
Sitten tuo harraste micra, autossa on ecu ja valot.
Micran lisävarustelistalta löytyi jo vuonna 1993 ohjaustehostin, ilmastointi, airbag, ABS-jarrut, sähköikkunat, kattoluukku ja keskuslukitus, joita ei tuon ajan muissa pikkuautoissa ollut saatavana.
Omassani ei mitään näistä ruksittu, edes soitinta, on tehtaan peitelätkä
Comment
-
-
Missähän vuosimallissa autot muuttuu stressittömäksi? Jos katsotaan vielä kauemmaksi, niin kuinka vanhana ne alkaa taas sressaamaan enemmän? Mikä on se paras ikähaarukka? Pojalla on itseään kymmenen vuotta vanhempi auto, eli -88 mallia ja ei tuo ihan stressittömältä autoilulta vaikuta. Jos nyt ei stressitöntä, niin ainakin opettavaista tuntuu olevan kun saa vaihtaa kannentiivistettä, ihmetellä öljyvuotoja, tutustua motronicin vikakoodeihin, etsiä sytytyksen vikoja, vaihtaa lambdaa yms. vanhan auton omistamiseen liittyvää autuutta.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostMissähän vuosimallissa autot muuttuu stressittömäksi?
Molemmissa on puolensa.
Leppoisalla asenteella itse tekemällä vanhempi laadukas auto on mukava ja halpa kumppani. Esim e60 josta saa 100€ testerillä hyvin tietoja ja korjaukset pystyy tekemään lähes parkkipaikalla, vesipumppu+termarit
Mitähän Laakkonen olisi ottanut muuten vesipumpun vaihdosta, diy maksoi 85€ ja aikaa meni 4h.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Leppoisalla asenteella itse tekemällä vanhempi laadukas auto on mukava ja halpa kumppani. Esim e60 josta saa 100€ testerillä hyvin tietoja ja korjaukset pystyy tekemään lähes parkkipaikalla, vesipumppu+termarit
Mitähän Laakkonen olisi ottanut muuten vesipumpun vaihdosta, diy maksoi 85€ ja aikaa meni 4h.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostJos M57 pata kyseessä niin ohjeaika 1.9tuntia x tuntihina.
Viimeksi kun kysyin termarin vaihtoa, ”se on noin 500€”. Vesipumppu on astetta syvemmällä joten ajattelin että ”se on noin tonni”.
Itseasiassa kaikki mitä olen espoon laakkoselta kysellyt on hinnoiteltu ”se on noin”, ikinä ei saa exact hintaa millekkään. Mm sisäpuhallin oli noin 500, hehkut noin 700 jne. Ja kaikille noille löytyi pennilleen hinta kivenlahden bmw korjaamolta, sisäpuhallin töineen xxx€, maksoi xxx€. Hehkut osineen xxx€, maksoi xxx€ jne. Kyllä, espoon laakkoselle ei enää tule mentyä minkään bemarin kanssa kyselemään. Kaikkia käyttöauton remppoja kun ei kannata itse niitäkään tehdä.Last edited by BMW525Xda; 01-07-2021, 06:28.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAutot muuttuu kokoajan monimutkaisemmiksi, korjaaminen vaikeammaksi ja osat kalliimmiksi.
Vaimon Subarusta käskin huollon yhteydessä poistamaan rengaspaine valvonnan,kun kyllästyin mokomaan toimintaan. Ei ole järkeä itse vaihtaa pyöriä ja sitten ajella testeriin nollaukseen. Kaksi kertaa vuodessa.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJa (lähes) kaikkeen on "liitetty" sähkö jollain tavalla. Joihinkin autoihin ei periaatteessa itse voi vaihtaa edes renkaita,tai siis pyöriä. Koska rengaspaineanturit pitää testerillä kuitata vaihdon jälkeen,tai muuten ne ei toimi. Ja sitten tulee vikavalo tauluun rengaspaineista.
Vaimon Subarusta käskin huollon yhteydessä poistamaan rengaspaine valvonnan,kun kyllästyin mokomaan toimintaan. Ei ole järkeä itse vaihtaa pyöriä ja sitten ajella testeriin nollaukseen. Kaksi kertaa vuodessa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
BMW:n hallitus on myös asettanut tavoitteen että 2025 mennessä autojen keskimääräinen valmistuskustannus pitää saada laskettua 25%, varmasti näkyy myös laadussa ja luotettavuudessaE39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostMissähän vuosimallissa autot muuttuu stressittömäksi? Jos katsotaan vielä kauemmaksi, niin kuinka vanhana ne alkaa taas sressaamaan enemmän? Mikä on se paras ikähaarukka? Pojalla on itseään kymmenen vuotta vanhempi auto, eli -88 mallia ja ei tuo ihan stressittömältä autoilulta vaikuta. Jos nyt ei stressitöntä, niin ainakin opettavaista tuntuu olevan kun saa vaihtaa kannentiivistettä, ihmetellä öljyvuotoja, tutustua motronicin vikakoodeihin, etsiä sytytyksen vikoja, vaihtaa lambdaa yms. vanhan auton omistamiseen liittyvää autuutta.
Comment
-
Comment