Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luotettavinta mallia etsimässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Erinomainen arvaus, KL varaosasta noudettu metallisiipinen oli muuttunut sorvauskiekoksi. Vävypoika vaihtoi tämän pari vuotta sitten ”Varmuudeksi” kun vaihtoivat termarit ttähän. Hyvää laatua, oem pumppu oli minulla vuoden hyllyllä,notkumassa, täysin virheetön 300tkm ajettuna, heitin menemään pari kk sitten kun ajattelin että tuskin on tarvetta, nyt olisi ollut. Laakerikuulat tuli vastaan pohjapanssarin päällä. Älkää koskaan laittako noita metalli siipisiä paskoja autoihinne!

    Tilalle meni Mayle Schmiedmannilta, muovi siipinen.
    Olisi kyllä jättänyt sen Meyle hyllyyn ja etsinyt jonkun kunnollisen. Ei ole heidän osien laadussa ollut enää vuosiin kehumista.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by HTK12 View Post
      Olisi kyllä jättänyt sen Meyle hyllyyn ja etsinyt jonkun kunnollisen. Ei ole heidän osien laadussa ollut enää vuosiin kehumista.
      Pahoittelut, Mahle (Behr) se näyttikin olevan.
      Last edited by BMW525Xda; 12-07-2021, 18:46.

      Comment

      • Juho_
        BTCF Member
        • Jul 2016
        • 1070
        • Suomi

        Lähes mikä tahansa malli voi olla hyvin luotettava, jos on ollut hyvällä pidolla ja vastaan tulleet viat korjattu asiallisesti.

        Siitä oon kuitenkin hyvin vakuuttunut, että mitä uudempaan päin mennään, sitä suurempi todennäköisyys on saada käsiin hyvinkin epäluotettava yksilö.
        Vikamahdollisuudet kun kasvaa potenssiin kymmenen, viat voi olla paljon kalliimpia ja niitä ei välttämättä omistaja ole viitsinyt tai pystynyt korjauttamaan / korjaamaan , muuta kun ihan pakollisia vikoja.
        -> kone pitää meteliä "no toimiihan se vielä" ; ja eikun autoliikkeeseen vaihtoon.
        YouTube
        Instagram // Juhon Moottoripaja

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Pahoittelut, Mahle (Behr) se näyttikin olevan.
          No sitten on ihan laadukas osa, Meyle tosiaan sellainen etten kyllä esim. vesipumpuksi laittaisi.

          Originally posted by Juho_ View Post
          Lähes mikä tahansa malli voi olla hyvin luotettava, jos on ollut hyvällä pidolla ja vastaan tulleet viat korjattu asiallisesti.

          Siitä oon kuitenkin hyvin vakuuttunut, että mitä uudempaan päin mennään, sitä suurempi todennäköisyys on saada käsiin hyvinkin epäluotettava yksilö.
          Vikamahdollisuudet kun kasvaa potenssiin kymmenen, viat voi olla paljon kalliimpia ja niitä ei välttämättä omistaja ole viitsinyt tai pystynyt korjauttamaan / korjaamaan , muuta kun ihan pakollisia vikoja.
          -> kone pitää meteliä "no toimiihan se vielä" ; ja eikun autoliikkeeseen vaihtoon.

          Autot muuttuu kokoajan monimutkaisemmiksi, korjaaminen vaikeammaksi ja osat kalliimmiksi.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Juho_
            BTCF Member
            • Jul 2016
            • 1070
            • Suomi

            On tullut huomattua.
            Suorastaan mukavaa vaihtelua vanhemmat autot..
            YouTube
            Instagram // Juhon Moottoripaja

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4996
              • Forssa

              Originally posted by Juho_ View Post
              On tullut huomattua.
              Suorastaan mukavaa vaihtelua vanhemmat autot..
              Suorastaan stressittömiä vanhemmat autot. Mutta pitää olla riittävän vanha.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by mikae34 View Post
                Suorastaan stressittömiä vanhemmat autot. Mutta pitää olla riittävän vanha.
                Mekaanisesti toki näissäkin samat jos ei enemmätkin ongelmat mutta sähköjen osalta jopa minulle sopivan yksinkertaisia.

                Tosin eipä e60 ole sähköistä suuresti ilmoittanut pl. akun vaihto 10v kohdalla. Mekaanisia osia on mennyt yllättävän vähän, termareita 3srjaa, hehkut, vesipumppu, sisäpuhallin. Eilisen rempan yhteydessä sormikokeilin ahtimenkin eikä tunnu välystä yhtään. Alustan niveliä/puslia ei ole tosiaan yhtäkään mennyt, etu jouset+iskarit vaihdoin, taakse sama ensi talvena.
                Alustastaan kuin uusi auto kun pohjamuovit pudotettiin pois jarruputkien taskistusta varten, putketkin kuin uudesta. Xenon polttimotkin on alkuperäiset ja ainoastaan yksi enkelin polttimo vaihdettu 13v aikana, loput kaikki alkuperäisiä
                Halpaa laadukasta autoilua minusta, on haukkunut hankintahintansa ja arvonalenemansa reilusti.

                Sitten tuo harraste micra, autossa on ecu ja valot.
                Micran lisävarustelistalta löytyi jo vuonna 1993 ohjaustehostin, ilmastointi, airbag, ABS-jarrut, sähköikkunat, kattoluukku ja keskuslukitus, joita ei tuon ajan muissa pikkuautoissa ollut saatavana.
                Omassani ei mitään näistä ruksittu, edes soitinta, on tehtaan peitelätkä

                Comment

                • OVi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2016
                  • 517
                  • Oulu

                  Missähän vuosimallissa autot muuttuu stressittömäksi? Jos katsotaan vielä kauemmaksi, niin kuinka vanhana ne alkaa taas sressaamaan enemmän? Mikä on se paras ikähaarukka? Pojalla on itseään kymmenen vuotta vanhempi auto, eli -88 mallia ja ei tuo ihan stressittömältä autoilulta vaikuta. Jos nyt ei stressitöntä, niin ainakin opettavaista tuntuu olevan kun saa vaihtaa kannentiivistettä, ihmetellä öljyvuotoja, tutustua motronicin vikakoodeihin, etsiä sytytyksen vikoja, vaihtaa lambdaa yms. vanhan auton omistamiseen liittyvää autuutta.
                  Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by OVi View Post
                    Missähän vuosimallissa autot muuttuu stressittömäksi?
                    Eiköhän se ole ihmistyypin ominaisuudesta kiinni. Jotkut stressaa uusistakin autoista, odottavat kämmenet hiessä koska joutuu takuukorjaukseen viemään. Jollekin toiselle pieni remontti ei aiheuta lepopulssin nousuakaan.

                    Molemmissa on puolensa.

                    Leppoisalla asenteella itse tekemällä vanhempi laadukas auto on mukava ja halpa kumppani. Esim e60 josta saa 100€ testerillä hyvin tietoja ja korjaukset pystyy tekemään lähes parkkipaikalla, vesipumppu+termarit
                    Mitähän Laakkonen olisi ottanut muuten vesipumpun vaihdosta, diy maksoi 85€ ja aikaa meni 4h.

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2000
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by BMW525Xda View Post

                      Leppoisalla asenteella itse tekemällä vanhempi laadukas auto on mukava ja halpa kumppani. Esim e60 josta saa 100€ testerillä hyvin tietoja ja korjaukset pystyy tekemään lähes parkkipaikalla, vesipumppu+termarit
                      Mitähän Laakkonen olisi ottanut muuten vesipumpun vaihdosta, diy maksoi 85€ ja aikaa meni 4h.
                      Jos M57 pata kyseessä niin ohjeaika 1.9tuntia x tuntihina.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Jos M57 pata kyseessä niin ohjeaika 1.9tuntia x tuntihina.
                        Olisi siis kannattanut viedä espoon laakkoselle.
                        Viimeksi kun kysyin termarin vaihtoa, ”se on noin 500€”. Vesipumppu on astetta syvemmällä joten ajattelin että ”se on noin tonni”.
                        Itseasiassa kaikki mitä olen espoon laakkoselta kysellyt on hinnoiteltu ”se on noin”, ikinä ei saa exact hintaa millekkään. Mm sisäpuhallin oli noin 500, hehkut noin 700 jne. Ja kaikille noille löytyi pennilleen hinta kivenlahden bmw korjaamolta, sisäpuhallin töineen xxx€, maksoi xxx€. Hehkut osineen xxx€, maksoi xxx€ jne. Kyllä, espoon laakkoselle ei enää tule mentyä minkään bemarin kanssa kyselemään. Kaikkia käyttöauton remppoja kun ei kannata itse niitäkään tehdä.
                        Last edited by BMW525Xda; 01-07-2021, 06:28.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10084
                          • KVLA

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Autot muuttuu kokoajan monimutkaisemmiksi, korjaaminen vaikeammaksi ja osat kalliimmiksi.
                          Ja (lähes) kaikkeen on "liitetty" sähkö jollain tavalla. Joihinkin autoihin ei periaatteessa itse voi vaihtaa edes renkaita,tai siis pyöriä. Koska rengaspaineanturit pitää testerillä kuitata vaihdon jälkeen,tai muuten ne ei toimi. Ja sitten tulee vikavalo tauluun rengaspaineista.

                          Vaimon Subarusta käskin huollon yhteydessä poistamaan rengaspaine valvonnan,kun kyllästyin mokomaan toimintaan. Ei ole järkeä itse vaihtaa pyöriä ja sitten ajella testeriin nollaukseen. Kaksi kertaa vuodessa.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Ja (lähes) kaikkeen on "liitetty" sähkö jollain tavalla. Joihinkin autoihin ei periaatteessa itse voi vaihtaa edes renkaita,tai siis pyöriä. Koska rengaspaineanturit pitää testerillä kuitata vaihdon jälkeen,tai muuten ne ei toimi. Ja sitten tulee vikavalo tauluun rengaspaineista.

                            Vaimon Subarusta käskin huollon yhteydessä poistamaan rengaspaine valvonnan,kun kyllästyin mokomaan toimintaan. Ei ole järkeä itse vaihtaa pyöriä ja sitten ajella testeriin nollaukseen. Kaksi kertaa vuodessa.
                            Mitä uudempiin autoihin mennään, niin sen tärkeämpi työkalu on se kunnon testeri, jos meinasit itse korjata autoa. BMW käytti pitkään Euroopassa ABS-antureihin perustuvaa rengaspainevalvontaa, joka toimi eikä turhaan lisännyt antureita. Noiden renkaissa olevien anturien ongelma on myös se, että niistä loppuu akut. Eli sitten taas mennään rengasliikkeeseen irroittamaan ja asentamaan uudestaan renkaat.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • ekkoo1
                              BTCF Member
                              • Jun 2019
                              • 1369
                              • Pohjanmaa

                              BMW:n hallitus on myös asettanut tavoitteen että 2025 mennessä autojen keskimääräinen valmistuskustannus pitää saada laskettua 25%, varmasti näkyy myös laadussa ja luotettavuudessa
                              E39 540i -96 Ajamisen iloa
                              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16503
                                • Asikkala

                                Originally posted by OVi View Post
                                Missähän vuosimallissa autot muuttuu stressittömäksi? Jos katsotaan vielä kauemmaksi, niin kuinka vanhana ne alkaa taas sressaamaan enemmän? Mikä on se paras ikähaarukka? Pojalla on itseään kymmenen vuotta vanhempi auto, eli -88 mallia ja ei tuo ihan stressittömältä autoilulta vaikuta. Jos nyt ei stressitöntä, niin ainakin opettavaista tuntuu olevan kun saa vaihtaa kannentiivistettä, ihmetellä öljyvuotoja, tutustua motronicin vikakoodeihin, etsiä sytytyksen vikoja, vaihtaa lambdaa yms. vanhan auton omistamiseen liittyvää autuutta.
                                Mikä se pojan auto on ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎