Laitetaas tälläinenkin topic pystyyn koska hybridi eroaa merkittävästi sähköautosta ja foorumilla alkanut näkymään jo jonkun verran esim. 330e niin ei tarvii jokaista showroom topicia pilata keskustelulla onko hybridi järkevä valinta vai ei....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri hybridiautokeskustelu osa I
Collapse
X
-
Jokainen kerta kun se polttis käynnistyy niin alkaa ottaa päästä. Aivan liian pieni tämä vanhan 530e:n akku.
330e oli sijaisautona kun oma oli Laakkosella huollossa. Todella pirteä tapaus johon näyttää saavan softalla sellaset tehot ja varsinkin väännön ettei tarvi olla tien tukkona.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
-
-
Originally posted by jokes911 View PostJokainen kerta kun se polttis käynnistyy niin alkaa ottaa päästä. Aivan liian pieni tämä vanhan 530e:n akku.
330e oli sijaisautona kun oma oli Laakkosella huollossa. Todella pirteä tapaus johon näyttää saavan softalla sellaset tehot ja varsinkin väännön ettei tarvi olla tien tukkona.
Muutenkin tuota 'ulkoilutusta' pitää tehdä säännöllisesti. Huomasin kesällä, että jos sähköllä on ajeltu putkeen useampi viikko, (~kuukausi) ja polttomoottori sitten käynnistyy isommalla tiellä, niin ei tuo aivan värinöittä mukaan tule. Hieman tukkoisia ekat sekunnit on. Mutta jos moottoria on käytetty säännöllisemmin, ei moottorin käynnistymistä huomaa kuin mittaristosta ja voima tulee tasaisesti ilman köhmisiä.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Lähipiirissä on useampia V60 D6 hybridejä, harmi kuin bemari ei tee diesel hybridiä. Sellainen kun olis omaan tarpeeseen oiva peli jos akulla pääsis sen min. 50 kilsaa. Päivittäiset ajot hoitais silla ja kun kuitenkin useamman kerran kuussa ajelee pitempää matkaa niin silloin kulutus pysyis kohtuullisena.
Ja pikalataus jos olis niin pääsis pidemmilläkin matkoilla isomman osan sähköllä kun kuitenkin parin tunnin välein vois pitää taukoa kahvin verran tms.
Just tuli hommattua uus talviauto ja päädyin kyllä vielä viimeisiin kunnon dieseleihin kun sellaista uuttakaan ei enää tehdä...Last edited by MajorDrake; 25-10-2020, 20:01.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Poppamies View PostOletteko laittaneet mitään moottorin lämmitystä? Vähän mietityttää kun kylmiltään lähtee talvet. Kai se sen kestää, mut..
Jos moottori käynnistyy pakkasella kaupunkiajossa, se nyt ei peruskylmäkäynnistyksestä eroa. Tuon moottori kestää kyllä ihan ok, kunhan ei nyt samalla sekunnilla vaadita isoa kuormaa. Enemmän tuo hybridi lähiajossa talvella konetta säästää, kun moottori ei käynnistys lainkaan vaan matka hoituu sähköllä.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostLähipiirissä on useampia V60 D6 hybridejä, harmi kuin bemari ei tee diesel hybridiä. Sellainen kun olis omaan tarpeeseen oiva peli jos akulla pääsis sen min. 50 kilsaa. Päivittäiset ajot hoitais silla ja kun kuitenkin useamman kerran kuussa ajelee pitempää matkaa niin silloin kulutus pysyis kohtuullisena.
Ja pikalataus jos olis niin pääsis pidemmilläkin matkoilla isomman osan sähköllä kun kuitenkin parin tunnin välein vois pitää taukoa kahvin verran tms.
Just tuli hommattua uus talviauto ja päädyin kyllä vielä viimeisiin kunnon dieseleihin kun sellaista uuttakaan ei enää tehdä...
Paljon tullut itekin punnittua viime aikoina seuraavaa käyttöautoa. Yhtenä houkuttelevana vaihtoehtona nämä hybridit. Hybridi istuisi omiin ajoihin nätisti, kun kilometrejä kertyy päivittäin 20-40km perus työmatka- ja kauppareissuajoja. Muutaman kerran tulee ajeltua pohjoiseen, joten siinä mielessä bensamoottori sähkön kaverina on järkevämpi kuin yrittäisi keplotella täyssähköautolla reilun 700km matkan. Varsinkin kun Suomen sähköauton latausverkosto on ihan naurettavalla tasolla vielä. Jotain 22kw latauspisteitä valtaosa ja saa toivoa ettei kukaan tule lataamaan samalta tolpalta tai latausvirta puolitetaan kahden lataajan kesken.
Comment
-
-
Originally posted by Poppamies View PostOletteko laittaneet mitään moottorin lämmitystä? Vähän mietityttää kun kylmiltään lähtee talvet. Kai se sen kestää, mut..
Hankkisin henkilöautoksi hybridin vain jos olisi varaa hankkia uusi tai melkein uusi. En ehkä mitään 6 vuotta vanhaa ruotsintuontia. Jos jätetään kevythyrbidit pois laskuista.Last edited by petrolhead; 25-10-2020, 21:57.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostNoh, onhan noi diesel hybridit pienoinen aivopieru Suomen verotusjärjestelmässä, kun polttoaineverosta ei pääse eroon vaikka kuinka roikuttaisi autoa latausjohdon perässä. Tuon D6:n tapauksessa melkein 500€ pelkkää dieselveroa ja normi ajoneuvovero päälle.
Paljon tullut itekin punnittua viime aikoina seuraavaa käyttöautoa. Yhtenä houkuttelevana vaihtoehtona nämä hybridit. Hybridi istuisi omiin ajoihin nätisti, kun kilometrejä kertyy päivittäin 20-40km perus työmatka- ja kauppareissuajoja. Muutaman kerran tulee ajeltua pohjoiseen, joten siinä mielessä bensamoottori sähkön kaverina on järkevämpi kuin yrittäisi keplotella täyssähköautolla reilun 700km matkan. Varsinkin kun Suomen sähköauton latausverkosto on ihan naurettavalla tasolla vielä. Jotain 22kw latauspisteitä valtaosa ja saa toivoa ettei kukaan tule lataamaan samalta tolpalta tai latausvirta puolitetaan kahden lataajan kesken.Mitä suuremmat akut sen enemmän dieselin käyttövoimavero kurittaa.
Itse lataan pääasiassa vain kotona yön yli, ja 45e akku on sen kokoinen, etten edes joka yö. Ja ihan matka-laturilla (9A) selviää. Jotenkin stressasi tuota johtoa joka paikassa sörkkiä. Muutamilla matkoilla olen pitänyt kaapelia mukana, mutta kyllä siinä aika paljon saa vaivaa vaikkapa hotellissa nähdä, että selvittelee latauspaikat jne ja siten kaiken selvitystyön jälkeen paikka on jo käytössä
Ainakaan itselle puhdas sähkökärri ei sopisi alkuunkaan, lisää huolta ja murhetta. Tapana kun on, että kun liikellä ollaan ajetaan sitten pitkää siivua nollan pysähdyksen taktiikalla, enpä näe itseäni jossain huoltiksella kahvia ja pullaa nutustamassa ja odottelemassa, että akku latautuu.
Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Voisin tässä vaikka omat kokemukset kertoa.
Eli aina ollut tähän mennessä vähintään kutoskoneellisia bemareita ja tämä nykyinen G30 530e on ensimmäinen neloskoneinen. Noh vanhaa 335i bemaria ei tähän nyt oikein voi verrata, mutta ikävä on kutoskoneen ääntä(joojoo rahalla saisi kutoskoneisen hybridin).
Mutta joo, aika vitsejä on kyllä nämä ensimmäiset hybridit. Akku range näyttää 30km, mutta kun pitää lämppäriä ja soittaa musiikkia B&W järjestelmällä, penkinlämmittimet ratinlämmittimet jne, niin taitaa sen 20km päästä? Itsellä tulee varmaan 90% ajettua bensamootorilla ja käyttänyt sähköä "webastona". Varmaan pääsisi enemmän akuilla, mutta tarvitsisi ajella varpaankynnellä ja oikein kokeilla säästää, mutta ei ole oikein minun juttuni se. Aluksi jaksoi latauskaapelia kaivella, mutta kokoaika senkin on vähentynyt.
Mutta hyvänä etuna on tosiaan toi sähköllä lämmitys tai jäähdytys kesällä. Ja pienet verot autoa ostettaessa, oma auto on vm 2018, ajettu 13500km niin verot oli vain 2k€ luokkaa.
Sitten kun näillä pääisi sen 100km, niin olisi jo järkeäkin, ettei kokoaika tarvitse olla kaapeli kädessä. Ja nämä ovat vain _omia_ mielipiteitä tähän mennessä. :thinkBMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Comment
-
-
Originally posted by Korpraali View PostVoisin tässä vaikka omat kokemukset kertoa.
Eli aina ollut tähän mennessä vähintään kutoskoneellisia bemareita ja tämä nykyinen G30 530e on ensimmäinen neloskoneinen. Noh vanhaa 335i bemaria ei tähän nyt oikein voi verrata, mutta ikävä on kutoskoneen ääntä(joojoo rahalla saisi kutoskoneisen hybridin).
Mutta joo, aika vitsejä on kyllä nämä ensimmäiset hybridit. Akku range näyttää 30km, mutta kun pitää lämppäriä ja soittaa musiikkia B&W järjestelmällä, penkinlämmittimet ratinlämmittimet jne, niin taitaa sen 20km päästä? Itsellä tulee varmaan 90% ajettua bensamootorilla ja käyttänyt sähköä "webastona". Varmaan pääsisi enemmän akuilla, mutta tarvitsisi ajella varpaankynnellä ja oikein kokeilla säästää, mutta ei ole oikein minun juttuni se. Aluksi jaksoi latauskaapelia kaivella, mutta kokoaika senkin on vähentynyt.
Mutta hyvänä etuna on tosiaan toi sähköllä lämmitys tai jäähdytys kesällä. Ja pienet verot autoa ostettaessa, oma auto on vm 2018, ajettu 13500km niin verot oli vain 2k€ luokkaa.
Sitten kun näillä pääisi sen 100km, niin olisi jo järkeäkin, ettei kokoaika tarvitse olla kaapeli kädessä. Ja nämä ovat vain _omia_ mielipiteitä tähän mennessä. :thinkMä tykkään siitä että ihan lyhyet nurkissa pyörimiset hoituvat sähköllä niin ei tarvitse "turhaan" käynnistellä polttomoottoria, mutta kun vähänkin kauemmas lähtee niin polttomoottorinhan käynnistääkin jo ihan mielellään. Tuo bemarin kutosbensakoneella oleva hybridivoimalinja vaikuttaa niiiin hienolta
Mersun dieselhybridi kuluttaa polttomoottoripainotteisessa ajossa yllättävän vähän vähemmän, kuin f30 330e.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostLähipiirissä on useampia V60 D6 hybridejä, harmi kuin bemari ei tee diesel hybridiä.Originally posted by jj5 View PostMersun dieselhybridi kuluttaa polttomoottoripainotteisessa ajossa yllättävän vähän vähemmän, kuin f30 330e.Last edited by Petri.Kekkonen; 26-10-2020, 07:00.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tuli reilu viikko sitten hankittua ensimmäinen lataushybridi, käytetty Cayenne S E-hybrid. Vaimo tuolla pääasiassa ajelee, mutta se mitä itse on tullut sitä kokeiltua, niin jännästi ajotapa tuolla ajaessa muuttuu. Sen sijaan että pistäisi sport-moodin päälle ja bensamoottorin laulamaan, niin tulee ajeltua ns. sukkasillaan ja yrittää päästä pelkällä sähköllä mahdollisimman pitkälle.
Pirun mukava auto ajaa eikä bensiinimoottorin käynnistymistä huomaa kuin siitä, että kierroslukumittari pompahtaa nollasta ylös. Jos jotain negatiivista niin hieman heikko tuo sähkömoottorin range, kun täydellä latauksella on näillä keleillä päässyt jotain 20km. Vaimo ajelee siitäkin huolimatta lyhyistä työmatkoistaan 2/3 pelkällä sähköllä, joten ihan hyvin se palvelee meidän käyttöä.Cayenne S E-Hybrid -15
Comment
-
Comment