memebuy23buy

Suuri hybridiautokeskustelu osa I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokes911
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 875
    • Espoo

    #76
    Originally posted by mikkod View Post
    Se olin mä joka sanoi noin, ja voin sanoa ettei ole herkku ajaa ton kokoista autoa vakioalustalla...siis ei edes msportalustaa vaikka onkin msport...
    Vakioalusta on..nooh aika mitäänsanomaton. Mutta sen kun yhdistää vielä näihin 17 tuumasiin kottarinrekaisiin ja sähköiseen tehostajaan niin sitten onkin saatu jo pilattua tuo ohjaus.

    Pyysin huollossa katsomaan kulmat kun mielestäni ei mene edes kunnolla suoraan mutta oli spekseissä. Huoltoneuvoja joka oli tullut Volvolta alkoi ohjeistaa kuinka pitää ratista kiinni...sanoi että sovitaanko vaan että se ohjaus on huono.

    Välillä muuten tuntuu että suoraa ajaessa ratti kipsais ja ikään kuin tulis sellanen vaste rattiin jonka yli päästyään on ohjaus taas herkempi? Onko kukaan törmännyt samaan? Siis 530e.
    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
    2022 X3 Charged Edition Msport
    1999 Honda CBR 900 SC33
    2009 Husqvarna SMR 510
    2017 KTM EXCF 350

    Comment

    • jokes911
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 875
      • Espoo

      #77
      Originally posted by miyli View Post
      No mitäs kummaa tässä on jos totean että ohjelmoitu 430d vie viis nolla vakioi G20 330E hybridiä. Se on totuus
      Mä voin yhtyä tähän. Dieselin vääntö tuntuu olevan aina läsnä ja ainakin tämä neloskone ei tunnu niin voimakkaalta kuin numerot näyttää. Jopa oma vaimo?! totes yks päivä että vanha E61 530d lähtee kun painaa
      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
      2022 X3 Charged Edition Msport
      1999 Honda CBR 900 SC33
      2009 Husqvarna SMR 510
      2017 KTM EXCF 350

      Comment

      • jj5
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1364
        • pks

        #78
        Originally posted by Remotion View Post
        Suoralla ehkä ohituskiihtyvyydessä tai valoista ampaistessa, muuten ei todellakaan. (ja suorallakaan tuskin jarruttaessa.) Nauratti kommentit hybridien omistajilta viime syysmiitin jälkeen "kyllä mentiin todella kovaa" ja itse sai puida nyrkkiä 22v vanhan bemarin kabiinissa kun meinasi nukuttaa niinkuin huopatossutehtaalla. Nämä 2000kg painoiset hybridit ovat pudottaneet reaalielämän suorituskyvyn jonnekin kuorma-autoluokkaan.

        Saa vetää herneitä niin paljon kun haluaa.

        ps. Jos vertaa johonkin noin 5-10v ikäiseen hybridittömään bensalaitteeseen niin ero on vielä tuplasti isompi sen hybridittömän eduksi.
        Tämä on kyllä ihan höpöjuttuja. Autobaanalla 330e:tä muutaman tuhannen kilometrin edestä polkeneena voin todeta hyvin kulkee. Ja kulkee myös radalla. Sama Mesen hybridillä. Painokaan ei tunnu minusta niin paljon kuin ajattelisi, mutta kelloa vastaan en ole kyllä radalla mitannut.

        Editti: jatketaan vielä sen verran että ainoastaan F30 330e reaalimaailman suorituskyky on kokemukseni mukaan heikkoa pakkasella kylmällä akulla. Silloin kun ei sähkötehoa juuri käyttöön saa, niin auto tuntui kyllä ihan onnettoman laiskalta. Onneksi se lämpenee kohtuullisen nopeasti.
        Last edited by jj5; 05-11-2020, 12:01.
        sigpic

        Comment

        • duckland
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 418

          #79
          Originally posted by jokes911 View Post
          Mä voin yhtyä tähän. Dieselin vääntö tuntuu olevan aina läsnä ja ainakin tämä neloskone ei tunnu niin voimakkaalta kuin numerot näyttää. Jopa oma vaimo?! totes yks päivä että vanha E61 530d lähtee kun painaa
          Se hämää koska sähkömoottori antaa heti tehon eikä tule sitä tehopiikkiä esiin. Meillä kiisseli äksä tuntuu kanssa että nyt lähtee, mutta ei lähdekään. Persus valehtelee. Vaikka vääntäisi kuinka niin sähkömoottori antaa jo puolet väännöstä mitä kiisselissä on. Sinällään pirun tylsä toi on kun kiihtyvyys on todella alusta loppuun tasainen. x5 35d ei oo mitää jakoa kiihdytyksessä. ääntä ja pauketta silti tulee ja tuntuu että kiihtyy, mutta mihinkään ei liiku. Kuten mainitsin 530d ei pysy suoralla vauhdissa mukana myöskään.

          Lastutettuihin vertaaminen on vähän vaikeaa. voishan sitä sanoa että 400hp on hyvin pienellä tuunaamisella otettavissa 530e:stäkin joten bensalenkkareille viripotentiaalia pitäisi löytyä. Se jääköön muille oma lähtee kiertoo takuun jälkeen, mutta tietysti olisi kiva kuulla jos joku on lastuttanut näitä niin millasia arvoja sieltä on saatu.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #80
            Originally posted by jokes911 View Post
            Huoltoneuvoja joka oli tullut Volvolta alkoi ohjeistaa kuinka pitää ratista kiinni...
            Tämä juontuu varmaan realiasta, monia 20-50tkm ajettujen autojen ohjauspyörästä on nahka poimuilla tai pinta pyöräytetty kierros ympäri. Melkoisessa hartialukossa ihmiset ajelee nykyisin.

            Oma kokemus 530e ohjauksesta on positiivi+++

            Comment

            • jokes911
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 875
              • Espoo

              #81
              Originally posted by duckland View Post
              Se hämää koska sähkömoottori antaa heti tehon eikä tule sitä tehopiikkiä esiin.
              Tää on totta, persedyno on huono mittari. Tuohon kun vielä liittää muistot vuosikymmenten takaa niin se 205 pösö 1.9 koneella tuntuu vieläkin nopeammalta vaikka kaiken maailman kauppakassitkin menee siitä nykyään lentämällä ohi.
              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
              2022 X3 Charged Edition Msport
              1999 Honda CBR 900 SC33
              2009 Husqvarna SMR 510
              2017 KTM EXCF 350

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3828
                • California

                #82
                Mun kokemuksen mukaan hybridien vahvuus on tuhti kiihtyvyys paikoiltaan lähtiessä jolloin polttomoottori ei ole vielä optimaalisella kierrosalueella tai saavuttanut ahtopainetta riittävästi. Mitä enemmän vauhtia, sitä laiskemmaksi suhteessa hybridi muuttuu. Sähkömoottorin tuottamasta lisämomentista on vähemmän hyötyä kun vauhti on päällä koska vaihteiston avulla laatikosta löytyy oikea vaihde jolla veto saadaan päälle polttomoottorista. Silloin enemmänkin alkaa vaakakupissa painamaan onko polttomoottorin teho 100hv, 200hv vai 400hv. Ja kulku on sitten sen mukaista. Näin kärjistetysti
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • Jocular
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 478
                  • Järvenpää

                  #83
                  Originally posted by TeemuM View Post
                  Itsellä kun tämä hybridi on lähes kokoajan sähkömoodissa, niin se on vähän ikävää että käytännössä kokoajan tulee ajettua tosi laiskalla autolla. Ja silloin harvoin kun tekis mieli vähän kiihdytellä rivakammin, niin se ei taas onnistu kun bensakone on kylmä. Että on tämä ainakin omaa ajotapaa rauhoittanut ja on hyvä siirtymävaihe täyssähköön, kun on huomannut sen ettei omalla ajolla rangen tosiaankaan tarvitse olla niin pitkä.
                  Oon huomannut saman. Oma ajotyyli on laiskistunut ja rauhoittunut todella paljon ja sitten kun haluaisi polkaista niin joko moottori on kylmä tai koirat kyydissä eikä halua niitä heitellä pitkin konttia.

                  330e oli itsellä alla noin kolme vuotta ja nyt n. 8kk MB C300de. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka Mersu on matkustusmukavuudeltaan parempi niin on siinä sen verran paljon ärsyttäviä juttuja että odottelen 5-sarjan farkkuhybridiä koeajoon oikeasti mielenkiinnolla.Tulispa Bemariltakin diesel hybridi.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6239
                    • Helsinki

                    #84
                    Neljän vuoden ikäisestä lataus*maasturista paukahti yllättäen mm. koko korkeajännite*akusto – korjaamolasku 27 000 euroa
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #85
                      Se olikin melkoinen akkuvika, kun meni moottori ja ruiskusuuttimetkin. Selkeästi vain latausmaasturin korkeajänniteakuston ongelmia :think
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • -TPI-
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 195
                        • JNS

                        #86
                        Muistelen, että tästä on ollut keskustelua tällä foorumilla https://huutokaupat.com/2077633/bmw-...ippuvarusteet-

                        Comment

                        • duckland
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 418

                          #87
                          Originally posted by -TPI- View Post
                          Muistelen, että tästä on ollut keskustelua tällä foorumilla https://huutokaupat.com/2077633/bmw-...ippuvarusteet-
                          Olis hauska tietää mitähän autolle on käynyt, mutta veikkauksena voisi olla että onko uinut jossain ku kone leikannu kiinni ja sähköt sekasin ym. mutta ei onneksi taida olla hybridijärjestelmän syy että tuossa kunnossa auto. Jostain saanut ulkopuolista apua että tuohon kuntoon mennyt.

                          Comment

                          • Eemeli
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1605
                            • pk-seutu

                            #88
                            On ollut vieläpä kova hinta siihen aikaan. Ostin oman X5:sen noihin aikoihin ja 65ke sai reilusti alle 100tkm ajettu M-Sport hybridejä. Myyjäliikehän vetosi siihen, että oli halvalla myyty.

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 516
                              • Kouvola

                              #89
                              Originally posted by duckland View Post
                              Olis hauska tietää mitähän autolle on käynyt, mutta veikkauksena voisi olla että onko uinut jossain ku kone leikannu kiinni ja sähköt sekasin ym. mutta ei onneksi taida olla hybridijärjestelmän syy että tuossa kunnossa auto. Jostain saanut ulkopuolista apua että tuohon kuntoon mennyt.


                              Liekkö sama tapaus.

                              Edit, linkki jo olikin täällä...
                              Last edited by mmie; 30-11-2020, 14:30. Reason: Turha linkki
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6239
                                • Helsinki

                                #90
                                Originally posted by -TPI- View Post
                                Muistelen, että tästä on ollut keskustelua tällä foorumilla https://huutokaupat.com/2077633/bmw-...ippuvarusteet-
                                Aika jova hinta on, vaikka korjaus kustannus arvio on 30k€
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X