^Jotain piti jättää LCI:hin
Suuri hybridiautokeskustelu osa I
Collapse
X
-
-
Voi se olla että 45e vielä löytyy kun maailmanlaajuisesti katsoo. Silloin noiden bensalenkkareiden elinkaari näyttäytyy aika erilaisena kuin täältä euroopasta päin katsottuna. Mutta onko enää esim suomen myyntimallistossa on myös eräs kulma pähkäilylle. Riippuu varmaan verotuksen tulevista muutoksista? Nythän on jo käynyt niin että hybridien verotus on aika tavalla pysäyttänyt muiden mallien myynnin (ei mulla ole tilastoa mutta näin veikkaisin).2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Jos katsoo Suomessa myynnissä olevista käytetyistä autoista hybridien osuutta tietyissä malleissa versus Saksan myynnissä olevat, niin onhan tänne markkina kyllästetty (lataus)hybrideillä verotuksen vuoksi. Pikainen tilastokatsaus nettiauto vs mobile:Originally posted by jokes911 View PostRiippuu varmaan verotuksen tulevista muutoksista? Nythän on jo käynyt niin että hybridien verotus on aika tavalla pysäyttänyt muiden mallien myynnin (ei mulla ole tilastoa mutta näin veikkaisin).
Nettiauto:
BMW, 3-sarja, 2015 tai uudempi, käyttövoima kaikki: 564kpl
BMW, 3-sarja, 2015 tai uudempi, käyttövoima hybridi: 196kpl
= 35% hybridejä.
Mobile.de:
BMW, 3er reihe, 2015 tai uudempi, käyttövoima kaikki: 13,187kpl
BMW, 3er reihe, 2015 tai uudempi, käyttövoima hybridi 847kpl
= 6% hybridejä.
Pikkaisen ehkä mennään verotus edellä meillä näissäkin asioissa.
Comment
-
Tästä mainitsin jo aiemmin. Eli hybridin kiinnostus on pelkästään verotuksellinen. Mutta eipä sitä tarvitse ihmetellä. Oma päätös oli myös puhtaasti verotuksen tekemä. Suuri kusetus nämä on ja vapaassa maailmassa ei näitä osta kun marginaaliporukka.Originally posted by Turder View PostJos katsoo Suomessa myynnissä olevista käytetyistä autoista hybridien osuutta tietyissä malleissa versus Saksan myynnissä olevat, niin onhan tänne markkina kyllästetty (lataus)hybrideillä verotuksen vuoksi. Pikainen tilastokatsaus nettiauto vs mobile:
Nettiauto:
BMW, 3-sarja, 2015 tai uudempi, käyttövoima kaikki: 564kpl
BMW, 3-sarja, 2015 tai uudempi, käyttövoima hybridi: 196kpl
= 35% hybridejä.
Mobile.de:
BMW, 3er reihe, 2015 tai uudempi, käyttövoima kaikki: 13,187kpl
BMW, 3er reihe, 2015 tai uudempi, käyttövoima hybridi 847kpl
= 6% hybridejä.
Pikkaisen ehkä mennään verotus edellä meillä näissäkin asioissa.
Comment
-
Ei todellakaan, miksi maksaisi itse latauksesta, jos on vapaa-autoetu. Huono esimerkki hybridiautojen käyttäjistä, joskin varmasi ollut merkittävä ryhmä. Lisäksi 3 vuotta sitten ei ollut kovin kummoisia hybridejä tarjolla akkujen osalta, ja asenneilmastokin muuttunut nopeasti.
Enemmän ihmetyttää mitä tämä leasing firma yrittää ulostulollaan viestiä?
Comment
-
Se intressi voisi olla esim. Dieseleiden palauttaminen myyntikärkeen, koska maksavat enemmän = enemmän tuottoaOriginally posted by Eemeli View PostKyllä se viesti tuli selväksi, mutta mikä on juuri kyseisen firman intressi dissata tätä työsuhdeautoilun porsaanreikää, luulisi vain lisäävän työsuhdeautojen houkuttelevuutta.
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Ja kaiken lisäksi autoetukäytössä autojen todellinen kulutus on 3,5 kertainen auton valmistajien ilmoittamiin lukuihin nähden. Autoja ei ole ladattu kertaakaan liisariaikanaOriginally posted by nullzwei View PostMonissa yrityksissä lataushybridin valitsevat työntekijät saavat rahapalkkion eli niin sanotun Green bonuksen ekologisesta valinnastaan.


Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Firmojen co2 rajat ohjaa herkästi hybrideihin. Silloin sellainen tulee valittua vaikka oma asuinpaikka ei tukisikaan latausta, esim. taloyhtiöt suurelta osin jossa ei latausmahdollisuutta. Ja tämä menee myös niin että ne joille diesel varmaan olis se oikea ajoprofiilin mukaan, joutuu ottamaan plugarin. Ei hyvä sekään.
Turha näitä plugareita on demonisoida liikaa, mutta keltainen lehdistö repii klikkiotsikon vaikka ilman uutista. Nämä on ylimenokauden tuotteita kun jo nyt nähdään että sähköauto tulee ja kovaa. Niihin taas ei voida mennä juuri noiden latauksen haasteiden takia liian nopeasti vaikka vihreät sitä haluaisi. Kuolee omaan mahdottomuuteensa.
Ai niin, oma 530e näyttää nyt 2.9l/100km kulutusta. Auto aina laturissa kun olen kotona, harvoin lataan kauppakeskuksissa ja vain jos on ilmaista kun näitä plugareita ei ole taloudellista maksullisista ladata.Last edited by jokes911; 16-12-2020, 19:46.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
Comment