Relevantti kysymys. Miten iX sitten suorittaa käytännössä, ja onko niin, että 45e jää väliinputoojaksi vai onko vielä sijaa lähitulevaisuudessa hybridille, jolla pääsee tarvittaessa mökille ja takaisin, tai Lappiin lataamatta.
Voi se olla että 45e vielä löytyy kun maailmanlaajuisesti katsoo. Silloin noiden bensalenkkareiden elinkaari näyttäytyy aika erilaisena kuin täältä euroopasta päin katsottuna. Mutta onko enää esim suomen myyntimallistossa on myös eräs kulma pähkäilylle. Riippuu varmaan verotuksen tulevista muutoksista? Nythän on jo käynyt niin että hybridien verotus on aika tavalla pysäyttänyt muiden mallien myynnin (ei mulla ole tilastoa mutta näin veikkaisin).
Riippuu varmaan verotuksen tulevista muutoksista? Nythän on jo käynyt niin että hybridien verotus on aika tavalla pysäyttänyt muiden mallien myynnin (ei mulla ole tilastoa mutta näin veikkaisin).
Jos katsoo Suomessa myynnissä olevista käytetyistä autoista hybridien osuutta tietyissä malleissa versus Saksan myynnissä olevat, niin onhan tänne markkina kyllästetty (lataus)hybrideillä verotuksen vuoksi. Pikainen tilastokatsaus nettiauto vs mobile:
Nettiauto:
BMW, 3-sarja, 2015 tai uudempi, käyttövoima kaikki: 564kpl
BMW, 3-sarja, 2015 tai uudempi, käyttövoima hybridi: 196kpl
= 35% hybridejä.
Jos katsoo Suomessa myynnissä olevista käytetyistä autoista hybridien osuutta tietyissä malleissa versus Saksan myynnissä olevat, niin onhan tänne markkina kyllästetty (lataus)hybrideillä verotuksen vuoksi. Pikainen tilastokatsaus nettiauto vs mobile:
Nettiauto:
BMW, 3-sarja, 2015 tai uudempi, käyttövoima kaikki: 564kpl
BMW, 3-sarja, 2015 tai uudempi, käyttövoima hybridi: 196kpl
= 35% hybridejä.
Pikkaisen ehkä mennään verotus edellä meillä näissäkin asioissa.
Tästä mainitsin jo aiemmin. Eli hybridin kiinnostus on pelkästään verotuksellinen. Mutta eipä sitä tarvitse ihmetellä. Oma päätös oli myös puhtaasti verotuksen tekemä. Suuri kusetus nämä on ja vapaassa maailmassa ei näitä osta kun marginaaliporukka.
Ei todellakaan, miksi maksaisi itse latauksesta, jos on vapaa-autoetu. Huono esimerkki hybridiautojen käyttäjistä, joskin varmasi ollut merkittävä ryhmä. Lisäksi 3 vuotta sitten ei ollut kovin kummoisia hybridejä tarjolla akkujen osalta, ja asenneilmastokin muuttunut nopeasti.
Enemmän ihmetyttää mitä tämä leasing firma yrittää ulostulollaan viestiä?
Varmaa sitä viestivät että menee koko hybridin idea hukkaan. Näillähän pitäisi saada co2 päästöjä alaspäin. Mutta työsuhdeautoilijoilla suunta on päin vastainen.
Kyllä se viesti tuli selväksi, mutta mikä on juuri kyseisen firman intressi dissata tätä työsuhdeautoilun porsaanreikää, luulisi vain lisäävän työsuhdeautojen houkuttelevuutta.
Kyllä se viesti tuli selväksi, mutta mikä on juuri kyseisen firman intressi dissata tätä työsuhdeautoilun porsaanreikää, luulisi vain lisäävän työsuhdeautojen houkuttelevuutta.
Se intressi voisi olla esim. Dieseleiden palauttaminen myyntikärkeen, koska maksavat enemmän = enemmän tuottoa
Monissa yrityksissä lataushybridin valitsevat työntekijät saavat rahapalkkion eli niin sanotun Green bonuksen ekologisesta valinnastaan.
Ja kaiken lisäksi autoetukäytössä autojen todellinen kulutus on 3,5 kertainen auton valmistajien ilmoittamiin lukuihin nähden. Autoja ei ole ladattu kertaakaan liisariaikana
Firmojen co2 rajat ohjaa herkästi hybrideihin. Silloin sellainen tulee valittua vaikka oma asuinpaikka ei tukisikaan latausta, esim. taloyhtiöt suurelta osin jossa ei latausmahdollisuutta. Ja tämä menee myös niin että ne joille diesel varmaan olis se oikea ajoprofiilin mukaan, joutuu ottamaan plugarin. Ei hyvä sekään.
Turha näitä plugareita on demonisoida liikaa, mutta keltainen lehdistö repii klikkiotsikon vaikka ilman uutista. Nämä on ylimenokauden tuotteita kun jo nyt nähdään että sähköauto tulee ja kovaa. Niihin taas ei voida mennä juuri noiden latauksen haasteiden takia liian nopeasti vaikka vihreät sitä haluaisi. Kuolee omaan mahdottomuuteensa.
Ai niin, oma 530e näyttää nyt 2.9l/100km kulutusta. Auto aina laturissa kun olen kotona, harvoin lataan kauppakeskuksissa ja vain jos on ilmaista kun näitä plugareita ei ole taloudellista maksullisista ladata.
Comment