Suuri hybridiautokeskustelu osa I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2336
    • Vantaa

    #91
    Sen verran ajettu neljään vuoteen, että oisko että akkuja ei juurikaan ole ladattu, ja ottaneet itseensä? Ja huollot vedetty pitkäksi, ei ainakaan ole auttanut asiaa
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • hietase
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 572
      • Espoo

      #92
      Kiinnitin huomiota lehtijutun lauseeseen, jossa todettiin auton olevan tunnetusti vikaherkkä. Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko X5 hybridi vikaherkkä, ylipäänsä X5 vikaherkkä vai oliko tämä tuulesta temmattu?

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6775
        • PK-seutu

        #93
        Originally posted by hietase View Post
        Kiinnitin huomiota lehtijutun lauseeseen, jossa todettiin auton olevan tunnetusti vikaherkkä. Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko X5 hybridi vikaherkkä, ylipäänsä X5 vikaherkkä vai oliko tämä tuulesta temmattu?
        Mediassa on tällä hetkellä kuuminta hottia haukkua hybridiautoja maanrakoon. Joku viherjärjestö on tehnyt jonkun vahvasti haisevan tutkimuksen, että jotkut ei lataa hybridejään vaan ajaa niillä pelkällä bensalla ja nyt koko maailma käännytetään niitä vastaan. Ensin diesel, nyt hybridit. On vaan aikamoista oman nilkan sahaamista kun lataushybridillä voi ajaa hyvinkin pitkälle sähkön varassa. Mutta klikkiotsikot pitää saada ja kun kansa ei jaksa lukea samoja otsikoita samoista koronaaltistumisista joka päivä muutamaa kuukautta pidempään, niin julkaistaan näitä sitten
        S65, S85, H1, N63TU, IB1

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #94
          Originally posted by hietase View Post
          Kiinnitin huomiota lehtijutun lauseeseen, jossa todettiin auton olevan tunnetusti vikaherkkä. Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko X5 hybridi vikaherkkä, ylipäänsä X5 vikaherkkä vai oliko tämä tuulesta temmattu?
          2 litran bensakone on vikaherkkä, ja varmaan X5:ssa kaikkein kovimmilla...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2336
            • Vantaa

            #95
            Originally posted by pyroz View Post
            Mediassa on tällä hetkellä kuuminta hottia haukkua hybridiautoja maanrakoon. Joku viherjärjestö on tehnyt jonkun vahvasti haisevan tutkimuksen, että jotkut ei lataa hybridejään vaan ajaa niillä pelkällä bensalla ja nyt koko maailma käännytetään niitä vastaan. Ensin diesel, nyt hybridit. On vaan aikamoista oman nilkan sahaamista kun lataushybridillä voi ajaa hyvinkin pitkälle sähkön varassa. Mutta klikkiotsikot pitää saada ja kun kansa ei jaksa lukea samoja otsikoita samoista koronaaltistumisista joka päivä muutamaa kuukautta pidempään, niin julkaistaan näitä sitten
            Varmaan aika moni ajeleekin. Varsinkin jos täysautoetu niin ei tarvitse kulutusta murehtia. Ja jos ei omakotitaloa omista, lataukset jää kauppareissuille.

            Last edited by VilleP; 30-11-2020, 23:42.
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #96
              Hybridiä ei ole mitään järkeä hankkia, ellei aio ladata autoa kotona. Ja vaikka niin tekisi, on laite siltikin vähän kyseenalainen hankinta.
              Kaksi eri voimansiirto ratkaisua tarkoittaa aina lisäkustannuksia huoltojen suhteen. Lisäksi ajomukavuus erillisjärjestelmissä parempi. Perustan näkemykseni V60 hybridin omistus kokemukseen. Itseä ainakin alkoi ärsyttämään tosissaan polttomoottorin sammuilu eri ajotilanteessa. Toki siinäkin pystyi kikkailemaan moottorin sammumattomaksi, mutta siinä taas ei ole järkeä, jos ajatuksena on ollut ajaa pienemmillä kuluilla edelliseen verrattuna.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #97
                Originally posted by Hezman View Post
                Hybridiä ei ole mitään järkeä hankkia, ellei aio ladata autoa kotona. Ja vaikka niin tekisi, on laite siltikin vähän kyseenalainen hankinta.
                Kaksi eri voimansiirto ratkaisua tarkoittaa aina lisäkustannuksia huoltojen suhteen. Lisäksi ajomukavuus erillisjärjestelmissä parempi. Perustan näkemykseni V60 hybridin omistus kokemukseen. Itseä ainakin alkoi ärsyttämään tosissaan polttomoottorin sammuilu eri ajotilanteessa. Toki siinäkin pystyi kikkailemaan moottorin sammumattomaksi, mutta siinä taas ei ole järkeä, jos ajatuksena on ollut ajaa pienemmillä kuluilla edelliseen verrattuna.
                Toisaalta. Jos perustyömatka on 10-20km jota ajetaan päivittäin ja sillointällöin tulee pidempiä mökki/työ-matkoja kannattaako raahata teslan akustoa matkassaan kun sitten kuitenkin mökkimatkalla pitää etsiä latauspaikkoja ja suunnitella ajoaan ?

                40-50km sähköllä kulkeva hybridi toimisi 90% ajoista sähköllä, loput ajot voi ajaa sunnittelematta tuntien pysähdyksiä ja latauspistokejonoja.

                Hybridi vaatii minusta samanlaista ajattelua kuin okt asuminen, käytön aikaista järkeä. Jos ajat viikon sähköllä ajat yhden pidemmän matkan kokonaan polttomoottorilla, samalla tavalla dieseliä pitää ulkoiluttaa joskus dbf poltossa.

                Totuus on että täyssähköautoja ei tule riittämään kaikille maapallolla, kobolttia ja muita raakaeineksiä ei saada niin paljoa kaivettua, autoilua tullaan sääntelemään tälläkin keinoin.

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

                  #98
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  2 litran bensakone on vikaherkkä, ja varmaan X5:ssa kaikkein kovimmilla...
                  Eikä tuosta N20 tee yhtään parempaa se, että kyseisen auton huollot on vielä ajettu uudesta lähtien lähes järjestäen 3000-4000km pitkiksi.
                  Veikkaan, että polttomoottori on poikinut ensin ja auto jäänyt seisomaan jonka seurauksena akut olleet tyhjillään x määrän ja ottaneet siipeensä.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • duckland
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 418

                    #99
                    Mikä tekee tuosta 2 litrasesta vikaherkän? se että jakoketju on hyvä vaihtaa 100tkm välein. hinta 1T€. muut huollot halpoja ja hybridijärjestelmä ei tarvitse erikseen huoltoa. Aika kovaa mutuilua minusta että tuo olisi vikaherkkä saatikka lisäkustannuksia toisi huoltoihin. päinvastoin. erittäin luotettava kone. tuo jakoketjuvamma tuntuu olevan ihmisten huulilla vähän liikaa varsinkin kun sen korjauskustannus on erittäin edullinen. lähinnä normaalin jakohihnan vaihdon hintanen.

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2003
                      • Tampere

                      N20 ketjuvaiva ei niinkään jakoketjun osalta ole yhtä akuutti vs vanhemmat bensakoneet. N20 lähinnä öljypumpun käyttöratas/ketjupuolella niitä heikkouksia ollut.

                      Ja samalla olisi hölmöä olla laittamatta jakoketjusarjaa, kun osat on pöydällä.

                      F15 40e ollessa merkin ensimmäinen ladattava hybridi on sen osalta omat kipuilunsa kyllä ollut järjestelmän osalta.

                      Comment

                      • j-a
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1522
                        • PohojosPohojammaa

                        Originally posted by Hezman View Post
                        Hybridiä ei ole mitään järkeä hankkia, ellei aio ladata autoa kotona. Ja vaikka niin tekisi, on laite siltikin vähän kyseenalainen hankinta.
                        Kaksi eri voimansiirto ratkaisua tarkoittaa aina lisäkustannuksia huoltojen suhteen. Lisäksi ajomukavuus erillisjärjestelmissä parempi. Perustan näkemykseni V60 hybridin omistus kokemukseen. Itseä ainakin alkoi ärsyttämään tosissaan polttomoottorin sammuilu eri ajotilanteessa. Toki siinäkin pystyi kikkailemaan moottorin sammumattomaksi, mutta siinä taas ei ole järkeä, jos ajatuksena on ollut ajaa pienemmillä kuluilla edelliseen verrattuna.
                        Varmasti silti niitä joiden kannattaa hybridi ottaa, löytyy silti noista vapaan autoedun autoilijoista joihin ylläkin viitattiin. Itse ainakaan en takuuvarmasti lataisi ainuttakaan kertaa oman töpselin sähköllä mitään vapaan autoedun autoa johon voi firman kortilla ostaa bensat. Vastaavasti taas jos vapaa autoetu olisi hybridiversiolle 850€ verotusarvolla ja vastaavantehoiselle pelkälle bensalle tai dieselille 1300€ niin takuuvarmasti kallistuisin hybridiin.
                        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                        Ylimääräisenä tarjolla:

                        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                        Comment

                        • duckland
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 418

                          se on just näin. Jokainen voi laskea paljonko 15 tonnin verohyödyllä saa ostettua bensaa. 10 litran keskikulutuksella 10000litraa jolla voi ajella ilmaiseksi 100tkm. Vaikka ei lataisi kertaakaan. tämä on pelin henki suomessa. josta Remotion kirjoitti asiallisen kommentin. perseestä ja ei kuulu markkinatalouteen millään muotoa. Sama täysetuautona, joita meilläkin on täällä 530e malleina useampia. Käyttöetuina skodan kaasuautot on sitten toisen laidan kusetuksena, mutta toimii näin korkean verotuksen maassa kuten suomi.

                          Katsokaapa huvikseen monta hybridiä on käytettynä myynnissä saksassa ja suhteuttakaa käytettyjen kokonaismäärään ja samat luvut suomesta. esim. 3 tai 5 sataset bemarit suhdeluku hybridi prosenttiosuus kokonaisautomäärästä. Kun vero poistetaan auton ostohinnasta ei ketään kiinnosta ajaa hybridillä.

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Toisaalta. Jos perustyömatka on 10-20km jota ajetaan päivittäin ja sillointällöin tulee pidempiä mökki/työ-matkoja kannattaako raahata teslan akustoa matkassaan kun sitten kuitenkin mökkimatkalla pitää etsiä latauspaikkoja ja suunnitella ajoaan ?

                            40-50km sähköllä kulkeva hybridi toimisi 90% ajoista sähköllä, loput ajot voi ajaa sunnittelematta tuntien pysähdyksiä ja latauspistokejonoja.

                            Hybridi vaatii minusta samanlaista ajattelua kuin okt asuminen, käytön aikaista järkeä. Jos ajat viikon sähköllä ajat yhden pidemmän matkan kokonaan polttomoottorilla, samalla tavalla dieseliä pitää ulkoiluttaa joskus dbf poltossa.

                            Totuus on että täyssähköautoja ei tule riittämään kaikille maapallolla, kobolttia ja muita raakaeineksiä ei saada niin paljoa kaivettua, autoilua tullaan sääntelemään tälläkin keinoin.
                            Hybridillä on hyvin oleellista, että akuston kapasiteetti riittää perus työmatka-ajon, jos ajatellaan hybridin kokonaisvaltaista hyötyä. Jos kapasiteetti jää pahimmoilleen vajaaksi niin polttoaineen suhteellinen kulutus on melko korkea kilometreihin nähden. Eikä tee kovin hyvää polttiksellekkaan ajella aina kylmänä pikku pätkä. Saati todelliset päästöt, jos joku niitä oikeasti miettii

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by j-a View Post
                              Itse ainakaan en takuuvarmasti lataisi ainuttakaan kertaa oman töpselin sähköllä mitään vapaan autoedun autoa johon voi firman kortilla ostaa bensat.
                              On siinä sen verran ero suorituskyvyssä, esilämmityksessä, esijäähdytyksessä yms että moinen ehdottomuus jolla ei juurikaan ole rahallista merkitystä, saattaa vaikka väistyä... Toki änkyröitä on aina joiden on ihan pakko niistää viimeinenkin lantti vaikka miten olisi negatiivisia vaikutuksia.

                              Onko jollain statistiikkaa, paljonko täysetuautoja on suhteessa käyttöetuun? Ainakaan omissa tiedoissa ei paljon tankkauskortillisia ole, ellei ole myyntihommissa.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • j-a
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 1522
                                • PohojosPohojammaa

                                Originally posted by Cell View Post
                                On siinä sen verran ero suorituskyvyssä, esilämmityksessä, esijäähdytyksessä yms että moinen ehdottomuus jolla ei juurikaan ole rahallista merkitystä, saattaa vaikka väistyä... Toki änkyröitä on aina joiden on ihan pakko niistää viimeinenkin lantti vaikka miten olisi negatiivisia vaikutuksia.

                                Onko jollain statistiikkaa, paljonko täysetuautoja on suhteessa käyttöetuun? Ainakaan omissa tiedoissa ei paljon tankkauskortillisia ole, ellei ole myyntihommissa.
                                En tiedä liekkö moista statistiikkaa olemassa, itselläni on ollut vain vapaa autoetu silloin kun on ollut pakko ottaa, muuten olen ajellut omilla. Vapaaseen autoetuun otin webaston vaikka se hieman verotusarvoa nostikin, myös siitä syystä ettei tarvitse omalla sähköllä esilämmittääkään.
                                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                                Ylimääräisenä tarjolla:

                                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                                Comment

                                Working...
                                X