Originally posted by Mika325e30
View Post
Mitä vaan voi siis olla vastassa. Jos siellä on kuitenkin alkuperäinen liitin tallella niin silloin siellä on myös oltava jonkinlainen aiemman linkin tyylinen adapterijohto jo nyt. Kaikissa jälkiasennus soittimissa kun on kuitenkin aina iso-liitin johtosarjaan sovitin tai iso-liitin suoraan soittimen takana. Tätä hieman epäilen. Siellä voi olla esimerkiksi katkottu alkuperäinen liitin pois ja tehty jonkinlaiset liitokset suoraan nykyisen soittimen omaan liitosjohtosarjaan. Tällöin joudut sen katkomaan ja tekemään sen uuden liittimen itse koska monessa soittimessa on omanlaisensa liitin soittimessa ja mukana tulee johtosarja iso-liittimeen, joka on standardi. Kaikki on kuitenkin arvuuttelua niin kauan kun nyppäät sen soittimen sieltä pois ja katsot.
Iso-liitin sinne kannattaa kuitenkin tehdä asiallisesti ja asiallisilla liitoksilla jos siellä ei sellaista ole. Jos intoa piisaa niin auton omat johdotkin voi kytkeä suoraan iso-liittimen pinneihin mutta se vaatii askartelua ja on hankala tehdä, jos siellä on jo ennestään katkottu johdot lyhyiksi ja homman joutuu tekemään siitä 1din asennusaukosta. Olen itse tehnyt näitäkin kyllä. Silloin ostaa kaupasta pelkän uros iso-liittimen ja pinnejä. Sitten tinaa virrat ja kaiutinjohdot pinneihin ja painaa ne liittimeen oikeisiin paikkoihin. Siinä loppuu äkkiä tila liittimen kolossa jos tinaus jää paksuksi ja päällä on kutistesukka. Helpoimmalla pääset ostamalla valmiin iso-liittimen, jossa on johdot valmiina. Sitten tinaat auton omat johdot oikeisiin johtoihin ja laitat kutistesukan päälle. Lopuksi koko nipun päälle musta kangasteippi ja asennus on siisti ja luotettava. Sen jälkeen siihen iso liittimeen voi sitten kytkeä mitä vaan asiallisesti.
Comment