Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kahden vaiheilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mika325e30
    Bimmer Rookie
    • Nov 2020
    • 79
    • Finland

    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Samaa mieltä. Elämme kovia aikoja, ei ole pitkiin aikoihin tullut yhdeltäkään valmistajalta mitään ihmeellistä. En muutenkaan pidä näitä 3-rivisellä näytöllä varustettuja kovinkaan kummoisina. Valikkoja on pitkät rivit ja niiden alla lisää valikkoja ja lisää ja lisää. Ei mitenkään hirveän kätevä käyttää, varsinkaan ajon aikana

    Siinä ois suht edullisesti myynnissä alpinen wanha lippulaivamalli https://www.ebay.com/itm/ALPINE-1DIN...sAAOSw5QNftSBj

    E. Matala hinta selittyy viallisella näytöllä. Toinen, vähän karussa kunnossa sekin https://www.ebay.com/itm/ALPINE-F-1-...AAAOSwh8xcphTM

    Kait nuot japan-versiot näkyy "normaalisti"? Vai onko ne kanji-merkeillä?
    Teillä pojilla (näin miesten kesken) oli kokemusta tuosta Pioneer deh-p88rs: tä. Onhan se kyllä hieno, ja grafiikkakin miellyttää. Parilla sataa niitä kaupataan. Saakohan auto-hifi kaupoista noihin vielä kehyksiä, kun ne näyttää olevan hajoavaa mallia?

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17546
      • Turku

      Originally posted by Mr.Speed View Post
      Samaa mieltä. Elämme kovia aikoja, ei ole pitkiin aikoihin tullut yhdeltäkään valmistajalta mitään ihmeellistä. En muutenkaan pidä näitä 3-rivisellä näytöllä varustettuja kovinkaan kummoisina. Valikkoja on pitkät rivit ja niiden alla lisää valikkoja ja lisää ja lisää. Ei mitenkään hirveän kätevä käyttää, varsinkaan ajon aikana

      Siinä ois suht edullisesti myynnissä alpinen wanha lippulaivamalli https://www.ebay.com/itm/ALPINE-1DIN...sAAOSw5QNftSBj

      E. Matala hinta selittyy viallisella näytöllä. Toinen, vähän karussa kunnossa sekin https://www.ebay.com/itm/ALPINE-F-1-...AAAOSwh8xcphTM

      Kait nuot japan-versiot näkyy "normaalisti"? Vai onko ne kanji-merkeillä?
      Mitä hittoa! Onko nuo noin arvokkaita? Ruuvaan kohta oman Alpinen E24 irti ja myyn. Täytyy katsoa, mikä (perus)malli siellä olikaan. Eikös Japaninradioissa ole taajuus ihan eri eli vain 1 kanava n. 89MHZ kuuluu?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4996
        • Forssa

        Originally posted by Mika325e30 View Post
        Teillä pojilla (näin miesten kesken) oli kokemusta tuosta Pioneer deh-p88rs: tä. Onhan se kyllä hieno, ja grafiikkakin miellyttää. Parilla sataa niitä kaupataan. Saakohan auto-hifi kaupoista noihin vielä kehyksiä, kun ne näyttää olevan hajoavaa mallia?
        Minullakin on hyllyssä jemmassa yksi lähes käyttämätön deh p88rs2 eli se uudempi musta malli. Siinä on jotain pikku häikkää ja pitäisi käyttää se jossain korjattavana. Saisi siitä nätin nupin itselle.

        Jos jostain löydät niin osta pois. Kehystä ei kannata murehtia, sellaisen tekee vaikka itse ja samalla sen soittimen saa sovitettua nätisti kojelautaan.

        Edit: näyttää noita olevan torissa juu.
        Kysy cojamalta, onko hänellä vielä uusi jäljellä.
        Last edited by mikae34; 12-12-2020, 10:53.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Mika325e30
          Bimmer Rookie
          • Nov 2020
          • 79
          • Finland

          Originally posted by mikae34 View Post
          Minullakin on hyllyssä jemmassa yksi lähes käyttämätön deh p88rs2 eli se uudempi musta malli. Siinä on jotain pikku häikkää ja pitäisi käyttää se jossain korjattavana. Saisi siitä nätin nupin itselle.

          Jos jostain löydät niin osta pois. Kehystä ei kannata murehtia, sellaisen tekee vaikka itse ja samalla sen soittimen saa sovitettua nätisti kojelautaan.

          Edit: näyttää noita olevan torissa juu.
          Kysy cojamalta, onko hänellä vielä uusi jäljellä.
          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=390416
          Mä löysin jo yhen Lapualta. Meen tänään alakaa Peellä, Loppuu Aalle hakee mun Quattron pois setämiehen nurkista. Se kaveri lupas tuoda sen mulle Lapualta Alavudelle. 😎

          Comment

          • Guest's Avatar

            Originally posted by Laku View Post
            Mitä hittoa! Onko nuo noin arvokkaita? Ruuvaan kohta oman Alpinen E24 irti ja myyn. Täytyy katsoa, mikä (perus)malli siellä olikaan. Eikös Japaninradioissa ole taajuus ihan eri eli vain 1 kanava n. 89MHZ kuuluu?
            Varsin kattelin ebay tarjontaa, niin nuot japanin mankat oli kaupan, sitten tuli kans mieleen että mitähän kaikkea eroavaisuuksia näissä on euro-malliin verrattuna, että toimiiko nuot yleensäkään täällä :think

            Nämät Alpinen F1 status kamppeet on aika kalliita, lähinnä keräilyharvinaisuuksia. Katsopas tämä --> https://www.ebay.com/itm/ALPINE-F-1S...oAAOSwOPlfMaMU

            Yksi setti löytyi saksasta https://www.ebay.com/itm/Alpine-F1-S...xflcHA&vxp=mtr
            Last edited by Guest; 12-12-2020, 13:10.

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4996
              • Forssa

              Tässä olisi kurko, siihen vielä kaikki valmistajan oheiskamppeet rinnalle 1din tehomittareita myöden

              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Tommonen ja loput bensaan

                Comment

                • Mika325e30
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2020
                  • 79
                  • Finland

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Haha

                  Mä sain sen p88rs: n. Täytyy täs joku ilta lumpsauttaa se autoon...

                  Comment

                  • Mika325e30
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2020
                    • 79
                    • Finland

                    Muuten... ennenkuin aloitan tuon mankan sovittamisen, niin huomasin että nykyisessä mankassa ei muisti pelaa, ts. CD ei muista, mitä raitaa soitettiin kun katkaisee virrat. Vissiin tuota aftermarket mankkaa asennettaessa on menny virtalukko- ja jatkuva virta ristiin. Tämän ikäisessä BMW:ssä ei varmaan orkkiksena oo ollu mitään ISO-liitintä?

                    Miten muuten siinä ISO-liittimessä käytännössä vaihdetaan pinnien paikkaa? Tuleeko ne pinnit ulos vaan brute force... johdosta vetämällä... ei kai? Lie joku hienovaraisempi konsti?

                    Sitten... mitä kautta antennijohto alunperin menee auton takaosaan? Jos kumminkin yrittäisin etsiä sen, ennen mitään motonetin sähköisen antennin asennusta. Tuossa autossa on takalasilla joku antennin kierretappi... jos se antennijohto meniski siihen...se voi olla kyllä joku ”hyödyllinen” NMT-antenni, niinku joku viisas täällä arveli.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Mika325e30 View Post
                      Miten muuten siinä ISO-liittimessä käytännössä vaihdetaan pinnien paikkaa? Tuleeko ne pinnit ulos vaan brute force... johdosta vetämällä... ei kai? Lie joku hienovaraisempi konsti?
                      Pinnit lähtee nolla voimalla, sinne ”laatikkoliittimen” pinnin kohdalle pitää työntää nätisti jokin ohuenohut latta tai nuppinula joka pinniä vasten painaa kynnen alas ja vapauttaa pinnin, sitten lähes tippuu sinne johdon suuntaan pois.

                      -93 vuoden toyotaan löytyi motonetistä oem johtosarjasta (kuvan liittimet) muunnos ISO.
                      Bmw esim.


                      Kuvan liittimien vastakappaleiden pinnit irroittelin just kun tein uuden liittimen.
                      Last edited by BMW525Xda; 21-12-2020, 21:14.

                      Comment

                      • Mika325e30
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2020
                        • 79
                        • Finland

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Pinnit lähtee nolla voimalla, sinne ”laatikkoliittimen” pinnin kohdalle pitää työntää nätisti jokin ohuenohut latta tai nuppinula joka pinniä vasten painaa kynnen alas ja vapauttaa pinnin, sitten lähes tippuu sinne johdon suuntaan pois.

                        -93 vuoden toyotaan löytyi motonetistä oem johtosarjasta (kuvan liittimet) muunnos ISO.
                        Bmw esim.


                        Kuvan liittimien vastakappaleiden pinnit irroittelin just kun tein uuden liittimen.
                        Kiitos vastauksesta! Oon aika varma, että autoon on jo tehty ISO-liitin, koska siinä on 2000-taitteen pioneer. Sittenhän hokasin tän uuden mankan manuaalista a.o. kuvan mukaisen jutun. Eli jos jälkiasennetussa ISO:ssa oliskin mennyt nuo virtapiuhat väärinpäin, niin nuo johdoissa on mankan johdoissa liittimet kääntää toisin päin. Hyvällä säkällä auton puoleista ISO:a ei tarvi edes purkaa, vaan kääntää vaan mankalla noi ristiin. Tämä sillä oletuksella, että kaikki muut piuhat oikein. Noh, se on helppo homma selvittää yleismittarilla ja sormiparistolla. Nyt suurin murhe on tuo antennijohto.
                        Attached Files

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          Originally posted by Mika325e30 View Post
                          Kiitos vastauksesta! Oon aika varma, että autoon on jo tehty ISO-liitin, koska siinä on 2000-taitteen pioneer. Sittenhän hokasin tän uuden mankan manuaalista a.o. kuvan mukaisen jutun. Eli jos jälkiasennetussa ISO:ssa oliskin mennyt nuo virtapiuhat väärinpäin, niin nuo johdoissa on mankan johdoissa liittimet kääntää toisin päin. Hyvällä säkällä auton puoleista ISO:a ei tarvi edes purkaa, vaan kääntää vaan mankalla noi ristiin. Tämä sillä oletuksella, että kaikki muut piuhat oikein. Noh, se on helppo homma selvittää yleismittarilla ja sormiparistolla. Nyt suurin murhe on tuo antennijohto.
                          Hyvällä tuurilla siellä on edelleen auton alkuperäiset liittimet tallella, eikä niitä ole tuhottu. Eikö ne E28:ssa ole jotain tämän näköisiä (riippuuko vuosimallista?):

                          Muistaakseni vasemmanpuolimmainen on virta virtalukolta ja maa, yksittäinen valkoinen on jatkuva virta ja mustat kaiuttimille. Noiden pitäisi kai sopia suoraan aikakauden blaukkareiden jne. takapaneelin liittimiin, mutta uudemmat tarvii sen adapterin. Ei vaan taida motonetin, eikä monen muunkaan valikoimassa sitä adapteria enää olla.
                          Last edited by MPV; 17-12-2020, 13:55.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17855
                            • PKS

                            Originally posted by MPV View Post
                            Hyvällä tuurilla siellä on edelleen auton alkuperäiset liittimet tallella, eikä niitä ole tuhottu. Eikö ne E28:ssa ole jotain tämän näköisiä (riippuuko vuosimallista?):
                            Nehän siellä on tehtaalta. Pieniä eroja jos autossa on soundsystem (ja/tai) fader säädin radion vieressä.

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Tää onkin muuten makea, tosin alkaa olla adapterilla jo hintaa...
                            Last edited by Dualfun; 17-12-2020, 14:05.
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                            E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Mika325e30
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2020
                              • 79
                              • Finland

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Nehän siellä on tehtaalta. Pieniä eroja jos autossa on soundsystem (ja/tai) fader säädin radion vieressä.



                              Tää onkin muuten makea, tosin alkaa olla adapterilla jo hintaa...
                              Joo... 100€ adapterista (kun se on kädessä joskus keväällä) on suolainen. Mutta eikö tuollaisen ISO-naaraan saa valmiilla piuhoilla? Sitten vaan mankan takaa johtonippu saksilla poikki ja kolvaa ne (oikein) ISO-naaraan piuhoihin kiinni... sitten Plug & Play... paitsi ehkä lukko- ja jatkuva jännite pitää zekata. Vai saako peräti tyhjän ISO-kuoren ja vois puristella neulat johtoihin ja sovitella tyhjään kuoreen? Olis jopa siistimpi tapa. Miksi niitä orkkisliittimiä pitäis sielä palvoa? Voihan ne säästää ”E28-osia” laatikkoon ruosteisten jousien sekaan, jos joku seuraava omistaja (tuleeko sellaista ) haluaa kolvata ne takaisin. Tossa mun E28:ssa on 2000-luvun taitteen Pioneer, joten suurella todennäköisyydellä siellä on jo ISO-liitäntä valmiina. Vai mikä motivaatio asentajalla olis ollu laittaa monen kympin ylimääräinen palikka, kun pelkkä liitin johtoineen on ehkä 10€?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎