Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kahden vaiheilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 902
    • Kymenlaakso

    #16
    ihan ei kokemus speksit täyty, on ollut e30 325i ja e34 535i, sanoisin että molemmat.

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

    Comment

    • Mika325e30
      Bimmer Rookie
      • Nov 2020
      • 79
      • Finland

      #17
      Joo... nettiautot on selattu päivittäin. 😁 Nuo oli tuttuja pelejä. Yks toinen M535i oli pari pvää... turbotettu ja kaikkee palikkaa kalikkaa, ei siis ihan orkkis ja se meni alle viikossa.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #18
        Millaisella budjetilla tässä ollaan autoa hankkimassa?
        En tedä mihin nuo E30 kokemukset perustuu mutta kun keulalla on tarpeeksi painoa niin E30 menee reilua moottoritie vauhtia hyvin leppoisasti vaikka ilman kattoa
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Mika325e30
          Bimmer Rookie
          • Nov 2020
          • 79
          • Finland

          #19
          Originally posted by Tonton View Post
          Millaisella budjetilla tässä ollaan autoa hankkimassa?
          En tedä mihin nuo E30 kokemukset perustuu mutta kun keulalla on tarpeeksi painoa niin E30 menee reilua moottoritie vauhtia hyvin leppoisasti vaikka ilman kattoa
          Budjetti ~25k€ ja saman verran entraukseen. 😁 No, jälkimmäin juttu oli vitsi. Auton pitää olla perushyvä ja suunnilleen orkkis (jarruja ja iskereita saa ja pitääkin päivittää), eli tekniikka kunnossa (vähintäänkin ajokunnossa & katsastettu), eikä laho. En nyt ole hakemassa mitään maksimaalista suorituskykyä vaan tyylikästä harrasteautoa. Ymmärrän, että tuolla rahalla saa kyllä 600hp teinibemarin... sellaista en ole hakemassa. 😁

          Comment

          • Dj Niksperi
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 2435
            • Salo, Finland

            #20
            Itsellä on ollut nyt harraste/kesäautona E30 320i Cabrio 14 vuotta. Uitettu vuonna 2006 Saksasta ja elämä on ollut kyllä leppoisaa tuon auton kanssa. Kunnossa olevalla alustalla erittäin miellyttävä auto ajella, varsinkin hieman pienempiä teitä. Moottoritielläkin pärjää hienosti ja kun cabriossa vielä tuuliverkko niin katto auki voi ajaa moottoritienopeuksia ilman ongelmia. Onhan auto pieni varsinkin kun vertaa nykyautoihin, mutta neljä aikuista vielä mahtuu kyytiin siedettävästi. Sport-penkit on nykypäivän mittapuullakin erittäin miellyttävät penkit ja omaavat runsaat säätövarat.

            Moottorina omassa alkup. M20B20. Eihän tuolla moottorilla auto mikään raketti ole, mutta 6-koneen äänimailma on itselle tärkein kriteeri. Kruisailuunhan tuo cabrio onkin tarkoitettu

            Hyvää E30 koppaa voi lämpimästi suositella! Lopuksi voi vielä vanhaa saksalaista sananlaskua lainata: "Ilo ilman E30:ä on teeskentelyä"
            BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
            Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

            -Team Pussihousu-
            Salo///Works
            sigpic

            Comment

            • Mika325e30
              Bimmer Rookie
              • Nov 2020
              • 79
              • Finland

              #21
              Juu, E30 olis kyllä ihan jees... mutta oikeastaan ainut realistinen vaihtoehto on 325. Mitään m50 tai muutakaan vaihtokonetta en huolis, pitää olla orkkis. Sitten se performanssi jääki vähä laimeaksi, vaikken mitään rakettia haluakaan. Kyllä sellainenkin ois ihan kiva... mut M535i... siinä on vaan sitä jotain... korskeutta, joka E30:stä vähän puuttuu.

              BTW, onko E30 M3 neloskoneella??? Mitä Vi##ua?

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #22
                Ookkos kattonu tän foorumin vehkeen, ei nyt 325 mutta ei keveämpi 318is huono ole... ja hinta mielestäni on järkevä.

                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16501
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Mika325e30 View Post
                  Juu, E30 olis kyllä ihan jees... mutta oikeastaan ainut realistinen vaihtoehto on 325. Mitään m50 tai muutakaan vaihtokonetta en huolis, pitää olla orkkis. Sitten se performanssi jääki vähä laimeaksi, vaikken mitään rakettia haluakaan. Kyllä sellainenkin ois ihan kiva... mut M535i... siinä on vaan sitä jotain... korskeutta, joka E30:stä vähän puuttuu.

                  BTW, onko E30 M3 neloskoneella??? Mitä Vi##ua?

                  https://www.nettiauto.com/bmw/m3/10901018
                  Etkö tätä tiennyt ? S14b2x.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17855
                    • PKS

                    #24
                    Voisi rehellisyyden nimissä olla hyvä tutustua tuotteisiin hieman pintaa syvemmältä ennenkuin ostaa kallista klassikkoautoa. Ehkäpä niistä spekseitä paperilla, ja vertailukelpoisista yksilöistä löytyy lopulta omia ajatuksia tukevat asiat. Tarkoitan että nyt ollaan käyttämässä ilmeisen suuri summa rahaa harrasteeseen, sen pitäisi olla kuitenkin sitten juuri sellainen kuin oikeasti haluaa. Minusta topikin aloituksessa esitetyt E28 ja E30 ovat niin kaukana toisistaan, että olisi hyvä varmasti ajatella asiaa vielä tovi että tulee itselle se oikea fiilis mitä ylipäätään tavoittelee. Itse keräsin tietoa ja tunnelmia E28 kohdalla tosiaan 3v ajan, kunnes tiesin tarkkaan mitä haluan, millaisilla spekseillä ja sitten vasta tein ostotarjouksen tuosta omastani.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                    E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • HC91
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 999
                      • 29100/310053

                      #25
                      Noista kahdesta korimallista jos olisi pakko valita niin peltipuskurinen E30 avo, se vaan on niin kaunis.

                      Saisiko 25k€ budjetilla enempi vastinetta rahoilleen jostain klassikon statusta lähestyvästä mallista kuten vaikka esim. E46 M3, kenties - vaan sitähän ei tässä nyt kysytty.
                      92' ///M5 3.8 individual
                      09' 320d xDrive
                      16' NIU N1 Sport
                      19' NIU U+ Sport

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1761
                        • HKI/Orimattila

                        #26
                        Ymmärrän hyvin aloituspostaajan pohdinnat ja senkin, että tietyn aikakauden rassi haussa.

                        Kehottaisin ehkä vaan lähtemään paikan päälle katsomaan ja kokeilemaan (toki kelit voi aiheuttaa esteen kokeilulle) näitä eri vaihtoehtoja ja se mikä livenä koukuttaa, kannattaa ostaa.

                        Netistä voi tuijotella numeroita ja katsella kuvia mutta jos haluat ostaa sellaisen kulkineen, minkä oikeasti haluat omistaa vielä ensikiihkon jälkeenkin niin rajaa ensin vaihtoehdot ja sitten molemmat kokeiltua osta se mikä tulee yöuniin. Tai jos eka kokeiltava vakuuttaa niin ostaa sen pois. itsellä ainakin herkästi tulee pettymyksiä kun ennakkotietojen/lukujen perusteella täydellinen ostos osoittautuukin oikeassa elämässä tylsäksi kapistukseksi. Mun pisimpään haaveilemat vehkeet on tuottanut suurimmat pettymykset.

                        Itse saattaisin jopa harkita tuolla foorumin myytävissä olevaa E30 318is. Ainakin E36 318is antoi suomen mutkateille 325 enemmän ajamisen iloa kun vaihdevälit on lyhyemmät niin on tekemisen meininkiä. Tuntui myös pirteämmältä, vaikka varmasti 325 vie helposti. Tietysti kutosen äänet on kutosen äänet, mutta kyllä vanhoissa neloskoneissakin on oma viehätyksensä.
                        Last edited by E39Fin; 20-11-2020, 16:00.
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • Mika325e30
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2020
                          • 79
                          • Finland

                          #27
                          Originally posted by HC91 View Post
                          Noista kahdesta korimallista jos olisi pakko valita niin peltipuskurinen E30 avo, se vaan on niin kaunis.

                          Saisiko 25k€ budjetilla enempi vastinetta rahoilleen jostain klassikon statusta lähestyvästä mallista kuten vaikka esim. E46 M3, kenties - vaan sitähän ei tässä nyt kysytty.
                          Sais tietysti ja sellaistakin harkitsin... mut ei siinä oo oikein sielua, ja hetken päästä se olis vaan just another car.

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Etkö tätä tiennyt ? S14b2x.
                          En tiennyt, kun en noita e30 M3:sia oo tosissani koskaan harkinnut. Oletin, että e30 ”kovemmat” mallit ois ilman muuta rivikutosia. Noh, aina oppii ku elää. ��
                          Last edited by Mika325e30; 20-11-2020, 18:46. Reason: Forgit text

                          Comment

                          • Mika325e30
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2020
                            • 79
                            • Finland

                            #28
                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Voisi rehellisyyden nimissä olla hyvä tutustua tuotteisiin hieman pintaa syvemmältä ennenkuin ostaa kallista klassikkoautoa. Ehkäpä niistä spekseitä paperilla, ja vertailukelpoisista yksilöistä löytyy lopulta omia ajatuksia tukevat asiat. Tarkoitan että nyt ollaan käyttämässä ilmeisen suuri summa rahaa harrasteeseen, sen pitäisi olla kuitenkin sitten juuri sellainen kuin oikeasti haluaa. Minusta topikin aloituksessa esitetyt E28 ja E30 ovat niin kaukana toisistaan, että olisi hyvä varmasti ajatella asiaa vielä tovi että tulee itselle se oikea fiilis mitä ylipäätään tavoittelee. Itse keräsin tietoa ja tunnelmia E28 kohdalla tosiaan 3v ajan, kunnes tiesin tarkkaan mitä haluan, millaisilla spekseillä ja sitten vasta tein ostotarjouksen tuosta omastani.
                            Kyllä mä omaan tarpeeseen tiedän riittävästi. Ja harrasteautossahan sit opetellaan. Itellä ollu e30 ja kaikkia 316 18 20 25 ajeltu... 535:a en oo ajellu, mutta uskoisin sen olevan liki ajamaani 635csi:tä, varmaan vähän ketterämpi. Oon etsimässä autoa ihan fiiliksellä, sillä eihän kummassakaan ole oikeasti mitään järkeä, t.s., kukaan ei enää tarvitse moisia autoja. Haluaminen onkin sitten ihan toinen juttu. Mulla on kyllä selkäytimessä tarkka muisti, että e30 320i oli paljon tyydyttävämpi auto ajaa kuin tuo b7 quattro, joka on tietysti kaikilla mittareilla parempi auto... mutta se fiilis, se fiilis.

                            Comment

                            • Mika325e30
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2020
                              • 79
                              • Finland

                              #29
                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              Ookkos kattonu tän foorumin vehkeen, ei nyt 325 mutta ei keveämpi 318is huono ole... ja hinta mielestäni on järkevä.

                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=400878
                              Ihan hieno peli, mutta se on vaan auttamatta mopo, 325:kin on siinäsiinä... sitä pitäis kiusata ja sit se ei enää ookaan orkkis.

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4996
                                • Forssa

                                #30
                                Originally posted by Mika325e30 View Post
                                mutta se fiilis, se fiilis.
                                Se onkin juuri se ydinkysymys ja siihen ei ole kenelläkään antaa sinulle vastausta.

                                Mää tykkään vanhan liiton maastureista. Ei niissäkään järkeä ole mutta se fiilis. Selittämätön juttu se fiilis. Omaan makuun käytännössä likimain kaikki 2000-luvun autot ovat tylsiä. Olkoon vaikka mikä ämmä tai muu vaan, ei kiinnosta. Vanhoissa on fiilistä. E34 535 oli kyllä kova. M30 on jumalainen moottori. Sitä moottoriääntä ei enää saa mistään.
                                Last edited by mikae34; 20-11-2020, 19:12.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎