Originally posted by hietase
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Joo...liuottaa kyllä vahatkin pois nuo aineet... Mitäköhän ihmetahmaa tuo on ollut? En ole ikinä tuommoista nähnyt. Näyttää melkein tervalta tms. Olisikohan jotain valunut/tippunut tielle reilummin?Originally posted by hietase View PostVoi perk... Puoli autoa pitää hinkata jollain liuottimella heti vahauksen jälkeen...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Jotain asfaltinpaikkaus kamaa tuo lienee. Emännän autosta lähti aikanaa tuommoisella aineella, liinaan ja pyyhkii.
En tiedä onko oikea aine tai paras mutta tuota sattui olemaan työpaikaalla niin sai muutaman tilkan sopivasti lainattua.
Comment
-
Nykyään asfaltin sidosaineena käytetään bitumin lisäksi puuhakkeesta valmistettua biopohjaista ligniiniä, jonka lisäyksellä pyritään parantamaan pinnoitteen kulutuskestävyyyttä, mutta se toisaalta reagoi tuoreena veden kanssa bitumia enemmän ja voi muodostaa kuvan mukaisen emulsion ja roiskua renkaiden kautta auton ulkopinnoille.Originally posted by TheRipper View PostMitäköhän ihmetahmaa tuo on ollut?
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Jaahas...taas joku helevetin ituhippiuudistus mikä on todellisuudessa täyttä paskaa.Originally posted by JaniLap View Post
Nykyään asfaltin sidosaineena käytetään bitumin lisäksi puuhakkeesta valmistettua biopohjaista ligniiniä, jonka lisäyksellä pyritään parantamaan pinnoitteen kulutuskestävyyyttä, mutta se toisaalta reagoi tuoreena veden kanssa bitumia enemmän ja voi muodostaa kuvan mukaisen emulsion ja roiskua renkaiden kautta auton ulkopinnoille.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Kiitos vinkistä, tämä toimi hyvin.Originally posted by racing02 View PostJoo, pienpoistoa minäkin lähtisin kokeilemaan. Esimerkiksi tällainen tuote. Jos hyllyssä on tärpättiä niin senkin pitäisi toimia.
Tuolloin lauantaina satoi vettä Helsinki - Forssa välin ja 2-tie oli kuiva Forssasta Poriin. Tie 11 Porista Tampereelle oli kuiva lähes koko matkalta, vasta lähellä Tamperetta satoi. Moottoritiellä Tampere - Helsinki satoi vettä. Siitä sitten arpomaan, missä tätä uutta pinnoitetta on.
👍 1Comment
-
Pikku lisäys vielä edelliseen. Porin reissun jälkeen olen ajanut vain muutaman kerran ja nekin lyhyttä pätkää taajamassa. Kaksi ajoa on kuitenkin kestänyt noin puolisen tuntia. Näiden jälkeen autosta noustessa on leijunut outo palaneen haju. Kuin olisi kumia poltettu, muttei aivan.
En keksi hajulle mitään muuta syytä kuin että tätä ligniiniä olisi kelmuna myös jossain päin pakoputkea. Tämä tiedoksi jos ajelette sellaisia teitä, joissa ligniiniä on käytetty.
Ja jos kyse ei olekaan ligniinistä, sitten mulla hinkkautuu ja käryää jokin kumi
Comment
-
Mullakin välillä auto haisee vastaavalle. Mä kun oon luullut sen johtuvan DPF poltosta. Onko näin vai mistä tuo johtuu?E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
Comment
-
Dieselbemareissa palaneen kumin haju on pääsääntöisesti seuraus hiukkassuodattimen aktiivisen regeneroinnin toiminnasta. Toinen, mutta huomattavasti epätodennäköisempi tilanne on, että kampiakselin hihnapyörä luistaa värinänvamentimen murtumisen seurauksena.Originally posted by IiroU View PostOnko näin vai mistä tuo johtuu?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Kiitos, näin muistan jostain lukeneeni. Mulla dampperi kunnossa, ei pitäs siitä tulla.
Tuon DPF polton haistaa sisälle ja sitten tuo kuminhaju puskee takapäästä kun pysähtyy.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
Comment
-
Olen kuvitellut että se kumin haju tulee putken kannakekumeista jota esiintyy silloin poltto on päällä kun auton sammuttaa. Ajossa viima viilentää sen verran että poltossa sitä ei esiinny mutta kun poltto on juuri ollut päällä, putki monta sataa astetta lämmin ja auto ei liiku niin kannakekumit kirjaimelliesti käryää. Voi se olla joku muukin.
Comment
-
Itse olen huomannut, että jotkut renkaat haisevat pitkän ajon jälkeen vaikka kumia ei ole poltettukaan. Ainakin jotkut Goodyear talvirenkaat olivat tällaiset. Kyseessä oli bensa-auto, joten DOF:stä se haju ei ainakaan tullut.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
Comment