Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs. Suomessa kun tyyppivikoihin luetaan osia mitkö jo vanhuuttaan antautuu 10v iässä. En minä ainakaan osta autoa toiselle omistajalle jos uuden haen, itselle minä sen ostan ja minua ei kiinnosta vaikka se leviäisi heti kun vaihtaa vaihtoautoliikeessä omistajaa. :think
Ja se sinulle ja uusien ostajalle tietysti sallittakoon, mutta se mitä itsekään en ymmärrä on se miten niin usein sitten vedetään ne huolto-ohjelman huollot pitkiksi uusissakin autoissa. Tai sitten uuteen ja kalliiseen autoon teetetään ensimmäisiä huoltoja jossain muualla kuin merkkarilla. Se on jo typeryyttä
Ja se sinulle ja uusien ostajalle tietysti sallittakoon, mutta se mitä itsekään en ymmärrä on se miten niin usein sitten vedetään ne huolto-ohjelman huollot pitkiksi uusissakin autoissa. Tai sitten uuteen ja kalliiseen autoon teetetään ensimmäisiä huoltoja jossain muualla kuin merkkarilla. Se on jo typeryyttä
Eu säännöt ei pakota merkkarille, itse käytän Vag konsernin vehkeet yksityisellä (toki skodan rs mekaanikko ennekuin laitto oman) kunhan on vain sähköiseen huoltokirjaan tehty kaikki mitä Tehdas edellyttää takuun voimassa oloon, eikä ikinä ole tullut napinaa ja kaikki mennyt mutkitta oli auto sitten hybridi tai mikä tahansa. Vehicle Checkit myöskin Mutta tosiaan harvoin tänä päivänä sitä "toyotan rattia" tulee pidettyä 3 vuotta. Hädin tuskin 1 huolto ja vaihtoon :think
Ruotsi ja italia on kyllä kärkipäässä huoltojen pitkäksi venyvyyden kanssa.
Eu säännöt ei pakota merkkarille, itse käytän Vag konsernin vehkeet yksityisellä (toki skodan rs mekaanikko ennekuin laitto oman) kunhan on vain sähköiseen huoltokirjaan tehty kaikki mitä Tehdas edellyttää takuun voimassa oloon, eikä ikinä ole tullut napinaa ja kaikki mennyt mutkitta oli auto sitten hybridi tai mikä tahansa. Vehicle Checkit myöskin Mutta tosiaan harvoin tänä päivänä sitä "toyotan rattia" tulee pidettyä 3 vuotta. Hädin tuskin 1 huolto ja vaihtoon :think
Ruotsi ja italia on kyllä kärkipäässä huoltojen pitkäksi venyvyyden kanssa.
Ei tässä maailmassa ole vieläkään pakko kuin veroja maksaa ja kuolla. Mutta uuden auton omistajaa luulisi kiinnostavan jälleenmyyntiarvo (tai noh.. Uuden auton ostajaa nyt ei tosiaan kiinnosta mitkään taloudellisesti fiksut valinnat muutenkaan ) Ja jälleenmyyntiarvo kärsii jos huollattaa uutta muualla kuin merkkarilla. Jos itsekin ostan vaikka 1-5 vuotiasta BMW:tä niin en kajoa tikullakaan ellei ole 100% merkkihistoria. Ja tiedän, nyrkkipajan mekaanikko voi olla oikeasti paljon parempi sille autolle teknisesti, mutta valitettavasti se näkyy negatiivisena muiden silmissä niin niillä mennään.
https://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335 Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
No siellä taas on Annelin silmiä ihaileva omistaja. Kannattais varmaan nuo umpiot jättää itselle kirjahyllyyn loistamaan, muuten kaduttaa jälkikäteen.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Jos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs.
Tätä juuri tarkoitin, ihmiset ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa napaa, pätee lähes kaikkeen. Maailma olisi monessa suhteessa kaikille parempi paikka asua jos edes hippasen ajateltaisiin muitakin. Itse olen elämässäni yhden uuden auton ostanut ja se jää suurella toden-näköisyydellä myös viimeiseksi. Perse ei kestä noin 1000€ arvonalenemaa kuukaudessa
Tosin minä olin tuossa huoltoasiassa poikkeus, koska halusin nimenomaan jättää tuleville harrastelijoille yritykseni huoltohistorialla yhden Suomen ylihuolletuimpia 530e autoja joissa ei ainakaan huonojen öljyjen suhteen tulla näkemään valvetronicin ruostumista tms.
Ja jos asiaa haluaa kääntää toistepäin niin se ylimääräinen öljynvaihto on autoilun kuluissa se pienin asia jolla ei ole oikeastaan edes mitään merkittävää kulua. 4-8 litraa öljyä ei hirveitä maksa ja oem suodatin 20-30€ päälle + öljynvaihto 30€ jos korjaamolla teettää.
Uskoisin myös, että pitkässä juoksussa hiilijalanjälki olisi kokonaisuudessan pienempi esim öljynvaihto välin puolittamisella 15tkm kun ei tarvitsisi tehdä ensimmäisiä jakoketjun uusimisia 80tkm kohdalla, josta aiheutuu myös suuria määriä päästöjä.
Ei tässä maailmassa ole vieläkään pakko kuin veroja maksaa ja kuolla. Mutta uuden auton omistajaa luulisi kiinnostavan jälleenmyyntiarvo (tai noh.. Uuden auton ostajaa nyt ei tosiaan kiinnosta mitkään taloudellisesti fiksut valinnat muutenkaan ) Ja jälleenmyyntiarvo kärsii jos huollattaa uutta muualla kuin merkkarilla. Jos itsekin ostan vaikka 1-5 vuotiasta BMW:tä niin en kajoa tikullakaan ellei ole 100% merkkihistoria. Ja tiedän, nyrkkipajan mekaanikko voi olla oikeasti paljon parempi sille autolle teknisesti, mutta valitettavasti se näkyy negatiivisena muiden silmissä niin niillä mennään.
Näkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.
Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.
Näkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.
Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.
Samaa mieltä, sen verran kuitekin vielä autoalalla olen että en ole nähnyt negatiivista vaihtoarvoa jos toinen leima onkin jossain muualla tehty, kunhan on tehty sille suomin ajan ja kilometrien mukaan :think Eikä kyllä kukaan muukaan joka alalla on. Toki poikkeus sääntöön mutta ne ovat kyllä sitten se kuuluisa prosentti.
Tätä juuri tarkoitin, ihmiset ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa napaa, pätee lähes kaikkeen. Maailma olisi monessa suhteessa kaikille parempi paikka asua jos edes hippasen ajateltaisiin muitakin. Itse olen elämässäni yhden uuden auton ostanut ja se jää suurella toden-näköisyydellä myös viimeiseksi. Perse ei kestä noin 1000€ arvonalenemaa kuukaudessa
Tosin minä olin tuossa huoltoasiassa poikkeus, koska halusin nimenomaan jättää tuleville harrastelijoille yritykseni huoltohistorialla yhden Suomen ylihuolletuimpia 530e autoja joissa ei ainakaan huonojen öljyjen suhteen tulla näkemään valvetronicin ruostumista tms.
Ja jos asiaa haluaa kääntää toistepäin niin se ylimääräinen öljynvaihto on autoilun kuluissa se pienin asia jolla ei ole oikeastaan edes mitään merkittävää kulua. 4-8 litraa öljyä ei hirveitä maksa ja oem suodatin 20-30€ päälle + öljynvaihto 30€ jos korjaamolla teettää.
Uskoisin myös, että pitkässä juoksussa hiilijalanjälki olisi kokonaisuudessan pienempi esim öljynvaihto välin puolittamisella 15tkm kun ei tarvitsisi tehdä ensimmäisiä jakoketjun uusimisia 80tkm kohdalla, josta aiheutuu myös suuria määriä päästöjä.
Se on kyllä totta että itsekkyys on lisääntynyt ja toki jos haluaa pitää tietynlaista harrastestatusta tai Auraa minkä jälkeensä jättää niin se ei ole pois keneltäkään. Hyvä asia, mutta kuten itsekin vaihtelen sen verran usein ja käsien läpi kulkee kuitenkin sen lähemmäs puolisen tuhatta autoa vuoteen niin se alkaa olla kuin kassatädille maitopurkki oli hinta mikä hyvänsä ja vaikka oli kuinka hieno Ferrari sinänsä niin se menettää merkityksensä ja siitä tulee vain paperilla Tuote. Ai saakeli pitääköhän ruveta vaikka Virpomaan jos löytäisi kadotetun harrastajan taas
Onko tästä tietoa kellään? Kännykän ruudulta tiiratessa näyttäisi niinkuin tuulilasi halki, hoksaako joku muu? Mitäs näissä oli tyyppivikoina mitä kannattaa tsekkaa, jakopää ja vanokset ainakin?
Onko tästä tietoa kellään? Kännykän ruudulta tiiratessa näyttäisi niinkuin tuulilasi halki, hoksaako joku muu? Mitäs näissä oli tyyppivikoina mitä kannattaa tsekkaa, jakopää ja vanokset ainakin?
Ei omakohtaista kokemusta, mutta onhan moottorissa 4x Vanos ja Valvetronic jotka ovat aina enemmän tai vähemmän huoltokohteita pidemmän päälle. Lisäksi tainnut olla venavarren kumit tyyppivikana ja joitakin hankalia vuotavia jäähdytysvesiputkia.
https://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335 Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
Oho!
Vähän samaa muistelen, kun 2014 ostin 130tkm ajetun -08 335:sen..
Varmaan lipsahti myyjällä hintapyyntiin 2 vahingossa ekaksi numeroksi
Näkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.
Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.
Ei valitettavasti pidä paikkaansa. Esim. Keskon liikkeissä autoista hyvitetään paremmin merkkihuoltohistorialla, kun "nyrkkipajoilla" käyneistä.
Comment