Originally posted by Kanerv4
View Post
Nettiautosta bongailtua XXXVII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ja se sinulle ja uusien ostajalle tietysti sallittakoon, mutta se mitä itsekään en ymmärrä on se miten niin usein sitten vedetään ne huolto-ohjelman huollot pitkiksi uusissakin autoissa. Tai sitten uuteen ja kalliiseen autoon teetetään ensimmäisiä huoltoja jossain muualla kuin merkkarilla. Se on jo typeryyttä
S65, S85, H1, N63TU, IB1
-
Originally posted by pyroz View PostJa se sinulle ja uusien ostajalle tietysti sallittakoon, mutta se mitä itsekään en ymmärrä on se miten niin usein sitten vedetään ne huolto-ohjelman huollot pitkiksi uusissakin autoissa. Tai sitten uuteen ja kalliiseen autoon teetetään ensimmäisiä huoltoja jossain muualla kuin merkkarilla. Se on jo typeryyttä
Eu säännöt ei pakota merkkarille, itse käytän Vag konsernin vehkeet yksityisellä (toki skodan rs mekaanikko ennekuin laitto oman) kunhan on vain sähköiseen huoltokirjaan tehty kaikki mitä Tehdas edellyttää takuun voimassa oloon, eikä ikinä ole tullut napinaa ja kaikki mennyt mutkitta oli auto sitten hybridi tai mikä tahansa. Vehicle Checkit myöskin
Mutta tosiaan harvoin tänä päivänä sitä "toyotan rattia" tulee pidettyä 3 vuotta. Hädin tuskin 1 huolto ja vaihtoon :think
Ruotsi ja italia on kyllä kärkipäässä huoltojen pitkäksi venyvyyden kanssa.Last edited by Kanerv4; 17-10-2021, 12:38.
Comment
-
Ei tässä maailmassa ole vieläkään pakko kuin veroja maksaa ja kuolla. Mutta uuden auton omistajaa luulisi kiinnostavan jälleenmyyntiarvo (tai noh.. Uuden auton ostajaa nyt ei tosiaan kiinnosta mitkään taloudellisesti fiksut valinnat muutenkaanOriginally posted by Kanerv4 View PostEu säännöt ei pakota merkkarille, itse käytän Vag konsernin vehkeet yksityisellä (toki skodan rs mekaanikko ennekuin laitto oman) kunhan on vain sähköiseen huoltokirjaan tehty kaikki mitä Tehdas edellyttää takuun voimassa oloon, eikä ikinä ole tullut napinaa ja kaikki mennyt mutkitta oli auto sitten hybridi tai mikä tahansa. Vehicle Checkit myöskin
Mutta tosiaan harvoin tänä päivänä sitä "toyotan rattia" tulee pidettyä 3 vuotta. Hädin tuskin 1 huolto ja vaihtoon :think
Ruotsi ja italia on kyllä kärkipäässä huoltojen pitkäksi venyvyyden kanssa.
) Ja jälleenmyyntiarvo kärsii jos huollattaa uutta muualla kuin merkkarilla. Jos itsekin ostan vaikka 1-5 vuotiasta BMW:tä niin en kajoa tikullakaan ellei ole 100% merkkihistoria. Ja tiedän, nyrkkipajan mekaanikko voi olla oikeasti paljon parempi sille autolle teknisesti, mutta valitettavasti se näkyy negatiivisena muiden silmissä niin niillä mennään.
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Originally posted by BMW525Xda View Post
Onpa vaan makia laite
No siellä taas on Annelin silmiä ihaileva omistaja. Kannattais varmaan nuo umpiot jättää itselle kirjahyllyyn loistamaan, muuten kaduttaa jälkikäteen.Originally posted by miyli View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335
Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla
kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen
totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
Comment
-
Tätä juuri tarkoitin, ihmiset ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa napaa, pätee lähes kaikkeen. Maailma olisi monessa suhteessa kaikille parempi paikka asua jos edes hippasen ajateltaisiin muitakin. Itse olen elämässäni yhden uuden auton ostanut ja se jää suurella toden-näköisyydellä myös viimeiseksi. Perse ei kestä noin 1000€ arvonalenemaa kuukaudessaOriginally posted by Kanerv4 View PostJos ostan uuden auton maksan siitä rehdin hinnan ja käytän merkkarilla kun huolto piippaa sekä ajan sillä 3 vuotta. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mitä se 3:s omistaja sillä oikeesti meinaa, kenties neljäs.
Tosin minä olin tuossa huoltoasiassa poikkeus, koska halusin nimenomaan jättää tuleville harrastelijoille yritykseni huoltohistorialla yhden Suomen ylihuolletuimpia 530e autoja joissa ei ainakaan huonojen öljyjen suhteen tulla näkemään valvetronicin ruostumista tms.
Ja jos asiaa haluaa kääntää toistepäin niin se ylimääräinen öljynvaihto on autoilun kuluissa se pienin asia jolla ei ole oikeastaan edes mitään merkittävää kulua. 4-8 litraa öljyä ei hirveitä maksa ja oem suodatin 20-30€ päälle + öljynvaihto 30€ jos korjaamolla teettää.
Uskoisin myös, että pitkässä juoksussa hiilijalanjälki olisi kokonaisuudessan pienempi esim öljynvaihto välin puolittamisella 15tkm kun ei tarvitsisi tehdä ensimmäisiä jakoketjun uusimisia 80tkm kohdalla, josta aiheutuu myös suuria määriä päästöjä.
Comment
-
Näkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.Originally posted by pyroz View PostEi tässä maailmassa ole vieläkään pakko kuin veroja maksaa ja kuolla. Mutta uuden auton omistajaa luulisi kiinnostavan jälleenmyyntiarvo (tai noh.. Uuden auton ostajaa nyt ei tosiaan kiinnosta mitkään taloudellisesti fiksut valinnat muutenkaan
) Ja jälleenmyyntiarvo kärsii jos huollattaa uutta muualla kuin merkkarilla. Jos itsekin ostan vaikka 1-5 vuotiasta BMW:tä niin en kajoa tikullakaan ellei ole 100% merkkihistoria. Ja tiedän, nyrkkipajan mekaanikko voi olla oikeasti paljon parempi sille autolle teknisesti, mutta valitettavasti se näkyy negatiivisena muiden silmissä niin niillä mennään.
Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.
Comment
-
Originally posted by Spetke View PostNäkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.
Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.
Samaa mieltä, sen verran kuitekin vielä autoalalla olen että en ole nähnyt negatiivista vaihtoarvoa jos toinen leima onkin jossain muualla tehty, kunhan on tehty sille suomin ajan ja kilometrien mukaan :think Eikä kyllä kukaan muukaan joka alalla on. Toki poikkeus sääntöön mutta ne ovat kyllä sitten se kuuluisa prosentti.
Comment
-
Originally posted by Spetke View PostTätä juuri tarkoitin, ihmiset ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa napaa, pätee lähes kaikkeen. Maailma olisi monessa suhteessa kaikille parempi paikka asua jos edes hippasen ajateltaisiin muitakin. Itse olen elämässäni yhden uuden auton ostanut ja se jää suurella toden-näköisyydellä myös viimeiseksi. Perse ei kestä noin 1000€ arvonalenemaa kuukaudessa
Tosin minä olin tuossa huoltoasiassa poikkeus, koska halusin nimenomaan jättää tuleville harrastelijoille yritykseni huoltohistorialla yhden Suomen ylihuolletuimpia 530e autoja joissa ei ainakaan huonojen öljyjen suhteen tulla näkemään valvetronicin ruostumista tms.
Ja jos asiaa haluaa kääntää toistepäin niin se ylimääräinen öljynvaihto on autoilun kuluissa se pienin asia jolla ei ole oikeastaan edes mitään merkittävää kulua. 4-8 litraa öljyä ei hirveitä maksa ja oem suodatin 20-30€ päälle + öljynvaihto 30€ jos korjaamolla teettää.
Uskoisin myös, että pitkässä juoksussa hiilijalanjälki olisi kokonaisuudessan pienempi esim öljynvaihto välin puolittamisella 15tkm kun ei tarvitsisi tehdä ensimmäisiä jakoketjun uusimisia 80tkm kohdalla, josta aiheutuu myös suuria määriä päästöjä.
Se on kyllä totta että itsekkyys on lisääntynyt ja toki jos haluaa pitää tietynlaista harrastestatusta tai Auraa minkä jälkeensä jättää niin se ei ole pois keneltäkään. Hyvä asia, mutta kuten itsekin vaihtelen sen verran usein ja käsien läpi kulkee kuitenkin sen lähemmäs puolisen tuhatta autoa vuoteen niin se alkaa olla kuin kassatädille maitopurkki oli hinta mikä hyvänsä ja vaikka oli kuinka hieno Ferrari sinänsä niin se menettää merkityksensä ja siitä tulee vain paperilla Tuote. Ai saakeli pitääköhän ruveta vaikka Virpomaan jos löytäisi kadotetun harrastajan taas
Comment
-
Onko tästä tietoa kellään? Kännykän ruudulta tiiratessa näyttäisi niinkuin tuulilasi halki, hoksaako joku muu? Mitäs näissä oli tyyppivikoina mitä kannattaa tsekkaa, jakopää ja vanokset ainakin?
https://m.nettiauto.com/bmw/x5/12321...unt=1&vifNav=YChevrolet monte carlo 1972 5,7Originally posted by T3E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
E21 1972 m10b20
ex. Bmw E38 Navarra violett
ex: E34 520
ex: E34 530iA Touring -95
ex: E32 735i -88
Autokuume 24/7
Comment
-
Kannattaa huomioida että tuo on N62 eikä M62TU, ei kai niinkään jakopää ongelmana mutta vähän kaikkea muuta senkin edestä.Originally posted by Deckki View PostOnko tästä tietoa kellään? Kännykän ruudulta tiiratessa näyttäisi niinkuin tuulilasi halki, hoksaako joku muu? Mitäs näissä oli tyyppivikoina mitä kannattaa tsekkaa, jakopää ja vanokset ainakin?
https://m.nettiauto.com/bmw/x5/12321...unt=1&vifNav=YE39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
Ah jassåå, mitäs ongelmia näistä sitten löytyy?Originally posted by ekkoo1 View PostKannattaa huomioida että tuo on N62 eikä M62TU, ei kai niinkään jakopää ongelmana mutta vähän kaikkea muuta senkin edestä.Chevrolet monte carlo 1972 5,7Originally posted by T3E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
E21 1972 m10b20
ex. Bmw E38 Navarra violett
ex: E34 520
ex: E34 530iA Touring -95
ex: E32 735i -88
Autokuume 24/7
Comment
-
Ei omakohtaista kokemusta, mutta onhan moottorissa 4x Vanos ja Valvetronic jotka ovat aina enemmän tai vähemmän huoltokohteita pidemmän päälle. Lisäksi tainnut olla venavarren kumit tyyppivikana ja joitakin hankalia vuotavia jäähdytysvesiputkia.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
Oho!Originally posted by miyli View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/335/12470332
On kovia hintapyyntöjä näissä e92 335
Itse maksoin saman verran 2007 mallisesta 135tkm ajetusta 2014. Samoin kovia lukemia noi jannut ottaa näistä vakioahtimilla
kannatais penkittää oikeasti eikä vaan arvuutella, voi hymy hyytyä sen jälkeen
totuus kuitenkin tässä autossa näillä muutoksilla pikkasen päälle 400hv.
Vähän samaa muistelen, kun 2014 ostin 130tkm ajetun -08 335:sen..
Varmaan lipsahti myyjällä hintapyyntiin 2 vahingossa ekaksi numeroksi
Vaikka nyt tähän verrattuna.
https://m.nettiauto.com/bmw/335/1245...unt=3&vifNav=YG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Tästä mallista olen tykännyt esittelystä asti, vahva suosikki just kortin saaneelle tyttärelle kunhan on tuon harjoittelunismon ensin kolhinut
https://www.nettiauto.com/nissan/leaf/12450357
Näiden vanhojen hinnoittelua en ymmärrä edelleenkään
https://www.nettiauto.com/nissan/leaf/12440947
Comment
-
Ei valitettavasti pidä paikkaansa. Esim. Keskon liikkeissä autoista hyvitetään paremmin merkkihuoltohistorialla, kun "nyrkkipajoilla" käyneistä.Originally posted by Spetke View PostNäkemyksesi ei valitettavasti pidä paikkaansa. Ihan saman hinnan saat jokusen vuoden vanhasta BMW autosta onko se huollettu Laakkosella, Autokeskuksessa, Schmiedmanilla, Bemu Expertillä, tms kunhan huollot ovat tehty tehtaan huoltoohjeita noudattaen.
Toki sinä voit jättää kyseisen auton ostamatta jos ei ole marmorin leimoja mutta autoliikkeet, jobbarit ja muut yksityishenkilöt kyllä ostaa oikealla markkinahinnalla.///M3
Comment
Comment