Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jax_KiBez
    replied
    https://www.nettiauto.com/porsche/911/12050630

    Voi juku, tälläinen osui silmään. On juuri sellainen 997 minkä joskus haluaisin omistaa. (Eli järkevänhintainen ja hyvännäköinen)
    GT3 RS olisi tietysti se juttu, mutta niiden hinnat tuskin tulee alas että sellaista pystyisi ostamaan edes haaveissain.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Toisaalta kyseessä on 2004 vuosimallin auto, joka ei ole erityisen vanha..

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Mielestäni ihan ok, jos välttis tuollaisen haluaa, jännä väri ainakin. Mutta alapa vaihteleen tuohon sitten osia jotta saa alkuperäisemmän..
    Vähän tyyris aihioksi. Sisustan väri on vähän kumma tuolle ulkovärille, ei ilmeisesti alkuperäinen. Tai jostain syystä olettaisin että konetilassa on sitten sitä omaa väriään.

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Originally posted by ss320 View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/330/12450143

    "eiköhän tämmönen mene jo melkein sijoitus kohteena."

    400tkm ajettu e46
    Kun mulla oli alkukuusta ostoilmoitus Facebookissa harraste bemarista niin tämä myyjä tarjosi mulle tota privalla.
    Aluksi teki mieli sanoa suoraan mitä hänen autosta ja hintapyynnistään ajattelen mutta lopulta päätin vain ystävällisesti vastata "Dieseliä en halua"

    Onhan tuo nyt ihan järkyttävä ilmestys.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by ss320 View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/330/12450143

    "eiköhän tämmönen mene jo melkein sijoitus kohteena."

    400tkm ajettu e46
    Ja vieläpä diesel. Aikamoinen vikalistakin jo pelkästään ilmoituksen perusteella.

    Leave a comment:


  • ss320
    replied
    e46

    https://www.nettiauto.com/bmw/330/12450143

    "eiköhän tämmönen mene jo melkein sijoitus kohteena."

    400tkm ajettu e46

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mä joskus mietin että miten olisikaan joku autonvalmistaja pärjännyt aikanaan jos olisi tehnyt neljää mallia, sedan farkku tila-auto ja cittari. Jokaisessa sama voimalinja, taloudellinen 350hv bensa+neliveto+automaatti. Hyvät valot, sopiva varustelu tarpeellisilla perusvarusteilla, esim. Cruise, AutoAc, puolisähköjakkarat, jne. Hinta 35k€ (Toki muualla maailmassa 25k€) kaikille malleille. Sadan/farkku suberb kokoluokkaa, tilauto tranporttia, cittari q5 tms.

    Olis varmaan myynyt puolet maailman autoista.
    Originally posted by Jarger View Post
    Ajotietokoneen lukema kuuluu yleensä kalibroida vastaamaan todellista lukemaa, tässä kohtaa yleensä ihmisillä menee pieleen kuvitelmat.

    6l kulutusta ei ainakaan 3S-GTE:stä löydä kun minun 4A-GZE:kin vie enemmän asennettuna alle 1k kg koriin.
    Alkuperäinen miete liittyi markkinointi/valmistus menetelmiin. Kulutus oli tuossa tasolla ”taloudellinen” voimalinjaan nähden.

    Minulla on kesältä ihan tankkauksista (ajotietokonettahan tässä ei ole) mitattua kulutusta ~7L 100km sekalaisessa ajossa miedosti viritettynä 14tkm matkalta, eikä ole yhtään yritetty. Teho ei aina korreloi kulutuksen kanssa.

    Tuo ecoboost oli esimerkkinä siitä kuinka kehitys eteni nopeasti kun siihen syntyi ns pakko, tuo pötköhän on 2350kg korissa, ford ja muutkin valmistajat olisi luultavasti jo tehnyt 2.3L (tai alle) ecoboostista 350hv version alle 8L kulutuksella nelivetoisena automaatilla vuosikymmeniä sitten jos siihen olisi ollut ilmastotekniset pakotteet. Samaan aikaan kun polttoainetalous on parantunut on autot lihoneet, aivan turhaan niihin on kasattu malmia turvallisuuden nimissä, kevyemmilläkin olisi selvitty varmaan.

    1.3
    https://www.nettiauto.com/jeep/compass/12499396

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Hupinsa kullakin, minusta esim 8L/100km olisi ollut -90 luvulla taloudellinen tuolla voimalinjalla. Ja ihan toteutettavissakin jos valmistajat olisivat vaan halunneet tai pakotettu.

    Sehän olisi saattanut olla vaikka fordin ecobuusti tekniikka tonnin keveämmässä korikokoonpanossa ?

    Ajossa sama mukavuus jatkuu, sillä 2 310-kiloinen ja täysalumiinikorinen möhkö käyttäytyy hyvin henkilöautomaisesti. Ajoasetuksia on neljä: 2H käyttää pelkkää takavetoa, 4A jakaa nelivedon tilanteiden mukaan, 4H on jatkuva neliveto ja 4L maastoajoasetus. Ohjaus on säädetty erittäin kevyeksi ja tarkaksi.

    Valmistaja ilmoittaa 3,5-litraisen V6-tuplaturbon yhdistetyksi kulutukseksi 12,1 litraa. Ajotietokoneen mukaan koeajon kulutus on yllättäen puolitoista litraa sitä pienempi, joten Ecoboost-bensiinimoottorin hyötysuhde on hyvä.


    https://www.nettiauto.com/ford/f150/11974122

    Terveisin: hupihemmo
    Ps. Kaikkien valmistajien tekniikka ei edes -90 ollut tehotonta ja ryystävää kuten suurinosa, jos vaikka laittaa bmw S14 moottorin ja tojotan 3S-GTE moottorin rinnalle, toisessa vaivaiset 200hv ja 10L kulutus, toisessa 245hv ja 6L kulutus.

    Ajotietokoneen lukema kuuluu yleensä kalibroida vastaamaan todellista lukemaa, tässä kohtaa yleensä ihmisillä menee pieleen kuvitelmat.

    6l kulutusta ei ainakaan 3S-GTE:stä löydä kun minun 4A-GZE:kin vie enemmän asennettuna alle 1k kg koriin.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Ei tietenkään kulje. Mulla ei putoile tonneja taskuista, ainakaan huomaamatta.
    Ei kai kahiseva keneltäkään putoa huomaamatta

    https://www.nettiauto.com/nissan/micra/12246968


    Micrakuskilla nähtävästi on aina mukana wc ja talouspaperia menneiltä hyviltä ajoilta
    Last edited by BMW525Xda; 30-10-2021, 22:44.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Mutta, mitäpä näistä kaltaisesi trollin kanssa vänkäämään. Loputon suo, jos sille linjalle lähtee.
    Pitäisikö sinun nyt lukea nuo kirjoitetut uudelleen ja opetella sisäistämään niissä kirjoitettu

    Ihan sama mitä tekniikkaa niissä verrataan, ihan selkeä juttu se kuitenkin on että jo tuolloin pystyttiin tekemään taloudellista tehokasta tuotantomoottoria ja olisi pystytty tekemään paljon taloudellisempiakin, sinusta ne ei sovi yhteen. Sinusta muut kirjoittajat on hupiukkoja, mutta mitään perusteluja sinulla ei ole miksi jo -90 ei olisi voitu kehittää mainittua voimalinjaa, mielestäsi siihen riitti hölmö alleviivaus ja typerä nimittely



    Toki, ymmärtääkseen ajatuksen 4 mallin auton valmistajasta pitäisi ymmärtää myös yritysmaailmaa, edes auttavalla tasolla. Voisin väittää että auton valmistajista ne muutamiin malleihin erikoistuneet on pärjänneet parhaiten. Näillä jotka yrittää tehdä mallisarjan sisällekin mallisarjan tuhlaavat vain energiaa suunnitteluun mitättömien myyntilukujen ja segmenttivaltauksen toivossa. Tämän ilmeisesti tesla on ymmärtänyt, valmistaa ”halpaa” ihmisiin vetoavan tehokasta mallia, paria. Eivät rönsyile jossain koppiautoluokissa ja luksusmarginaalissa.
    Last edited by BMW525Xda; 29-10-2021, 20:51.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ehkä raha ja velkamersu ei kulje käsikädessä
    Ei tietenkään kulje. Mulla ei putoile tonneja taskuista, ainakaan huomaamatta.

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Toki ajaisin näin sporttisella urheiluautolla mielelläni, ei vaan kynnet riitä.
    https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12459101
    Hieno auto, sporttisen tai urheiluauton kanssa tuollaisella ei kyllä ole mitään tekemistä. Maanteitä paljon ajavalle voisin kuvitella olevan hyvä vaihtoehto. Ja ratissa viihtyy varmasti paremmin kuin Micrassa tai missään Toyotassa. Siitä mielellään vähän maksaa.

    Originally posted by T3 View Post
    Hupiukko, mikä hupiukko.

    Mutta, mitäpä näistä kaltaisesi trollin kanssa vänkäämään. Loputon suo, jos sille linjalle lähtee.
    Siinä oleelliset.

    Bongauksena nettiautosta 530e törkyvarustein.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Tämä BMW:n tapa tehdä hmm. 3 erilaista mittaristoa (täysin digitaaliton, osin digitaalinen ja täysin digitaalinen) on kyllä perin BMW:lle ominaislaatuinen tapa. Menee samaan sarjaan, kuin takaselkänojien puuttuminen vielä pitkälle -90 luvulla 3-sarjan vakiovarustelistalta .
    OT: Työkaveri oli tässä autoa vaihtamassa ja kertoi, miten jälkijunassa BMW kulkee mittariston / infotainmentin kanssa muihin valmistajiin verrattuna. Varmaan helposti se käsitys tuleekin, jos vertailee hinnat-alkaen -malleja.

    Topiciin liittyen. Ei tee M-Sportia vielä ratti tai vanteet. Ja miksi tuota mustaa kiiltävää muovia kukaan haluaa sisustaan? Itselle ainakin totaalinen turn-off.
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/12356110

    Melkeinpä mieluummin ottaisin sen selkeän ja yhtenäisen karvalakkimittariston kuin tuon susiruman puolidigitaalisen borg-version, jolla on varustettu tuo linkin autokin.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ps. Kaikkien valmistajien tekniikka ei edes -90 ollut tehotonta ja ryystävää kuten suurinosa, jos vaikka laittaa bmw S14 moottorin ja tojotan 3S-GTE moottorin rinnalle, toisessa vaivaiset 200hv ja 10L kulutus, toisessa 245hv ja 6L kulutus.
    Hupiukko, mikä hupiukko. Onko mielestäsi ihan ok vertailla vapaastihengittävää moottoria turboahdettuun? Noh, verrataan sitten. Kuten itse annoit esimerkiksi tuon 3S-GTE:n. Siitä ensimmäisen sukupolven (1986-87) moottori kehitti 2litraisena turboahdettuna kokonaiset 182hv. Samaan aikaan (1987) BMW:n S14 moottori 2litraisena vapaastihengittävänä kehitti 192hv.
    Toki tuo mainitsemasi tojotan moottori myöhemmissä versioissa tuotti enemmänkin voimaa, mutta silloin oltiin jo kovasti 90-luvun lopulla ja viimeisissä versioissa pitkälti 2000-luvulla. Siltkin, nuo moottorit olivat ahdettuja. Mielestäni ahdetun, vuosituhannen vaihteen moottorin vertaaminen ei ole kauhean tasapuolista 80-luvun puolivälin vapaastihengittävään moottoriin. Sitäpaitsi, S14-moottorisella autolla pitää jo oikeasti polkea, että kulutus on luokkaa 10L sadalla ja maantieajossa sellaisella pääsee helposti noihin kutosella alkaviin lukemiin.

    Mutta, mitäpä näistä kaltaisesi trollin kanssa vänkäämään. Loputon suo, jos sille linjalle lähtee.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Onko noilla kulutuksilla niin väliä kun tonni tippuu rahamiehellä collegehousujen taskusta joka kerta Micrasta noustessa.
    Ehkä raha ja velkamersu ei kulje käsikädessä

    Toki ajaisin näin sporttisella urheiluautolla mielelläni, ei vaan kynnet riitä.
    https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/12459101
    Last edited by BMW525Xda; 29-10-2021, 19:31.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    jos vaikka laittaa bmw S14 moottorin ja tojotan 3S-GTE moottorin rinnalle, toisessa vaivaiset 200hv ja 10L kulutus, toisessa 245hv ja 6L kulutus.
    Onko noilla kulutuksilla niin väliä kun tonni tippuu rahamiehellä collegehousujen taskusta joka kerta Micrasta noustessa.

    Leave a comment:

Working...
X