Nettiautosta bongailtua XXXVII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Oot sä kyllä hupaisa hemmo.
    Hupinsa kullakin, minusta esim 8L/100km olisi ollut -90 luvulla taloudellinen tuolla voimalinjalla. Ja ihan toteutettavissakin jos valmistajat olisivat vaan halunneet tai pakotettu.

    Sehän olisi saattanut olla vaikka fordin ecobuusti tekniikka tonnin keveämmässä korikokoonpanossa ?

    Ajossa sama mukavuus jatkuu, sillä 2 310-kiloinen ja täysalumiinikorinen möhkö käyttäytyy hyvin henkilöautomaisesti. Ajoasetuksia on neljä: 2H käyttää pelkkää takavetoa, 4A jakaa nelivedon tilanteiden mukaan, 4H on jatkuva neliveto ja 4L maastoajoasetus. Ohjaus on säädetty erittäin kevyeksi ja tarkaksi.

    Valmistaja ilmoittaa 3,5-litraisen V6-tuplaturbon yhdistetyksi kulutukseksi 12,1 litraa. Ajotietokoneen mukaan koeajon kulutus on yllättäen puolitoista litraa sitä pienempi, joten Ecoboost-bensiinimoottorin hyötysuhde on hyvä.


    https://www.nettiauto.com/ford/f150/11974122

    Terveisin: hupihemmo
    Ps. Kaikkien valmistajien tekniikka ei edes -90 ollut tehotonta ja ryystävää kuten suurinosa, jos vaikka laittaa bmw S14 moottorin ja tojotan 3S-GTE moottorin rinnalle, toisessa vaivaiset 200hv ja 10L kulutus, toisessa 245hv ja 6L kulutus.
    Last edited by BMW525Xda; 29-10-2021, 17:31.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    No mut hei. Kaikki paitsi satasen Micra on turhaa
    Ilot ne on ihmisellä oltava, onneksi ei tartte moottoriten kyljessä asua kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Saatoit juuri kuvata Teslan strategian.
    Näinpä juuri. Mutta olisipa tapahtunut ysärillä.
    Last edited by BMW525Xda; 29-10-2021, 17:06.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Oot sä kyllä hupaisa hemmo.
    No mut hei. Kaikki paitsi satasen Micra on turhaa

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    taloudellinen 350hv bensa+neliveto+automaatti.
    Oot sä kyllä hupaisa hemmo.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mä joskus mietin että miten olisikaan joku autonvalmistaja pärjännyt aikanaan jos olisi tehnyt neljää mallia, sedan farkku tila-auto ja cittari. Jokaisessa sama voimalinja, taloudellinen 350hv bensa+neliveto+automaatti. Hyvät valot, sopiva varustelu tarpeellisilla perusvarusteilla, esim. Cruise, AutoAc, puolisähköjakkarat, jne. Hinta 35k€ (Toki muualla maailmassa 25k€) kaikille malleille. Sadan/farkku suberb kokoluokkaa, tilauto tranporttia, cittari q5 tms.

    Olis varmaan myynyt puolet maailman autoista.
    Saatoit juuri kuvata Teslan strategian.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Tämä BMW:n tapa tehdä hmm. 3 erilaista mittaristoa (täysin digitaaliton, osin digitaalinen ja täysin digitaalinen) on kyllä perin BMW:lle ominaislaatuinen tapa. Menee samaan sarjaan, kuin takaselkänojien puuttuminen vielä pitkälle -90 luvulla 3-sarjan vakiovarustelistalta .

    Voisi ajatella että olis simppeliä puskea vaan sitä digitaalista linjalta ulos, koska tuskin sellainen ruutu kauheasti maksaa.

    https://www.nettiauto.com/bmw/520/12133526 (tässä kai se karvalakein)
    Mä joskus mietin että miten olisikaan joku autonvalmistaja pärjännyt aikanaan jos olisi tehnyt neljää mallia, sedan farkku tila-auto ja cittari. Jokaisessa sama voimalinja, taloudellinen 350hv bensa+neliveto+automaatti. Hyvät valot, sopiva varustelu tarpeellisilla perusvarusteilla, esim. Cruise, AutoAc, puolisähköjakkarat, jne. Hinta 35k€ (Toki muualla maailmassa 25k€) kaikille malleille. Sadan/farkku suberb kokoluokkaa, tilauto tranporttia, cittari q5 tms.

    Olis varmaan myynyt puolet maailman autoista.
    Last edited by BMW525Xda; 29-10-2021, 15:32.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Tässäkö nettiauton varmin sijoituskohde BMW: Z4 M?

    Saksan hintatasonkin huomioiden.

    https://www.nettiauto.com/bmw/z4m/12425192
    Tätä vähän enemmän ajettua myyntiin joku aika sitten 43500 pyynnillä:
    https://www.nettiauto.com/bmw/z4/12241608

    Leave a comment:


  • Aanold
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Tämä BMW:n tapa tehdä hmm. 3 erilaista mittaristoa (täysin digitaaliton, osin digitaalinen ja täysin digitaalinen) on kyllä perin BMW:lle ominaislaatuinen tapa. Menee samaan sarjaan, kuin takaselkänojien puuttuminen vielä pitkälle -90 luvulla 3-sarjan vakiovarustelistalta .

    Voisi ajatella että olis simppeliä puskea vaan sitä digitaalista linjalta ulos, koska tuskin sellainen ruutu kauheasti maksaa.

    https://www.nettiauto.com/bmw/520/12133526 (tässä kai se karvalakein)
    Rahastahan se on kiinni, tehdään yksi perusversio ja siihen pari vaihtoehtoa lisää lisähintaan. Kustannukset voivat olla samat. Edelleen näkee autoja joissa esim. takavilkut ovat uudessa malliversiossa edelleen peruslamppuja, vaikka ledejä yhtä hyvin voivat niihin laittaa. Säästetään ne sitten lisävarustelistalle tai faceliftiin.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Saa ja monta senttiä joka suuntaan.
    https://www.nettiauto.com/bmw/518/12417145
    Tämä BMW:n tapa tehdä hmm. 3 erilaista mittaristoa (täysin digitaaliton, osin digitaalinen ja täysin digitaalinen) on kyllä perin BMW:lle ominaislaatuinen tapa. Menee samaan sarjaan, kuin takaselkänojien puuttuminen vielä pitkälle -90 luvulla 3-sarjan vakiovarustelistalta .

    Voisi ajatella että olis simppeliä puskea vaan sitä digitaalista linjalta ulos, koska tuskin sellainen ruutu kauheasti maksaa.

    https://www.nettiauto.com/bmw/520/12133526 (tässä kai se karvalakein)

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Tässäkö nettiauton varmin sijoituskohde BMW: Z4 M?

    Saksan hintatasonkin huomioiden.

    https://www.nettiauto.com/bmw/z4m/12425192

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tämmönen E92 M3 LCI tuli vastaan kun autokaupassa ihan muusta syytä kävin:
    https://www.nettiauto.com/bmw/m3/12310941

    Suomiauto ymmärtääkseni ja hieno väriyhdistelmä (kuvissa tosin saatu näyttämään Silverstone ihan harmaalta). Ja tosi siistissä kunnossa varsinkin sisältä. Keulassa jotain kiveniskemiä ja etupuskuri istui vähän huonosti, minkä kuvistakin ehkä huomaa.

    Eniten kuitenkin ihmettelin että tässä ei ollut E9x sportpenkeistä aina aiemmin löytynyttä selkänöjan sivutukien leveyssäätöä ollenkaan. Onkohan se ollut M3:ssa erillinen lisävaruste? :think
    Selkänojan leveyssäätö (sis. myös säädettävä ristiseläntuki) on tosiaan hieman hassusti E9x M3 malleissa lisävaruste. Voisi sanoa jopa semi harvinaiseksi varusteeksi, koska sen hinta oli reilu 1000€.

    Leave a comment:


  • Danukos
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tämmönen E92 M3 LCI tuli vastaan kun autokaupassa ihan muusta syytä kävin:
    https://www.nettiauto.com/bmw/m3/12310941
    Siisti värikombo tosiaan.

    Lisätiedoissa erikseen mainitusta ”jakopää ketjulla” tuli mieleen, että nuorempana nettiautoa selatessa tuon lauseen mielsi aina positiiviseksi koska kuvitteli automaattisesti, että jakopää ketjulla = huoleton/murheeton eikä tarvinnut tehdä ”kallista jakopää remonttia” Nykyautoissa taitaa trendi tässäkin pikku hiljaa muuttua päinvastaiseen suuntaan kun ketjujakin saa vaihdella niin volkkareihin kuin bemareihinkin

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Tämmönen E92 M3 LCI tuli vastaan kun autokaupassa ihan muusta syytä kävin:
    https://www.nettiauto.com/bmw/m3/12310941

    Suomiauto ymmärtääkseni ja hieno väriyhdistelmä (kuvissa tosin saatu näyttämään Silverstone ihan harmaalta). Ja tosi siistissä kunnossa varsinkin sisältä. Keulassa jotain kiveniskemiä ja etupuskuri istui vähän huonosti, minkä kuvistakin ehkä huomaa.

    Eniten kuitenkin ihmettelin että tässä ei ollut E9x sportpenkeistä aina aiemmin löytynyttä selkänöjan sivutukien leveyssäätöä ollenkaan. Onkohan se ollut M3:ssa erillinen lisävaruste? :think

    Leave a comment:


  • Daylight
    replied
    Originally posted by Danukos View Post
    Jostain syystä mdecoder.com antaa tuon "väärän" varustelistan.

    Kun taas bimmer.work antaa tämän alla olevan listauksen minkä mukaan auto tosiaan on tehtaan alkuperäinen m-sport.
    No joo, kappas.

    Leave a comment:

Working...
X