Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• protoni
    replied
    Liikkeestähän kannattaa auto ottaa toimitettuna kotiin, koska silloin on se 14vrk aikaa tutustua ja palautella jos ei miellytä.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Tuossahan olisi hyvän värinen ja siistin oloinen, toki turhan mopolla koneella ja ei M-Sport: https://autot.tori.fi/vaihtoautot/bmw/520/97006569 :think

Edit. VINin mukaan "special paint", mutta auton pitäisi olla manuaali, pakko olla virhe. Kaatuva takapenkki löytyy mikä on arkiajossa aika pop varuste näissä.
    Last edited by Wespa; 20-04-2022, 15:40.

Leave a comment:

• ritariässä
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Jos noinkin tarkoilla specseillä etsii käytettyä autoa, niin helpointa ja järkevintä lienee tinkiä tuosta viimeisestä vaatimuksesta. Ei muuta kun selailemaan blocket/mobile/auto24/jne jos ei rajojen sisältä sopivaa löydy. Ja jos ei itse kiinnosta/pysty hakea, niin tilaa vaikka kotiovelle. Ja jos sitten ostokrapula iskee, niin aina ne voi laittaa kiertoon ja uutta matoa koukkuun.

Ulkomaan nettisivujen kautta voi samanalainen paskakikkare sattua kouraan.

Joku päivä sitten erään saksalaisen yrittäjän ostotarinaa yuutuubissa kattelin ja ilmoituksen mukaan noin 45t€ unfalfrei e39 yksilö ja kas kummaa 500-1000 myytä tuli auton takapäästä useasta kohtaa kun meni tuttuun maalaamoon ostostaan näyttämään.

Tää on sikäli hankalaa kun se uusi ja ajamatonkin auto voi olla jo osittain uudellen maalattu.

Leave a comment:

• Kusilaitu
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Jos noinkin tarkoilla specseillä etsii käytettyä autoa, niin helpointa ja järkevintä lienee tinkiä tuosta viimeisestä vaatimuksesta. Ei muuta kun selailemaan blocket/mobile/auto24/jne jos ei rajojen sisältä sopivaa löydy. Ja jos ei itse kiinnosta/pysty hakea, niin tilaa vaikka kotiovelle. Ja jos sitten ostokrapula iskee, niin aina ne voi laittaa kiertoon ja uutta matoa koukkuun.
    Kerran kokeillut ostaa auton kotipihaan tuotuna ja olkoot se viimeinen kerta. Onneksi sain palautettua takaisin liikkeeseen, koska meinasi tulla kallis kokeilu
    Pidemmät autonhakureissut ovat taas päivän projekteja ja vaativat perheelliseltä aivan tolkuttomasti asioiden järjestelyä.
    Monesti myyjät luottavat siihen, että pitkänmatkalainen ostaa puhelimessa kehumansa paskakikkareen ihan vain pelkän pitkän välimatkan vuoksi.
    Parhaimmat kaupat olen tehnyt järkevän ajomatkan päästä ja pitkän renkaanpotkimisen jälkeen hiljaisessa myynnissä olevista kohteista.
    Last edited by Kusilaitu; 20-04-2022, 14:54.

Leave a comment:

• protoni
    replied

Leave a comment:

• ritariässä
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    Imolarot E39 M-Sport kiinnostaisi eniten, mutta hyvät yksilöt ovat harvassa.
    Suurin osa on madallettu pilalle tai kyllästetty tupakan ja Wunderbaumin käryllä
    Sen olen myös huomannut, että punaista on todella vaikea saada saman sävyiseksi jos maalataan yksittäisiä lokareita tai ovia.
    Väriero näkyy viimeistään kameralla kuvatessa tai auringonvalossa.
    Imolan maalaamisessa ampuu itseään polveen jos yksittäistä paneelia maalaa, sävyerö näkyy tavalla tai toisella.

Leave a comment:

• Kusilaitu
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Kiva värikombo on vähän haasteellinen, tai ainakin siinä mielessä että itselleni se tarkoittaisi mitä tahansa muuta kuin perus mustaa, hopeista tai tummansinistä. Erikoisemmilla värillä olevat E39:sit ovat Suomessa harvassa, varsinkaan vähäruosteiset ja muutenkin hyvässä alkuperäiskunnossa olevat.
    Imolarot E39 M-Sport kiinnostaisi eniten, mutta hyvät yksilöt ovat harvassa.
    Suurin osa on madallettu pilalle tai kyllästetty tupakan ja Wunderbaumin käryllä
    Sen olen myös huomannut, että punaista on todella vaikea saada saman sävyiseksi jos maalataan yksittäisiä lokareita tai ovia.
    Väriero näkyy viimeistään kameralla kuvatessa tai auringonvalossa.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Originally posted by Kusilaitu View Post
    Siisti, vähäruosteinen ja alkuperäiskuntoinen E39 M-Sport jollakin kivalla värikombolla ja bensakoneella.

Kiva värikombo on vähän haasteellinen, tai ainakin siinä mielessä että itselleni se tarkoittaisi mitä tahansa muuta kuin perus mustaa, hopeista tai tummansinistä. Erikoisemmilla värillä olevat E39:sit ovat Suomessa harvassa, varsinkaan vähäruosteiset ja muutenkin hyvässä alkuperäiskunnossa olevat.

Leave a comment:

• Kusilaitu
    replied
    Autot ovat vaihtuneet allekirjoittaneella aika haipakkaa ja monesta korimallista on ollut hyvin varusteltuja yksilöitä.
    Nyt mikään tarjolla oleva auto ei tunnu enää oikein miltään, vaan pitäisi olla viimeisen päälle M-Sport kaikilla varusteilla ja individual-värillä

Ajoja tulee vuodessa noin 15tkm ja muksua pitäisi myös kuskata päivittäin hoitoon. Nyt on ollut kiikarissa joku seuraavista:
    • i3 REX:llä, pikalatauksella ja alle 20t€ hintaan.
    • Siisti, vähäruosteinen ja alkuperäiskuntoinen E39 M-Sport jollakin kivalla värikombolla ja bensakoneella.
    • F31 320D M-Sport Estorilblau-värillä ja huolletulla jakopäällä.
    • Auto järkimatkan päästä Seinäjoelta.

En tiedä onko kriteerit nykyään vaan aivan älyttömät kun ei tahdo löytyä mieluista mistään
    Last edited by Kusilaitu; 20-04-2022, 11:42.

Leave a comment:

• melperri
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Hyvää pohdintaa

Tuon nykyisen F11 nelikon kaveriksi koitan keksiä jotain muuta kuin F11, jotenkin tuntuisi mielikuvituksettomalta olla 2*F11 vierekkäin

Noi hajoavat turbot tuntuu kyllä ajatuksena todella rasittavalta ongelmalta käyttöautossa. Toinen ominaisuus mitä ei välttämättä tarvitsisi olla on AdBlue. Itseasiassa voisi olla myös joku muu kuin Diesel, mutta sitten alkaa tarjonta kaventua kovasti pitkäselkäisissä nelivedoissa.

Ei taida missään F25 olla adblue , todella iso plussa.

Leave a comment:

• peLoGo?
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    En valitettavasti osaa sanoa. Itse olen omistanut N47 ja B47 koneiset autot. Kyllä tuo jälkimmäinen on kaikin puolin parempi pl. tuo turbo-ongelma. Käyntiääni on nätimpi, pienemmät päästöt (verot) ja kuluttaa hieman vähemmän ainakin vakiona. Mulla itsellähän levisi turbo aiemmasta F31:sta 170 tkm kohdilla ja kaverilla lasahti pari viikkoa sen jälkeen samoilla kilsoilla. Itsellä ei ole aikaa eikä mielenkiintoa seisottaa autoa pajalla pari kertaa talvessa, vaikka kuinka saisi takuuseen tms.

Jos olisin sinä, niin jos välttämättä sen X3 haluaa (eikä esim. F1X nelivetona) niin ostaisin N47 ja ketjuremppa vaan heti, iha sama mitkä kilsat. Noissahan hankintahinnatkin on selkeästi faceliftia halvempi. Tinkaa vaan hintaa sen verran alaspäin, että kattaa suurinpiirtein sen ketjurempan. Siinä on mielenrauha ja kestää sitten auton loppuiän. Tai sitten vaihtoehtoisesti vaan ajaa niin pitkään että alkaa rallattamaan, paljonhan noita on myynnissä jo 300+tkm kilsoillakin eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa. Itse ehkä vain olisin valmis maksamaan mielenrauhasta.
    Hyvää pohdintaa

Tuon nykyisen F11 nelikon kaveriksi koitan keksiä jotain muuta kuin F11, jotenkin tuntuisi mielikuvituksettomalta olla 2*F11 vierekkäin

Noi hajoavat turbot tuntuu kyllä ajatuksena todella rasittavalta ongelmalta käyttöautossa. Toinen ominaisuus mitä ei välttämättä tarvitsisi olla on AdBlue. Itseasiassa voisi olla myös joku muu kuin Diesel, mutta sitten alkaa tarjonta kaventua kovasti pitkäselkäisissä nelivedoissa.

Leave a comment:

• rizzo
    replied
    Tätä vähän pelkäsinkin. 3 ja 4-sarjaan taitaa olla joku setti minkä pitäis poistaa ongelma? Poistaakohan se ongelman oikeasti, mitä se maksaa ja onko sama saatavilla myös X3:seen?
    En valitettavasti osaa sanoa. Itse olen omistanut N47 ja B47 koneiset autot. Kyllä tuo jälkimmäinen on kaikin puolin parempi pl. tuo turbo-ongelma. Käyntiääni on nätimpi, pienemmät päästöt (verot) ja kuluttaa hieman vähemmän ainakin vakiona. Mulla itsellähän levisi turbo aiemmasta F31:sta 170 tkm kohdilla ja kaverilla lasahti pari viikkoa sen jälkeen samoilla kilsoilla. Itsellä ei ole aikaa eikä mielenkiintoa seisottaa autoa pajalla pari kertaa talvessa, vaikka kuinka saisi takuuseen tms.

Jos olisin sinä, niin jos välttämättä sen X3 haluaa (eikä esim. F1X nelivetona) niin ostaisin N47 ja ketjuremppa vaan heti, iha sama mitkä kilsat. Noissahan hankintahinnatkin on selkeästi faceliftia halvempi. Tinkaa vaan hintaa sen verran alaspäin, että kattaa suurinpiirtein sen ketjurempan. Siinä on mielenrauha ja kestää sitten auton loppuiän. Tai sitten vaihtoehtoisesti vaan ajaa niin pitkään että alkaa rallattamaan, paljonhan noita on myynnissä jo 300+tkm kilsoillakin eikä mihinkään ole tarvinnut vaihtaa. Itse ehkä vain olisin valmis maksamaan mielenrauhasta.
    Last edited by rizzo; 02-03-2022, 08:43.

Leave a comment:

• peLoGo?
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Muistelen että zakspeedin mukaan on ongelma myös X3 ja X4.
    Tätä vähän pelkäsinkin. 3 ja 4-sarjaan taitaa olla joku setti minkä pitäis poistaa ongelma? Poistaakohan se ongelman oikeasti, mitä se maksaa ja onko sama saatavilla myös X3:seen?

Leave a comment:

• rizzo
    replied
    Joo, tämä ongelma on sellainen jonka kanssa ei huvittais tapella. Vitosessahan B47 ei syö Turboja, mutta miten on F25 tapauksessa?
    Muistelen että zakspeedin mukaan on ongelma myös X3 ja X4.

Leave a comment:

• peLoGo?
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    B47 on ainakin tietyissä kopissa turbot kertakäyttökamaa. 120d:stä meni talvenaikana 2 kpl. Tosin BPS-takuuseen. GW:tä taitaa olla myös jos ei kauheasti ajettu.
    Joo, tämä ongelma on sellainen jonka kanssa ei huvittais tapella. Vitosessahan B47 ei syö Turboja, mutta miten on F25 tapauksessa?

Leave a comment:

Working...