memebuy23buy

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joko
    replied
    N47 on aika vähävikainen moottori poislukien tuo mahdollinen jakopään uusiminen voi tulla eteen. Kutosessa on neloseen verrattuna vaarana runkolaakereiden pyörähtäminen. Pihassa on molemmat versiot ja kyllä liputan n47 puolesta enempi. Molemmat on kunnossa ollessaan hyviä pelejä mutta moni remontti on 4 pyttyisessä paljon helpompi ja halvempi tehdä. Nelosen jakopään teetin vieraalla ja kutoseen tein ite alakerran ja laakerit, ei se nyt mikään tekemätönpaikka ole jos joskus jotain on ruuvaillut. Suht yksinkertainen tehdä mutta purettavaa on paljon joten työn osuus on aika iso. Osathan ei maksa paljon mitään.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Lisätään myös tänne ihmettelyä F25 kopan Bemareista kun X-sarjan ketju tuntuu olevan hiljainen. Liekö 20d selkeästi kannattavampi ostaa LCI kuin pre-LCI?
    Taitaa olla hintaero sen verran jyrkkä (7-10k€) noiden välillä, että riippunee pitkälti haluaako faceliftin muistakin syistä kuin päivitetyn koneen vuoksi.

    Sukulaismiehellä oli tuollainen alkupään 20d N47:lla, jolla päästeli pelkillä huolloilla ja kuluvilla osilla 330tkm paikkeille. Eikä ketju rapissut myytäessäkään. En ehkä itse maksaisi ainakaan pelkän koneen perusteella siis lci:stä enempää, toki onhan se freesimmän näköinen.
    Last edited by E39Fin; 01-03-2022, 09:46.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    F31 Touring 320d A xDrive 2015 N47-D20C moottorilla.
    117tkm taulussa uhka vai mahdollisuus? Onkos näissä moottoreissa muulla peloteltu kuin ketjulla? Ei vissiin vielä N47 moottorissa tyypillisesti jäät rikkoneet ahdinta? :think

    Niin ja onko nää urealla vai ilman?
    Lisätään myös tänne ihmettelyä F25 kopan Bemareista kun X-sarjan ketju tuntuu olevan hiljainen. Liekö 20d selkeästi kannattavampi ostaa LCI kuin pre-LCI?

    Originally posted by peLoGo? View Post
    Onkos kaikki 2.0d ilman adblueta?
    Kaikissa LCI mallisissa taitaa olla uudempi B47-D20A moottori. Lienee selkeästi parempi jakoketjun osalta kuin alkupään pre-LCI mallit?
    Onkos näissä F25 LCI B47 autoissa samaa vikaa kuin kolmosissa ja nelosissa joissa jää on rikkonut ahtimia?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Toistaiseksi kun ei näytä budjettiin olevan muuta kuin tuo yksi auto, niin katselussa on ja kerätään samalla lisää budjettia. Pahimmoilleen nyt viikonloput työntäyteisiä ettei ainakaan kahteen viikkoon kerkeä paikan päälle.

    Ja N47 se varmaan tulee. Säästö äxän kulutukseen on huomattava.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    Mulla on ollut lukemattomia ja puolen vuoden virhevastuut päälle. Enemmän mulla on kutoskoneisista jakopäitä levinny kuin N47 moottoreista. Ei noita pelkää kuin Suoli24 lukeneet, btcf approved porukka ja niiden parit kaverit. Kummasti niitä myydään eniten, viimeksi eilen. Ei muutakun jos se ahdistaa ja herää hiestä märkänä öisin ajattelemaan jakopään ketjua eikä koronasta johtuvaa niin vaihtaa sen ja aurinko nousee taas. Ei siitä sen kummemmin kannata noitakäräjiä pitää. Paaliin ne kaikki kuitenkin menee jossain kohtaa jopa uusi i4 joka vasta julkaistiin löytyy romuttamolta jossain kohtaa.
    Tämä käsitys mullekin on vuosien varrella lopulta tullut, vaikkakin jo 2010 pääsin todistamaan ensimmäistä N47 ketjun katkeamista tukkien teollisuuskadun sörnäisten päädyn. Bmw kustansi tämän rempan kun autokin oli vielä takuullinen.
    Oikeasti tuo N47 vaikuttaa olevan N57 vähävikaisempi kone ja ketjuvika N47:ssa pahimmillaan liittynee 07-2010 välisiin tuotantoihin. Toki ei nuo ikuisia ole niin sama se tekijämiehen on laittaa ennen 300tkm uusiin puihin.

    Suurimpana vikana omien kokemusten perusteella N47:ssa on ainakin E60 korissa se, että käytännön säästö kulutuksessa on M57tu2 verrattuna olematon, 0,5-1.0 litran paikkeilla riippuen onko kutoskoneinen nelikko vai takaveto.
    Last edited by E39Fin; 16-02-2022, 13:32.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Mä lainaan edullisesti ajotustyökalut kun alotat rempan sisältää kaikki tarvittavat, tein n57:skaa niillä remontin
    Haha, vielä ihan nuin pitkällä olla ku autostakaan varmuutta.

    Näyttäs maksavan muutaman kympin ebaystä työkalut, että mahtaa olla halvempi ostaa omat.:think

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Yksi 262tkm ajettu turussa olisi, jakopäätä ei tehty. Hieman on riitaa hinnasta. Pahimmoilleen sen verran kaukana että viitsisi päiväseltään käydä katsomassa
    Mä lainaan edullisesti ajotustyökalut kun alotat rempan sisältää kaikki tarvittavat, tein n57:skaa niillä remontin

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    F31 Touring 320d A xDrive 2015 N47-D20C moottorilla.
    117tkm taulussa uhka vai mahdollisuus? Onkos näissä moottoreissa muulla peloteltu kuin ketjulla? Ei vissiin vielä N47 moottorissa tyypillisesti jäät rikkoneet ahdinta? :think

    Niin ja onko nää urealla vai ilman?

    Leave a comment:


  • konsumies
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Yksi 262tkm ajettu turussa olisi, jakopäätä ei tehty. Hieman on riitaa hinnasta. Pahimmoilleen sen verran kaukana että viitsisi päiväseltään käydä katsomassa
    Jos kaipaat jeesiä ja homma etenee, paa viestiä niin voin käydä vilkaisemassa.
    Ammattitaitoinen en ole mutta perusjutut tiedän

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Yksi 262tkm ajettu turussa olisi, jakopäätä ei tehty. Hieman on riitaa hinnasta. Pahimmoilleen sen verran kaukana että viitsisi päiväseltään käydä katsomassa

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by mikko View Post
    Osta sellane mihin ei o tehty niin saadaan sähköisen huoltokirjan puolelta katella miten hoituu.


    Originally posted by zener View Post
    Olisiko niinkin mielenkintoinen aihe tämä?
    On, ehdottomasti .

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by mikko View Post
    Osta sellane mihin ei o tehty niin saadaan sähköisen huoltokirjan puolelta katella miten hoituu.
    Olisiko niinkin mielenkintoinen aihe tämä?

    Katsotaan minkälainen löytyy. Täytyy vielä hetki katsella kolikoita vähän lisää talteen, eikä nyt oikein näkynyt budjetin rajoissa muutako nuita aivan karvalakkeja.

    Leave a comment:


  • mikko
    replied
    Originally posted by zener View Post
    N47 meinasin rohjeta ostaa. Jakopään osat näytti alkupeisenä maksavan 560€, joten eikai tuo kallis ole tehdä. Sen jälkeen lienee sne puolesta ajelee vuosia.

    Ellei sitten satu yksilö mihin se on jo tehty lähiaikoina.
    Osta sellane mihin ei o tehty niin saadaan sähköisen huoltokirjan puolelta katella miten hoituu.

    Leave a comment:


  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Oletko pitkäänki omistanut moisen?

    Mutta katsotaan millä aikataululla löytyy sopiva yksilö omaan budjettiin. N57 ei oikein maistu, ja on vielä kalliitakin.



    jep, onhan siinä työmaata, kun nuita katsellut. Kuitenkin ilmeisesti ihan tehtävissä kun laatikon käyttää pois.

    Mulla on ollut lukemattomia ja puolen vuoden virhevastuut päälle. Enemmän mulla on kutoskoneisista jakopäitä levinny kuin N47 moottoreista. Ei noita pelkää kuin Suoli24 lukeneet, btcf approved porukka ja niiden parit kaverit. Kummasti niitä myydään eniten, viimeksi eilen. Ei muutakun jos se ahdistaa ja herää hiestä märkänä öisin ajattelemaan jakopään ketjua eikä koronasta johtuvaa niin vaihtaa sen ja aurinko nousee taas. Ei siitä sen kummemmin kannata noitakäräjiä pitää. Paaliin ne kaikki kuitenkin menee jossain kohtaa jopa uusi i4 joka vasta julkaistiin löytyy romuttamolta jossain kohtaa.
    Last edited by Kanerv4; 13-02-2022, 15:50.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Melkein kannattaa jättää kaikki ostamatta,kun hajoaa kumminkin joskus.
    Taivahan tosi. Mitä uudempi, parempi ja kalliimpi auto, sitä isommat ja kalliimmat viat. Pomminvarmat koneet on historiaa. Nykyään ne on kaikki varmoja pommeja. Jakopäävaivat on nykyään niin arkisia liki kaikilla merkeillä, että jos autossa ei muita isompia tyyppivikoja ole, niin semmonen vaan alle ja jakopää vaihtoon.

    Leave a comment:

Working...
X