Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fubar
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 192
    • Kuopio

    Originally posted by antti View Post

    Toisaalta kamala potentiaalinen rahareikä
    Onko tuo potentiaalinen rahareikä jossain julkisessa myynnissä vai ns. ystävän kauppaa?
    Minua saattaisi ns. viimeisen lähdön E61 kunnon varusteilla, isolla koneella ja järkevillä kilometreillä vielä käyttikseksi kiinnostaa.
    E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

    Comment

    • Rattiukko
      BTCF Member
      • Nov 2022
      • 618
      • Uusimaa

      Originally posted by antti View Post

      Toisaalta kamala potentiaalinen rahareikä
      Jos se on oikeasti hyvin pidetty ja korjausvelkaa ei ole niin kyllä tuollainen minusta menee hyvin käyttöautona. Varsinkin jos osaa vielä jotain itse tehdä. Jos kaiken teettää jollain niin ehkä parempi katsella jotain muuta.

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3602
        • Raisio

        Ikäähän tuolla paljon, joten vaikka keskimääräistä vähemmän ajettu, kaikki tyyppiviat voi räjähtää naamalle.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 618
          • Uusimaa

          1,5% todennäköisyydellä siihen osuu meteoriitti ensi vuonna

          Comment

          • antti
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2002
            • 789
            • Espoo

            Originally posted by Fubar View Post

            Onko tuo potentiaalinen rahareikä jossain julkisessa myynnissä vai ns. ystävän kauppaa?
            Minua saattaisi ns. viimeisen lähdön E61 kunnon varusteilla, isolla koneella ja järkevillä kilometreillä vielä käyttikseksi kiinnostaa.
            Ei ole missään julkisesti, kunhan juteltiin. Voin toki ilmoitella vaikka privalla jos ja kun tulee myyntiin.
            E46 325ti Compact

            Comment

            • antti
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 789
              • Espoo

              Originally posted by Rattiukko View Post
              1,5% todennäköisyydellä siihen osuu meteoriitti ensi vuonna
              Ensi vuoteen on vielä aikaa reilusti
              E46 325ti Compact

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 745

                Originally posted by antti View Post

                Toisaalta kamala potentiaalinen rahareikä
                Jos vakio niin menee varmaan orkkis suuttimilla. Ohjelmoitu niin kannattaa uudet suuttimet laskea heti päälle (eikö nämä sula jossain vaiheessa järestään kun suutin ruikkaa). Ahdinpuoli ahdas korjata jos sinne tarvitsee mennä. Jos muutaman vuoden ollut suomessa ja kori hyvä myös pohjasta niin varmaan autoa pitkäksi aikaa ja 10keur hinta voi olla ok. Aina tuon ikäiseen pitää muutama tonni varata parin ensimmäisen vuoden remontteihin jos ei ole sitten joltain harrastajalta. Itse yritin ostaa aiemmin 535d / 335d mutta en onnistunut löytämään tarpeeksi hyvää joten ostin hyvän mopo koneisen E83. Toki siihenkin menee nyt ensimmäisen vuoden sisään melkein 3keur alkuremonttiin ja parannuksiin kun kaiken tekee itse.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  Mielenkiintoista miksi uudet suuttimet pitäisi laskea tuohon mukaan. Tottakai voi laskea myös loodan ja perän. Edelleen menee 535d lci orkkis suuttimilla vaikka ollut kohta 250tkm ajan ohjelmoituna yli 400hp koneteholla, kokonaiskilsat kohta lähempänä 400tkm ja kaikki suuttimet on edelleen originellit. Ketju poikles 327 kohdalla mutta alakertaan ei ole muuten koskettu. Suhteellisen luja kone jos vähänkään huoltaa ja käyttää oikein eli ensin lämpimäksi ennenkuin voimaa oikeasti käytetään. Samoin turbiini, loota ja perä on edelleen samat kuin tehtaalta lähtiessä eikä niihin ole tarvinnut tehdä korjauksia, ainoastaan öljyjä vaihdeltu.
                  Tuosta oston vaikeudesta niin kovasti tekisi mieli ostaa ix3 käyttöautoksi, en tiedä onko siihen lopulta muuta lääketta kuin kättä taskuun. Forumilaisen mineral white yksilöä nettiautosta availlaan tassidin välein, toisaalta vähän köyhemmillä varusteilla saisi liikkeen 12kk virhe vastuulla puolet vähemmän ajetun.... Mutta olis kyllö omaa silmää miellyttävä kokonaisuus. Se vaan kun kilsat pyöräyttää tuollisesta yli 100tkm niin se ei missään nimessä ole enää yli 35ke auto suoralla kaupalla että aika kalliit km tulisivat olemaan seuraavat puolitoistavuotta.... Toisaalts akkutakuun ollessa muistaakseni 160tkm josta jöljellä vielä 6 vuotta niin se saattais meillä just riittä vuotuisella ajomäärällä niin että aika ja km menis tasan eli loppuisi sekä ajsn että km suhteen hyvin lähellä toisiaan.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 3843
                    • Finnland

                    Originally posted by joko View Post
                    Mielenkiintoista miksi uudet suuttimet pitäisi laskea tuohon mukaan. Tottakai voi laskea myös loodan ja perän. Edelleen menee 535d lci orkkis suuttimilla vaikka ollut kohta 250tkm ajan ohjelmoituna yli 400hp koneteholla, kokonaiskilsat kohta lähempänä 400tkm ja kaikki suuttimet on edelleen originellit. Ketju poikles 327 kohdalla mutta alakertaan ei ole muuten koskettu. Suhteellisen luja kone jos vähänkään huoltaa ja käyttää oikein eli ensin lämpimäksi ennenkuin voimaa oikeasti käytetään. Samoin turbiini, loota ja perä on edelleen samat kuin tehtaalta lähtiessä eikä niihin ole tarvinnut tehdä korjauksia, ainoastaan öljyjä vaihdeltu.
                    Tuosta oston vaikeudesta niin kovasti tekisi mieli ostaa ix3 käyttöautoksi, en tiedä onko siihen lopulta muuta lääketta kuin kättä taskuun. Forumilaisen mineral white yksilöä nettiautosta availlaan tassidin välein, toisaalta vähän köyhemmillä varusteilla saisi liikkeen 12kk virhe vastuulla puolet vähemmän ajetun.... Mutta olis kyllö omaa silmää miellyttävä kokonaisuus. Se vaan kun kilsat pyöräyttää tuollisesta yli 100tkm niin se ei missään nimessä ole enää yli 35ke auto suoralla kaupalla että aika kalliit km tulisivat olemaan seuraavat puolitoistavuotta.... Toisaalts akkutakuun ollessa muistaakseni 160tkm josta jöljellä vielä 6 vuotta niin se saattais meillä just riittä vuotuisella ajomäärällä niin että aika ja km menis tasan eli loppuisi sekä ajsn että km suhteen hyvin lähellä toisiaan.
                    N57 moottori?
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Jarger View Post

                      N57 moottori?
                      Ei vaan lci e60 m57tu2 moottori, alumiinilohkoinen. Ketjuremontti on aika työläs tuollaiseen m57 koneisen verrattuna siihen miten helppo ja nopea se on n57 koneeseen. M57 pitäis olla helppo mutta kun jakopään koppaa ei saa pois ennenkuin öljypohja tai kansi on pois. Ja öljypohjaa ei saa pois irrottamatta /laslematta etukelkkaa alas.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • Rattiukko
                        BTCF Member
                        • Nov 2022
                        • 618
                        • Uusimaa

                        M57tu2 koneen ketjurempassa pystyy oikaisemaan niin ettei tarvi kaikkea purkaa?

                        Tuossa https://m.youtube.com/watch?v=tTKumKHiYjk

                        Kaippa sen jakopään kopan saa pitämään kasatessa. Öljypumpun ketju jää tuossa vaihtamatta mutta jakoketjut saa vaihdettua.
                        Last edited by Rattiukko; 20-02-2025, 10:10.

                        Comment

                        • Kouris
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 745

                          Originally posted by joko View Post
                          Mielenkiintoista miksi uudet suuttimet pitäisi laskea tuohon mukaan. Tottakai voi laskea myös loodan ja perän. Edelleen menee 535d lci orkkis suuttimilla vaikka ollut kohta 250tkm ajan ohjelmoituna yli 400hp koneteholla, kokonaiskilsat kohta lähempänä 400tkm ja kaikki suuttimet on edelleen originellit. Ketju poikles 327 kohdalla mutta alakertaan ei ole muuten koskettu. Suhteellisen luja kone jos vähänkään huoltaa ja käyttää oikein eli ensin lämpimäksi ennenkuin voimaa oikeasti käytetään. Samoin turbiini, loota ja perä on edelleen samat kuin tehtaalta lähtiessä eikä niihin ole tarvinnut tehdä korjauksia, ainoastaan öljyjä vaihdeltu.
                          Tuosta oston vaikeudesta niin kovasti tekisi mieli ostaa ix3 käyttöautoksi, en tiedä onko siihen lopulta muuta lääketta kuin kättä taskuun. Forumilaisen mineral white yksilöä nettiautosta availlaan tassidin välein, toisaalta vähän köyhemmillä varusteilla saisi liikkeen 12kk virhe vastuulla puolet vähemmän ajetun.... Mutta olis kyllö omaa silmää miellyttävä kokonaisuus. Se vaan kun kilsat pyöräyttää tuollisesta yli 100tkm niin se ei missään nimessä ole enää yli 35ke auto suoralla kaupalla että aika kalliit km tulisivat olemaan seuraavat puolitoistavuotta.... Toisaalts akkutakuun ollessa muistaakseni 160tkm josta jöljellä vielä 6 vuotta niin se saattais meillä just riittä vuotuisella ajomäärällä niin että aika ja km menis tasan eli loppuisi sekä ajsn että km suhteen hyvin lähellä toisiaan.
                          Eiköhän nuo pääasiassa hajoa siihen että huono suutin ruikkaa kuuman kohdan ja se on sitten männässä reikä. Riski kasvaa vielä sen mukaan miten kuuma palotilassa on. Kuumahan siellä on jo muutenkin jos putkesta työntää mustaa kiihdyttäessä.
                          Olen yhdet tommonen M57 sisuskalut nähneet mitkä muuten kuin uusia mutta huono suutin sulattanut männän laen reunan jolloin myös sylinteri meni pilalle.


                          Voihan niillä ajaa kuinka kauan vain, kestää jos kestää. On miullakin tuossa toisen merkkinen diesel missä yli 400tkm. Siinä taitaa tosin litrateho olla jossain 60hp tienoilla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎