Announcement
Collapse
No announcement yet.
Korjaamo rikkonut moottorin (?)
Collapse
X
-
E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
-
-
Miksei noita lausuntoja voi vain copypasteta tänne tai linkittää vaikka sutattua kuvaa? Capslockilla jäätävä määrä kirjoitusvirheitä, antaa laadukkaan kuvan tekemisestä kun oikein panostetaan. En kirjakieltä vaadi, mutta perkele olisi edes pisteitä.
Sekava keissi. Myös auton malli, mottoorityyppi etc. tiedot olisi ihan mukavia lisätietoja. Nyt täällä jokainen huutelee ja kertaa asioita sekä myös omistajan lausunnot muuttuvat jatkuvasti.
Rengasliikkeen lausunnossa on varmasti mainittu että omistaja tullut vianetsintään kääntelemään virtoja pois? Vai oliko kahvikuppi toimistossa? Erittäin epäselvää.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPitäiskö tuonne aloituspostaukseen jo kirjoittaa kaikki uusiksi, aika paljon on matkan varrella muuttunut ja tullut uutta tietoa
Korjaaja ohjasi minut ja työkaverini odotustilaan ja sanoi vaihtavansa öljynpainetunnistimen. Korjaaja oli vaihtanut tunnistimen jonka jälkeen käytti konetta 3-4krt päällä & pois päältä. Jokaisella käynnistyksellä antoi kierroksia minun ja työkaverini _mielestä_ 4000rpm. Voi olla että on ollut vähemmän mutta alle 3000 ei varmasti ollut, koska se ei mitään pintakaasua ollut. Ekalla kierrosten käynnistyksellä/kierrosten annolla/ sammutuksella kone kuulosti täysin normaalilta. Sen jälkeen kun alotti saman homman, niin kone alkoi jokaisella kerralla kuulostamaan enemmän epämääräiseltä ja viimeisellä kerralla kuului kovempaa "rohinaa" jonka jälkeen joko sammutti tai sitten auto itsessään sammui. Korjaaja yritti saada autoa käymään monesti mutta mitään ei tapahtunu. Tässä vaiheessa menin korjaamon puolelle kysymään että mikä tilanne (täysin asiallisesti) ja korjaaja vastasi että ei tiedä mikä autoon tuli ja yrittää nyt saada sitä käyntiin. Soitin kaverille ja kysyin että tietäisikö ja kaveri kyseli esim öljynpainemittauksesta (tästä sain tietää koko mittaus hommasta ensimmäistä kertaa). Kysyin korjaajalta asiasta ja sanoi etteivät he omista koko vehjettä (heidän esimies kyllä sanoi minulle päivien jälkeen, kun tätä selvitettiin että omistavat kyseisen laitteen)
Soitin tässä vaiheessa ukkolle että olisiko halukas tulla mut hakemaan jos autoa ei nyt saakkaan samana päivänä. Ukko tuli korjaamolle myös ja kyseli että mikä autossa vikana. Korjaaja sanoi että vaihtoi tunnistimen ja nyt auto ei lähde enää käymään eikä tiedä mikä autossa on vikana. Hetken ihmettelyn jälkeen korjaaja mainitsi että vikakoodinlukija valitti akun epävakaudesta. Korjaaja tarjosi minulle uutta 105ah akkua joka maksoi 189e asennettuna. Korjaaja meni vaihtamaan akkua ja ensimmäiseksi sähelsi 10-15minuuttia akun suojan(?) poiston kanssa ja tämän jälkeen ukko sanoi korjaajalle että täällä on vielä virrat päällä. Korjaaja oli tässä kohtaan selvästi aivan ulapalla että mitä tekee. Ukko sanoi minulle että käy ottamassa virrat pois ja avain pois. Tässä kohtaa valo vielä paloi. Akun vaihdon jälkeen korjaaja sanoi ettei riitä työaika enää, että liike menee kiinni 5-10minuutin päästä. Sanoin että katsotaan asiaa sitten huomenna. Soittivat olisiko ollut seuraavana päivän vai pari päivää auton viennistä, ettei heillä riitä aika auton tutkimiseen. Antoivat tässä kohtaa minulle 3-4pv aikaa siirtää auto muualle pihasta tavalla tai toisella. Odottelin 4päivää ja selvittelin että mihin auton vien. 4päivän jälkeen he tarjoutuivat hinaamaan autoni minun vakuutuksilla tälle toiselle korjaamolle joka moottorin purkasi.
Comment
-
-
Originally posted by Jaakkov71 View PostYmmärrän et tullut sekaannusta, kun olen vastaillut sinne sun tänne. Tarkennan nyt miten asia meni siitä lähtien, kun korjaaja minut ohjasi sisälle ajamaan.
Korjaaja ohjasi minut ja työkaverini odotustilaan ja sanoi vaihtavansa öljynpainetunnistimen. Korjaaja oli vaihtanut tunnistimen jonka jälkeen käytti konetta 3-4krt päällä & pois päältä. Jokaisella käynnistyksellä antoi kierroksia minun ja työkaverini _mielestä_ 4000rpm. Voi olla että on ollut vähemmän mutta alle 3000 ei varmasti ollut, koska se ei mitään pintakaasua ollut. Ekalla kierrosten käynnistyksellä/kierrosten annolla/ sammutuksella kone kuulosti täysin normaalilta. Sen jälkeen kun alotti saman homman, niin kone alkoi jokaisella kerralla kuulostamaan enemmän epämääräiseltä ja viimeisellä kerralla kuului kovempaa "rohinaa" jonka jälkeen joko sammutti tai sitten auto itsessään sammui. Korjaaja yritti saada autoa käymään monesti mutta mitään ei tapahtunu. Tässä vaiheessa menin korjaamon puolelle kysymään että mikä tilanne (täysin asiallisesti) ja korjaaja vastasi että ei tiedä mikä autoon tuli ja yrittää nyt saada sitä käyntiin. Soitin kaverille ja kysyin että tietäisikö ja kaveri kyseli esim öljynpainemittauksesta (tästä sain tietää koko mittaus hommasta ensimmäistä kertaa). Kysyin korjaajalta asiasta ja sanoi etteivät he omista koko vehjettä (heidän esimies kyllä sanoi minulle päivien jälkeen, kun tätä selvitettiin että omistavat kyseisen laitteen)
Soitin tässä vaiheessa ukkolle että olisiko halukas tulla mut hakemaan jos autoa ei nyt saakkaan samana päivänä. Ukko tuli korjaamolle myös ja kyseli että mikä autossa vikana. Korjaaja sanoi että vaihtoi tunnistimen ja nyt auto ei lähde enää käymään eikä tiedä mikä autossa on vikana. Hetken ihmettelyn jälkeen korjaaja mainitsi että vikakoodinlukija valitti akun epävakaudesta. Korjaaja tarjosi minulle uutta 105ah akkua joka maksoi 189e asennettuna. Korjaaja meni vaihtamaan akkua ja ensimmäiseksi sähelsi 10-15minuuttia akun suojan(?) poiston kanssa ja tämän jälkeen ukko sanoi korjaajalle että täällä on vielä virrat päällä. Korjaaja oli tässä kohtaan selvästi aivan ulapalla että mitä tekee. Ukko sanoi minulle että käy ottamassa virrat pois ja avain pois. Tässä kohtaa valo vielä paloi. Akun vaihdon jälkeen korjaaja sanoi ettei riitä työaika enää, että liike menee kiinni 5-10minuutin päästä. Sanoin että katsotaan asiaa sitten huomenna. Soittivat olisiko ollut seuraavana päivän vai pari päivää auton viennistä, ettei heillä riitä aika auton tutkimiseen. Antoivat tässä kohtaa minulle 3-4pv aikaa siirtää auto muualle pihasta tavalla tai toisella. Odottelin 4päivää ja selvittelin että mihin auton vien. 4päivän jälkeen he tarjoutuivat hinaamaan autoni minun vakuutuksilla tälle toiselle korjaamolle joka moottorin purkasi.
Tapauksesta on kirjoitettu tarkka reklmaatio päivämäärien & kellonaikojen kera myös firmalle.
Comment
-
-
Originally posted by isolohko View PostJäiköhän minua arvelluttamaan jäänyt asia lukematta, jos oli jo puitu, mutta kun öljynpaineanturi vaihdetaan ja käynnistetään(vaikkei saisi), niin eikö sen varoitusvalon olisi pitänyt sammua tyhjäkäynnilläkin per aika heti, joten miksi sitä piti ryntäyttää? Eikö tuo ole iso virhe, jos valon palaessa on kierrätetty ja josta on voinut aiheutua lisää vaurioita? Toki varmaan vaikeaa enää todentaa, paloiko valo anturin vaihdon jälkeenkin, mitä oli rikki valmiiksi ja mitä korjaamolla rikkoutui lisää.
Mutta varmasti paljon konetyypistäkin kiinni, varmasti 5 sekunnin sisään sen kuuluu joka autossa sammua jos ei vikoja ole, ehkä noin 2 sekuntia ois realistinen yleisarvo.
Mutta yleisempää on toki, että se anturi menee, kuin ne öljynpaineet, noin yleisesti. Toki sinä anturissa ei koskaan ole vikaa ollutkaan tässä esimerkin tapauksessa, vaan se vika tuli jo aiemmin ja anturi vaan siitä ilmoitti
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPitäiskö tuonne aloituspostaukseen jo kirjoittaa kaikki uusiksi, aika paljon on matkan varrella muuttunut ja tullut uutta tietoa
Comment
-
-
Originally posted by NRou View PostMiksei noita lausuntoja voi vain copypasteta tänne tai linkittää vaikka sutattua kuvaa? Capslockilla jäätävä määrä kirjoitusvirheitä, antaa laadukkaan kuvan tekemisestä kun oikein panostetaan. En kirjakieltä vaadi, mutta perkele olisi edes pisteitä.
Sekava keissi. Myös auton malli, mottoorityyppi etc. tiedot olisi ihan mukavia lisätietoja. Nyt täällä jokainen huutelee ja kertaa asioita sekä myös omistajan lausunnot muuttuvat jatkuvasti.
Rengasliikkeen lausunnossa on varmasti mainittu että omistaja tullut vianetsintään kääntelemään virtoja pois? Vai oliko kahvikuppi toimistossa? Erittäin epäselvää.
Foorumin käyttäjä on uusi, tuskin niin luontevaa alkaa kuvankaappauksia tänne heittelemään, joten ymmärrän että on luontevasti helpompaa ilman vaatimisia vaan "kirjoittaa" se tänne.
Comment
-
-
Mulla alkoi joskus E30 316 öljynpaineen merkkivalo vilahdella. En mitään mittauksia tehnyt, motonetista tai KL ehkä hommasin uuden öljypumpun, jonka lattialla maaten vaihdoin paikalleen ja tämän seurauksena valo lopetti vilkkumisen. Tämä oli joskus 90-luvun lopulla.
Itse en kyllä uskaltaisi vetoa lyödä paineanturin puolesta, kun monta muutakin asiaa voi olla ongelmana. Mutta tämä on moneen kertaan mainittu.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostMulla alkoi joskus E30 316 öljynpaineen merkkivalo vilahdella. En mitään mittauksia tehnyt, motonetista tai KL ehkä hommasin uuden öljypumpun, jonka lattialla maaten vaihdoin paikalleen ja tämän seurauksena valo lopetti vilkkumisen. Tämä oli joskus 90-luvun lopulla.
Itse en kyllä uskaltaisi vetoa lyödä paineanturin puolesta, kun monta muutakin asiaa voi olla ongelmana. Mutta tämä on moneen kertaan mainittu.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View Post
Mutta yleisempää on toki, että se anturi menee, kuin ne öljynpaineet, noin yleisesti. Toki sinä anturissa ei koskaan ole vikaa ollutkaan tässä esimerkin tapauksessa, vaan se vika tuli jo aiemmin ja anturi vaan siitä ilmoittiAutopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTaisi olla 316i l. m40 koska 316 on m10 missä paineanturi on virranjakajan vieressä kannen takapäässä, ei tarvi makoilla.
Helpottaa helvetisti jos menee selälleen makuulleen, kontallaan työergonomia ei ole parkaimmillaan.
Comment
-
-
Originally posted by NRou View PostMiksei noita lausuntoja voi vain copypasteta tänne tai linkittää vaikka sutattua kuvaa? Capslockilla jäätävä määrä kirjoitusvirheitä, antaa laadukkaan kuvan tekemisestä kun oikein panostetaan. En kirjakieltä vaadi, mutta perkele olisi edes pisteitä.
Sekava keissi. Myös auton malli, mottoorityyppi etc. tiedot olisi ihan mukavia lisätietoja. Nyt täällä jokainen huutelee ja kertaa asioita sekä myös omistajan lausunnot muuttuvat jatkuvasti.
Rengasliikkeen lausunnossa on varmasti mainittu että omistaja tullut vianetsintään kääntelemään virtoja pois? Vai oliko kahvikuppi toimistossa? Erittäin epäselvää.
Autoista mitään ymmärtämättömät tollot vaan tivailevat tarkennuksia moneen kertaan selvitettyihin asioihin. Tai sitten vaan se lukemisen ymmärtäminen on jonkin verran heikolla tasolla.
Erikoista, miten paljon tällainen juttu aiheuttaa porinaa. Sekä kirjoittajan syyllistämistä. Kertoo aika paljon tämänkin foorumin heikentyneestä laadusta.
Comment
-
Comment