Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Korjaamo rikkonut moottorin (?)
Collapse
X
-
Originally posted by anttti View PostTuntuu olevan rajusti hampaankolossa jotain, vai mistä tuo itku kumpuaa?
Tiedoksi että minulla ei ole kumpaakaan, eikä tule.
E: ja toki ymmärrän että korjaamolla on vastuu esim jakohihnan/ketjun vaihdossa, mm kaverillani on nyt käynyt niin että jakohihna oli asennettu väärin ja katkesi kesken laulun, tämän korjaamo hoitaa mukisematta kun syyksi paljastui väärin asennettu suoja joka hankasi hihnan poikki. Mutta tässä alla kerrotun piilevän vian ja ilmeisesti jo jonkin aikaa siellä olleen korvausta en ihan ymmärrä.Last edited by BMW525Xda; 17-02-2022, 09:33.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMinulla ei ole hampaankolossa mitään, kerroin vain kuinka asia on suomessa. Täällä ei todellakaan ole hauskaa olla autoalan pienyrittäjänä, ei myyjänä eikä korjaamona. Onhan se sairasta että asiakas ostaa häkkikauppiaalta 387643tkm ajetun 22v vuotiaan auton ja sille pitää antaa takuu…kuten sanoin parempi kuin aikanaan 2000 vuonna auton tänne uittanut virallinen maahantuoja, jolla takuu loppui parin vuoden kohdalle, ja ne takuunakin tehdyt korjaukset meni tehtaan piikkiin. On kyllä onneton asema suomessa käytetyn myyjällä, ei ihme että käytettyjen hinnat on liikkeissä pilvissä.
Tiedoksi että minulla ei ole kumpaakaan, eikä tule.
Nykypäivänä suurin vaikutus on meissä autoilijoissa, suuren kysynnän ja ns. helppouden seurauksena vaihtoautoliikkeisiin dumpataan kaikki raadot ja niistä ei sanota sanallakaan. Vaihdossa sitten se jonkun toisen antama raato itselle "uutena" autona ja valitussaaga on valmis, vaikka oman paskan dumpannut samaan liikkeeseen.
Autokauppiaan arkea seuratessa aika läheltä, on lähes jokaisessa isommassa organisaatiossa jo tänäpäivänä ns. reklamaatio-osasto. Heille sitten tulee kasa päivässä asiakkaiden reklamaatioita, käräjäoikeuden haasteita ja sähköpostia. Tätä he tekevät päivätyökseen.
Etämyynnit ovat oikein kirsikka kakun päälle, mutta se näistä, loputon suo.
Itse topicciin, toivottavasti asia selviää ilman käräjöintiä.
Comment
-
-
Kannattaa nyt ihan suoraan erottaa automyynti ja korjaamotoiminta toisistaan. Ne ovat täysin eri tapauksia ja tässä keississä on kysymyksessä korjaamo. Korjaamoilla ammattitaito ratkaisee eniten. Jos on joko ammattitaidoton tai tyhmä ja ottaa esim täysin riskipelejä samantien mitään miettimättä työn alle, saattaa käydä huonosti. Ihan niinkuin elämässä muutenkin hölmöilemällä käy.
Ihmettelen tätä väärin toimineen korjaamon (todellisuudessa asentajan) puolustelua, vaikka moottori olisikin ollut rikki ja mitään korvauksia ei kuuluisikaan maksaa.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by Jaakkov71 View PostTarkennukseks vielä et auto lähti hyvin käymään, kun piti parkista lähteä. Auto myös lähti käymään ja liikkui normaalisti, kun korjaaja ohjasi minut ajamaan sisälle. Auto myös lähti käyntiin ja kuulosti normaalilta ekalla kerralla, kun korjaaja sitä alkoi kierroksilla käyttämään =) Pointtina täs koko hommas nyt on se et oltais välltytty _isommilta_ vahingoilta ja säästetty kuluissa. Selvää se nyt on ettei se öp-valo ihan tyhjästä synny...
Mikäli olisi toimittu oikein olisi auto pitänyt työntää halliin ja mitata öljynpaineet ennen käynnistystä. Kun auto oli jo rikki ennen korjaamolle menoa (öljynpainevalo), niin veikkaan olevan aika hiljaista sen suhteen, että korjaamo osallistuisi kuluihin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostPakko udella miten öljynpaineet voi mittaa käynnistämättä moottoria, siis joo estetään sen käynnistyminen käyntii, eli pyöritellään starttia vastaa??
Comment
-
-
Korjaamon toiminnassa ihmetyttää se että vaikka moottoriin tilattiin osa, se öljynpaine-anturi, kenelläkään ei tullut mieleen mitään erityistä N47 moottorin suhteen. Kuten esim mahdollinen jakopäävaurio tms.
Kyllä rengaskorjaamolta (yleiskorjaamohan tuo netissä on) olisi varmaan sen verran painetta jostain saatu, että irtiotetun anturin olisi voinut testata ja vetää johtopäätökset jatkon suhteen.
Mutta kuten todettua, jälkiviisaus on paras laji viisauttaE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Otsikon voisi vaihtaa, lähtökohtaisesti korjaamo tässä ei mitään rikkonut vaan tuote oli jo hajotettu ennen kuin edes oli korjaamon tiloissa(auto ajamalla halliin)
On totta että työvaiheet on ehkä vähän kyseenalaiset tämän ”korjauksen” osalta mutta se ei poista sitä tosiasiaa että mitään ei ollut tehtävissä enää muutenkaan, tämä kyseinen korjaamo ei varmaan ole tietoinen mitä tarkoittaa vikadiagnoosi, tällaisessa tapauksessa sitä ei voi mitenkään todeta puhelimitse että anturi on viallinen, öljynpaineen varoitusvalo ei ole sama asia kuin palaneen polttimon varoitusvalo tai SOS-järjestelmän vikailmoitus esim.
Ja jos autolla kun on ajettu ilman öljynpainetta niin se on moottorin osalta moro vaan ja iso remppa tiedossa, mutta kyllä se korjattu saadaan kun sen enempää miettimättä ja laput silmillä vaihdetaan vain joku parin kympin osaE39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by Venom View PostJoo, kyllä itse jokaisen koneremontin jälkeen olen startilla pyöritellyt paineet koneeseen ja kun näkee, että paineet nousee niin uskaltaa täräyttää käyntiin..Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNiin kone käy kyllä hetken ilman öljynpainetta, riippuu sitten tuurista kuinka kauan. Tässäkin keskustelussa sanottiin jollain volvolla ajetun 4km ilman öljyjä ennen lopullista tuhoa. Jos ne öljynpaineet katosi vaikka sen kk-laakerin pyörähtämisen seurauksena, niin edelleen se vaihtokone on se kustannustehokkain vaihtoehto. Toki moottorin olisi voinut korjata, mutta työtä tulee niin paljon purkamisen/kasaamisen, koneistamo ym. kulujen jälkeen, että vaihtokone on se edullisempi vaihtoehto.
Mikäli olisi toimittu oikein olisi auto pitänyt työntää halliin ja mitata öljynpaineet ennen käynnistystä. Kun auto oli jo rikki ennen korjaamolle menoa (öljynpainevalo), niin veikkaan olevan aika hiljaista sen suhteen, että korjaamo osallistuisi kuluihin.
Comment
-
-
Originally posted by Jaakkov71 View PostJoo ja edelleen toistan tätä samaa, että korjaamon olisi varmaan itsekkin pitänyt ymmärtää ettei ohjaa minua ajamaan sisälle halliin. Näin jälkiviisaana olisi itse pitänyt huomauttaa asiasta mutta tässä kohtaan sokeana luotin ammattilaisen sanaan. Minä sen rullasin virrat päällä alamäkeen korjaamon pihalle. Ja ennenkuin joku tulee tästä valittaa et "ja nyt yhtäkkiä olikin alamäki korjaamon pihalle" niin voi tämä vaikka varmistaa mapsista =De39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo aika se ja sama on mitä on ohjeistettu sen jälkeen kun öljynpaineet on kadonneet moottorista ajossa -> moottori käytännössä rikki. Se, ettei rengasliikkeessä ole se paras osaaminen auton korjaamiseen ei tule yllätyksenä. Suosittelen siis tulevaisuudessa toimittamaan auton muualle kuin rengasliikkeeseen diagnoosia / korjausta varten. Öljynvaihdot ym. perusjutut nyt varmaan onnistuu siellä rengasliikkeessäkin.
Comment
-
-
Originally posted by Jaakkov71 View PostJep... Täytyy kyl soittaa korjaamolle ja pahotella et auton sinne vein :/e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment